Egy átlagos hobbibringás vagyok, 60kg a súlyom. Most vettem 2db SLX 203mm-es féktárcsát. A kérdésem az lenne, hogy szerintetek nem-e hülyeség egy pár Deore XT 2 dugattyús tárcsaféket venni? A válaszokat előre is köszönöm.
Egy átlagos hobbibringás vagyok, 60kg a súlyom. Most vettem 2db SLX 203mm-es féktárcsát. A kérdésem az lenne, hogy szerintetek nem-e hülyeség egy pár Deore XT 2 dugattyús tárcsaféket venni? A válaszokat előre is köszönöm.
@asztix: Mint mondtam, most építem a bicómat. Egyelőre nemsok alkatrészem van, mert egyszerre kerül majd minden megvételre. Egyébként rendszeresen karbantartom majd, nagyon vigyázok rá, tehát a bringának amíg élek baja nem eshet. Én amúgy csak a fékrendszerben akartam tuningot. Még a vázam is csiszolásra, festésre, matricázásra és lakkozásra vár. Rober-to-nak üzenem, hogy nem veszek SLX-et, mert nincs vele kapcsolatban jó tapasztalatom, XTR-t azért, mert méregdrága, és ott lenne még az Alivio M486-os 25-ért, de akkor meg már inkább 30-ért az XT, ami jobban és tovább bírja.
Szia! Én azt mondom, hogy ha vigyázol rá tehetsz rá 203mm-es tárcsákat. És persze ha megfelelő teleszkópod és vázad van hozzá ami bírni fogja. A 203mm-es tárcsának jobb a hőelvezetése, a fékereje nagyobb, és szerintem szebb is mint a kisebbek. Az viszont igaz, hogy neked a 180mm-es tárcsa is bőven elég. Én 65kg vagyok, egy juicy 3-mal tolom 185mm-es tárcsával és eddig mindig elég volt a fékerő.
Te tudod, tudsz-e rá vigyázni, ha igen, mindent bele! :)
@levi04: De nem a tárcsafék köré kell építeni a fékrendszert! Ez kb olyan, mint hogy a papucshoz veszed a vázat. Vagy váltóbowdenhez a hajtásláncot.
Ha normális tárcsaféket akarsz, akkor Shimano Alivio-tól kezdve a Deoren, LXn, SLXn, XTn, Saintn és XTRn át mindegyik jó lesz.
Városi használatra akármelyik fölösleges, ha nem mész lejtős részekre.
100 kilós voltam mikor először lejöttem a nagy hegyről Deore V-fékkel és semmi gond nem volt.
Viszont gondold meg, a maradék manidat mire költöd. Lehet tárcsákat olcsón megkaptad, de ez azt jelenti, hogy a maradék pénzedet elköltöd drága alkatrészekre amiket sosem fox kihasználni?
Ismertem jópár olyan idős gyereket, mint te is vagy és jópár csak költötte a pénzét, hogy gizdulhasson, hogy na vett egy Magellán vázat, amit eladott, meg vett egy agyonhasznált RS Boxxert. Aztán egyszer csak eltünt a gyerek és robogón láttam viszont. Kinőtte a bicós korszakát és már nem volt neki elég tuti. Robogó lett a tuti nekik. Ezek az értelmetlen brummogó szarok. Egy időben azzal szórakoztam, hogy kimentem az állomásra, megvártam amíg mindegyik bicós elindult a tárolóból, majd jött pár robogós is, aztán elkezdtem sprintelni és leelőztem mindenkit. Mert valahogy 50 fölött nem bírták a robogók. nem tudom milyenek voltak. Mindenesetre egy élmény volt nézni a sok meghökkent pofát :).
Na szóval a lényeg. Ha szép gépet akarsz akkor vegyél SLX alkatrészeket h. ne legyen vegyes köret az egész.
Ha gizdulni akarasz ne XT 2 dugattyúst vegyél, hanem vegyél Saint-et vagy XTR-t + egy kutyaláncot a nyakadra amire ráfűzöl egy Saint agyat is bling-blingnek.
Ja és mellesleg feltölthetnél egy képet a gépedről is, mert a testbike-on nem vagy valami aktív, kivéve ezt a fórumot...
Itt nem arról van szó, hogy nem értek hozzá, csak olcsón szereztem a tárcsákat.
@levi04: Már bocs, de ha ennyire nem értesz hozzá, akkor eleve ne is gondolkodj XT-ken pláne kétdugyattyúson (amit ugyan lehet kapni mert benne van a 2011-es kereskedői katalógusban is még, de nem tudom mennyire tudnál venni).
Nem azért kell XT-t venni mert királyul néz ki a 2dugattyús rendszer! Ezzel az erővel vehetnél egy régi RST-t is, mert szép piros és bowdenes és azzal lennél egyéni. (És ihatnál hozzá Traubit!)
Nem terveztem őket kidobni, csak ha majd gond lesz velük vagy akármi, akkor lesz csere. Köszönöm a válaszokat mindenkinek!
@levi04: Jobba jársz a két 180assal, amúgy meg ha meg van a 203-as, akkor már azért ne dobd ki mert mi azt mondtuk (:
Viszont ne vegyél gyengébb féket azért, mert a 203as tárcsára az is elég. Az XT-knek volt hidegben olajfolyásos problémájuk, de ahogy nézem viszonylag ritka a jelenség. Egyébként jó féknek tűnik (haverét próbáltam, az enyém még szobában áll, de nekem is XT került a bicóra).
Simán városban, félterepen használnám, mert most építem a bringámat. Az SLX féktárcsákat újan 8000Ft-ért kaptam, pedig darabja több lett volna. Csak biztonságból kérdeztem a tapasztaltabbakat, hogy jó lesz-e, mert az XT fékről nem mondok le. Úgy néz ki, akkor elcserélem őket 2db 180-asra.
@Krupcheck: Nem. Részben félreértettük egymást. Én arra értettem, hogy írtad h. sok gond volt a beállítással, stb. de ha indulsz versenyeken is akkor eleve nem kéne oda 203 mm-es mert a versenyzők mindig a súlycsökkentésre törekednek.
@levi04: Nem tudom mi értelme ekkora tárcsáknak ilyen használathoz, én a 70-72 kilómmal gondolkodom, hogy majd ha féket cserélek elöl a 180-as tárcsa helyett 160-asat teszek fel, elég szerintem az is xc-re, pláne jó betéttel.
@Rober-to: Pont arról beszélek, hogy XC-re felesleges. Itt következik egy erős pont, majd új felvetésként, hogy egy hobbibringásnak pedig amiatt nem jó, mert tönkreteszi a biciklitároló. Lehet nem tagoltam eléggé a mondandómat.
@levi04: Rosszul indítottad a dolgot azokkal a tárcsákkal... Az XT fékeket simán bevállalhatod, nem lesz rá panaszod! De én nálad egy pár kilóval nehezebb vagyok és 160/140mm-es tárcsákkal használom az XT fékeket és tökéletesen elég a fékerő!
60kg-hoz minek 203-as tárcsa??? 185-ös tárcsám van 90 kg-hoz, és így is fejreállok vele ha kicsit jobban meghúzom a fékkart.....
@Krupcheck: Na de XC versenyre ki megy 203-as féktárcsával??? Ezért találtál ki a 160-ast és az annál kisebbeket...
@levi04: Az XT nem túlzás, a 203mm-es tárcsa viszont igen. Nekem is volt XC bringán elöl, mert hogy "jó lesz az". Rengeteg probléma volt a beállításával, kerék kivétel után mindig mozdult annyit hogy féket kelljen állítani, elég könnyen megy bele nyolcas is, stb, stb. Ha hobbibringás vagy, akkor gondolom nem steril versenykörülmények közt használod a bicajt, előfordul hogy bringatárolóba beteszed, stb. A 203-as tárcsa nagyon sérülékeny.
A fékerő az sosem lehet túl sok, de a probléma igen.
Szerintem már a 203 mm-es tárcsa is totál fölösleges. XT 2007-es tárcsafékek az elől 180mm-es hátul 160 mm-es XTR féktárcsákkal megfogtak 15 km meredek lejtőzés során, kb. 20 ciklus 50-60-70-ről 20-30-ra történő fékezésnél. Bár a hátsó kicsit füstölt. Oda lehet jobb lenne egy 180-as.
Ja és 100 kiló fölött voltam...
@levi04: légyszi írd le azt is, hogy mire szeretnéd használni! DH? Ha igen, akkor hol? Mert így nem értjük a kérdésedet? Vagy az a kérdés, hogy a 203-as tárcsához megy-e a Deore XT 2 dugattyús tárcsafék?