Sziasztok! Ahogy a címben is említem, 3x8-as hajtásomat cserélném 1x8-ra. Mivel az első lánctányéron csak a középső tányért használom (28T), így felesleges a másik kettő és szeretném megoldani, hogy a másik kettő lekerüljön, de azért ez nem olyan egyszerű, ahogy nézem. A 3 lánctányér össze van szegecselve, szóval első körben vennem kell egy olyan lánctányért, aminek 28-as a fogszáma, esetleg 32 még belefér. A hajtókaron sincs 4 felfogatási pont, szóval annak is menni kell. Kérdéseim: -mikre kell figyelnem kompatibilitás szempontjából? -lyukkör átmérő? -láncvonal vajon maradni fog? ezek a hajtókarok szabvány "távtartóval" rendelkeznek? -hátul 8 fogasom van, ez a hajtóműnél fontos szempont? (gondolom értelemszerűen ne nézzek olyan hajtóművet, ami hátul 9 vagy 10 sebességre van :) ) Bármi másra figyelnem kell még?
Szívesebben vennék üresen hajtókarokat, de szinte mindegyik tartalmaz már egy vagy több lánctányért. Ilyen esetben le kell szerelnem a már rajta levő lánctányérokat és rá rakni az általam külön vásárolt lánctányért? A tengely négyszögtengelyes, gondolom hajtómű/hajtókar vásárlásnál ez fontos szempont. Köszi a válaszokat, sajnos ilyet még sose csináltam és magam szeretném megoldani, nem szerelővel.
Továbbá mindenféle pozitív és negatív hatás érdekelne attól, aki 1x8-as rendszert használ, tapasztalatok, szerelési szarakodások egyaránt érdekelnek! :) Köszi előre is!