48-as és 50-es hajtómű tényleges különbsége?

1-22 (22 hozzászólás)

Elküldve: 2014.04.16. 14:16 buch7 

  • buch7 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 80
Témaindító hozzászólás:

Van használatban különbség egy 48-as és egy 50-es hajtómű között? Minél több fogaskerék, annál lendületesebb hajtás-de ebből mi tapasztalható ténylegesen a mindennapokban?

Elküldve: 2014.04.22. 10:38 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

A slick a minta hiányát jelenti, nem a szélességet.

Régi F1-autók is slicken mentek, pedig voltak vagy 250-300 szélesek :)

Elküldve: 2014.04.20. 09:35 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Megnéztem! Schwalbe Kojak 700x35c (330 g). Teljesen slick és kapható nálunk is. Valószínűleg más márka is rendelkezik hasonlóval.

Elküldve: 2014.04.20. 09:20 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Ha egyszer sok pénzem lesz! Itt adó oldalon hirdettek (jaj eladták!) egy Új B'twin Matc 700-at karbon vázas országútit 300 000 forintért. Bő 150 ezerrel olcsóbban, mint a boltban. Kár, hogy az én súlyom mellet aligha számít a könnyű bicikli.

Elküldve: 2014.04.20. 09:07 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@buch7: Ha kifejezetten a 23-as országúti gumikkal hasonlítod, akkor nem egy kategória, de jellegében vannak slick gumik vastag méretben is. Pl. a schwalbe-nak még off-roadban is a Sammyslick, amit elég gyorsnak írnak. De a fitness biciklik többségére inkább 28-32 széleségü gumik kerülnek. Nagyon valószínű, hogy a Crossway felnijére is rárakható egy 32-es gyorsabb mintázatú gumi.

Elküldve: 2014.04.19. 21:44 perelli 

  • perelli avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 619

Elküldve: 2014.04.19. 21:40 perelli 

  • perelli avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 619

Őszintén szólva ha ennyire nem érdekel az összefüggés az ár és a felszereltség között, akkor legalább fílinget vegyél 200 felett. Ott az a múltkori Bottechia, legalább mindenki megnézné. :D

Elküldve: 2014.04.19. 21:37 perelli 

  • perelli avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 619

@buch7: és ez megér neked 220-at?

Elküldve: 2014.04.19. 21:31 sandorp9 

  • sandorp9 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 301

@buch7: hogy a 35 az slick kategória-e azt nem tudom, de nekem vastagnak tűnt (főleg elől), cseréltem is az elsőt 28asra, és lehet hogy a hátsót is fogom... Bontrager Race 700x28, "all weather" ;)

Elküldve: 2014.04.19. 20:28 buch7 

  • buch7 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 80

a 35 az már slick kategória?

a 35-ös slick külsőt rakni

@OKdoki:

Elküldve: 2014.04.19. 19:53 buch7 

  • buch7 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 80

köszönöm az összes hozzászólónak a választ.

időközben volt alkalmam kipróbálni mindkettőt élőben, és ahogy az első hozzászóló is írta van különbség, de elenyésző. hát még ha a crosswayre is vékony gumit tennék. a gyári all terrain gumi.

és ha hozzátesszük a crossway első telója nyújtotta többletet, akkor nem kérdés a nyertes.

crossway lesz.

@OKdoki:

Elküldve: 2014.04.18. 19:53 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Ja, a speederen könnyebb előre hajolni. Ha közelebb van a kezed a csípőhöz, azaz kb. vállvonalba mikor előre hajolsz, akkor az kényelmesebb, mintha előre hajolva is még előrébb kellene nyúlni. Gondolván a fekvőtámaszra. :-)

Elküldve: 2014.04.18. 19:47 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Szóval, a geometria sem tűnik annyira különbözőnek. A meredekebb fejszög és nyeregszár, kisebb távolsággal, valamint a rövidebb hátsó villa, inkább az irányításban éreztet nagyobb különbséget. Légellenállás különbsége sem lehet nagy, gondolva az állítható stucnira (crossway) és a hézagoló gyűrűkre.

Elküldve: 2014.04.18. 19:39 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Laikusként azt mondanám, hogy nem véletlenül hívnak valamit speedernek. De a valóságos különbség nagyon kicsi lehet, mint ahogy johnny336 ki is számolta. Ha kifejezetten 2 km/h-s többletre vágysz akkor ebből a párosból az említett tűnik jobbnak. A speeder mellet szól a mínusz 3 kiló, bár az a kerékpáros teljes súlyához képest elenyésző előny. Valami hajszálnyit a gyorsításnál számíthat, de itt az áttételi lépcsők és a váltó működése komolyabban hozzátesz az egyenlethez. nem tartanám elképzelhetetlennek, hogy bizonyos sebesség tartományban még jobb is lehet a crossway gyorsulása egy bizonyos biciklisnek. Talán fontosabb a külső, de ez csak az első csréig jelent hátrányt. Valószínűleg crosswayre is lehet 700C-32, vagy 35-ös slick külsőt rakni, alacsony súllyal (

Elküldve: 2014.04.17. 14:41 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

@buch7: a speeder.

Kattintgass a két oldal között, és látszik a geo különbség is.

A crosswayen magasabban van a kormány, egyenesebb háttal ülsz, nagyobb a légellenállásod, rücskös a gumid, és az egész geo a kényelmes túrázásra van kitalálva, vegyes körülmények közé.

A speeder egy echte aszfaltcirkáló, ami majdnem outi, de a városi közlekedést könnyítve magasabban van a felsőtested, mint egy koskormányoson, slick a gumid, alacsonyabb a tömege.

A speedernek 52-11 a végáttét, jóval alacsonyabb gördülési- és légellenállás mellett.

Elküldve: 2014.04.17. 14:12 buch7 

  • buch7 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 80

akkor konkrétan: aszfalton melyik gyorsabb egy elvi max kondíciójú kerékpárossal?

Merida Crossway 300 2014 http://meridawebaruhaz.hu/cross-trekking/crossway-szeria/merida-crossway-300-2014

vagy

Merida Speeder T3 2013 http://meridawebaruhaz.hu/orszaguti/speeder-szeria/merida-speeder-t3-2013

köszönöm

@Krupcheck:

Elküldve: 2014.04.17. 13:51 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1011

Hogy ki milyen áttétellel halad jobban, az egyénfüggő. Az elméleti végsebességed nyilván nagyobb áttétellel magasabb.

De itt most két teljesen különböző kategóriás gépről beszélünk. Ha mindkettőt arra használod amire való, akkor jobban fog haladni, mint a másik.

Ha a fitnesz bringát terepre viszed, akkor hiába a nagyobb áttétel. Ugyanígy ha a montit aszfaltra viszed, nem az áttétel az, ami meghatározó lesz, hanem úgy minden más, amitől mtb, és nem fitnesz.

Elküldve: 2014.04.17. 13:21 buch7 

  • buch7 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 80

igen, így van.

az 50-es se igazi oúti, hanem fitness, vastagabb kerekekkel, szélesebb vázzal stb.

és az a kérdésed, hogy melyikkel tudsz gyorsabban haladni? @johnny336:

Elküldve: 2014.04.17. 11:44 ArtWolf 

  • ArtWolf avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 478

@buch7: nem a hajtómű miatt lesz gyorsabb az oúti...

Elküldve: 2014.04.17. 09:32 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

@buch7: és az a kérdésed, hogy melyikkel tudsz gyorsabban haladni?

Elküldve: 2014.04.16. 15:21 buch7 

  • buch7 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 80

az egyik kerékpár: 48/38/28 hajtás fogaskoszorú: 11-34

a másik: 50/34, hátul: 11-28

az egyik XC kerékpár, a másik oúti

@johnny336:

Elküldve: 2014.04.16. 15:03 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

Attól függ milyen kiosztású fogsorod van hátul.

De lényeges különbséget nem fogsz tapasztalni.

Az elméleti végsebességed magasabb lesz, mivel nő az áttétel aránya, de olyan minimálisan, ami elvész a keréksúrlódás, légellenállás, csapágyak ellenállása, kerékpár tömeg, és kerékpáros tömegének viszonyában.

Gyors számolás: 48-12 végáttét, 100-as pedálfordulat, 2500-as kerékkerület - elméletben ez 1000 m/min sebességet ad (60 km/h).

50-12 végáttét esetén az elméleti sebesség fenti értékekkel 1041 m/min (62,5 km/h). Szóval nem jelentős.

2500-as kerékkerület hatalmas, 100-as pedálfordulat végáttéten, hosszú távon kemény erőnlétet igényel.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!