35-ös gumi helyett 25-ös trekkingen-van értelme?

1-15 (15 hozzászólás)

Elküldve: 2014.08.06. 13:01 laller2121 

  • laller2121 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 33
Témaindító hozzászólás:

Van értelme trekkingen a 35-ös gumit 25-ösre cserélni?

Van aki szerint van, mert vékonyabb gumi =csökkenő gördülési ellenállás = gyorsabb.

Van aki szerint nincs, mert a trekking vázgeometria és hajtómű nem a sebességre van kitalálva, így csak papíron jelent előnyt a vékonyabb gumi. Magyarul könnyebben gördül, de ebből semmi érdemlegeset se profitálok majd a gyakorlatban (max jobban ráz majd). Nem leszek érdemben gyorsabb.

Mit tegyek?

Elküldve: 2014.08.12. 11:25 laller2121 

  • laller2121 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 33

igen, mivel ellentmondó tapasztalatok jönnek így nincs más mint a próba. ugye a várható sebesség növekedés a legoptimistább becslés szerint is minimális (kb 2km/h) ugyanakkor a komfort meg alaposan lecsökken így tényleg meggondolandó

@OKdoki:

Elküldve: 2014.08.12. 10:40 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@laller2121: Nos, a legegyszerűbb az lesz, ha kipróbálod. Egy 28-as slick gumi már 5-6 ezerből meg van. A belsőd lehet, hogy jó 28-ashoz is, ha nem akkor az nem egy tétel. Ha nem válik be, legfeljebb eladod, alighasználtként. Persze akkor érdemes lehet megnézni, hogy melyek a kedvelt gumik, mert úgy könnyebb eladni. Ha beválik, akkor is minimum két lehetőséged van. Ha nem tervezel sűrűn terepre menni, akkor megtartod a régi gumid (vagy veszel egy jó terepest) és akkor rakod fel ha éppen olyanod van. Kis gyakorlattal, húsz perc alatt meg van a kettő. Másik, veszel egy könnyű kerékszettet 28-as gumival. Ekkor sűrűn is cserélgetheted, mert nem viseli meg a külsőt. Ez bő tízperces cserét jelent. Csak sajnos ez elég drága mulatság. Jobb szett inkább a 100 ezret közelíti. De, igazi multifunkciós biciklihez jutsz!

Elküldve: 2014.08.11. 20:40 robika 75 

  • robika 75 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 8

@laller2121: Szia én 28-ast raktam rá de ennél nem lehet szükebbet rakni hogyha 19-mm szélességü a felnid.Én csak aszfalton használom sokkal könyebben gurul,a komfort az tényleg roszabb lesz.Szerintem csak akkor van értelme ha 90 % ban aszfalton akarod használni.

Elküldve: 2014.08.11. 16:04 laller2121 

  • laller2121 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 33

nekem a montimon tour ride van, 42-es. az életben soha nem volt defekt vele.

@Zeke:

Elküldve: 2014.08.08. 12:00 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@Zeke: Kösz! Akkor az kiesett.

Elküldve: 2014.08.08. 02:26 Zeke 

  • Zeke avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 113

@OKdoki: a contival legalább defektszerelésben fáradsz el , nem a tekeréstől. tudom , mert nekem is ez a bajom vele , ha bírná a defektet akkor álmaim gumija lenne.

Elküldve: 2014.08.07. 11:19 sandorp9 

  • sandorp9 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 304

@laller2121: ki hol túrázik... :) Ki kell próbálni, attól függően fog Neked tetszeni, hogy hol tekersz többet. Én télen rövid távon többször tekerek egy út alkalmával, ott nagyon bejövős volt a 28as méret, de tavasszal és nyáron hosszabb körökre megyek, ott kemény a 28asom (6,8bartól- 8,5barig Bontrager Race, én 7-8baron járok vele), ráz és üt, sokat ront a komfort érzeten, főleg amikor olyan ASZFALT! (-nak nevezett) utakon megyek, ahol a kocsival is 15-20km/h-ra csökkentik a sebességet. Kinek mi... Amúgy a 2gumit nem próbáltam, a Haverom schwalbe marathonja oldalfala elég repedezett (és 7500ért szerintem nem ezt várjuk), a conti meg passz... én Bontrager gumikat használok, és a minőséggel meg vagyok elégedve...

Elküldve: 2014.08.07. 10:55 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@laller2121: A Schwalbe Marathon Race a gyártó öt leggyorsabb "tura" gumijainak egyike, azaz a Kojakkal együtt a leggyorsabb 35-ösben. De jó lehet a Conti Cyclocross Speed-je is, szintén 35-ösben. Ha jól láttam, ez az olcsóbb az említettek közül. Találtam Ritchey SpeedMax Cross gumit is magyar oldalakon, és WTB CrossWolf-ot is 32-es méretben, aminek a súlya is nagyon jó. Vagy Vittoria Cross XN Pro-t, ami szintén 32-es és a súlya is jó, csak drága. A valóságban mennyit ronthat a mintázatuk azt nem tudom, de cserében univerzálisabbak, bár mindegyiket keményebb homokra és aszfaltra ajánlják. Többiek tapasztalata alapján nem várhatsz túl nagy különbséget. Én a legolcsóbb könnyűt fogom venni, nem is olyan sokára, télen. Talán a Conti az, amely hajtogatós változatban is a legolcsóbbnak tűnik, egyelőre.

Elküldve: 2014.08.07. 10:20 laller2121 

  • laller2121 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 33

érdekes mert kettő gumit néztem ki, mindkettőt túraguminak ajánlja a gyártó és azért túrán előfordul földút kátyú stb

Conti Tour Ride Schwalbe Marathon

@sandorp9:

Elküldve: 2014.08.07. 04:39 Zeke 

  • Zeke avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 113

23as gumim volt az országúti bringán. Most a cyclocrosson 42es van, tehát közel duplája...

talán ha 1-1,5kmh lehet a hátrány , de inkább az edzéshiány...

Annyi ingyen dolog van amivel tudnál javítani a tempódon, nem a gumival érdemes azonnal kezdeni. Fordítsd lefelé a stucnid és már többet nyersz mint a vékony gumival.

Elküldve: 2014.08.06. 20:42 sandorp9 

  • sandorp9 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 304

@laller2121: horika mondta a (szerintem is) megfelelőt; én elől kicseréltem a 35öst 28asra (19es felnire nem jó a 25ös) sokat nem nyertem vele, és így még nagyon aszfalton kívülre sem megyek... sőt van, ahol még aszfaltra is öblösebb gumi kell!!! Alig várom hogy lekopjon, teszek vissza egy öblösebbet (min.35öst).

Elküldve: 2014.08.06. 16:20 horika 

  • horika avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 256

@laller2121: Szervusz!

én 42-est cseréltem 37-esre és valóban gyorsabb valamivel.DE ponta cross jellegét dobtam sutba kerékpárnak,mert aszfalton ugyan suhan,viszont a földút kihívásai előtt gyakran fejet hajt.Egy jó mintázatú 35-37-es guminál nem igazán látom értelmét,hogy vékonyabb kerüljön fel,főleg ha néha mezei csapásokra is le kívánsz tévedni.

Elküldve: 2014.08.06. 14:51 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Egy gumi gördülési ellenállása több dologtól is függ. Valóban az aszfalttal érintkező felület nagysága az egyik legfontosabb. Bár egy átlagos cross-trekking felniben (19-es) már kissé keskeny a 25-ös, de a 28-as már általában rendben van. A mintázat és a nyomás is nagyon fontos. Ha gyors gumit szeretnél érezni fogod a különbséget egy 32-es Schwalbe Kojakkal is, ami hajtogathatós változatban 185 gramm/ gumi súlyával a gyorsíthatóságnak is felettébb használ. Igaz, egy átlagos 25-öst maximális nyomása is legkevesebb 9 Bar lehet (néha 8), míg egy Kojak csak max. 8-at enged. Egyébként ez jelenti a legnagyobb különbséget gördülési ellenállás szempontjából. Ha eddig nem slick gumid volt, akkor érdemes lehet egy 28-32-es méretűt kipróbálni. A Conti, WTB és más s kínál ilyet, alacsony tömeggel.

Elküldve: 2014.08.06. 13:30 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@laller2121: Nagyapám tanácsa jut eszembe: Házasodj meg, fiam, akkor efféle gondjaid nem lesznek.

Tegyük azonban félre a tréfát. Várhatóan csak 2-4 km/h sebességnövekedést érnél el a cserével. Ha ez számít, akkor hurrá! Ellenben (kis túlzással) még a játszótér gyepére sem tudnál lehajtani ilyen keskeny köpennyel, és természetesen jobban rázkódnál @ minőségű útjainkon.

Meggyőződésem szerint érdemes a nyájat, illetve a jól bevált gyakorlatot követni. (Óvatos ember két perccel később esik verembe.) A nyáj azonban lassan jut előre, és a jól bevált gyakorlat is változik idővel. Ha számít az a 2-4 km/h többlet, amit jobb utakon ki lehet hajtani a gépből, akkor van helye a próbálkozásnak.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!