Sziasztok! Szeretném megkérdezni hogy Nektek mi a véleményetek a 2011-ben megjelent 3x10 valamint a 2x10 -es rendszerekről?
Sziasztok! Szeretném megkérdezni hogy Nektek mi a véleményetek a 2011-ben megjelent 3x10 valamint a 2x10 -es rendszerekről?
@kulcsár dániel: Azt még elfelejtettem írni, hogy amiket írtam az 26"-os kerékméretre vonatkozik! 29" esetén könnyebb áttételek kellenek!
Egyébként kezdő maratonozónak én 3x9-et javasolnék (42-32-22, 11-32). Vagy ha nem akarsz bibelődni, akkor maradhat a 44-32-22, 11-32 is, de szerintem 26"-os kerékhez is fölöslegesen sok a 44. Ha meg könnyebb áttételre vágysz, akkor hátul lehet még 11-34.
@Makky: Köszönöm a kimertő válaszod!Lessz min elkondolkodnom.Az biztos hogy kezdő maratonozóként nem a 2x10-et kéne eröltetni.Az 1x10 meg egyenesen brutálisnak tűnik így első hallásra.
@hefi: Igazad van! Most, hogy visszaemlékszem arra, amikor hétvégi bicós formában voltam, akkor tényleg kevés volt a 29-34. Pontosabban elég sokszor kellett tolni. :) Azért írtam, hogy felhasználási terület/egyén függő. Szerencsére újra hozzáerősödtem a 2x9-hez! :) A kondi hiányán segíthet a 3x9 (úgyis a 99% ezzel megy), de a 3x10-et akkor se értem.
@Makky: A verseny MTB-n 2x9-et (42-29, 11-34). Szerintem ez egy elég jó kompromisszum. Elöl keveset kell váltani, és kb. lefedi a 3x8-at.
Ne menőzzé'! Azért annyira nem feküdt neked a 2x9 mikor nem voltál formában :D
@kulcsár dániel: Szerintem nagyon felhasználási terület függő a dolog (én most csak MTB-ről írok hazai körülménye között, mert a külföldi maratonok és az országút az teljesen más téma):
A 3x8 (42-32-22, 11-28) szerintem egy elég jól eltalált áttételezés terepre, ha legalább átlagos kondid van. Normál körülmények között többnyire elég a 22-28.
Ezután jött a 3x9, ami annyiban volt más, hogy hátul hozzácsaptak egy 32-eset még fölülre. Elöl pedig lecserélték a 42-t 44-re. (Most a legelterjedtebb áttételezésről beszélek, mert mind a 8-as, mint a 9-es rendszerben voltak ettől eltérőek is.)
Itt a 2x10,3x10 (Shimano tipikusan: 42-32-24, 11-34) Az elöl 44-et sose értettem. Terepen egyszerűen nincs rá szükség. Erre végre a Shimano is rájött és visszatért a 42-re. Szuper! Kellett hozzá pár év nekik.
A fokozatok közötti kisebb különbségre nekem terepen nincsen szükségem.
Én az egyik edző bringámon mai napig 3x8-at használok. A 42-t csak azért kellett 44-re cserélnem, mert többnyire országúton nyomom vele és oda jól jön.
A verseny MTB-n 2x9-et (42-29, 11-34). Szerintem ez egy elég jó kompromisszum. Elöl keveset kell váltani, és kb. lefedi a 3x8-at.
Sárban, hóban, gyengébb kondi, pörgetős stílus esetén jön jól néha könnyebb áttétel (pl. a 22-32).
A 10-es rendszer nem tudom terepen mennyit fog bírni, de többet biztosan nem. Inkább kevesebbet. A kérdés, hogy mennyivel.
Illetve még egy fontos különbség: Milyen bowdenezés kell a 10-eshez a 8-ashoz, vagy akár a 9-eshez képest. Itt most a váltás pontosságára gondolok. Országúton a 10-es rendszerem igen kényes a dzsuvára és elég gyakran kell pátyolgatni (már pár esős menet útán is!), hogy jól váltson. Ehhez képest a 8-as az edző gépemen igen sokáig (több hónap) pontosan vált úgy, hogy napi szinten nyomom télen latyakban is.
Szóval mindenki döntsön a saját pénztárcája és felhasználási területe szerint. Én max. a 2x10-en (esetleg 1x10) gondolkoznék esetleg el, ha nagyon sok pénzem lenne. A 3x10-nek nem sok értelmét látom.
@Takács Balázs: Igen én is ezen tűnődtem,hogy akkora teljesítménybeli különbség nincs a 3x10-nél ami azt indokolná, hogy lecseréljem a komplett hajtást.Amiért elég sokáig güriztem.Ráadásul egy új XTR sor már nem is lenne kompatibilis.Szóval marad a jól bevált 3x9.
@Takács Balázs: mert az 1 db. * a dőlt stílus parancskaraktere (lásd "formázási lehetőségek" link a beviteli mező fölött)
* helyett \*-et kell írni egy csillagért
@Takács Balázs: az hogy a hozzászólásomban miért nem jelentek meg a csillagok, számomra talány. Lényeg hogy "3x9 2x10, 3x10, 2x11" stb. szóval érted.
A 310 es áttételi tartománya lefogható egy 39es rendszerrel is, ergo csak kapsz egy kisebb tartományokat átlépő rendszert, ahol a végletek ugyanakkorák, Ezért cserélni kell a komplett váltás/hajtás rendszert. A 210 es ( Sram XX ) szerintem csak egy elkapkodott lépés arra hogy a Shimano kihozta a 310et. Igaz a sram hamarabb jelent meg, de véleményem szerint ez csak üzleti fogás, javítsatok ki ha tévednék.
Ha óutiban gondolkodsz (amit kétlek, mivel mind a DynaSys, mind az XX MTBre lett optimalizálva) akkor a campagnolo már évek óta a 211es rendszert használja. Szóval az hogy 8,9, 10 vagy 11 fogaskerék fér e el hátul az lényegtelen, elméletileg lehetne már 311es rendszerű is a dynasys. Ha neked kell az a +3 köztes sebbeség ennyi pénzért, akkor vegyél ilyet, vagy ha mindenféleképp az aktuális felső kategóriához ragaszkodsz.
@kulcsár dániel: Szerintem nagyon király cucc,a bikemag-on olvastam az SLX rendszerröl,ha majd úgy lesz kp-m meg is veszem akciósan...