Én most ugyanilyen cipőben járok mint te, csak én egy régi orosz női bringa felújítását végzem.
A váltásról: csúszópapucsra láncváltót semmiképp sem tudsz szerelni, így hát marad az agyváltó. Ez nem olcsó megoldás de nagyon megbízható, és igénytelen. A 3 sebességes Shimano szerelékkel olyan 10e köröl van, a 7 sebességes kb 20e szerelékkel(a hét sebességes agyváltó olyan 18 sebességes láncváltónak felel meg).
A fékezésről: én nem cserélném a helyedben a felnit, hanem csak az agyat. Ha veszel egy új agyváltós agyat, az egyben már kontrás is, tehát a fékezés megoldva. A másik amiért nem raknék rá rendes féket, az az hogy ha felnit cserélsz, akkor az küllő+küllőanya cserét is jelent a profilmagasság miatt, valamint a féknél jönne elő a bovdenvezető szemek hiánya.(Az agyváltónál ez azért nem gond, mert ott a bovden végig bovdenházban fut, és azt egyszerűen neki tudod kötegelni a váznak pár helyen).
Viszont a küllő, és küllőanya cserét valószínű, hogy nem fogod tudni elkerülni akkor se, ha csak agyat cserélsz. főként azért mert az új agynak más lesz a peremmagassága és ezáltal más hosszúságú küllőre lesz szükséged. Küllőanya (10Ft/db) meg azért kell, mert ezeket a régi küllőanyákat ha egyszer valahogy kiszenved a helyéről, akkor biztos, hogy nem fogod tudni visszarakni őket, mert úgy elnyalódnak.
Egy kicsit hosszúra sikerült, de remélem tudtam segíteni. Amiket leírtam azokat saját tapasztalat alapján mondom, tehát lehet, hogy a te esetedben nem lesznek 100%-osan jók.