3X8 sebességből 1X8?

1-17 (17 hozzászólás)

Elküldve: 2014.06.05. 08:08 Rainy 

  • Rainy avatar
  • virsli gumis/oútis
  • Crank Riders csapat
  • Crank Riders csapat
  • hozzászólások: 53
Témaindító hozzászólás:

Van egy montiból alakított országútim 44-11 legnagyobb áttétellel. Arra gondoltam, hogy a lenti 2 lánctányért sosem használom így felesleges plussz súly az első váltóval együtt így mi lenne, ha lecserélném az első hajtóművet egy sima 44-es tányérra és kész? A kérdés, hogy mennyire kerülne közel az az egy tányér a vázhoz, azaz mennyire állna keresztbe a lánc??? Nincs valami lehetőség amivel kb. a jelenlegi középső tányér helyére esne az 1 nagy? Négyszöges a hajtómű. Előre is köszönöm a segítséget :)

Elküldve: 2014.06.05. 21:16 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1019

@Rainy: erősen fúrhatónak tűnik! (:

Elküldve: 2014.06.05. 16:52 Rainy 

  • Rainy avatar
  • virsli gumis/oútis
  • Crank Riders csapat
  • Crank Riders csapat
  • hozzászólások: 53

@ArtWolf: lassan 8 éve fut, kapott már hideget-meleget, nagyobb nyomáskor hajlik, tekeredik :(

Elküldve: 2014.06.05. 15:26 ArtWolf 

  • ArtWolf avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 478

@Rainy: Nagyon hasonlít az enyémhez, szerintem szét lehet szedni, de azért nézzenek rá a kollégák is!

Elküldve: 2014.06.05. 14:56 Rainy 

Elküldve: 2014.06.05. 14:46 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1019

Mielőtt nekiesnél, azért nézegesd meg azt a hajtókart.

Gyakran a nagytányér préseléssel rögzül a hajtókarra, ilyenkor szokott ehhez rögzülni a két kisebb. Ez esetben a kicsiket tudod csak lefúrni róla, a nagytányér marad ott ahol van, anélkül nem működik a dolog.

Így könnyebb lehetsz két tányérral, viszont a láncvonal nem változik, ellenben sokkal hajlékonyabb lesz a nagytányér. Ugyanis ilyenkor úgy van kitalálva, hogy a 3 tányér együtt képez egy (viszonylag...) merev rendszert, önmagában egyszem szerencsétlen lemezből préselt nagytányér meg igencsak hajladozik.

Az, hogy rendesen meglegyen a hajtókaron a csillag, és arra rögzüljenek a tányérok, mint egy rendes bontható hajtáson, az azért elég ritka. Legalábbis velem még nem sok jött szembe. Ez esetben valóban csak ki kell fúrni, és csavarokat rakni a szegecsek helyett.

Amúgy az olcsóbb karoknál mindegy, hogy szegecselt, vagy csavaros, úgyis drágább egy új tányérszett, mint egy komplett alsókategóriás hajtás /:

Elküldve: 2014.06.05. 14:11 Rainy 

  • Rainy avatar
  • virsli gumis/oútis
  • Crank Riders csapat
  • Crank Riders csapat
  • hozzászólások: 53

@ArtWolf: Mindig úgy van megcisnálva, hogy ne akarj vele szarakodni és inkább vegyél jó pénzért megint valamit tőlük... Szerintem 7vége fele megcsinálom a történetet :) köszönet, hála a segítségért :) jelentkezem ha megvolt a műtét :D

Elküldve: 2014.06.05. 13:24 ArtWolf 

  • ArtWolf avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 478

@Rainy: Na, pont ezt írtam az előbb... Amúgy én annak idején nem is fúrtam, hanem leköszörültem a szegecs fejét, értelem szerűen a kistányér felől, amit nem használtam később (bár semmi baja nem lett), aztán vettem imbuszcsavarokat (ha jól emlékszem - már nincs meg a bicaj), jó vastagokat, és a gyári alátétekkel hézagoltam ki. Ezt a szétszedhető, külön darabokból áll, de azért szegecseljük össze, had szopjon a júzer felfogást különben nem értem a gyártók részéről (ilyen volt az enyém is...)

Elküldve: 2014.06.05. 12:51 Rainy 

  • Rainy avatar
  • virsli gumis/oútis
  • Crank Riders csapat
  • Crank Riders csapat
  • hozzászólások: 53

@Makky: Sajnos egyben van az egész, jóformán a nagy tányérra van rászegecselve a 2 kisebb. A szegecset meg kell csak fúrni? Az a baj még, hogy ha kifúrom a szegecset akkor hogyan rögzítem újra a nagy tányért?

Elküldve: 2014.06.05. 11:36 szami 

  • szami avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 37

Krupcheck véleményét osztom a témában, a nagytányért felpattintod a középső helyére, már ha meg tudod oldani, és jó is lesz. Én hasonlóképp kiviteleztem az országútimon, az 1X9 sebességes, elöl 42-es Sturmey Archer karral, hátul 13-25-ös sorral. 103mm-es monoblokkot használva 42,5mm-re jön ki a láncvonal. Semmivel sem fut jobban keresztbe a lánc mintha kéttányéros lenne. Főként az alsó fogakat használom 14-17-ig, és itt még bőven tűréshatáron belül marad a lánc, tehát nem áll vészesen keresztbe. Egyedül a legfelső 25-ös soron néz ki furán, ott már azért eléggé ferde, de nem zavar, mivel szinte soha nem használom annyira fent.

Elküldve: 2014.06.05. 11:13 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 845

@Rainy: Azt is lehet, hogy a középcsapágyból veszel rövidebbet, hogy közelebb kerüljön az egész hajtómű a vázhoz. Már persze, ha elfér. Gyárilag általában 113 körüli szokott lenni. Persze le kell mérni, hogy pontosan mi is van benne. Aztán lehet matekolni, hogy 110-el, vagy 107-el mennyivel lenne esetleg jobb. Illetve elférne-e. Csak egy ötletnek szántam... (illetve létezik állítható láncvonalú négyszöges monoblokk is, csak drága és manapság már beszerezni se biztos, hogy túl egyszerű. Pl. RaceFace Taperlock)

Elküldve: 2014.06.05. 09:50 Rainy 

  • Rainy avatar
  • virsli gumis/oútis
  • Crank Riders csapat
  • Crank Riders csapat
  • hozzászólások: 53

@ArtWolf: azért annyira nem vagyok barkácsmester de megpróbálom egy hozzáértő kíséretében :D

Elküldve: 2014.06.05. 09:46 ArtWolf 

  • ArtWolf avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 478

@Rainy: Ha budget bringa, akkor van más megoldás is: fogod magad, meg egy fúrót, lefúrod a szegecseket, veszel jó erős csavarokat, meg alátéteket, és azzal teszed vissza csak a nagytányért. Így lehet kísérletezni az optimális láncvonal érdekében. Sok időt fog elvenni, párszor le fog esni a lánc, de ha 500 Ft-nál többet költesz, megeszem a kalapom :)

Elküldve: 2014.06.05. 09:42 Rainy 

  • Rainy avatar
  • virsli gumis/oútis
  • Crank Riders csapat
  • Crank Riders csapat
  • hozzászólások: 53

@ArtWolf: köszönöm szépen :) 11-23 sor van hátul elöl meg a 44-es nagy tányér :) az a baj, hogy a 44-el így nem tudom az alsó tartományt használni a keresztbeváltás miatt, de ha csak az lenne kicsit beljebb akkor simán vinné a teljes sort amivel simán másznám a 10%-os emelkedőket is. Sajnos olcsóban kell megoldani, budget bringa, azért is lett átalakítva mert olcsóbbra jöttem ki, mintha vettem volna egy frankó országútit :) na akkor nézek valamit kéz alól hátha találok

Elküldve: 2014.06.05. 09:38 ArtWolf 

  • ArtWolf avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 478

@Rainy: Valamennyire de, keresztben lesz a lánc, annál jobban, minél közelebb van a sor valamelyik széléhez. Esetleg lehet a láncvonallal úgy játszani, hogy ahol a legtöbbet használod, ott legyen a legoptimálisabb, viszont ekkor nyilván ahol nemsokat, ott meg kevésbé lehet jó, dehát ez van, kompromisszumot vállalni kell. Láncterelőre egybként szerintem nincs szükség, ha jól be van lőve a cucc, főleg ha esetleg direkt ehhez tervezett hajtűművet vásárolsz. Ha meg mégis nagyon kereszbe megy a lánc, akkor sincs nagy gond, mert (normális kenést feltételezve) hajtáshatékonyságban nincs nagy jelentősege (1-3%, ha jól emlékszem, egyszer valahol olvastam erről egy cikket, de most nem fogom megkeresni), max egy kicsit zajosabb lesz, és gyorsabban kopik a lánc (mondjuk 5000 km helyett 4300-at megy csak el).

Elküldve: 2014.06.05. 08:43 Rainy 

  • Rainy avatar
  • virsli gumis/oútis
  • Crank Riders csapat
  • Crank Riders csapat
  • hozzászólások: 53

@Krupcheck: Köszönöm a segítséget :) úgy gondoltam veszek egy olyan komplett hajtóművet ami csak egy tányéros, a jelenlegim sajnos egy nagyon egyszerű egybe szerelt 3-as... :/ akkor elvileg nem lesz keresztbe a lánc ha felváltok hátul nagy fokozatba?

Elküldve: 2014.06.05. 08:37 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1019

A középső tányér helyére gond nélkül fel tudod szerelni a nagyot, a hajtókaron ez lehetséges.

Hogy a váztól elfér-e, az egy jó kérdés. Általában a 44-es még elfér, de ez függ a váztól, a középtengely hosszától, meg a hajtókartól is. Látatlanban nem lehet megmondani, legegyszerűbb ha fogod, leveszed a hajtókart, átteszed a tányért, és óvatosan felpróbálod.

Nyilván ha középre rakod a nagytányért, akkor "átlagban" kevésbé fog keresztbe állni a lánc, mint most, amikor kívülről csak azt használod. De ez is tengelyhossz függvénye is.

Viszont az első váltót nem nagyon lehet megspórolni, ugyanis a váltós (emiatt vékony és váltáskönnyített) lánctányérokról könnyen leugrik a lánc, mikor hátul belebeg a váltó (egysebis tányért viszont nem tudsz felrakni, mert annak szélesebb lánc kéne). Az első váltó viszont terelgeti valamelyest. Lehet valami láncterelőt felszerelni helyette, de az vagy sokkal nehezebb, vagy getvadrága. Szóval a váltót érdemes fennhagyni, csak le kell szabályozni, hogy ott maradjon a középső tányérnál.

Ehhez lehet fentebb kell emelned a váltót, mert középső állásban nem 44-es tányérhoz áll be, de ez már nem áll sokból, majd látod.

Szóval 2 tányért, egy váltókart, meg a bowdenezést tudod megspórolni.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!