Országúti és mtb keresztezése.

1-6 (6 hozzászólás)

Elküldve: 2016.08.19. 21:11 adibadi 

  • adibadi avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 1
Témaindító hozzászólás:

Előre szólok , hogy nem értek hozzá annyira. Van nekem egy régi outi országútim. Megoldható-e az, hogy ezt a biciklit átépítem esetleg egy mtb vázszettre? Így lenne egy teleszkópos országúti, ami gyors és könnyen veszi a padkákat, kátyúkat. Ennek nincs értelme, vagy megoldható. Köszi a válaszokat előre is.

Elküldve: 2017.09.19. 22:40 Runner79 

  • Runner79 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1

@adibadi: Már több mint egy éve tetted fel a kérdést, így nem biztos, hogy még aktuális. Én egy cr-mo mtb vázat vettem alapul az építkezéshez és a cél az volt, hogy egy aszfalton használatos fürge, de montis kényelemmel megáldott városi gépet alkossak. A képeim között láthatod az eredményt. Van első teleszkóp, vékony gumik, spd pedál, duplafalú felni. Manapság azt hiszem divatos kifejezéssel élve fitness kerékpároknak nevezik ezt a stílust. Neked sikerült összehozni a bringát?

Elküldve: 2016.08.24. 12:52 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

Egyet értek az előttem szólóval.

Tehát tegyél bele trekking villát, ami 1" menetes (nehéz lesz találni,de a Suntour gyárt ilyet, nekem XCM van a régi montimon, szerintem a trekking verziót XCT-nek hívják. Egyszerű jól javítható szerkezet, jó hosszú úttal akár. )

De arra készülj fel, hogy a villa beépítése megpiszkálja a vázgeometriát, feljebb kerül a kormány, laposabb lesz a fejcsőszög (azaz nagy sebességnél kicsit stabilabb lesz, de kicsit nagyobb íven fog fordulni, nem mintha az amúgy is magas súlypontú országútikkal egyszerű lenne szűken kanyarodni...), és kevésbé előre hajolt testhelyzetben leszel.

Plusz, ha nem koskormánnyal akarsz vadulni és padkázni (márpedig nem javaslom), akkor teszel rá egyenes kormányt, és akkor még inkább felegyenesedett testhelyzetben leszel. Tehát nő a légellenállás, lassulni fogsz ezzel a kettővel együtt vagy 5 km/h-val.

A gumik: Tegyél rá CST Salvo 37-622 gumit (ha a felniméret engedi,) nekem a montimon is ez a márka van 47-559-es méretben, és soha egy felütésem meg defektem nem volt vele, és jó gyors is. Tudom, jó nehéz. Ez a végsebességet nem csökkenti, csak lassabban gyorsulsz fel.

Elküldve: 2016.08.20. 11:30 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@OKdoki: Hogy összefoglaljam, ha csak egy teleszkópot vagy egy rugós nyeregcsővet, illetve mindketőt akarsz beszerel(tet)ni, az valószínűleg menni fog. Ha patkóféked van azt kicseréled canti fékre, azzal elbánik a fék vagy fékváltókar. Járulékos előny, hogy némely esetben nem a váz csövei, hanem a patkófék az első akadálya egy picit szélesebb guminak. Ha esetleg 28-30 mm széles gumi befér rögtön javul a kényelmed. Súlyod fügvényében, ezeket már bő 5 Bar környékén is üzemeltetheted, ellentétben a 23-25-ös kb. min. 7 Barjával. Ha viszont beruhaznál egy tömlő nélküli outi/cyclocross felnibe és gumiba, amiből van 25-28-30as is akkor nyugodt szívvel lemehetnél 4 Bar környékére felütés veszéje nélkül. Ennek sok előnye lenne, igaz az aszfalton talán lassabb egy picit. Ennél tovább már nem is érdemes menned. Egy jó MTB, cross bicaj kényelmet, vastag de slick, semi slick gumival a városban, nem fogod elérni.

Elküldve: 2016.08.20. 10:30 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@adibadi: Sok plusz információra lenne még szükség. Az, hogy régi országúti, milyen vázat takar? Mi a fejcső mérete? Valószíűleg 1" (col), ehez is lehet kapni teleszkópot, de egyre nehezebb minőségi darabot találni. Viszont te pont fordítva kérdezed, talán csak félreértésből. Mindenesetre, annak alig látom értelmét, hogy MTB vázszettre építés át arról a bicikliről alkatrészt. Viszafelé inkább működik, azaz, hogy a vázat tartod meg és építész bele/rá MTB alkatrészeket, de nagyon megfontoltnak és hozzáértőnek kell lenni, mert az alkatrészek nem párosíthatók szabadon. Mindenesetre műkődne a dolog, de a legkisebb keresztmetszetet, nevezetesen a gumi széleséget (esetleg max. 25-28 mm) nem tudod átlépni, és ez bizony befolyásolja a rezgéskényelmet, ütéselnyelést. Megjegyzem, ha a vázad acél akkor azért nem lehet olyan szörnyű ez a helyzet. Kicsit hülyén nézne ki, de ha beférne egy rugós nyeregcső az is sokat segítene a problémán. Bár ha régi váz, amiknél még nem volt megszokott az ejtett (sloping) felsőcső, csak nehány rugós típus jőhet szóba (a gyengébb képességű), mert túl kicsi a távolság a nyeregvázcső és a nyerg pálca között, megfelelően beállítva.

Elküldve: 2016.08.20. 01:30 Estván 

  • Estván avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 119

Mivel az országúti és a MTB kerék mérete más, a fék és a felni nem lesznek fedésben. Az országúti hátsó tengely szélessége 130 mm, a MTB váz hátsó papucstávolsága meg 135 mm, ez sem oké. Lehetséges, hogy az országúti hajtómű belever a támvillába, mert azt kisebb tányérokhoz tervezték. Ezeknek a problémáknak egy részét ki lehet küszöbölni, egy részét meg nem. Ne haragudj, de amíg ilyen dolgok nem világosak, nem biztos, hogy neki kéne állnod bármit szerelgetni.

Amire te gondolsz, az a trekking kerékpár, kereskedelmi forgalomban (és használtan is) kapható.

A kátyúkba nem belemenni kell, hanem kikerülni (esetleg átugrani), és ha nem járdázol, akkor padkázni (azaz "járdaszegélyezni") is elenyészően ritkán fogsz. Ha mégis, akkor aki tud kerékpározni, az teleszkóp nélkül is képes rá. :) Eleve a teleszkópnak, főleg az olcsó, egyszerűeknek városi használatban semmi értelme.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!