@opp: Nem tudom pontosan, de vagy 2016, vagy 17-es a bringa, de pont így nézett ki gyári állapotában:
https://www.specialized.com/us/en/camber-comp-carbon-29/p/106275?color=196631-106275
Azóta kapott egy komplett új 12-es Sram GX Eagle hajtásláncot, AXS elektromos váltást, és a Hayes full fékszettet és a Fox Factory 38-as telót.
Jöttek ki ezek gyárilag Roval Traverse kerekekkel, de sima Roval alloy-al is, de kizárólag 24/28 küllős szettekkel. Szerintem az enyém nem a Traverse, mert a grafikája olyan pórias, mint ezen a linken, a méreten kívül egyéb feliratot nem találok a felnin.
Mondjuk mielőtt topicot nyitottam, felkutathattam volna ezt a linket, mert nagyjából meg is kaptam a választ a kérdéseimre :-)
A specifikációból kiderül, hogy valóban XC/Trail besorolású, de L-es mérettől már gyárilag is 200-as rotorral voltak szerelve. Tehát bírnia kell a 24 küllősnek, meg a homlokcsőnek is a 203-ast. A teló hol Revelation, hol Fox, jöttek ki XTR fékekkel is, az enyémen Deore volt. Az ide kevés volt, hosszabb ereszkedések során a végén már fogyadozott a fékerő. Pedig kapott új betéteket, fékfolyadékot, új tárcsákat. Valamelyik amcsi tesztben valaki húzogatta a száját, hogy a Revelation kicsit csavarodik fékezéskor. Hát a Fox Factory 38-as biztosan nem fog.
De félreértés ne essék, én nem akartam DH gépet csinálni belőle, ez a műfaj nagyon távol áll tőlem, csak olyan sohasem tapasztalt lassulásokat produkál a négydugós Hayes, hogy kicsit elgondolkoztam.
Köszönöm a hozzászólásokat mindannyiatoknak.