60-as évekbeli Csepel Túra modernizálás

1-6 (6 hozzászólás)

Elküldve: 2011.11.19. 21:11 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931
Témaindító hozzászólás:

Sziasztok!

Édesapám hatvanas évekbeli egysebi Csepel Túra kerékpárját szeretném modernizálni, értem ezalatt egy egyszerűbb váltó, patkófék, hátsó fogsor felszerelését. Mennyire megoldható? Csúszópapucs; kontrás agy; felnin nincsen fékfelület; nincs rajta bovdenvezető - se fékekhez, se váltóhoz. Új agy, és új felnik egyértelmű, azonban a kérdés az, hogy ezekre a régi kontrás vasakra léteznek megfelelő benyúlású patkófékek? Illetve a csúszópapucsra mennyire lehet váltót rögzíteni? Vagy nyugodjak bele, hogy SS marad? Létezik kábelkötegelős megoldás bovdenház elvezetésre, tehát azzal nincsen gond, amiatt heggölni nem kell a vázat.

Elküldve: 2011.11.20. 19:23 veszigeri 

  • veszigeri avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 216

@johnny336: Agyváltót én semmiképp sem vennék használtan, de szerintem nincs is túl sok eladó. Aki egyszer azt eladja, az valószínű, hogy azért teszi, mert belül valami nem 100-as, és persze ezt neked nem mondja.(na jó, nem biztos hogy így van de akár ez is meglehet) Én azt mondom, hogy szánj rá még egy kis pénzt és vegyél újonnan egyet. Ebike.hu-n asszem olyan 11e körül jön ki a Shimano 3 sebességes agyváltója szerelékkel + váltókarral együtt. http://ebike.hu/termekek/kerek/agy-hatso/agyvalto/?o=p

http://ebike.hu/termekek/kerek/agy-hatso/agyvalto-alk/101072+shimano+inter3+sg3c41hoz+szerel%C3%A9k+sm3c41+8185+mm/

http://ebike.hu/termekek/valtas/valtokar/markolat-agyvaltohoz/10345+shimano+nexus+sl3s41+3s+revo+shift/

Elküldve: 2011.11.20. 14:30 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

@veszigeri: munkába járnék, tehát nem is kell hirdósfék erő :D Csak annyi, hogy biztonságos legyen a városi 25-30-as tempónál is. Utánanézek agyváltóknak. Használtan mennyire szabad ilyet venni? Ha mégis, akkor mire kéne odafigyelnem?

Elküldve: 2011.11.20. 14:26 veszigeri 

  • veszigeri avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 216

@johnny336: én a helyedben nem vetném el az agyváltó ötletét. Egy túra bringára bőven elég egy 3 sebességes Shimano, ezzel a váltás megoldva, és mivel ebben a kontra már nem olyan mint a 40 évvel ezelőtti bringákban, az egyből megoldaná a fékezést is. Én nem próbálkoznék felnifékkel a felni+küllők+küllőanyák miatt szerintem költségesebb lenne összesen mint az agyváltó régi felnivel. De te tudod, ez csak az én véleményem. Azt nem kell elvárni, egy kontraféktől, hogy úgy fogjon mint egy 180-as tárcsa, de szerintem túrázásra bőven elég a fékereje.

Elküldve: 2011.11.19. 22:30 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

Köszönöm a választ! Igazából a bovdenek intézése nem problémás, az XC gépem csak mech.tárcsafékre van felkészítve, nincs rendes hidraulikacsőhöz való vezetőszem, és ehhez van kábelkötegelős megoldás, ami úgy néz ki, mintha bovdenvezetők, illetve csővezetők lennének gyárilag a vázon. A váltó rögzítése volt a fő problémás kérdésem...ezek szerint bukó. A mostani kontrafékkel nagyon nem vagyok megelégedve, ezért szeretnék inkább felniféket, illetve az agyváltós megoldást az ára miatt vetettem el.

Az első fék is elég gyík, még a gumi futófelületét fékezné egy gumilap (asszem tacskókon, meg campingeken volt ilyen...), gondolom sejted milyen hatásfokkal - nem egy 180-as tárcsa, műgyantás betéttel :DDD Szóval első felnit mindenképpen kéne vennem. Csak hátsó fék azért gyenge a súlyomhoz, plusz bicó...

Elküldve: 2011.11.19. 22:07 veszigeri 

  • veszigeri avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 216

Én most ugyanilyen cipőben járok mint te, csak én egy régi orosz női bringa felújítását végzem. A váltásról: csúszópapucsra láncváltót semmiképp sem tudsz szerelni, így hát marad az agyváltó. Ez nem olcsó megoldás de nagyon megbízható, és igénytelen. A 3 sebességes Shimano szerelékkel olyan 10e köröl van, a 7 sebességes kb 20e szerelékkel(a hét sebességes agyváltó olyan 18 sebességes láncváltónak felel meg). A fékezésről: én nem cserélném a helyedben a felnit, hanem csak az agyat. Ha veszel egy új agyváltós agyat, az egyben már kontrás is, tehát a fékezés megoldva. A másik amiért nem raknék rá rendes féket, az az hogy ha felnit cserélsz, akkor az küllő+küllőanya cserét is jelent a profilmagasság miatt, valamint a féknél jönne elő a bovdenvezető szemek hiánya.(Az agyváltónál ez azért nem gond, mert ott a bovden végig bovdenházban fut, és azt egyszerűen neki tudod kötegelni a váznak pár helyen). Viszont a küllő, és küllőanya cserét valószínű, hogy nem fogod tudni elkerülni akkor se, ha csak agyat cserélsz. főként azért mert az új agynak más lesz a peremmagassága és ezáltal más hosszúságú küllőre lesz szükséged. Küllőanya (10Ft/db) meg azért kell, mert ezeket a régi küllőanyákat ha egyszer valahogy kiszenved a helyéről, akkor biztos, hogy nem fogod tudni visszarakni őket, mert úgy elnyalódnak. Egy kicsit hosszúra sikerült, de remélem tudtam segíteni. Amiket leírtam azokat saját tapasztalat alapján mondom, tehát lehet, hogy a te esetedben nem lesznek 100%-osan jók.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!