Kormány állítása állandó fekvőtámasz ellen?

1-14 (14 hozzászólás)

Elküldve: 2015.07.22. 16:28 voga34 

  • voga34 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 23
Témaindító hozzászólás:

Mit érdemes állítani a kormányon ha úgy érzem hogy a karomra kézfejemre esik a testsúlyom? Állandó fekvőtámasz esete.

Ezen két dologgal lehet segíteni: a) a nyereg horizontális és vertikális állítása. Megtörtént, nincs jó pozíció csak rossz és rosszabb. Akárhogy állítom, az érzés marad. b) a kormányon mit lehetne állítani? Emelés? Meredekebb stucni? Hosszabb stucni?

Sajnos a kormány mostani formában semmi módon nem állítható, emelőgyűrű nincs.

Elküldve: 2015.08.19. 18:50 FTest 

  • FTest avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 5

@voga34: Hasonló cipőben jártam, túl sok súly volt a kezemen, fájt a csuklóm/tenyerem. Az volt a gond, hogy lejtett a nyereg, és messzi/lent volt a kormánymarkolat. Beállítottam a nyeregt, + stucnit, kormányt és markolatot cseréltem.

nyereg: Amint írták, úgy állítsd be, hogy ne csússz előre, mert így több terhelést kapna a kezed. Kormány: Nem tudom, hogy most milyen paraméterű alkatrészek vannak, de 3-5 cm emelés, vagy a nyereghez közelebbi (rövidebb) stucni is sokat jelent. pl. 35 fokos emelkedésű, 70 vagy 90mm hosszú stucni, 3-5 cm emelkedésű kormánnyal feljebb és közelebb kerül a kormány (+ legyen vizszintes a nyereg), így lényegesen kisebb terhelést kap a kezed.

+1: ha leginkább a tenyered (vagy az is) fáj, akkor cserélj markolatot, sokat jelent egy nagyobb felületen támasztó (ergonomikus) markolat.

Elküldve: 2015.08.19. 18:49 FTest 

  • FTest avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 5

@voga34: Hasonló cipőben jártam, túl sok súly volt a kezemen, fájt a csuklóm/tenyerem. Az volt a gond, hogy lejtett a nyereg, és messzi/lent volt a kormánymarkolat. Beállítottam a nyeregt, + stucnit és kormányt, markolatot cseréltem.

nyereg: Amint írták, úgy állítsd be, hogy ne csússz előre, mert így több terhelést kapna a kezed. Kormány: Nem tudom, hogy most milyen paraméterű alkatrészek vannak, de 3-5 cm emelés, vagy a nyereghez közelebbi (rövidebb) stucni is sokat jelent. pl. 35 fokos emelkedésű, 70 vagy 90mm hosszú stucni, 3-5 cm emelkedésű kormánnyal feljebb és közelebb kerül a kormány (+ legyen vizszintes a nyereg), így lényegesen kisebb terhelést kap a kezed.

+1: ha leginkább a tenyered (vagy az is) fáj, akkor cserélj markolatot, sokat jelent egy nagyobb felületen támasztó (ergonomikus) markolat.

Elküldve: 2015.08.19. 18:48 FTest 

  • FTest avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 5

@voga34: Hasonló cipőben jártam, túl sok súly volt a kezemen, fájt a csuklóm/tenyerem. Az volt a gond, hogy lejtett a nyereg, és messzi/lent volt a kormánymarkolat. Beállítottam a nyeregt, + stucnit és kormányt cseréltem.

nyereg: Amint írták, úgy állítsd be, hogy ne csússz előre, mert így több terhelést kapna a kezed. Kormány: Nem tudom, hogy most milyen paraméterű alkatrészek vannak, de 3-5 cm emelés, vagy a nyereghez közelebbi (rövidebb) stucni is sokat jelent. pl. 35 fokos emelkedésű, 70 vagy 90mm hosszú stucni, 3-5 cm emelkedésű kormánnyal feljebb és közelebb kerül a kormány (+ legyen vizszintes a nyereg), így lényegesen kisebb terhelést kap a kezed.

+1: ha leginkább a tenyered (vagy az is) fáj, akkor cserélj markolatot, sokat jelent egy nagyobb felületen támasztó (ergonomikus) markolat.

Elküldve: 2015.08.19. 18:44 FTest 

  • FTest avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 5

@voga34: Hasonló cipőben jártam, túl sok súly volt a kezemen, fájt a csuklóm/tenyerem. Az volt a gond, hogy lejtett a nyereg, és messzi/lent volt a kormánymarkolat. Beállítottam a nyeregt, + stucnit és kormányt cseréltem.

nyereg: Amint írták, úgy állítsd be, hogy ne csússz előre, mert így több terhelést kapna a kezed. Kormány: Nem tudom, hogy most milyen paraméterű alkatrészek vannak, de 3-5 cm emelés, vagy a nyereghez közelebbi (rövidebb) stucni is sokat jelent. pl. 35 fokos emelkedésű, 70 vagy 90mm hosszú stucni, 3-5 cm emelkedésű kormánnyal feljebb és közelebb kerül a kormány (+ legyen vizszintes a nyereg), így lényegesen kisebb terhelést kap a kezed.

Elküldve: 2015.08.04. 10:04 Zero-X 

  • Zero-X avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 181

@voga34: "Hát majdnem. Egy fitness bringáról van szó, ami a gyártók szerint "egyenes kormányú országúti" legalábbis ezzel a kamuval adják el, valójában egy sportosabb geometriájú urban bike. De azt is mondhatom hogy egy teló nélküli trekking."

Ez marketing. Cifrázzák rendesen. :D

Elküldve: 2015.08.04. 09:59 Zero-X 

  • Zero-X avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 181

@JPeti86: "Jómagam ki nem állhatom az előre hajolós fazonú állandó fekvőtámaszt ami az outira és a túl alacsony kormányú, túl magas ülésű hosszú biciklikre jellemző."

Naja! :D

Elküldve: 2015.07.23. 11:12 K.I. 

  • K.I. avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 34

@voga34: A nyereg legyen vízszintes! Ne csak úgy szemre, hanem tényleg. A nyeregorrnál lévő hupli legyen egy szintben a nyereg hátuljának legmagasabb részével. Ha megvan akkor elengedett kormánnyal teljesen stabilnak kéne érezned a bringázást, se előre, se hátra nem csúszkálsz a nyeregben,tehát azon van a súlyod. A kormány lejjebb vagy feljebb állítása inkább a derekadon és a bázisizomzatodon múlik, nem sok köze van a fekvőtámasz-érzéshez.

Elküldve: 2015.07.23. 10:00 voga34 

  • voga34 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 23

Hát majdnem. Egy fitness bringáról van szó, ami a gyártók szerint "egyenes kormányú országúti" legalábbis ezzel a kamuval adják el, valójában egy sportosabb geometriájú urban bike. De azt is mondhatom hogy egy teló nélküli trekking.

"virsligumis/outis

Elküldve: 2015.07.23. 09:10 Estván 

  • Estván avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 119

@JPeti86: A felhasználó méreteihez túl alacsony kormány és a túl hosszú váz valóban kényelmetlen, sőt káros. De ez nem jelenti azt, hogy egy jól beállított országútin fekvőtámasz érzésed legyen. Valószínűleg nem ismered a dolgot, amiről véleményt alkotsz.

Javaslom, várjuk meg a kérdező, Voga34 jelentkezését, hogy milyen biciklire gondol. Az adatlapján lévő "virsligumis/outis" megjelölésből következtettem arra, hogy országútira.

Elküldve: 2015.07.23. 08:59 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

@Estván: Ja igen, lehet. de a topikba városi bicikről is szó lehet, a javaslatom arra vonatkozik. Jómagam ki nem állhatom az előre hajolós fazonú állandó fekvőtámaszt ami az outira és a túl alacsony kormányú, túl magas ülésű hosszú biciklikre jellemző.

Elküldve: 2015.07.23. 08:35 Estván 

  • Estván avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 119

@JPeti86: Az általad leírt beállítások országúti kerékpáron tragikusak lennének, és ha jól értelmezem a helyzetet, a kérdés arra vonatkozik.

Elküldve: 2015.07.22. 23:16 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

Szia! a nyereg pozíciót megszabja, hogy hogyan kényelmes tekerni.Nekem a nyereg teteje 63 centire van a nyeregcső mentén mérve a monoblokk tengely közepétől.A kormánynak ennél fentebb kell lennie, ha komfortosan akarsz tekerni.A sajátomon a markolat kb 5 centivel van magasabban az ülésnél, és rövid a stucni, csak 6 centis. a kormány emelős, a villa vágatlanul van beépítve,és hézagolva van,meg van 10 centi rugóútja (és így plusz beépítési magassága) a biciklihez eredetileg adott merev rövid villa és egyenes kormányrúd helyett.Az ülés hàtulja és a stucni kormànyrúd felőli vége közt 70 centi van.én 178 centi magas vagyok.A biciklit még 11 éves koromban kaptam,akkor kisebb voltam, de minden le volt engedve. De a váz feltehetőleg rövidebb és kisebb mint ami most a magasságomhoz ajánlott lenne. De én így imádom, kisebb váz szűkebb íven fordul, ami városban jól jön.

Elküldve: 2015.07.22. 18:09 Estván 

  • Estván avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 119

Először is kell egy megfelelő méretű kerékpár, jól beállított nyeregmagassággal. Meg kell szokni a sport üléspozíciót. Meg kell tanulni jól ülni/tekerni a kerékpáron (videók, netes fotók, újságok sokat segítenek).

A bringa nagyjábóli beállításához a neten elég jó támpontokat lehet találni, ezt már csak finomítani kell. Abból is ki lehet indulni, hogy "keresünk" egy saját magunkhoz hasonló alkatú versenyzőt, és annak beállításait "lekoppintja" ;) Persze ha az ember nem versenyez amatőr szinten se, akkor pl. a stucnihossz illetve a kormány-nyereg szintkülönbség csökkenthető.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!