29er merev vagy 29er fully?

1-9 (9 hozzászólás)

Elküldve: 2021.03.29. 11:23 Csónakos 

  • Csónakos avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 3
Témaindító hozzászólás:

Sziasztok, A kérdés egyszerű, de tanácstalan vagyok. Jelenleg egy merev 29-esem van. Esetlen, nehéz (14.5kg), de a 196 cm magasságommal végre kényelmesen elférek a kerékpáron. Nagyon elkezdtem vágyni egy fully-ra, de kétségeim vannak a légjogosultságára. Korábban kizárólag a Bükk hegységben tekertem, noha felfele nem szerettem menni, lefelé annál inkább, de a gyerekek születését követően ez megváltozott. Egy kiadós mozgás miatt már inkább felfele és óvatosabban lefele közlekedek. Kérdésem, hogy aki váltott milyenek a tapasztalatai. A súlynövekedést észre lehet-e vennie? Megbízhatóság, karbantartás terén mennyivel problémásabb? Mennyivel ad nagyobb élményt a fully vagy csak inkább kényelmesebb?

Elküldve: 2021.03.30. 21:53 Katona11 

  • Katona11 avatar
  • hozzászólások: 3

@Csónakos: Nekem 14,5 kg-os a fullym és csak 26-os. De élvezem, és egyetlen percig nem bántam meg a merev cseréjét. A testsúly azért számít, mert nagyon nem mindegy, hogy egy 70 kg-os embernek kell cipelnie + 4 kg-ot, vagy 90 kg-osnak.

Elküldve: 2021.03.30. 19:35 Csónakos 

  • Csónakos avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 3

@opp: Köszönöm a segítséget. És igen abban is lehet valami, hogy lefele sem olyan mint egy Enduro vagy csak a régi Prophet-em pedig az csak 26-os volt.

Elküldve: 2021.03.30. 19:23 __opp__ 

  • __opp__ avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 74

@rcs2003: a + 4 kilót bringán bárki megérzi felfelé. A testtömeg egy másik dolog. Az most egy álandó, eltekintünk tőle. A kerékpár tömege, viszont lehet opcionális, és ha 4 kilóval kevesebbet kell felcipelned, az hidd el, hogy hatalmas különbség. A véleményem az, hogy inkább vennék egy 10, 5 kilós merev farút mint egy nehéz 14.5 kilos fullyt. Jobban szeretek fullyval menni de egy nehéz bringa szívás.

Elküldve: 2021.03.30. 17:22 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 268

Akkora különbség azért nincs felfelé szárnyalásban szerintem ilyen szinten. Főleg ha amúgy sem versenyre vagy teljesítményre gyúr az ember, hanem csak az élvezetre. Az se mindegy hogy 70 vagy 90 kilós emberke indul neki.

Elküldve: 2021.03.30. 11:48 __opp__ 

  • __opp__ avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 74

@Csónakos: amiket kinéztél, azok közül egyértelmű a kross volt a legjobb felszereltségben és súlyban. De még mindig egy pedálokkal 14,5 kilós bringa, ami nem kevés. De ahogy előttem is írták itt érdemes mellé tenni ezt például: KROSS Level 11.0 Majdnem 4 kiló a különbség. Ez az ami már nagyon nagyon számít. Ha beteszel egy ballonosabb gumit még mindig kicsivel 11kiló felett leszel, ad valamennyi extra komfortot és sok tapadást de attól nem ragasztja a hátulját a földhöz mint egy fullynak. De ekkora súly csökkenéssel szárnyalni fogsz az biztos!

Elküldve: 2021.03.30. 10:14 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 268

Ennyiért sztem kapsz 10-11 kg-os merevfarút is, kövér gumikat rá és meglesz a kényelem is :)

Elküldve: 2021.03.30. 09:56 Csónakos 

  • Csónakos avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 3

@opp: Értem. Vegyünk pár példát akkor ha 500 ezer forint a keret. Jóbarátomnak kerékpárboltja van így például egy 2020-as Kross Earth 2.0 (XL - 14.3 kg) 440-ért hozzá tudok jutni 780 ezer helyett. Vagy CTM Scaut 1.0 (15,5 kg) vagy Romet (15.5 kg). Használtan látok jókat pl Giant Trance x1 250 ezer vagy egy ArthemX 400-ért. Akkor ha jól értem ebben az árkategóriában ilyen tömeggel nem fogja azt az előnyt nyújtani mint amire számítok és érdemesebb inkább egy jó merev 29-est keresni kompromisszumokkal.

Elküldve: 2021.03.29. 14:35 __opp__ 

  • __opp__ avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 74

Szia! Egy fully szerintem magasabb árszegmensben és/vagy bizonyos igényeknél fogja azt adni amiért megéri. Mert igen, megéri. De csak akkor ha számít az extra tapadás, szoktál zúzósabb terepen tekerni, vagy fontos a konfortosabb bringázási élmény. Nekem a fully-m fél kilóval nehezebb azonos gumiknál, a merev montimnál. Ez a súlytöblet nekem nem számít, nem veszem észre menet közben. Viszont sok esetben ha azonos a rendelkezésre álló pénz, akkor sokkal jobb paraméterekkel bíró merevet tudsz venni mint fully-t. Ez főként a súlykülönbségben, és mondjuk a villákban mutatkozik meg. Ott nem fogja megérni a komfort, vagy az extra tapadás, mert egy sokkal fürgébb, jobb felszereltségű merevet tudsz venni egy nehezebb, gagyibb össztelós árán. A karbantartási igény... A forgáspontok és a hátsó tag ugye az extra felszereltség. Használat függő, de én ha aza első villát karbantartom, akkor a tagot is. Ezekre van gyári standard ugye. A forgáspontok, nem igazán kényes dolgok, tisztításután én átkenem őket, plusz párperc. Élmény tekintetében, a jól beállított fully lehet kicsit nehezebb azonos kategorianal, de nem parrog el, több dolgot megenged, kényelmesebb. Ha egy bringa kell mindenre akkor jobb megoldás lehet.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!