Leszakadt peremű középcsapágy-csésze

1-3 (3 hozzászólás)

Elküldve: 2016.06.26. 18:20 stibi 

  • stibi avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 2
Témaindító hozzászólás:

Sziasztok!

A hétvégén neki álltam megtisztogatni és bezsírozni a cangát, de monoblokk visszaszerelésekor a bal oldali középcsapágy-csésze pereme a monoblokk-kihajtó szerszámon maradt... A csésze megmaradt széle így a pont a vázzal és a monoblokk bal csapágyházának szélével van egy síkban, hogy ne legyen rajta fogás. Túl sok szerelési rutinom még nincs. Feltételezem a monoblokkot így még ki tudom szedni, de tudnátok valami tippel szolgálni, hogy a sérült csésze miként szedhető ki a menet elmarása nélkül?

Segítségeteket előre is nagyon szépen köszönöm! :)

Elküldve: 2016.06.28. 21:57 stibi 

  • stibi avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 2

Szia!

Köszönöm szépen a válaszod, csak ma kerültem gép közelbe, de mostanra megoldódott a probléma.

A monoblokk baloldali csészéjének tört le a pereme, így nem tudtam kihajtani. Középcsapágy csészét két okból írtam: 1. helytelenül használtam a szakkifejezést (ezúton is bocs), 2. a monoblokk két darabra esett: az egyik része maradt a négyszögtengely a bal oldali csapággyal, a másik része meg a jobb oldali csapágy és fémhenger, ami az egészet védi. Ez volt a mázli, mert így kalapáccsal finoman ki tudtam ütni a tengelyes részt, a másik rész jobb oldalról kijött a leszedő szerszámmal, a menetbe szorult műanyag csészedarabot meg ki tudtam vésni késsel a menet erősebb felsértése nélkül. A vicc az egészben, hogy évente átnézettem a bringát szerelővel...

Még egyszer nagyon szépen köszönöm a válaszod, rengeteget segítettél vele! :)

Elküldve: 2016.06.26. 20:52 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

Légy szíves tegyél fel róla fotót ha tudsz! több szem többet lát. Amúgy nem egyértelmű hogy miről beszélsz, és milyen rendszer van a bringádon.

A "monoblokk" az gondozásmentes ipari csapágy gyárilag zsírozva, és nagyon bele se lehet jutni hogy jobban megzsírozd, de nem is kell, akár 5-10 évet kibír baj nélkül.

A "középcsapágy-csésze" meg a régi szétszedhető csapágyas középrészek része volt.Ez viszont egy vacak megoldás, mert sajnos a tengelyeket és csapágygolyókat sokkal rosszabb minőségben gyártják le, mint a monoblokkban lévő ipari csapágyakat. A csészés magoldást érdemes évente szétszedni zsírozni, de akkor se tart tovább kb 10000 km-nél vagy 2-3 évnél, saját tapasztalat.

A kiszerelés tekintetében, ha már nem kell neked a rossz alkatrész, szerintem fúrj bele 2 lyukat a beragadt részbe, mondjuk olyan 5 mm-eset (esetleg vágj a furatba bele M6 menetet, és hajts bele két M6-os csavart) és akkor ennél a 2 lyuknál vagy csavarnál fogva egy fogóval vagy egyéb jó erőkarral már ki lehetne hajtani.

Amúgy még egy komment! nem mindegy ám melyik oldalt hova hajtod vissza, lehet hogy az egyik oldal balmenetes! (és hogy ne legyen egyszerű, többféle szabvány is van)

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!