Mi lehet a gond két azonos vázméretű kerékpárral? Jó/nem jó!

1-25 (25 hozzászólás)

Elküldve: 2014.05.22. 10:55 laller2121 

  • laller2121 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 30
Témaindító hozzászólás:

Mi lehet a gond két azonos vázméretű és szinte azonos méretű kerékpárral? Az egyik kényelmes a másik totál kényelmetlen, nagy! Miközben a méret tkp azonos.

Bővebben: mellékelek egy képet. A képen ott van mindkét kerékpár mérete cm-ben.

http://kepfeltoltes.hu/140522/bike_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A kék méretek: 26-os MTB, 18-as vázzal. Ez halál kényelmes, egész napokat ülök rajta, és semmi gond. Nyereg: lapos mtb nyereg, semmi zselé, kemény.

A piros méretek: 28-as trekking, 18-as vázzal. Ez totál kínzóeszköz, magasnak és távolinak érzem a kormányt, billegek a nyeregben, negyed óra után görcsöl a hátam, csípőm. Nyereg: zselés Cube comfort + túranyereg, egész napos túrtákra tervezve, olyan kényelmetlen hogy a fal adja a másikat.

A méreteket megnézve látható hogy szinte semmi különbség sincs. Mi lehet a használatbeli különbség oka?

Teljesen kétségbe vagyok esve!A trekkinget a régi monti kiváltására vettem, és méregdrága volt. És jelen formájában használhatatlan! De miért? A boltban vétel előtt nem volt próba mert katalógusból rendeltem. De mivel a méretek egyeznek a mostanival így ennek jónak KELL lennie. De nem az. A nyerget hagyjuk. Azt kicserélhetem nem ügy. Csakhogy az még kevés lesz.

Elküldve: 2014.08.22. 15:21 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@ArtWolf: Hát, nehezen. :-) Mindenesetre, jó lehet nekem egy 57-es is, főleg slopingból. Ebben megerősített.

Elküldve: 2014.08.22. 15:17 ArtWolf 

  • ArtWolf avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 478

@OKdoki: 179 magas vagyok, 181 a karfesztávolság, 79 az belső lábhosszom, a vázam 57-es (oldschool geo, nyeregcső és felsőcső is ennyi, utóbbi teljesen vízszintes), stucnim 115 hosszú, átlépési magassága 83 (lehet, h a belső lábhosszamat rosszul mértem, mert ugyan igencsak csiklandozza a dolgaimat, de le tudom tenni a sarkam mindkét oldalt), a kormány felsőfogása 10 centivel van lejjem az ülésnél. Szóval a helyzet az, hogy papíron kurva nagy nekem ez a váz, mégis kényelmes még hosszútávon is (ha nincs túl nehéz hátizsák rajtam). Remélem tudod hasznosítani az adatokat! :)

Elküldve: 2014.08.22. 15:09 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@sandorp9: Kösz!

Elküldve: 2014.08.22. 14:51 sandorp9 

  • sandorp9 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 301

@OKdoki: Hali, az én méretem szinte u.a., mint a Tied (180cm és 81cm belső lábhossz), a Trek FX7.2esem 20as (felső váz hossz nyakközéptől-nyeregcsőközepéig 55cm), és a gyári 105mm-es stucnit 80-90mm-esre kell/kellett cserélnem, és így a legkényelmesebb, és az utcai rombolóm 56cm (acél vázas) és ehhez van jelenleg 80mm-es kormányszáram, amit kicsit nagyobbra cserélek. Ezeket csak azért írtam le, mert szerintem a próbáláson kívül a sok adat segíthet... :)

Elküldve: 2014.08.22. 13:33 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@OKdoki: Ja azt nem is említettem, hogy a competitivecyclist fit kalkulátora a sportos 56,3-as felsőcső hossztól a kényelmes 57,9-esig terjedő skálát ad meg. Ezt hagyományos outi vázméretre. Az üléscső 54,1-től 57,5-ig terjed. De az kevésbé mérvadó. A BB közép TT közép lenne a jelemzöbb, viszont azt nagyon kevés gyártó adja meg. Mindenesetre ezek a méretek is ritkák az outi esetén. Azaz, ha a teljes skálát veszem, azért jópár belefér. Viszont látszik, hogy nem hogy 54-est, hanem majdnem 58-ast ajánl, csak azt nem mondja mi legyen a golyóimmal!

Elküldve: 2014.08.22. 13:21 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@robotbolha: Szia! Kösz! A trekkingeknél, vagy az én cross bicajomnál általában három, néha négy méretet adnak meg. Ott a méreteikel inkább a legnagyobb L-be tartozunk, de talán az M-es sem követel akkora kompromisszumot. Lehet, hogy egy outi esetében sem olyan vészes a helyzet, hogy egy méret fel vagy lefel ne lenne orvosolható, de azért tartok tőle.

Elküldve: 2014.08.22. 13:05 robotbolha 

  • robotbolha avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 18

Benéztem... :) Na szóval... én 175 magas vagyok, a lábhosszam 82 centi. Megmértem a karterpesztésemet is ahogy alább írtad. 184 centi. Ezek szerint hasonlóan elszabott tipus vagyok én is. :) A helyzet az, hogy van nekem egy Caprine trekkingem 21 collos. Amikor vettem kb. 10 perc alatt sikerült úgy belőni, hogy azóta is úgy használom. ( 8 éve ) Két hónapja vettem egy CTM trekkinget. A mérete ugyanaz mint a Caprineé, ennek ellenére majdnem eltartott 2 hónapig, mire sikerült rendesen beállítgatni. Rövid távon soha nem derült ki, hogy jó lesz-e. Menni kellett vele legalább 10-15 kilómétert. Ezt minden egyes módosításnál megtettem, legyen az bármilyen jelentéktelennek tűnő, ezért tartott eddig. A két bringán egymáshoz képest tökéletesen ellentmondásosak a beállítások, ennek ellenére kényelem és teljesítmény tekintetében tök egyformák. Szóval... jó játék ez a beállítgatósdi. :D

Elküldve: 2014.08.22. 12:32 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@OKdoki: Ja igen, a Revolt. Az a másik nagyon esélyes kerékpár, mivel erősen compact a váza. Ha figyelmen kívül hagyom a Giant ajánlását, nem hogy 56-os, hanem még 58-as is elmenne. Igaz, az 58-asnak 82,8 cm átlépési magasságot adnak. Csak én nem akarom elhinni. Rá kell nézni a biciklire, és a mérettáblára. Legfeljebb a felsőcső, homlokcső találkozásánál rendelkezik a bicikli 82 cm átlépési magassággal. Ott meg nem lép át senki. Mindegy az 56-os az értelmes választás, de oda is 81 cm átlépésit ír, de szerintem ezt virtuálisan adják meg.

Elküldve: 2014.08.22. 12:24 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Gondoltam folytatom ezt a fórumot, a téma úgy is kapcsolódik. Nagyon belemerültem az outi, cyclocross vázméretekbe. Főleg a Focus kedvezményes ajánlatom okán. Elsőre a Mares AX 5.0 szimpatikus volt. Aztán elkezdtem összehasonlítani a cyclocross geometriákat, majd az outit is. Teljesen elfuserált méreteim vannak. legalább is ha a bicikligyártók elképzelését veszem alapul, egy átlagos férfi méreteiről. A belső lábhosszom 81 centi, ha teljesen koppanásig mérem. Ekkor már az ékszereket odaverném a felső csőhöz :-). A magasságom 179 cm. Többféle módszerrel szokták megadni a gyártók a megfelelő vázméretet. Abba nem is mennék bele, hogy gyártónként változik. Mindegy, megnézem az adatlapot. Szóval vannak az egyszerűbbek. Ők megemlékszenek a magassággal, és esetleg "kisbetűkkel" figyelmeztetnek a belső lábhosszra. 179 centihez általában 56-ost, 57-est, egy-egy gyártó 58-ast is ajánl. Ok, ez rendbe van! Némi geo eltérés. Ugyan a Giant lefele lóg ki, mert egy PDF anyagában pontosan szerepel, hogy pl. a Revoltból (később még visszatérek rá)is az M-es javasolja, ami náluk az 54-es és nem az ML-t. Ez már azért is érdekes, mert a legtöbb modelljük sloping, compact geometriával rendelkezik és a feslőcsőhossz is nagyon hasonló a versenytársakhoz. Azonban ez még csak a testmagasság. A Cube honlapján könnyebben, a Focus honlapján nehezebben megtalálható a belső lábhossz szerinti méret, egy letölthető amerikai brossurában. Mindketten a 0,665-re esküsznek. Az én lábammal ez 53,865 cm, azaz 54-es váz. Egy amerikai honlapon figyelmeztetnek, hogy minimum 0,6 cm (ft-ből átszámolva, de kicsit furcsa, mert 6 centi sok lenne) helyet még hagyjunk az "értékeinktől". Ez elsőre nem olyan nagy gond. Választhatom az 54-est, az 56-os helyett. De itt nincs vége. Létezik az úgynevezett apex index. A magasság elosztva a szétárt kezeknél mért középső ujjak távolságával. Egész pontos méretváltást nem találtam, de azt tanácsolja egy honlap, hogy ha nagyobb a kartávolságom, akkor a nekem megfelelő vázakból a legnagyobbat válasszam. Nekem bizony több. Nem is akármennyivel 189 cm, azaz 10 cm-t ráver a magasságomra. Szóval a nekem megfelelő vázak közül a legnagyobbat? de az melyik. Vegyem azt hogy egyes gyártóknál 57-es (58-as)? Lehet, hogy egy Giantnál megszívnám. Mi a fontosabb. találtam olyan honlapot, ahol az átlépési magasságot tartják a legfontosabbnak, tehát 54-esnél nagyobbat általában nem vehetnék. Azért van egy gordiuszi megoldás. a compact vázak átlépési magassága alacsonyabb, így a nekem ideális félsócsőhöz, kisebb átlépési magasság tatozik. Meg kell követnem a Trek-et. Egyszer már azt mondtam, hogy nem végez olyan alapos munkát az összeszerelésnél, legalábbis egy boltos szerint. Igen ám, de rám tervezi a vázait! Különösen a nekem egyébként is szimpatikus CrossRip vázát! De ez a helyzet a Crockettel is. Az outik között azért több jót is találni, amelyek széles árspektrumot fednek le. Eleve valamicskével kisebb az átlépési magasságuk és az 56-os méret körül még az a jellemző, hogy a felsőcső hasonló esetleg 5 mm-rel hosszabb, mint a nyeregcső. Ez nem jellemző a cyclocrossra, ott általában 10 mm-rel rövidebb. Van valaki akinek hasonlóak a méretei az enyémhez? Ha használ outit, az milyen méretű? Remélem benéz ebbe a fórumba valaki! Üdv!

Elküldve: 2014.05.23. 09:09 sandor75 

  • sandor75 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 3

Hajtókar hossz is egyezik?

Elküldve: 2014.05.23. 08:19 K.I. 

  • K.I. avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 34

@laller2121: Jobb lenne ha nem effektív méreteket mérnél,mert így becsapod magad. A távolságok legyenek vertikális és horizontális távolságok. Először be kell állítani a nyeregmagasságot. Nem mindegy, hogy 65 vagy 66 cm a magasság. Majd a nyereg hosszanti pozícióját (vízszintes hajtókarnál, az elől lévő lábad térdkalácsa és a pedáltengely egy vonalban legyen. Ez után méricskélj a kormányhoz: - Nyeregorr és kormány vízszintesen mért távolsága a stucni mellett mérve. - Nyereg felső pontjának esése a kormányhoz.

Ha így egyforma akkor rejtély, hogy mi a gond, de gyanítom, hogy szép nagy eltérések lesznek.

Elküldve: 2014.05.22. 17:47 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@OKdoki: Meg a stuccni! ;-)

Elküldve: 2014.05.22. 17:46 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Furcsa egy kicsit, de biztos úgy van, hogy centire megegyezik a távolság a kormány és nyereg közt. Gondolom más a gerinced dölesszöge. Itt lehet a probléma gyökere. Ha jól rémlik, 70 fok alatti szög kényelmes a törzs-kár tartás esetén. YouTube lesz a megoldás. :-)

Elküldve: 2014.05.22. 17:39 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@OKdoki: beállításnálam = beállitásnál

Elküldve: 2014.05.22. 17:37 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Ahogy mondják, egy bicikli beállításnálam az első lépés a nyereg hozzállitása a hajtokarhoz. Ha esetleg nem tudod hogyan kell linkelhetek YouTube videókát. Utánna jön a többi.

Elküldve: 2014.05.22. 16:58 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

@laller2121: nem a sebességre gondoltam, hanem hajtókar hosszra, nyeregmagasságra, lábak pozíciójára.

1-2 cm különbség van aközött, hogy meg se kottyan letekerni 100 km-et egyhuzamban, vagy az, hogy leszakad a térded, mire elérsz a legközelebbi kiskocsmáig.

Elküldve: 2014.05.22. 16:47 laller2121 

  • laller2121 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 30

azzal épp nem tapasztaltzam semmit. az 52-es hajtóművel a monti 42-eshez képest repül a bringa.

HA a hajtás is kényelmetlen @laller2121:

Elküldve: 2014.05.22. 16:46 laller2121 

  • laller2121 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 30

időközben még egy számérték aki kimaradt: a nyereg eleje és a kormány széle közti táv (vagyis, nyereg + kormány két végpont = háromszög) cm-re egyezik. egy centivel se több a két gép esetén.

@johnny336:

Elküldve: 2014.05.22. 13:09 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

@laller2121: a rövid stucni nem feltétlenül lesz jó, mert alacsonyabbra kerül a kormányod, tehát ugyanúgy előlre kell dőlnöd, tehát fájni fog a hátad, derekad.

Érdemes papíron számolgatni, hogy különböző stucnikkal mennyivel változik függőleges és vízszintes irányban a kormány helyzete. Feltételezve, hogy a nyereg rendesen van beállítva a hatékony hajtáshoz, ahhoz inkább nem nyúlnék. HA a hajtás is kényelmetlen, lehet próbálkozni a nyereg mozgatásával, vagy offset-es esetleg offset nélküli nyeregcsövet beszerezni. Ebben az esetben is szintén számolás szükséges.

Elküldve: 2014.05.22. 11:44 laller2121 

  • laller2121 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 30

na! egy stucni nem pénz (főleg nem a végárhoz képest) szóval a verdikt egy rövid kicsi alacsony stucni lenne?

a mostani stucni állítható dőlésszögű, de sose állítanám mert azt szeretem, ha lent van a kormány és rá kell hajolni.

@perelli:

Elküldve: 2014.05.22. 11:34 perelli 

  • perelli avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 619

Szerintem is ezek nagyon nem egyeznek. Másik stucni segíthet.

Elküldve: 2014.05.22. 11:28 meridásgaluska 

  • meridásgaluska avatar
  • sima XC-s
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 381

@laller2121: de akkor meg a hajtás lesz szar...:)

Elküldve: 2014.05.22. 11:12 laller2121 

  • laller2121 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 30

a nyereg állítható, ha min távra állítom a nyereg kormány távot annyira vagy akár kisebbre vihetem mint a montinál

@johnny336: nyereg-kormány távolságon

Elküldve: 2014.05.22. 11:02 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

HA megnézed, nem egyeznek a méretek.

A montin 14 cm kormánycsapágy-kormány távolság. Az effektív felsőcsőhossz is kettő darab centivel rövidebb, mint a másik, tehát simán összeszedtél pluszban nyereg-kormány távolságon 6-8-10 centit.

Na, ettől lehet kínpad...

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!