1"-os menetes villa helyére teleszkópot, mik a lehetőségek?

1-4 (4 hozzászólás)

Elküldve: 2012.11.18. 11:47 ricsibogyo 

  • ricsibogyo avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 7
Témaindító hozzászólás:

Sziasztok!

Kezdem az elejéről, hogy tisztán lássunk. Hagyományos 1col villához vettem egy ahead átalakító adaptert melyhez vettem még egy Bike+ stucnit. Most lenne lehetőségem valami olcsó villába(1col?..) befektetni azonban a villanyak magasságával nem vagyok tisztában. Ha magasabb a villanyak, mint a jelenlegi az okozhat valamiféle problémát? Arra gondoltam, hogy nem is lenne baj, ha magasabban lenne a kormány, kényelmesebb lenne. Illetve a menetes csapágyat cserélhetem akkor ahead csapágyakra?

Elküldve: 2012.11.18. 16:56 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1019

A különbség kiderítését meghagynám, a google tud segítséget nyújtani, sok helyen leírták már.

Tényállás: van egy vázad, egy 1"-os menetes nyakú villával. Ehhez van egy adaptered, amely lehetővé teszi az 1 1/8"-os ahead stucni felszerelését.

Adapter: ez annyit tud, mint amit fentebb leírtam. A menetes villa mellett tudsz ahead stucnit használni. A csapágy ettől marad a "hagyományos", menetes rendszerű.

Lehetőségek:

  1. veszel egy egyszerű 1" menetes nyakú villát. Ez esetben vigyázz, hogy a villanyak hossza ("magassága") azonos legyen a régivel. Pontosabb amettől-ameddig a régi nyak menetes, attól addig az új is menetes legyen (tehát kezdődhet lentebb, és lehet fentebb a vége, de az adott szakasz menetes legyen). Miért is? Mert a villanyak hossza vázfüggő paraméter. Ha nem stimmel a menet helye, akkor nem tudod összerakni a kormánycsapágyat. Vagy nem mennek helyükre a kónusz és kontra anyák (túl rövid), vagy mozogni fog az egész hóbelebanc fel-le (túl hosszú nyak). Lehet persze menetet vágni (legegyszerűbb), meg toldani, meg hézagolni, meg sokmindent, de ezek közül az elsőt leszámítva a többi a szükség szülte kókányolás kategóriájába esnek (nálam már mind3ra volt példa, de nem vagyok követendő e téren). A kormány magassága amúgy könnyedén állítható a menetes rendszernél, csak kintebb húzod a stucnit, illetve ez esetben az adaptert.

  2. veszel egy 1" ahead nyakú teleszkópot és ha még nem gugliztál, akkor megkönnyítem a dolgod: mellé egy normál (=külső csészés, sima, "hagyományos" ki hogy hívja) 1"-os ahead kormánycsapágyat. Meg egy 1"-os ahead stucnit (előfordulhat, hogy a már meglévő adapteredhez járt 1"-1 1/8" szűkítő, ez esetben új stucni nem szükséges) Erről a verzióról csak annyit, hogy ha elég hosszú a nyak (tehát rövidebb ne legyen, hosszabb nem gáz, akkor vagy elvágod, vagy hézagolod gyári cuccal, és magasabb a kormányod), viszont mind az ilyen villa, mind a csapágyazás ritka, mint a fehér holló... (nálam igen sok minden megfordult, meg nézelődök is sokfelé, de ilyent még csak képről láttam).

  3. vázcsere egy új, elterjedt 1 1/8"-os kormánycsapágyat fogadó példányra, mellé pedig egy a vázhoz való (sajnos a normál/integrált/félintegrált csapágyazás nem variálható, vázfüggő) ahead kormánycsapágyat, és nem lesz bajod. Úgy 10 évig még biztosan, utána majd elválik.

Én az 1. verziót javasolnám, bár az a helyzet, hogy manapság normális minőségű 1"-os nyakú teleszkópot találni szinte lehetetlen küldetés.

Elküldve: 2012.11.18. 13:06 ricsibogyo 

  • ricsibogyo avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 7

@dr.anonimus: Tehát akkor 1 col ahead villa, hozzá 1colos csapágy, 1colos hézagolók majd a stucni. Egyébként is ahead rendszert szeretnék, meg picit ha magasabban lenne a kormány az kényelmesebb lenne. CSapágyból mehet integrált vagy félintegrált is? Ha már itt tartunk megkérdezhetném, hogy mi a különbség köztük?

Elküldve: 2012.11.18. 12:29 dr.anonimus 

  • dr.anonimus avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 683

Ha a villa 1"-os a-head-es akkor kormánycsapágycsere + keresgethetsz hozzá hézagolókat, szerény véleményem szerint az előbbi könnyebb az utóbbi majdhogynem lehetetlen. Ha ezek megvannak szinte akármekkorára szabhatod a villanyakat, illetve ehhez a rendszerhez beszerezni stucnit nem olcsó mulatság, tudtommal a Pro-nak van ilyesmi cucca. Ha menetes 1"-os lesz a villa, abban az esetben fix a nyak hossza, csak az a-head átalakító kijjebb húzásával tudod emelni a kormánymagasságot, vagy esetleg pár adapterezős okossággal, illetve állítható kormányszárral.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!