Kell-e egyáltalán képesítés és ha igen hol és mennyiért?
Kell-e egyáltalán képesítés és ha igen hol és mennyiért?
@winzol: jó reggelt Kerékpár-szerelő munkát keresek. Van még üres állás? .. Gépesítésmérnök vagyok és amatőr kerékpáros. 25 éve dolgozom kerékpárokkal. sok tapasztalat. Üzembiztos. 70 477 1208.
Sziasztok! Kerékpárszerelőt keresünk Dunakeszire. Bejáratott bolt, nyáron kerékpár, télen sí szerviz. Nem szükséges papír, de műszaki affinitás és érdeklődés a bringa iránt mindenképp. Betanítást vállalunk. Barátságos, biztos hátterű cég, korrekt bérezés. Ha esetleg valakit érdekel, akkor a következő elérhetőségen várjuk a jelentkezést: Winkler Ede 70/311-4567
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy nekem semmiféle papír nem kell, de nagyon érdekelne a kerékpárszerelés.
Mennék képzésre is, de ahogy nézem nincsen olyan amit munka mellett tudnék csinálni. Nincs ötletetek, hogy merre tudnélk elindulni?
@Blero: Lentebb írta:
Én éppen kerékpárszerelőnek tanulok:) Öveges József szakközépiskola, XI ker:):) A géppark: Kb 1tucat tesco bike, Kb6-7tanyabájk... Ez évi beszerzés: +1db Mongoose Shield BMX (126eft), +1db Mongoose Teocali 09' (299eft,SLX/deore, Tora, stb:), +1db Mongoose Ritual Dirt 10', (160eft:), +1db Cannondale F8 (130eft:), +1db mongoose Maurice CrMo 09' (90eft), +szerszámkészletek+alkatrészek.....
Az oktatás nem valami egetverő (nem az oktatók hibája, hanem egyszerűen nincs mit tanulni 2évig, fél év alatt gyakorlatilag mindent be lehet vágni, 1.5év felesleges padkoptatás:) Én se azért tanulok, mert nem tudok, hanem mert szükségem van a papírra...:), itt még lehet képzettség nélkül bármit dolgozni, de külföldön (dániába készülök:), papír nélkül max mosogató lehetsz:):)
@HomoHominiLupusEst: Hello, gondolkozom egy ilyen kerékpár szerelői tanfolyamon, tudnál írni ról nekem bővebben? Pontos tanterv, gyakorlat? Teleszkópok, rugóstagok, iparicsapágyas agyak javítása, karbantartása volt-e? Különböző modern tárcsafékek javítása, karbantartása? Vázpapucs egyengetés, menetmetszés- fúrás?
Előre is nagyon köszönöm a választ! üdv,
Tomi
@Mekk Elek: Az úgy nem rossz. :D De még van 1.5 évem a suliból.
@dr.anonimus: Budapesti kerékpárbolt keres megbízható, becsületes, szakmai gyakorlattal rendelkező, önállóan szerelni és eladni tudó tapasztalt munkatársat, azonnali kezdéssel. Fényképes önéletrajzokat várunk! mail.szerviz@gmail.com Köszi
Kerékpár karbantartási alapismeretek!:
I. Ellenőrzés Rendkívül fontos, hogy minden kerékpározás előtt gépünk működését ellenőrizzük, legalább havonta vagy 500 km után tüzetes ellenőrzésnek vessük alá. Ezzel elkerülhetjük, hogy út közben jelentkezzen a meghibásodás, amelynek megoldása komoly nehézségekbe ütközhet, testi épségünkre is veszélyes lehet. Egy indulás előtti gyorsellenőrzés során a következőket kell ellenőrizni:
a patentszárak szorossága a fékpofák állapota (kopás, rögzítőcsavarok) a féktestek, -karok működése (erősen húzzuk meg a karokat, csavarjuk meg a féktesteket, hogy nem lazult-e ki a rögzítőcsavarok) a váz állapotának vizsgálata, esetleges sérülések, repedések felismerése, főképp a az alsócső alján a kormánycsapágyhoz közel vagy a láncvillákon a középcsapágy mellett (lásd illusztrációs kép!) a kerék megpörgetése, centrírozottság, a gumi egyenletes futása, állapota, esetleges repedések, vágások, kopás felmérése, beékelődött szilánkok eltávolítása guminyomás (gyakoroljuk be a helyes nyomás érzését gumiösszenyomással) a kormány és kormányszár csavarjainak szorossága, a kormányszár párhuzamossága a váz síkjával a hajtókar megforgatása mellett próbáljuk végig az áttételeket, főképpen a végletek (legszélső lánckerekek) esetében, semmi esetben ne legyen túlváltás a lánc finom járása, egyetlen láncszem sem ugorhat, nem lehet rozsdás, havonta ellenőrizzük a kopás mértékét – az aszfalton használt láncok 2000-4000 km-t bírnak, míg a terepen használtak ennek felét-kétharmadát az első fék behúzása mellett toljuk előre-hátra a kerékpárt, így ellenőrizzük a kormánycsapágy „játékát” markoljuk meg a hajtóművet, és húzzuk ellentétes irányba, így ellenőrizzük a középcsapágy „játékát” markoljuk meg a kereket, majd mozgassuk oldalirányba, így ellenőrizzük a kerékcsapágy „játékát” Ha a kerékpár az ellenőrzések bármelyikén „megbukik”, ne keljünk útra, javítsuk vagy javíttassuk meg a hibát! II. Kerekek kiszerelése és visszahelyezése Ezen felül számos olyan mindennapos szerelési művelet van a kerékpáron, melyet minden kerékpárosnak ismernie kell. Ilyen a kerekek kiszerelése, visszahelyezése, mely elengedhetetlen a defektszereléshez, a kerékpár gépjárműben való szállításához. A lépések a következők:
a fék kioldása: az országúti kerékpárok patkófékeit vagy a féktesten, vagy a fékkarnál lehet szélesebbre nyitni, míg a mountain bike-ok V-fékei esetében a „pipát” kell kiakasztani, a tárcsafékeknél nincs szükség kioldásra. (A hátsó kerék kiszedéséhez váltsunk a legkisebb hátsó lánckerékre!) a patentzár kioldása: kioldáshoz a kart (szerszám használata nélkül) fordítsuk kifele, majd eső kerék esetében a másik oldalon található rögzítőanyát is ki kell hajtani, hogy a patentzár ki tudja kerülni a villasaru „nyelveit” a kerekek kivétele: az első kerék a patentszár rögzítőanyájának kihajtása után általában a kormány megemelésével kiesik a villából, ha mégsem, üssük meg finoman. A hátsó kerék esetében a rögzítőanyán ne állítsunk, viszont a váltókanalat hátra kell húzni, hogy a lánckeréksor ki tudja kerülni a felső bowdenvezető görgőt a kerekek visszaszerelésekor ellenőrzzük, hogy a tengely pontosan üljön a saruban, érdemes a patentszár megszorítása előtt ránehezedni a kerékpárra. A hátsó kerék esetében behelyezéskor a lánc a legkisebb lánckeréken legyen, ismét húzzuk kissé hátra a váltó kanalát, mellyel megkönnyítjük a saruba való bevezetést. a patentzár megszorítása: a kart nem forgatni kell, hanem befordítani, előtte viszont a rögzítőanyát be kell hajtani, majd addig állítani negyed fordulatokkal, míg a kar befordítása határozott kézerőt igényel (nyoma markunkban marad), de ehhez szerszám használata nem szükséges (a karnak a végállásig el kell fordulni!) a fék gyorskioldóját vissza kell állítani, majd húzzuk meg a kart és ellenőrizzük a kerék helyzetét: a fékpofák egyenlő távolságra legyenek az abroncstól. III. Tisztítás, kenés, pumpálás A harmadik alapművelet a kerékpár megtisztítása, a lánc kenése, a külső gumi ideális nyomásának biztosítása:
a kerékpár általános megtisztítása esetén használjunk mosogatószeres vizet, esetleg autósampont, kefét és szivacsot kerüljük a magasnyomású tisztító használatát, mivel a csapágyak tömítéseit nem ilyen hatásokra tervezték, a tisztítószeres víz behatolhat és tönkreteheti a csapágyakat érdemes a kerékpárt szerelőállványra helyezni vagy a plafonról lógatni, esetleg feje tetejére fordítani, nyerge és kormánya alá rongyot, szőnyegdarabot helyezni a kerekeket szereljük ki, mivel így könnyebb mind azokat, mind a vázat és az alkatrészeket megtisztítani közepesen kemény sörtéjű kefével mossuk végig a kerékpár, beleértve az összes alkatrészét és a kerekeket mossuk le a habot kis nyomású tömlővel, vagy egyszerűen töröljük le szivaccsal ronggyal a maghajtás elemein lerakódik a szennyezett kenőanyag, melyet hatékonyan csak zsíroldóval tudunk eltávolítani: fújjunk környezetben lebomló zsíroldószert (citrus oldószert) a láncra, a lánckeréksorra, az első lánckerekekre, illetve az első és hátsó váltóra, majd ronggyal töröljük tisztára az alkatrészeket (tökéletes tisztítást sajnos csak az alkatrészek leszerelésével érhetünk el, de a kosz 80%-os eltávolítása is már érezhető javulást okoz a hajtásban. (A láncot egy műanyag rúddal feszítsük a támvillák mögé, és a hajtókart forgatva töröljük. A lánckerekeket egy speciális kefe segítségével, vagy egy rongy becsúsztatásával tudjuk mindenhol megtisztítani.) ha a lánc erősen szennyezett, ki kell mosni, melyet elvégezhetünk egy lánctisztító szerkezet segítségével, vagy a kerékpárról leszerelve áztatással (utóbbi esetben praktikus a patentszemmel rendelkező lánc, így nem kell minden alkalommal láncbontással, összeszereléssel vesződni, így gyengíteni a lánc szerkezetét). Az áztatásos tisztításhoz legcélszerűbb a láncot egy műanyag (üdítős) palackba helyezni, harmadáig feltölteni oldószerrel, majd néhány percig erősen felrázni. A láncot halásszuk ki, akasszuk fel száradni, majd szereljük vissza a kerékpárra. Az oldószert hagyjuk állni, majd a tiszta részét használjuk újra! a lánc olajozását szemről szemre végezzük – mindegyikre egy-egy csepp láncolajat juttassunk, hajtsuk körbe a láncot párszor, majd töröljük le a felületéről az olajat. Rendszeres tisztítással és kenéssel az áztatásos módszerre ritkábban lesz szükség. Forrás: BikeMag! Bővebben itt:http://bikemag.hu/tech/kerekpar-karbantartasi-alapismeretek!
eddíg is volt szerencsém 10000 ft-os szarhoz meg 330000ft os demához lényegi különbség nincs mindegyiket rendesen meg lehet csinálni csak a 10000ft-os több időt igényel(meg pótalkatrészt:)
@HomoHominiLupusEst: Én tuti a tescobikosoktól kapnék hülyét:D:D
@airborne: hát, ha csak a centrírozást nézzük, egyes helyeken 1000ft-tól indul, és lehet az tecsó-bike kerék, vagy fulcrum, az ár ugyanannyi:) Egyébként én is hamarabb odaállok egy xt szettes merida mellé, mint hogy egy gtx ösztelós, tárcsafékes 24990ft-os KerékpárnakLátszóTárggyal szenvedjek, de ugyannyit fizetnek érte:)
És bocsi, ha bunkó voltam, tudom, milyen önfeláldozó munka néha a bicikliszerelés.
Én tuti nem mennék bicikliszerelőnek... Sok értetlen ökör ott hozza a Tescós szarj*át, hogy javítsam meg... Max nyitnék egy boltot, ahol nagyonjó minőségű cuccokat árulnék olcsóbban, mint az ebike, és felvennék egykét szerencsétlent, akik szívnak a szereléssel. :D Ezt nem azért mondom, mert szemét vagyok, hanem láttam már ilyet...
@wins1: ahova én járok az se tanfolyam, hanem iskolai képzés:) ha tanfolyam lenne, mindössze 12hétig tartana, de 120+30eft lenne...... Egyébként a kerékpárszerelő se azokból fog megérni mint te, vagy a testbike felhasználók 90%-a:), hanem az egyik véglet akik kapnak aputól, anyutól vagy hapsitól egy kerékpárt, mert az a divat és azt se tudják hogy pl: mi az a stucni (régebb óta jelenlévők emlékezhetnek annácskára:), a másik véglet pedig aki szeret kerékpározni, ezt azt meg is tud csinálni, de mondjuk egy kerékfűzésbe, vagy agyzsírzásba már nem megy bele, mert nem ér rá foglalkozni vele, nincs hozzá való eszköze, esetleg még sohasem csinált ilyet, és nem tudja hogy hogy kell, akkor elviszi a szerelőhöz, és rábízza:)
Sose gondoltam volna, hogy van ilyen, hogy kerékpárszerelői tanfolyam.:D Én még sose vittem szervízbe a bicajt,lehet ennek köszönhetően bármit megszerelek rajta.
Én éppen kerékpárszerelőnek tanulok:) Öveges József szakközépiskola, XI ker:):) A géppark: Kb 1tucat tesco bike, Kb6-7tanyabájk... Ez évi beszerzés: +1db Mongoose Shield BMX (126eft), +1db Mongoose Teocali 09' (299eft,SLX/deore, Tora, stb:), +1db Mongoose Ritual Dirt 10', (160eft:), +1db Cannondale F8 (130eft:), +1db mongoose Maurice CrMo 09' (90eft), +szerszámkészletek+alkatrészek.....
Az oktatás nem valami egetverő (nem az oktatók hibája, hanem egyszerűen nincs mit tanulni 2évig, fél év alatt gyakorlatilag mindent be lehet vágni, 1.5év felesleges padkoptatás:) Én se azért tanulok, mert nem tudok, hanem mert szükségem van a papírra...:), itt még lehet képzettség nélkül bármit dolgozni, de külföldön (dániába készülök:), papír nélkül max mosogató lehetsz:):)
Az ilyen tanfolyamokon vajon min oktatnak? Régi csepeleken? Meg dinamót, sárvédőt felrakni stb. Én simán el tudom képzelni ebbe az országba :D
@dr.anonimus: Ha van képesítésed, ha nincs az első kérdés mindenhol, hogy hol dolgoztál előtte, mint bicikliszerelő:) Ha épp elvégezted a megfelelő tanfolyamot akkor is elküldenek, mert nem dolgoztál még sehol vele:)
Itt Pécsett azt hiszem év elején indult egy bringaszerelő tanfolyam, ami OKJ végzettséget ad. Jelentkeztem volna, de 120 ropiba került!
@hefi: ez olyan akkor mint a villamos mérnök...csak papíron tud szerelni... XD ahhoz hogy vki bringát szereljen, előbb bizonyítsa, és ne papírral...
@dr.anonimus: Kell-e egyáltalán képesítés és ha igen hol és mennyiért?
Gyakorlatban nem kell semmilyen papír. Több nagy budapesti szervizben is ismerek szerelőket, akik csak hobbiból kezdett szerelgetni otthon, aztán kaptak lehetőséget szerelőként dolgozni üzletben, és beletanultak, ott ragadtak.
A másik gyakori történet, hogy bringaversenyző volt az arc, így értett valamennyire a szereléshez is, és így lett szerelő.
Amúgy vannak szakközép/szakiskolák, ahol van kerékpárszerelői oktatás.