203-as tárcsa 24 küllős kerékre?

1-12 (12 hozzászólás)

Elküldve: 2024.09.01. 17:22 Seneca08 

  • Seneca08 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 8
Témaindító hozzászólás:

Sziasztok, Kapott a bringám egy 4 dugattyús Hayes Dominion fékszettet, és hozzá előre hátra egy-egy Hayes D szériás rotort. Most tartunk ott, hogy rendesen összekoptak. Ez abból is sejthető, hogy brutális lett a fékhatás. Soha nem tapasztaltam még ilyent. Használom is lelkesen az erdei lejtőkön, teszi a dolgát rendesen. A cangán gyárilag Roval kerékszett van, ami köztudottan nem egy gagyi cucc, de elöl csak 24, hátul 28 küllős. Kezdek egy kicsit aggódni, hogy bírja-e a kerék ezeket az esetenkénti extrém lassulásokat a durva terepen. A bringa egy Specialized Camber FSR fully, fajtáját tekintve inkább enduro, mint trail volt eredendően is, remélem a kerekeket is ehhez méretezték, de azért a 24 küllő kicsit elgondolkoztat. Kellene aggódnom?

Elküldve: 2024.09.02. 22:35 __opp__ 

  • __opp__ avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 266

@bl4ckv0id: ok igazad van (:

Elküldve: 2024.09.02. 18:58 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 301

@opp: Ez azért nem teljesen igaz! A kerékre van szerelve a tárcsa és ugyanúgy ellen kell állnia a forgó mozgás ellen, ahol a küllő és az agy pereme ami kap a terhelésből. Praktikusan általában fellazulnak a fék oldalán a küllők vagy kiszakadnak az agy peremén. Persze ehhez nagyon alul kell, hogy tervezve legyen a kerék maga vagy túl erős cucc van beépítve.

A telónál amúgy sem értem miért írjátok. Jobb és ellenállóbb telót kapott a bicikli, így pont jobban is bírja a féket. Nyilván nem fogja a lábát elcsavarni, ha erre van tervezve. A teló csak akkor releváns, ha nem bírja a váz és túlterheli a váz nyakát. Például XC gépbe duplavállas DH teló esete.

Elküldve: 2024.09.02. 18:57 Seneca08 

  • Seneca08 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 8

@fpeter: Ott gondolok összefüggést a küllőszám és a nagyobb tárcsa között, hogy egy nagyobb fékezés során nem mindegy, hogy hány küllő osztozik a keletkező erőkön. Kevesebb küllő kevesebb ponton csatlakozik a felnihez, nagyobb az esély, hogy megreped a küllőfuratnál. A 2-3 keresztre fűzött kerék jóval erősebb, mint a radiális fűzésű.

Elküldve: 2024.09.02. 18:03 Seneca08 

  • Seneca08 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 8

@opp: Nem tudom pontosan, de vagy 2016, vagy 17-es a bringa, de pont így nézett ki gyári állapotában: https://www.specialized.com/us/en/camber-comp-carbon-29/p/106275?color=196631-106275 Azóta kapott egy komplett új 12-es Sram GX Eagle hajtásláncot, AXS elektromos váltást, és a Hayes full fékszettet és a Fox Factory 38-as telót. Jöttek ki ezek gyárilag Roval Traverse kerekekkel, de sima Roval alloy-al is, de kizárólag 24/28 küllős szettekkel. Szerintem az enyém nem a Traverse, mert a grafikája olyan pórias, mint ezen a linken, a méreten kívül egyéb feliratot nem találok a felnin.

Mondjuk mielőtt topicot nyitottam, felkutathattam volna ezt a linket, mert nagyjából meg is kaptam a választ a kérdéseimre :-) A specifikációból kiderül, hogy valóban XC/Trail besorolású, de L-es mérettől már gyárilag is 200-as rotorral voltak szerelve. Tehát bírnia kell a 24 küllősnek, meg a homlokcsőnek is a 203-ast. A teló hol Revelation, hol Fox, jöttek ki XTR fékekkel is, az enyémen Deore volt. Az ide kevés volt, hosszabb ereszkedések során a végén már fogyadozott a fékerő. Pedig kapott új betéteket, fékfolyadékot, új tárcsákat. Valamelyik amcsi tesztben valaki húzogatta a száját, hogy a Revelation kicsit csavarodik fékezéskor. Hát a Fox Factory 38-as biztosan nem fog.

De félreértés ne essék, én nem akartam DH gépet csinálni belőle, ez a műfaj nagyon távol áll tőlem, csak olyan sohasem tapasztalt lassulásokat produkál a négydugós Hayes, hogy kicsit elgondolkoztam.

Köszönöm a hozzászólásokat mindannyiatoknak.

Elküldve: 2024.09.02. 16:31 Seneca08 

  • Seneca08 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 8

@opp: A geometria nem sokat változott, az eredeti Rock Shox Revelation 120 mm-es volt a Fox 38, meg 150. Én úgy tudom, hogy 150-es Revelation-nal is jött ez ki a gyárból. A csavargatást biztos, hogy sokkal jobban tűri, mint Rock, mert vastagabbak a becsúszók, ráadásul belülről elliptikus a keresztmetszete, változó a falvastagsága. Azért biztos, hogy nem fogok DH-zni, meg szaltózni vele :-) Bízom benne, hogy bírni fogja a fejcső is. Amúgy azon a részen igen rendesen bent van az anyag, nem egy filigrán homlokcső az biztos.

Elküldve: 2024.09.02. 13:12 __opp__ 

  • __opp__ avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 266

@Seneca08: szia, azt. Nem írtad, hogy melyik évjárat de valószínű roval el vagy roval al felnis, amikre régebben élettertem gari is volt, nem véletlen. Mind a kettő felnim, kerekem van/volt. Golyóálló. De. A bringa xc/trail felhasználású. Nem endúró. Minden gyári specifikáció ilyen felhasználásra volt tervezve. Az endúró már inkább Dh szegmens, más anyagminőséggel, más szögekkel. Attól, hogy kap egy a gyárinál erősebb villát sem a csapágyak nem lesznek erősebbek, de a te esetedben ami problémás, hogy fejcső vagy homlocső sem lesz erősebb. Illetve rendesen módosítottad a gyári geometriát is amit nem feltétlenül fog szeretni a váz. Ahogy fpeter is írta, a fék jellemzően a villát fogja csavargatni ha fogja, nem a roval felni lesz a vékony keresztmetszet.

Elküldve: 2024.09.02. 09:56 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 448

200-as tárcsa a teleszkópot szereti csavargatni, nem hallottam még róla, hogy a küllő számnak szerepe legyen ebben.

Elküldve: 2024.09.01. 21:44 Seneca08 

  • Seneca08 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 8

@bl4ckv0id: Igen, már nézegetem. Asszem nem kevernék, 28 küllős boost DT agy, szegecselt DT enduro felni, DT küllők… nem olcsó :-(

Elküldve: 2024.09.01. 20:51 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 301

@Seneca08: igen, a felnifűzés jó ötlet, de én agyat is vennék. Legalább egy boostos Novatecet. Sun Ringlé vagy DT felni jó lenne hozzá és a küllők száma sem számítana. A terhelés is jobban eloszlódna a boostos agy miatt.

Elküldve: 2024.09.01. 20:15 Seneca08 

  • Seneca08 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 8

@bl4ckv0id: Igen, én is elsősorban a felni miatt aggódom. A küllő nem hiszem, hogy törne, az agyból sem gondolom, hogy kiszakadna. Azért figyelem majd a felnit a küllőfuratoknál. Ráadásul most raktam bele pluszban egy Fox 38 Factory Kashima telót, ami boost-os, az előző meg nem volt az, így boost adapterrel használom. Gondoltam, hogy átfűzöm a kereket boost-os agyra, de meglepően kicsi a választék 24 küllősben. Azért is gyanítottam, hogy ez már egy kihalófélben lévő paraméter ebben a műfajban.

Elküldve: 2024.09.01. 20:02 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 301

Sokan használnak 24 és 28 küllős Mavic kerekeket például az is bírja. De általában a felni és a küllő, ami döntő tényező, hogy bírja-e. Gondolom a Roval nem gagyi kategória.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!