Sziasztok!
Fenti ötlet mekkora ökörség szerintetek? Városi lowcost bringára lenne. Terveim szerint a hajtóműre egy 42-32-t, hátsó sor helyére egy 16 vagy 18T lánckereket tennék. Működhet ez tisztességesen láncfeszítővel?
Sziasztok!
Fenti ötlet mekkora ökörség szerintetek? Városi lowcost bringára lenne. Terveim szerint a hajtóműre egy 42-32-t, hátsó sor helyére egy 16 vagy 18T lánckereket tennék. Működhet ez tisztességesen láncfeszítővel?
Az igény szerintem érthető, ha síkon jársz, de néha van 1-1 híd vagy ilyesmi amire fel kell mászni, tök elég 2 fokozat.
Ami kész megoldás erre, az a Sturmey Archer Duomatic Kickshift. Váltókar sem kell, ha kicsit hátra tekersz azzal vált a 2 fokozat közt. 138%-ot tud, az kb pont annyi mint amit te is terveztél.
Hogy a gyakorlatban mennyire praktikus, nem tudom, nincs vele tapasztalatom, de elviekben ezt tudja, elegánsan. A láncfeszítővel viszont lehet gond a hátratekeréskor. Igazság szerint a láncfeszítővel mindig gond van. Nekem volt több egysebességes építésem, meg bohóckodott sok cimbora ilyesmivel, a végleges megoldás mindig a csúszópapucs lett.
@Makky: Jah, mondjuk a fölös láncról elfeledkeztem :D Nem anyagi megfontolások miatt gondolkodtam el a dolgon.
https://foto.testbike.hu/index.php?p=foto&gid=10528&id=15&pp=mygl
ez kell neked!
Bevallom amikor először láttam, legalább fél órát nézegettem a képet mire megfejtettem, de a lényeg röviden: akár előre, akár hátra tekersz, ugyanúgy előre megy a bringa, viszont más az áttétel :D
Pont a napokban láttam egy erről szóló videó: https://www.youtube.com/watch?v=klBgKxjyedI fura ízlése van a csókának.
??? nem is értem? A láncfeszítő az fix! Mi fogja felvenni a fölösleges láncot, ha elől váltasz? Hátsó váltóval persze működhet, csak az értelmét nem látom. Olcsóbb nem nagyon lesz tőle a bringa, mintha lenne fogsor hátul is. :)