A különbség kiderítését meghagynám, a google tud segítséget nyújtani, sok helyen leírták már.
Tényállás: van egy vázad, egy 1"-os menetes nyakú villával. Ehhez van egy adaptered, amely lehetővé teszi az 1 1/8"-os ahead stucni felszerelését.
Adapter: ez annyit tud, mint amit fentebb leírtam. A menetes villa mellett tudsz ahead stucnit használni. A csapágy ettől marad a "hagyományos", menetes rendszerű.
Lehetőségek:
veszel egy egyszerű 1" menetes nyakú villát. Ez esetben vigyázz, hogy a villanyak hossza ("magassága") azonos legyen a régivel. Pontosabb amettől-ameddig a régi nyak menetes, attól addig az új is menetes legyen (tehát kezdődhet lentebb, és lehet fentebb a vége, de az adott szakasz menetes legyen). Miért is? Mert a villanyak hossza vázfüggő paraméter. Ha nem stimmel a menet helye, akkor nem tudod összerakni a kormánycsapágyat. Vagy nem mennek helyükre a kónusz és kontra anyák (túl rövid), vagy mozogni fog az egész hóbelebanc fel-le (túl hosszú nyak). Lehet persze menetet vágni (legegyszerűbb), meg toldani, meg hézagolni, meg sokmindent, de ezek közül az elsőt leszámítva a többi a szükség szülte kókányolás kategóriájába esnek (nálam már mind3ra volt példa, de nem vagyok követendő e téren).
A kormány magassága amúgy könnyedén állítható a menetes rendszernél, csak kintebb húzod a stucnit, illetve ez esetben az adaptert.
veszel egy 1" ahead nyakú teleszkópot és ha még nem gugliztál, akkor megkönnyítem a dolgod: mellé egy normál (=külső csészés, sima, "hagyományos" ki hogy hívja) 1"-os ahead kormánycsapágyat. Meg egy 1"-os ahead stucnit (előfordulhat, hogy a már meglévő adapteredhez járt 1"-1 1/8" szűkítő, ez esetben új stucni nem szükséges)
Erről a verzióról csak annyit, hogy ha elég hosszú a nyak (tehát rövidebb ne legyen, hosszabb nem gáz, akkor vagy elvágod, vagy hézagolod gyári cuccal, és magasabb a kormányod), viszont mind az ilyen villa, mind a csapágyazás ritka, mint a fehér holló... (nálam igen sok minden megfordult, meg nézelődök is sokfelé, de ilyent még csak képről láttam).
vázcsere egy új, elterjedt 1 1/8"-os kormánycsapágyat fogadó példányra, mellé pedig egy a vázhoz való (sajnos a normál/integrált/félintegrált csapágyazás nem variálható, vázfüggő) ahead kormánycsapágyat, és nem lesz bajod. Úgy 10 évig még biztosan, utána majd elválik.
Én az 1. verziót javasolnám, bár az a helyzet, hogy manapság normális minőségű 1"-os nyakú teleszkópot találni szinte lehetetlen küldetés.