Bicós konfliktusok az utakon és járdán-gyalogosokkal és autósokkal

1-50 (123 hozzászólás)

Elküldve: 2013.03.27. 11:52 Ns-Biker87 

  • Ns-Biker87 avatar
  • dirt/street gyerek
  • hozzászólások: 440
Témaindító hozzászólás:

Várom a történeteket ti miként kezelitek a bicózás közben keletkező konfliktusokat a gyalogosokkal és autósokkal szemben,esetleg a bicós társaitokkal :( lehet ez utcai balhé vagy a skateparkban pl a deszkásokkal is....

Elküldve: 2022.11.19. 11:34 meni.peter 

  • meni.peter avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 5

@meni.peter: és a láthatatlan hosszú pórázú ebekről ne is beszéljek,gazdi a járdán kutya átpányvázva kerékpárúton hajnalban, Te + ...........és neki áll följebb

Elküldve: 2022.11.19. 11:30 meni.peter 

  • meni.peter avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 5

@opp: régen írtad,ez is régi történet,de a német turisták miért a kerékpárúton gyülekeznek,hogy átnézhessenek pestre budáról a felső rakparton?ja,mert csak? na síp....40-el közéjük és talán felfogják,hogy a kerékpár út itt is az!! minden nap így kellett mennem síppal a számban....

Elküldve: 2022.06.05. 03:35 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 376

konkrét egy éve már hogy nem írtak a fórum-romanum-ra?!?

Elküldve: 2022.06.05. 03:30 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 376

Hungária Körútról szeretnék beszélni:borzalmas és veszélyes is egyben a törekvés központtól a stadionokig kábé az út minősége van bringaút vaskorlátokkal is mielőtt kérdeznéd de a "tdf-fes utolsószakaszos"feelinget kár kihagyni-megcsinálták az aszfaltot a középső sávban de borzalmas viszont a szélső olyan uthuplik mélyedések vannak benne-hogy egy valamire való motor sem tudja már kirugózni-kőbányai rájder vagyok a pongrácz út se opció-mert szintén borzalmas-a stadionokig meg valahogy el kell jutni-ez a kis szösszenet írás arra való hogy valaki arrafelé tekereg vagy lassítson vagy bringaút lassan aranyközépút itt nincsen-mégegyszer starpabíró karbon és telós montival megyek-de néha már shockk-szóval kerüljétek azt a tájékot....tud még valaki ilyen borzalmasan rossz aszfaltot pesten?!? ui:nem katasztrófa túristaa vagyok!

Elküldve: 2021.05.01. 18:05 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 686

Autós, gyalogos konfliktusban már volt részem, helyzetnek megfelelően kezelem, mert nincs két egyforma eset. Az, hogy ki hülye és bunkó az utakon nem jármű függő, bringások is vannak akik tesznek a kreszre, vagy a kiránduló emberekre. Tapasztalataim szerint a kerékpár úton sétáló, babakocsit tologató emberek rosszabbak, mint az autósok, mert félre nem mennének. Autós néha nem adja meg az elsőbbséget, kicentiz kikerüléskor, de ezzel előre számolók, ezt figyelembevéve közelitem meg a kereszteződéseket, de tényleg ritkán fordul elő. Összességében több előzékeny autóssal találkoztam, mint figyelmetlennel, ezért a nagy átlagot tekintve nincs rossz tapasztalatom. Aztán, amióta vidéken élek (Bp útán) és kerülöm a forgalmas utakat, átszoktam a mezőgazdasági és erdei utakra, azóta végképp nyugodtak a kerékpározásaim. Az legtöbb problémát az esetleges falú széli kóbor kutyák okozzák, de az is ritka, mert úgy tervezem az útvonalaimat, hogy lehetőleg minden települést elkerüljek.

Elküldve: 2021.05.01. 12:37 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1487

@Hartge: Bizonyos fajta emberek minden lehetőséget megragadnak, hogy valakibe belekössenek. Sorsukon nem vehetnek elégtételt, hát másokon torolják meg sérelmeiket. Jusson eszedbe Hofi: „Huha, anyád! Ez nem a játékvezetőnek szól, hanem a főnöknek, aki szintén ott ül a nézőtéren.”

Elküldve: 2021.05.01. 10:57 Zoltán-san 

  • Zoltán-san avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 127

@Ns-Biker87: Közel 23 éves tapasztalattal és rengeteg közúton töltött km után azt tudom mondani hogy általában pozitív tapasztalatokkal térek haza egy hosszabb tekerés után. Ott ahol kerékpárút megy a közúttal párhuzamosan adódhatnak problémák, ha nem a kerékpárutat használjuk. Nálam eddig csak dudálás és mutogatás, ill. beszólás volt a legrosszabb ami történt. Ezt a békát olykor le kell nyelni, sőt ne is nézzünk rá az illetőre nehogy azt is ürügynek vegye egy kiadós kötözködéshez. Ez nálam eddig mindig bejött és csak múló kellemetlenséget okozott. Ha edzeni megyek, akkor lehetőleg kerülöm ezeket az útszakaszokat és próbálok minél félreesőbb részeken tekerni. Végezetül, egy ilyen idegbeteg, frusztrált gyogyóssal kár is vitába szállni, csak a napodat kúrod el vele. Sokan azért nem tekernek közúton, mert félnek ami teljesen érthető, de ne hagyjuk magunkat megfélemlíteni sem!

Elküldve: 2021.05.01. 09:16 __opp__ 

  • __opp__ avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 210

@rcs2003: tapasztalatból mondom, hogy a közlekedési morál a balkáni szinten van. Hiába szomszédos ország Ausztria, nagyon messze vagyunk attól a felfogástól ami nyugaton van. Sajnos. Vidéken, kisebb közösségekben jobb a helyzet, de a nagyobb városainkban nagyon gáz ami közlekedés szintjén van. Messze a normálistól.

Elküldve: 2021.05.01. 08:41 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 889

Ahogy haladsz Nyugatról Keletre, úgy formálódik át a közlekedési morál is. Oroszországban pl. teljesen hétköznapi dolog ha agyonverik egymást az úton és a baseball ütő, vascső, boxer alaptartozék az autókban is. :) Bunkók meg mindenütt vannak, a kötekedés tárgya(legyen az bármi) általában csak alibi hogy levezethessenek némi állati feszültséget. A négyfős gorillaszakasz meg majd egyszer összetalálkozik a saját alteregóival akik kerékpáron ülnek és akkor majd egyensúlyba kerül a rendszer ismét.

"Ez van, mi a 10 millió lelkisérült, frusztrált tahók országa vagyunk." Nem értek egyet, ez egy közszájon forgó ostobaság. És nem azért mert messze nem vagyunk már 10 millióan.

Elküldve: 2021.05.01. 07:05 __opp__ 

  • __opp__ avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 210

@Hartge: az van, hogy ha itt élsz Magyarországon, akkor ezt egy ideig még biztos el kell fogadnod. A helyzet, hogy nem a magyar Európa legedukáltabb népe. Nézd: https://www.mozgasvilag.hu/budapesti-kerekparut-terkep Valószínűleg kerékpárúton tekertetek de akikbe bele álltatok, ők bárhol sétálhatnak (hivatalosan ha nincs járda akkor kerékpárúton tényleg joguk van) de az ilyen orkok ha sétálnak akkor azt bárhol... Ha autót vezet akkor a gyalogosokat szidja, a többi autóst, gyűlöli a biciklist... Ez van, mi a 10 millió lelkisérült, frusztrált tahók országa vagyunk. Sajnos nagyon sok embernek valószínű minimum orvoshoz kellene járni, a pszichikai problémáival. A bringautas link remélem segít. Hivatalosan ott se vagyunk tehát fölényben. A bringázáshoz sok kitartást kívánok, szükség van rá :D Éljen május elseje! Menjetek sörözni!

Elküldve: 2021.05.01. 05:54 Hartge 

  • Hartge avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 7

@Ns-Biker87: Rengeteg a probléma. Bármerre megyek ha épp munka mellett rá tudok ülni a bringára, mindenhol utálnak minket. Nemrég történt. Barátnőm elé mentem munka után. Gondoltam sétálunk egyet a Rómain. Toltam a bringám. Kiabálásra lettem figyelmes ,meg hogy repül a sőr meg a fagyi a bringás hátának. Én hülye kérdezem mi a probléma. Akkor látom négyen vannak kicsi gyerekkel. Egyik már jön ránk, dühét 70% rajtunk levezetve, ordítva mit képzeltek ti magatokról stb. Barátnőm ledöbbenve.,** és ha te se szállsz itt le szétbaszom a fejedet, de hát én tolom válaszolok. Erre hirtelen váltás, bocs nem veled van gondom. Lényeg a lényeg mostantól a 4 fős kemények mindenkinek szétbasszák a fejét aki nem tolja a Rómain. Állítólag a kicsi gyereket elsodorta majdnem a bringás se nem csongetett, se nem jelzett. Nincs gyerekem,de teljesen megértem. Lehet akkor mindenkit agyonverni a Rómain aki nem tolja. Az tobbszaz ember lesz majd naponta nyáron. Szerencsére vétlenul, segítő szándékkal nem lett se nekem se barátnőmnek se a bringámnak semmi baja. Lényeg a lényeg Rómain tolja mert szét lesztek baszva. Én inkább kerülöm és a hivatalosan megépült bringaúton megyek tovább, de ha ott áll elém majd egy gyalogos akkor ugye én is szétbaszhatom.. Mert hát úgy lenne igazságos, és majd ugye mi is négyen megyünk rá egyre, mert az úgy férfias.

Elküldve: 2016.06.21. 00:35 Estván 

  • Estván avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 119

@NightFox: Ez az illető egyszerűen nem volt normális (orvosi kezelésre szoruló ideg- vagy elmebeteg).

Ha az utamat állják, én először megpróbálom kikerülni, de ha az fizikailag sehogy nem kivitelezhető, természetesen szólok. Ugyanis az "autós meggyőződéssel" ellentétben a bringásnak is dolga van, megy valahová, nem csak biciklizget amerre jól esik. :)

Elküldve: 2016.06.20. 20:03 NightFox 

  • NightFox avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 9

Sziasztok! Azt hittem autós-biciklis konfliktus inkább csak nagyvárosokban fordul elő, de ma rá kellett jönnöm, mindenhol közlekednek növényi értelmi szinttel rendelkező autósok... A sztori a következő: járda-kerékpárút kombináción haladok, előttem egy kijáróból kigurult autós foglalja el a járdát és kerékpárutat egyaránt (nem abban a pillanatban gördült ki, egy ideje már ott állt, csak éppen beszélgetett). Reakcióm csupán annyi volt, hogy csóváltam a fejem, mire picit előbbre gurult, persze így is épp elfértem. Gondoltam ennyi lesz, de nem, miután kikerültem nekiállt a nő kiabálni hogy "mit csóválod a fejed hülyegyerek"... Továbbra sem nagyon foglalkoztatott a dolog, de... két utcával odébb balra fordultam volna, mire ott terem előttem, keresztben elfoglalva a kereszteződést, és folytatja: "mit csóválod a fejed? ... van neked jogsid? ... feljelentelek hülyegyerek (gondolom fejcsóválásért) ... még egyszer meg ne lássalak erre ..." stb stb középső ujjának mutogatása közben (lehet csak az IQ-jának számát szerette volna prezentálni :D ). Higgadt hangnemben többször megkértem haladjon tovább, azonban ezt mindaddig nem tette meg, míg elő nem került a zsebemből a kerékpárlánc, akkor viszont azonnal. A lényeg a lényeg kedves kerékpáros társaim, ha utatokat állják várjatok türelemmel, ne szóljatok, főleg ne csóváljátok fejetek, de talán a grimaszokat sem árt kerülni... Szomathely, 2016.06.20.

Elküldve: 2015.11.25. 19:06 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@Geller: Egyébként, érteni vélem a problémát. Az anyuka nem akarja kerek perec elutasítani az autóst, mert ezt valamilyen okból kellemetlennek, illetve rossznak érzi. Viszont nincs pénze. Javaslatom, ájánja fel, hogy amint képes annyi pénzt megspórolni ad neki max. húszezer forintot. Semmi esetre sem Karácsony előtt, hanem majd jövőre. Ez az maximum, ami az Ő helyzetében elképzelhető. Az autós eszi-nem eszi, nem kap mást! Ha fenyegetőzni próbál, akkor irányítsa a bírósághoz, és zárja ki még a 20 000 forintot is, mint külön megegyezés lehetőségét. Ergo, az autós a semmi s a 20 ezer között választhat. A hölgy így még nem is volt dúrva, hanem a megegyezés irányába próbálta előmozdítani a vitát. Egyébként az autósnak kutya kötelessége lett volna orvost, illetve mentőt hívni a gyerekhez. Nem tudhatta, hogy nincs-e belső sérülése. Illetve ha meg sem ütötte magát a gyerek, akkor miről beszélünk? Milyen horpadásról. Engem egyszer elütött egy autós, de nekem sikerült leugranom a bicikliről (még a Csepel Landrideremmel) az autóban nemigen keletkezett komoly kár. Bár közelről nem láttam, mivel elhajtott...a görény.

Elküldve: 2015.11.25. 16:57 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

Közlek.balesetnél az autóban utazó személyek vitás esetben tanuként nem számítanak. Ha akkora a kár, akkor az autós hívhatott volna rendőrt. Utólag lehet bármit mondani. Meg egy 10 éven aluli gyerek nem biztos, hogy akkora tempóval hajt, ami durva kárt okoz ehy autóban. Egy fillért ne adjanak neki!

Elküldve: 2015.11.25. 14:37 Zoltán-san 

  • Zoltán-san avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 127

@Geller:

Nekem ez az egész ügy erősen bűzlik. Egy alíg tíz éves gyereket mibe kerül egy felnőttnek megfélemlítenie? A nagymama meg koránt sem bíztos hogy jól látta az esetet az esetleges elfogultságról nem is beszélve, úgyhogy Ő mint tanú eléggé használhatatlannak tűnik. Szóval ebben az esetben nagyon óvatosnak kell lenni mielőtt kártérítésre kerülne a sor.

Elküldve: 2015.11.24. 00:17 Estván 

  • Estván avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 119

@Geller: Mennyit követel az autó tulajdonosa? Közlekedési balesetnél, ha jelentős anyagi kár keletkezett, rendőrt kell hívni a helyszínre. Utólag "bármit" ki lehet találni...

Elküldve: 2015.11.23. 20:43 Geller 

  • Geller avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 4

@OKdoki: Értem. Egyébként én az egyik fél ismerőse vagyok, s kívülállóként, pártatlanul próbáltam még az ügy elején rávenni a két felet, hogy osszák el az anyagiakat, mert ez így eléggé kétséges, hogy ki volt a hibás... és örüljenek, hogy nem lett nagyobb baj. De az autós fél követeli a kártérítést, a bringás szülője meg örül, ha kajára, meg a legszükségesebb dolgokra futja neki, vagy legalább a 4 gyereknek... Az egyik nem akar, a másik meg nem tud mit tenni... Köszönöm szépen a kimerítő válaszokat, további szép estét!

Elküldve: 2015.11.23. 20:28 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@Geller: Nekem úgy rémlik, hogy az egyik kollegámnak a kötelező fizette a megsérült autóját, ahol a tettes ismeretlen volt. Persze a biztosítás azert van, hogy a biztosított által okozott kárért vállaljon felelőséget. Lehet, hogy rosszúl emlékszem, és volt valmi más is az ügyben. Lehet, hogy egy lakásbiztosítás? Nem tudnék mit tanácsolni egy ilyen helyzetben lévő szülőnek. Ha nem fizet, akkor sincs sok esélye, hogy behajtsák rajta kivéve, haelismerik felelőségüket.

Elküldve: 2015.11.23. 20:05 Geller 

  • Geller avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 4

@OKdoki: Az autós kötelező biztosítása (tehát nem casco) megtériti a kárt, amit egy bringás okozott? Ezt kifejtené bővebben? 50-50 természetesen a szülő fizetne, de sajnos egyedülálló és kb 80-90.000Ft-ból neveli 4 iskolás gyermekét.

Elküldve: 2015.11.23. 19:23 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@Geller: Meg kell jegyeznem, hogy az autós kötelező biztosítása valószínüleg megtéríti a kárt, még úgy is, ha a kisgyetek elismeri, hogy Ő is felelős. Szinte biztos, hogy nem fogja a szülőkön behajtani, de azért egy érdeklődést megér a biztosítónál. Valószínűleg akkor is fizetne, ha a tettes ismeretlen.

Elküldve: 2015.11.23. 19:17 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@Geller: Ha a szülők a legkorrektebben szeretnének eljárni, akkor fizesék ki a javítás 50%-t, de vonják le a bicikliben keletkezett kár javításának 50%-os összegét. Azonban, ne egy hozott számlára fizessenek. Nem túl nehez nagyobb összegről számlát kérni. Egyeztessék le hol akarja az autós javítattni és ők intézzék a fizetést helyben. Valmint, tájékozodjanak az árakról máshol is. Ha ez bonyolult, akkor probáljanak egy átlagos árban megegyezni piaci felmérés után. Például, lefényképezhetik a kárt, és úgy kérnek árajánlatokat.

Elküldve: 2015.11.23. 18:55 Geller 

  • Geller avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 4

@OKdoki: Köszönöm a gyors választ! Pontosítanék: A kiskorú nem múlt el még 10 éves sem. Helyszinelés nem volt, sőt, másnap jelentkezett a tulaj, hogy térítsék meg a kárát (persze, hogy beismerte a gyerek, miért is tagadta volna le). Egyetlen tanú a gépjárművezető nagymamája, aki az autó anyósülésén utazott. A lökhárítón egyértelműen látszik a kerék nyoma, meg egy mély karc. A kerék fölötti horpadás a sárvédő-elemen már nem egyértelmű, de egyáltalán nem is kizárható, hogy a bringás által keletkezett. 1 elem kalapálása és két elem fényezése: a számla nélküli javítás a 40-50.000Ft-ot súrolná, számlásan se lenne több 60-70 ezernél (számlás fényezés 25000/elem) Az biztos, hogy a gyerek meg tudott volna állni, ha nem az utolsó pillanatban kell fékeznie. Túl gyorsan nem mehetett, mert elég katasztrófa annak a szakasznak a minősége... Igen, jól értette, az autós mellékútvonalról érkezett a főúthoz, a kereszteződéshez érve mindkét oldalon a házak sarkától nehezen belátható... Akkor jobb, ha 50-50%-ban megegyeznek, s kihagyják a polgári peres utat? A gyermek szülőjére is ráhúzhatják, hogy fizessen, meg a sofőrre is, hogy nem megfelelő óvatossággal közelítette meg a kereszteződést? Köszönöm a megtisztelő választ!

Elküldve: 2015.11.23. 18:13 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@Geller: Egyébként, egy elem (pl. Egy ajtó, első sárvédő, stb) fényezése 25 000 forint mostanában. Egy idősebb jármű ajtaja, bontóból kb. 50 000. A csere költsége mêg ennyi sincs. A biztosító egy bő 10 éves autónál legalább 50 % avulást alkalmaz az alkatrészekre (azokra kisebbet, mint magára az autóra, ami az eredeti áránaj már a 25%-t sem éri).

Elküldve: 2015.11.23. 18:01 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@Geller: A biztosító is csak négy éves korig fizeti az autó alkatrészeinek az eredeti, azaz 100%-os árát. Igaz, a munkadíjat teljes egészében megtéríti. Amennyiben a kiskorú nem múlt el 14 (egyesek 12 évre emlékeznek) éves, akkor szabályosan használta a járdát biciklivel. Helyszinelés volt-e? Enélkül szinte lehetettlen a teljes felelőséget a kiskorúra kenni. Valószínű a megosztott 50-50 %-os felelőség. Ezzel már bíroságra sem érdemes menni. Legyen mondjuk a teljes kára 200 000 forint. Akkor csak 100 ezerre tarthat igenyt, de előre ki krl fizetni az illetékeket, ami bő 100 ezer forint. Ezt ugyan megosztja a végén a bíroság, de akkor már 50 ezer forintja sem maradt. Nincs az az ügyvéd aki ennyiért elválalja. Ráadásul, eléggé kétséges az ügy. Gondolom, a gyerek meg tudott volna állni, ha nem az utolsó pillanatban kell fékeznie. Ergo, az autós nem megfelelően közelítette meg a keteszteződést. Kivétel, ha az autós főúton haladt, de itt nem erről van szó, ha jól értettem. Le kell nyelnie a békát.

Elküldve: 2015.11.23. 17:03 Geller 

  • Geller avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 4

Üdv! Nem tudtam, hogy hova írjam, de sürgősen válaszra van szükségem... Adott egy gyermek, aki főút melletti járdán biciklizik. Egy bekötőútról (mely a sarokháztól beláthatatlan) érkezik egy autó, mely úgy áll meg, hogy a keresztezi a járdán bicikliző gyermek útját. A gyerek megúszta pár karcolással, az autó oldala viszont behorpadt. Kérdésem, hogy követelhet-e az autós kártérítést (ráadásul olyan megkötéssel, hogy csak gyári alkatrészek, számla, vagy készpénzben előre... 15 éves autónál így ez reális?)? Esetleg peres úton a szülőtől, aki nem volt jelen, amúgy jogosítványa sincs? Ésszerű válaszokat előre is köszönöm! Üdv!

Elküldve: 2015.05.04. 20:22 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Mindenkitől elnézést! Most egy kicsit kiélveztem a képek becsatolását.

Elküldve: 2015.05.04. 20:21 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

A semmibe vezető bicikliút egy nagyszerű példája. https://goo.gl/maps/HX7Zx https://goo.gl/maps/OsKbG https://goo.gl/maps/EBGWH Egyszer csak véget ér a járdában. Erre rendszeres biciklizek ha az északi autópályahídon jövök haza Budáról. Utána így folytatódik hosszan. https://goo.gl/maps/1qpLj Mivel leginkább hétvégén járok erre, így nem olyan hatalmas a forgalom, és a két sávon elférnek mellettem, hiszen a járdán tilos biciklizni, hiába vezet bele a bicikliút. ;-) Igazság szerint, mindent egybevéve megbízhatóbbak az autósok, mint a bicikliúton ténfergők. Csak egy kicsit veszélyesebbek az életre nézve. :-)

Elküldve: 2015.05.04. 20:03 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

https://goo.gl/maps/8Kf3c Múlthétvégén itt jöttem a bicikliúton, ami ugye a buszsávban vezet (ritka de azért előfordul, itt pont hosszan a József Attila úton). Többször jöttem már erre, de valamiért mindég átvágtam három sávon és így nem hajtottam fel a Lánchídra hanem egyenesen mentem tovább a Vigadó felé az Apáczai Cs. J. utcán. Most valami hirtelen ötlettől vezérelve átkeltem a Lánchídon. Ez a tábla látható a megszűnő buszsávban: https://goo.gl/maps/58SNe amin a buszsáv a biciklinyommal (egyértelműen jelezve) beletorkollik a rendes sávba. Hirtelen nagyon rossz érzés kerített hatalmába, mivel a hídon a sáv nagyon keskeny. Mivel szegény feleségemmel tekertem, aki kénytelen követni minden fele, sajnálattal de hátrakiáltottam, hogy húzzon bele. Csak két autó ért utol, és mivel kicsi volt a forgalom meg is előztek. A tábla miatt úgy gondolom szabályosak voltunk, de nagyon kellemetlen érzésem támadt.

Elküldve: 2015.05.04. 19:51 kpityu79 

  • kpityu79 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 223

@OKdoki: Hát igen, az ajtónyitástól én is félek, de eddig még szerencsére nem volt gond.

Elküldve: 2015.05.04. 19:46 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

https://goo.gl/maps/zXNbB Ha erre jövök mindég előremegyek. Láthatóan széles biztonságos az út. Ugyan a kereszteződés után 30-50 méterrel mindég parkolnak de azok mellett elmegyek a sávjukban. Egész addig csinálom ezt amíg majd egyszer rám nyitja valaki az ajtót. Dá hát mi a lópikulát lehet csinálni? Ha a parkoló autók mellett beljebb húzódnék a belső sávba, akkor a mögöttem jövő anyázna, és hamarabb fellöknének.

Elküldve: 2015.05.04. 19:37 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

https://goo.gl/maps/j0HRV Itt nagyon megfontolom. Mivel többnyire hétvégén járok erre kicsi a forgalom. Ha elkapok ott álló egy-két személyautót akkor lassan elgurulok mellettük és áthajtok a gyalogosok keresztbe zöldjén, már ha nem jönnek a Felsőcsatári út felől, de azt lehet látni. Teherautó, busz mellett el nem megyek, vagy ha nagy a forgalom. Valóságban csak az autós szemszögéből tűnik modortalanságnak, mert nem gondolnak bele, hogy neked mindegy hogy előre mész és 12 autóból valamelyik elüthet, vagy csak a hatodik vagy, a padkán állva, majd amikor elindulsz akkor a hatodik fog elütni vagy a többi öt aki mögötted jön.

Elküldve: 2015.05.04. 19:26 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@OKdoki: Sikerült. Kösz még egyszer nmlkfx!

Elküldve: 2015.05.04. 19:25 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

https://goo.gl/maps/0GaV4 Itt is ilyen helyeken biztos, hogy előre megyek.

Elküldve: 2015.05.04. 19:20 kpityu79 

  • kpityu79 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 223

@OKdoki: Értem. Köszi a válaszokat. Én mostanában inkább hátul maradok, hagy menjenek az autók. Főleg azért is mert ma is inkább kihúzódott jobb szélre az autós, nehogy előre menjek.

Elküldve: 2015.05.04. 19:06 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@kpityu79: Igen. Ahogy gyuladaniel mondja. De ez is függ több dologtól. Ha ketten-hárman állnak előttem és épp bejött még egy autó, álltatában megállok mögötte, hogy ne keljen erőlködnie. Ha van padka amire leléphetek, ellenben szűk az út akkor szintén nem megyek előre. De sokszor van egy kicsi járdasziget elől, esetleg kanyarodósáv miatt semmi padka, csak ott, viszont én nem akarok kanyarodni így előre megyek. Az igazság az, hogy meglehetősen sok utat ismerek abból amerre járok. Nagyon sokat vezettem már a városban így kerülöm a túl szűk nagy forgalmú utakat. De azért már előfordult, hogy nemigen lehetett mellettem elmenni egy rövidebb szakaszon, de ott tekertem rendesen (~40 km/h).

Elküldve: 2015.05.04. 18:39 gyuladaniel94 

  • gyuladaniel94 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 295

@kpityu79: Én soha. Bár nálunk kis városban nem is igen vannak olyan torlódások, hogy lenne értelme előre mennem. Ha meg szerencsétlen autós már egyszer megelőzött, aztán megállítja a lámpa, ne kelljen már neki megint az előzésemmel bajlódnia, egyszerűen beállok a sorba a kocsik mögé. Pesten ez gondolom annyira már nem lenne működőképes, mert ott a dugóban komoly előnyre lehet szert tenni egy-egy előregurulással.

Elküldve: 2015.05.04. 18:33 kpityu79 

  • kpityu79 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 223

@OKdoki: Egy kérdés: Ha úton közlekedtek, Ti a sor elejére szoktatok gurulni?

Elküldve: 2015.05.04. 13:44 nmlkfx 

  • nmlkfx avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Trek Bicycles Team csapat
  • Trek Bicycles Team csapat
  • hozzászólások: 6

@OKdoki: Az URL-eket (linkeket) átalakítaná a fórummotor, de a felkiáltójelnél azt hiszi, hogy mondatvége van :) Megoldás: "formázási lehetőségek"-re kattintasz, és ott a formázás linkekre.

Elküldve: 2015.05.04. 12:45 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@OKdoki: Bocsi a gyakorlásért! Még az összes kijelölésével sem tudom úgy másolni ahogy akartam. :-(

Elküldve: 2015.05.04. 12:44 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Elküldve: 2015.05.04. 12:41 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Itt ugyanaznap de még a Római part felé egy fehér Citroen Elysée alacsony sofőrjével kb. 70-nel száguldott el mellettem cca. 10 centire a tükrével. Az utca végén 30-as tábla volt neki, de ami fontos, hogy egy biciklis tartózkodott szabályosan a biciklinyomon. https://www.google.hu/maps/@47.549646,19.047499,3a,75y,349.64h,74.88t/data=!3m4!1e1!3m2!1sDoxc0MMaj-kZsnFd3qiY9w!2e0

Elküldve: 2015.05.04. 12:11 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@OKdoki: No mindegy! Végiggördítettem a címsort, mégse másolja be a végét, pedig kijelölöm. Vagy csak béna vagyok. Ha valakit érdekel az emberkét már neki kell odatenni ha a képet is látni akarja.

Elküldve: 2015.05.04. 12:08 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

https://www.google.hu/maps/@47.545105,19.095812,3a,75y,136.43h,73.15t/data=!3m4!1e1!3m2!1sVe_jMysvjgWcZZYnyaO4jA!2e0 Bocsi!

Köszi nmlkfy!

Elküldve: 2015.05.04. 12:07 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Elküldve: 2015.05.04. 11:41 nmlkfx 

  • nmlkfx avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Trek Bicycles Team csapat
  • Trek Bicycles Team csapat
  • hozzászólások: 6

@OKdoki: Odanavigálsz, amit be akarsz linkelni, majd fogod a címsorban lévő linket, és copy/paste.

Pl. link

(itt akart elsodorni egy ukrán rendszámú Land Cruiser szombaton szemből, kb 80-nal, innen is csókoltatom az édesanyját)

Elküldve: 2015.05.04. 09:32 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@OKdoki: Elnézést! Gondoltam bemásolom a térképen a helyet, de az csak a kezdőlapot hozza be.

Elküldve: 2015.05.04. 09:23 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Minap jöttem haza a Római part felől. A XIII ker. Kámfor utcai bicikliúton, ahogy eléri a Tatai utca és a Szent László út hármas kereszteződését. Ahogy eléri az ember a Kámfor utca végét van egy bicikliút vége tábla. Valójában szemben folytatódik 6 méterre a bonyolult kereszteződés túloldalán (még kanyarodó fűútvonal is,ha valaki nem ismerné). Szóval, szombaton nem is volt nagy forgalom, konkréten ahogy megközelítettem a vége táblát, hátam mögül azonos irányon érkezett egy autó, olyan 25 méterre lemaradva, némileg fékezve. Mivel én be vagyok csatolva, és egyébként is biciklista vagyok nem szívesen állok meg. Tovább mentem egyenesen a Tatai út felé mert eleve ez volt a célom, a haladási sáv jobb oldalához húzódva, hogy elváljon a hátulról érkező merre is akar menni, bekanyarodik e úgy, ahogy a főútvonal is, vagy felém folytatja az útját? Felém folytatta. Így maradtam az úton és kanyarodtam a vonalvezetés szerint, de már szemből is érkezett egy Citroen Xsara Picasso zöld színbe. Majd ahogy a kanyart elértem jött szemből a másik autó. A mögöttem érkező, (kedvesen) megvárta, hogy elmenjenek, majd megelőzött már a Tatai utcai kanyar után. Dudált egyet, majd mutogatta, hogy a másik oldalon a bicikliút. Én egy kedves nemzetközi :-) jellel búcsúztam tőle. Tulajdonképpen ez nem volt konfliktus, csak egy kis pantomim párbeszéd. Szóval mindnyájan okosok vagyunk! :-) Nyilván ez a kedves autós már ismeri a bicikliutat. De vajon észrevette-e a következőket? Én vagy tizedszerre járok arra de az első alkalommal csak bőven a Vasúttörténeti park után vettem észre, hogy ott az halad. A Kámfor utca végén egy darab iránytábla nincs (ahogy általában máshol sem), hogy merre folytatódik. A Google Térképen, ha megnézi valaki, akkor látja, hogy a Tatai utca elején van egy bicikliút tábla. Azt vallom hogy az legalább félk éve nincs a helyén. https://maps.google.com/maps/ms?ie=utf8&hl=hu&msa=2&dg=feature De ha ott is lenne, ez sem számít sokat. Ha lejövök a járdáról és keresztbe vágom az utat, amin semmilyen felfestés nincs, cserébe macskaköves, akkor a hátulról érkező simán elcsaphat, mivel tévesen azt hinné, hogy neki van elsőbbsége. Persze nem, hiszen a KRESZ kimondja, hogy a gyalogosoknak itt is mindég elsőbbsége van az útkereszteződésben még úgy is, ha nincs útburkolati jel. Persze, mondhatná, hogy én biciklis vagyok, de ez sem számít, hiszen ahogy zebra sincs, úgy nincs felfestve a srégen áthaladó bicikliút. Tudom van egy vége tábla, de ha ott én már lehajtottam, akkor meg elsőbbségem van, mint a főút vonalán haladó járműnek. Csak mindezt macskakövön. Jobb az ilyet elkerülni! Szóval, ez a kedves autós, aki egy Ford II Focusban ült középszürke színben azt hiszi, hogy jobb megfigyelő. Pedig csak végig kéne gondolnia a forgalmi helyzetet. Majd behajtok elé, vagy a szemből érkező Picasso elé, hátha az sem olyan figyelmes. Ráadásul csak a kanyarközepén lehet átvágni ismét a bicikliútra, mivel ott van egy sóderágy, és utána csak a Vasúttörténeti parknál. No, most így kiírtam magamból egy tüskét, ami persze elhanyagolható volt a napi tévedéseinkhez (autósok-biciklisek) képest. Bocsi!

Elküldve: 2015.05.04. 07:46 Zoltán-san 

  • Zoltán-san avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 127

@eltWANTED: Ismerős a szitu, sajnos sokszor csak magadra számíthatsz és ezt a több mint 16 éves tapasztalatommal támasztom alá.

Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!