3X10-es,illetve 2x10-es rendszer

1-12 (12 hozzászólás)

Elküldve: 2011.01.25. 14:59 kulcsár dániel 

  • kulcsár dániel avatar
  • sima XC-s
  • Heves megyei XC, outi bringások csapat
  • Heves megyei XC, outi bringások csapat
  • hozzászólások: 21
Témaindító hozzászólás:

Sziasztok! Szeretném megkérdezni hogy Nektek mi a véleményetek a 2011-ben megjelent 3x10 valamint a 2x10 -es rendszerekről?

Elküldve: 2011.01.28. 10:24 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 798

@kulcsár dániel: Azt még elfelejtettem írni, hogy amiket írtam az 26"-os kerékméretre vonatkozik! 29" esetén könnyebb áttételek kellenek!

Egyébként kezdő maratonozónak én 3x9-et javasolnék (42-32-22, 11-32). Vagy ha nem akarsz bibelődni, akkor maradhat a 44-32-22, 11-32 is, de szerintem 26"-os kerékhez is fölöslegesen sok a 44. Ha meg könnyebb áttételre vágysz, akkor hátul lehet még 11-34.

Elküldve: 2011.01.28. 00:53 kulcsár dániel 

  • kulcsár dániel avatar
  • sima XC-s
  • Heves megyei XC, outi bringások csapat
  • Heves megyei XC, outi bringások csapat
  • hozzászólások: 21

@Makky: Köszönöm a kimertő válaszod!Lessz min elkondolkodnom.Az biztos hogy kezdő maratonozóként nem a 2x10-et kéne eröltetni.Az 1x10 meg egyenesen brutálisnak tűnik így első hallásra.

Elküldve: 2011.01.27. 10:13 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 798

@hefi: Igazad van! Most, hogy visszaemlékszem arra, amikor hétvégi bicós formában voltam, akkor tényleg kevés volt a 29-34. Pontosabban elég sokszor kellett tolni. :) Azért írtam, hogy felhasználási terület/egyén függő. Szerencsére újra hozzáerősödtem a 2x9-hez! :) A kondi hiányán segíthet a 3x9 (úgyis a 99% ezzel megy), de a 3x10-et akkor se értem.

Elküldve: 2011.01.27. 08:25 hefi 

  • hefi avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 925

@Makky: A verseny MTB-n 2x9-et (42-29, 11-34). Szerintem ez egy elég jó kompromisszum. Elöl keveset kell váltani, és kb. lefedi a 3x8-at.

Ne menőzzé'! Azért annyira nem feküdt neked a 2x9 mikor nem voltál formában :D

Elküldve: 2011.01.27. 08:20 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 798

@kulcsár dániel: Szerintem nagyon felhasználási terület függő a dolog (én most csak MTB-ről írok hazai körülménye között, mert a külföldi maratonok és az országút az teljesen más téma):

  1. A 3x8 (42-32-22, 11-28) szerintem egy elég jól eltalált áttételezés terepre, ha legalább átlagos kondid van. Normál körülmények között többnyire elég a 22-28.

  2. Ezután jött a 3x9, ami annyiban volt más, hogy hátul hozzácsaptak egy 32-eset még fölülre. Elöl pedig lecserélték a 42-t 44-re. (Most a legelterjedtebb áttételezésről beszélek, mert mind a 8-as, mint a 9-es rendszerben voltak ettől eltérőek is.)

  3. Itt a 2x10,3x10 (Shimano tipikusan: 42-32-24, 11-34) Az elöl 44-et sose értettem. Terepen egyszerűen nincs rá szükség. Erre végre a Shimano is rájött és visszatért a 42-re. Szuper! Kellett hozzá pár év nekik.

A fokozatok közötti kisebb különbségre nekem terepen nincsen szükségem.

Én az egyik edző bringámon mai napig 3x8-at használok. A 42-t csak azért kellett 44-re cserélnem, mert többnyire országúton nyomom vele és oda jól jön.

A verseny MTB-n 2x9-et (42-29, 11-34). Szerintem ez egy elég jó kompromisszum. Elöl keveset kell váltani, és kb. lefedi a 3x8-at.

Sárban, hóban, gyengébb kondi, pörgetős stílus esetén jön jól néha könnyebb áttétel (pl. a 22-32).

A 10-es rendszer nem tudom terepen mennyit fog bírni, de többet biztosan nem. Inkább kevesebbet. A kérdés, hogy mennyivel.

Illetve még egy fontos különbség: Milyen bowdenezés kell a 10-eshez a 8-ashoz, vagy akár a 9-eshez képest. Itt most a váltás pontosságára gondolok. Országúton a 10-es rendszerem igen kényes a dzsuvára és elég gyakran kell pátyolgatni (már pár esős menet útán is!), hogy jól váltson. Ehhez képest a 8-as az edző gépemen igen sokáig (több hónap) pontosan vált úgy, hogy napi szinten nyomom télen latyakban is.

Szóval mindenki döntsön a saját pénztárcája és felhasználási területe szerint. Én max. a 2x10-en (esetleg 1x10) gondolkoznék esetleg el, ha nagyon sok pénzem lenne. A 3x10-nek nem sok értelmét látom.

Elküldve: 2011.01.25. 18:10 kulcsár dániel 

  • kulcsár dániel avatar
  • sima XC-s
  • Heves megyei XC, outi bringások csapat
  • Heves megyei XC, outi bringások csapat
  • hozzászólások: 21

@Takács Balázs: Igen én is ezen tűnődtem,hogy akkora teljesítménybeli különbség nincs a 3x10-nél ami azt indokolná, hogy lecseréljem a komplett hajtást.Amiért elég sokáig güriztem.Ráadásul egy új XTR sor már nem is lenne kompatibilis.Szóval marad a jól bevált 3x9.

Elküldve: 2011.01.25. 17:00 BF2 hungarolada 

  • BF2 hungarolada avatar
  • sima XC-s
  • Kona Team csapat
  • Kona Team csapat
  • hozzászólások: 387

ami a bikemagon van, nem mindig a valóságot tükrözi :)

Elküldve: 2011.01.25. 16:16 hefi 

  • hefi avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 925

@Takács Balázs: mert az 1 db. * a dőlt stílus parancskaraktere (lásd "formázási lehetőségek" link a beviteli mező fölött)

* helyett \*-et kell írni egy csillagért

Elküldve: 2011.01.25. 15:47 Takács Balázs 

  • Takács Balázs avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 345

@Takács Balázs: az hogy a hozzászólásomban miért nem jelentek meg a csillagok, számomra talány. Lényeg hogy "3x9 2x10, 3x10, 2x11" stb. szóval érted.

Elküldve: 2011.01.25. 15:46 Takács Balázs 

  • Takács Balázs avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 345

A 310 es áttételi tartománya lefogható egy 39es rendszerrel is, ergo csak kapsz egy kisebb tartományokat átlépő rendszert, ahol a végletek ugyanakkorák, Ezért cserélni kell a komplett váltás/hajtás rendszert. A 210 es ( Sram XX ) szerintem csak egy elkapkodott lépés arra hogy a Shimano kihozta a 310et. Igaz a sram hamarabb jelent meg, de véleményem szerint ez csak üzleti fogás, javítsatok ki ha tévednék.

Ha óutiban gondolkodsz (amit kétlek, mivel mind a DynaSys, mind az XX MTBre lett optimalizálva) akkor a campagnolo már évek óta a 211es rendszert használja. Szóval az hogy 8,9, 10 vagy 11 fogaskerék fér e el hátul az lényegtelen, elméletileg lehetne már 311es rendszerű is a dynasys. Ha neked kell az a +3 köztes sebbeség ennyi pénzért, akkor vegyél ilyet, vagy ha mindenféleképp az aktuális felső kategóriához ragaszkodsz.

Elküldve: 2011.01.25. 15:28 critical error 

  • critical error avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1

@kulcsár dániel: Szerintem nagyon király cucc,a bikemag-on olvastam az SLX rendszerröl,ha majd úgy lesz kp-m meg is veszem akciósan...

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!