ahhoz hogy egy 7 sebességes váltót 8 sebességesre cseréljek mit kell kicserélni:fogaskoszorú stb?
ahhoz hogy egy 7 sebességes váltót 8 sebességesre cseréljek mit kell kicserélni:fogaskoszorú stb?
@XCode: ha gyorszárad van, akkor eleve üreges a tengely, úgyhogy akaratlanul is jobbat vesz az ember. Az XC gépemen tárcsás B+ agy van, az eddigi 1500-2000 együtt töltött km alatt nem tapasztaltam semmi hasfájást. Tőcsavaros tengelyt még nem is láttam üregesben...
@johnny336: Nem roskadna össze alattam a mérleg, de nekem már sikerült hátsó tengelyt (igaz, olcsó vacakokat) hajlítanom és törnöm is. A jó tengely (Bike+, ha valaki lesne) viszont bírja. A csőtengely is megfelelőbb a tömörnél. Alighanem itt van a kutya elásva. Olcsó bringákhoz eleve tömör tengelyt adnak, abból is a gyengébb fajtát. Olyan ez, mint a műanyag pedál: éljen a takarékosság!
@XCode: nekem a városi cirkáló menetes 8-as, és nem tapasztalok problémákat. A tengelygörbülést 6-os rendszerrel is átéltem, mondjuk 15 év alatt sikerült neki lefittyedni :) Szerintem 5-10 évet simán kibír az agy 8-as rendszerrel is. Mivel menetes agyak már csak az olcsó kategóriákban vannak, ezért bika igénybevételre úgyse ilyet fognak használni a népek.
@Krupcheck: Igen, pontosan így van. Kösz a kiigazítást. Valamiért a hetes rendszernél mégis megálltak. Menetes nyolcassal alig találkozni. Mindentől függetlenül, inkább menetesről kazettásra, mint menetes hetesről ugyanilyen nyolcasra.
@XCode: csak annyit fűznék ehhez hozzá, hogy a 8-as sor valóban szélesebb (+1 fogaskerék ugye), de minekutána az agytest szélessége, és a benne lévő csapágyak távolsága marad, valamint a papucstávolság is állandó, így a 7-es és a 8-as rendszer tengelytörési/hajlítási hajlamában szerintem nincs különbség.
Menetes agynál előbb-utóbb ígyis-úgyis görbül a tengely, mert az már csak ilyen.
Az első kérdés: menetes vagy kazettás a hátsóagy? A menetes nyolcas kockázatos: a hátsó tengely nagy valószínűséggel görbülni vagy törni fog. A láncok szélessége eltérhet (tizedmilliméternyit), magam is tapasztaltam. A gyakorlatban általában 2,381 mm széles láncokat kínálnak minden 6/7/8 sebességes rendszerhez. Legfeljebb a minőségük különböző.
Létezik 8-as menetes racsni, pl. Sunrace. Láncból kell egy nyolc sebességes, mivel az 5-6-7-sebességes rendszereknél a lánc "szélesebb". Váltókar csere alap. Ha van egy akár 15-20 éves Shimano SIS hátsó váltód, akkor már bajod nem lehet, elviszi.
Hát, 1. dolog, hogy kell egy 8 sebességes váltókar. Ha SIS rendszerű a váltó, elvileg menni fog ugyanúgy 7tel mint nyolccal. Ha a régi fogaskoszorúd menetes, és kazettás az új, akkor új kerékagy. Na meg nem árt új lánc sem, és új váltógörgők.
Javítsatok, ha nincs igazam