1940-es Styria teljesen furcsa középrészét hogy lehet szétszedni?

1-3 (3 hozzászólás)

Elküldve: 2015.08.17. 21:37 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252
Témaindító hozzászólás:

Sziasztok!

Adott a fent nevezett járgány, amit fel kellene újítanom. Itt a fotóalbum róla: http://foto.testbike.hu/index.php?p=showgl&gid=15978&pp=mygl

A középrész egy olyan típus, amelyet még soha nem láttam belülről, és az elmúlt néhány évtizedben nem is volt szétszerelve bezsírozás végett.Van neki egy néhány milliméteres mozgása oldalirányban, szóval eléggé kuka állapotú. http://foto.testbike.hu/media/pics/galleries/15978/tn_4_4086.jpg

Arra lennék kíváncsi, hogy hogyan lehet szétszedni, valamelyik tapasztalt szakinak van e közületek tapasztalata ilyennel? Az világos, hogy a hajtókar ékes megoldású, gyakorlatilag egy kihalt technológia, de arról még van leírás és rajz itt-ott. Amivel az előző felújítás során se tudtam mit kezdeni (de akkor még nem lötyögött ennyire), az a mögötte lévő csavarok, amik nem tudom hogy állnak össze, de lehet össze is vannak gyógyulva.

Ennek a helyére akarok valahogy bele építeni egy mai angol menetes monoblokk középrészt, valami közdarabbal, de ahhoz előbb szét kell szednem, és le kell mérjem, hogy meg tudjam tervezni. Négyszögtengelyesre, vagy még újabbra gondoltam, de lehet más is. (Egy lánckerekesből nem sok jó és olcsó hajtóművet látok, jó lenne cserélhető acél lánckerekes legyen, kb 46-48 foggal. Nyilván egy Saint hajtókar idiótán nézne ki 48-as fogsorral, meg overkill egy városi gépbe, árban is.)

Meg a kontrát is fotóztam, abban is kellenek tippek, fogaskerék felrakása szempontjából, hogy az mind egyforma e? most 18 fogú fogaskerék van fent.

Elküldve: 2015.08.24. 11:38 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

Köszönöm szépen a válaszokat mindenkinek. Szerintem 1-2 hónapon belül meg is csinálom a felújítást, de kell hozzá még némi pénzt meg szabadnapot meg alkatrészt összegyűjtenem, utána jelentkezek a fotókkal :-)

Elküldve: 2015.08.21. 09:20 dave55 

  • dave55 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 124

Sima beütős csészés középrész, hajtókarok leszedése után a körmös anyákat kell lecsavarni, meg a kónuszt a bal oldalt, utána kijön a hajtás. Ha jól emlékszem balmenetes, de erre nem vennék mérget. Érdemes szétszedés előtt egy nappal jól beáztatni csavarlazítóba, hogy ne kelljen annyit küzdeni vele. A lánckerék hátul pedig sima szabvány háromkörmös. Hajtómű pedig: Ha sikerül megoldani, hogy négyszöges hajtást tegyél bele, akkor ilyen 2.000 Ft környékén vannak sima négyszöges acél hajtóművek, városi bringába tökéletesen elég, normál használat mellett elél 2-3 évig.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!