Van használatban különbség egy 48-as és egy 50-es hajtómű között? Minél több fogaskerék, annál lendületesebb hajtás-de ebből mi tapasztalható ténylegesen a mindennapokban?
Van használatban különbség egy 48-as és egy 50-es hajtómű között? Minél több fogaskerék, annál lendületesebb hajtás-de ebből mi tapasztalható ténylegesen a mindennapokban?
A slick a minta hiányát jelenti, nem a szélességet.
Régi F1-autók is slicken mentek, pedig voltak vagy 250-300 szélesek :)
Megnéztem! Schwalbe Kojak 700x35c (330 g). Teljesen slick és kapható nálunk is. Valószínűleg más márka is rendelkezik hasonlóval.
Ha egyszer sok pénzem lesz! Itt adó oldalon hirdettek (jaj eladták!) egy Új B'twin Matc 700-at karbon vázas országútit 300 000 forintért. Bő 150 ezerrel olcsóbban, mint a boltban. Kár, hogy az én súlyom mellet aligha számít a könnyű bicikli.
@buch7: Ha kifejezetten a 23-as országúti gumikkal hasonlítod, akkor nem egy kategória, de jellegében vannak slick gumik vastag méretben is. Pl. a schwalbe-nak még off-roadban is a Sammyslick, amit elég gyorsnak írnak. De a fitness biciklik többségére inkább 28-32 széleségü gumik kerülnek. Nagyon valószínű, hogy a Crossway felnijére is rárakható egy 32-es gyorsabb mintázatú gumi.
Bocsi, erre gondoltam, valaki szerint 250, itt mondta.
http://www.bottecchia.com/en/tempo-libero/bike-collection/lite-cross/325-DEORE-DISC-27v-MAN.html
Őszintén szólva ha ennyire nem érdekel az összefüggés az ár és a felszereltség között, akkor legalább fílinget vegyél 200 felett. Ott az a múltkori Bottechia, legalább mindenki megnézné. :D
@buch7: hogy a 35 az slick kategória-e azt nem tudom, de nekem vastagnak tűnt (főleg elől), cseréltem is az elsőt 28asra, és lehet hogy a hátsót is fogom... Bontrager Race 700x28, "all weather" ;)
a 35 az már slick kategória?
a 35-ös slick külsőt rakni
@OKdoki:
köszönöm az összes hozzászólónak a választ.
időközben volt alkalmam kipróbálni mindkettőt élőben, és ahogy az első hozzászóló is írta van különbség, de elenyésző. hát még ha a crosswayre is vékony gumit tennék. a gyári all terrain gumi.
és ha hozzátesszük a crossway első telója nyújtotta többletet, akkor nem kérdés a nyertes.
crossway lesz.
@OKdoki:
Ja, a speederen könnyebb előre hajolni. Ha közelebb van a kezed a csípőhöz, azaz kb. vállvonalba mikor előre hajolsz, akkor az kényelmesebb, mintha előre hajolva is még előrébb kellene nyúlni. Gondolván a fekvőtámaszra. :-)
Szóval, a geometria sem tűnik annyira különbözőnek. A meredekebb fejszög és nyeregszár, kisebb távolsággal, valamint a rövidebb hátsó villa, inkább az irányításban éreztet nagyobb különbséget. Légellenállás különbsége sem lehet nagy, gondolva az állítható stucnira (crossway) és a hézagoló gyűrűkre.
Laikusként azt mondanám, hogy nem véletlenül hívnak valamit speedernek. De a valóságos különbség nagyon kicsi lehet, mint ahogy johnny336 ki is számolta. Ha kifejezetten 2 km/h-s többletre vágysz akkor ebből a párosból az említett tűnik jobbnak. A speeder mellet szól a mínusz 3 kiló, bár az a kerékpáros teljes súlyához képest elenyésző előny. Valami hajszálnyit a gyorsításnál számíthat, de itt az áttételi lépcsők és a váltó működése komolyabban hozzátesz az egyenlethez. nem tartanám elképzelhetetlennek, hogy bizonyos sebesség tartományban még jobb is lehet a crossway gyorsulása egy bizonyos biciklisnek. Talán fontosabb a külső, de ez csak az első csréig jelent hátrányt. Valószínűleg crosswayre is lehet 700C-32, vagy 35-ös slick külsőt rakni, alacsony súllyal (
@buch7: a speeder.
Kattintgass a két oldal között, és látszik a geo különbség is.
A crosswayen magasabban van a kormány, egyenesebb háttal ülsz, nagyobb a légellenállásod, rücskös a gumid, és az egész geo a kényelmes túrázásra van kitalálva, vegyes körülmények közé.
A speeder egy echte aszfaltcirkáló, ami majdnem outi, de a városi közlekedést könnyítve magasabban van a felsőtested, mint egy koskormányoson, slick a gumid, alacsonyabb a tömege.
A speedernek 52-11 a végáttét, jóval alacsonyabb gördülési- és légellenállás mellett.
akkor konkrétan: aszfalton melyik gyorsabb egy elvi max kondíciójú kerékpárossal?
Merida Crossway 300 2014 http://meridawebaruhaz.hu/cross-trekking/crossway-szeria/merida-crossway-300-2014
vagy
Merida Speeder T3 2013 http://meridawebaruhaz.hu/orszaguti/speeder-szeria/merida-speeder-t3-2013
köszönöm
@Krupcheck:
Hogy ki milyen áttétellel halad jobban, az egyénfüggő. Az elméleti végsebességed nyilván nagyobb áttétellel magasabb.
De itt most két teljesen különböző kategóriás gépről beszélünk. Ha mindkettőt arra használod amire való, akkor jobban fog haladni, mint a másik.
Ha a fitnesz bringát terepre viszed, akkor hiába a nagyobb áttétel. Ugyanígy ha a montit aszfaltra viszed, nem az áttétel az, ami meghatározó lesz, hanem úgy minden más, amitől mtb, és nem fitnesz.
igen, így van.
az 50-es se igazi oúti, hanem fitness, vastagabb kerekekkel, szélesebb vázzal stb.
és az a kérdésed, hogy melyikkel tudsz gyorsabban haladni? @johnny336:
@buch7: és az a kérdésed, hogy melyikkel tudsz gyorsabban haladni?
az egyik kerékpár: 48/38/28 hajtás fogaskoszorú: 11-34
a másik: 50/34, hátul: 11-28
az egyik XC kerékpár, a másik oúti
@johnny336:
Attól függ milyen kiosztású fogsorod van hátul.
De lényeges különbséget nem fogsz tapasztalni.
Az elméleti végsebességed magasabb lesz, mivel nő az áttétel aránya, de olyan minimálisan, ami elvész a keréksúrlódás, légellenállás, csapágyak ellenállása, kerékpár tömeg, és kerékpáros tömegének viszonyában.
Gyors számolás: 48-12 végáttét, 100-as pedálfordulat, 2500-as kerékkerület - elméletben ez 1000 m/min sebességet ad (60 km/h).
50-12 végáttét esetén az elméleti sebesség fenti értékekkel 1041 m/min (62,5 km/h). Szóval nem jelentős.
2500-as kerékkerület hatalmas, 100-as pedálfordulat végáttéten, hosszú távon kemény erőnlétet igényel.