8-as rendszerbe 9-es hajtómű?

1-20 (20 hozzászólás)

Elküldve: 2019.03.13. 09:42 verespeter 

  • verespeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 53
Témaindító hozzászólás:

Sziasztok,

Jelenlegi hajtásomat szeretném megpiszkálni a következőképpen: egy 3x8-as hajtást szeretnék lecserélni 1x8-asra. Nyilván emiatt a hátsó fogsort, váltót és láncot nem akarom cserélni, csak a hajtóművet. Egy lánctányért szeretnék, szóval mindenképp olyan hajtóművet keresek, ami nem szegecselt, hanem szétszedhetőek a lánctányérok. Szóba jöhet integrált is, de nagy problémám, hogy normális 8 sebességes hajtóművet nem találok, csak gagyibbakat, azzal meg nem vagyok előrébb. Mindegyik, amelyik bejön, már 9 vagy 10 sebességes. Esetleg egy 9-es hajtómű nem fér még bele vagy már szarakodna a lánccal? Nem szeretném az egész hajtást váltóstul, láncostul, fogsorostul 9-esre cserélni emiatt! Köszi a válaszokat!

Elküldve: 2019.05.16. 14:18 GeoMan 

  • GeoMan avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 55

@rcs2003: Ehrle ? Mostanában minden település mellett látok építeni egyet, az már majdnem határ és majdnem hemzsegés, nem? :)

Elküldve: 2019.04.29. 12:16 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 893

@GeoMan: persze, az út mentén a határban nem hemzsegnek a gőzborotvák :)

Elküldve: 2019.04.29. 12:01 GeoMan 

  • GeoMan avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 55

@rcs2003: le kell veretni róla gőzborotvával... :D

Elküldve: 2019.04.25. 19:32 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 893

Nem hit kérdése volt nekem sem amikor ez történt. :) Gyakorlatilag használhatatlan lett a bringa 200 méter sár után. Havernak ment rendesen a hajtás mindezek ellenére, neki hagyományos lánctányérjai voltak még akkor. Az enyémről leesett a lánc, felnyalta a tányér alul a villához, tragédia volt. Bár egyben jó tapasztalat is mert elég sok következtetést le tudtam vonni.

Elküldve: 2019.04.25. 18:17 verespeter 

  • verespeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 53

@rcs2003: jó, azért ez elég speckó eset. nem kímélem én se, de ilyen állapotot még megközelíteni se tudtam :)

Elküldve: 2019.04.25. 13:58 GeoMan 

  • GeoMan avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 55

@rcs2003: Hát, nem tudom, ettől még nem érzem, hogy leesne a lánc az NW-ről, de mindenki másban hisz :)

Elküldve: 2019.04.25. 13:45 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 893

@GeoMan: klikk ide

:)

Elküldve: 2019.04.25. 10:44 GeoMan 

  • GeoMan avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 55

@rcs2003: Hát, azért ahhoz elég extrém sárban kell mennie, hogy egy lánckerék, a maga 1,98/2,38 mm-es vastagságával annyi sarat felszedjen és magán is tartson hogy ledobja a láncot. Másrészt, ez az eset már azt is feltételezi, hogy ekkor a lánc összes szemében csak sár van, amiből egyenesen következik, hogy kb a hátsó fogaskerék is semmi más, mint egy nagy sárgombóc. De ekkor már fölösleges lenne azon aggódni, hogy leesik a lánc vagy sem, mert kb el sem tud indulni :) De, ha mégis megpróbálja , akkor ha mondjuk néhányszor megemeli és leejti a biciklit, le fog annyira potyogni róla minden, hogy utána ugyanúgy jó lesz Neki a N/W lánckerék. Meg szerintem, ha a biciklizések 10-15%-a esős időre jön ki, már sokat mondtam, így nem érdemes ahhoz optimalizálni a rendszert... Cserébe, megspórol 10k HUF-ot a láncvezető árán, és megspórol néhány száz grammot a tömegén, valamint néhány wattot a láncvezető által generált ellenállás nemlétezésén, és végső soron, ha a fenti sáros eszmefuttatásból indulunk ki, szerintem előbb fog Neki beragadni a láncvezető + lánc + normál lánctányér a sártól, mint ledobja a láncot az NW Sőt, a NW lánckerékkel még hatékonyabb erőátvitelt is tud elérni, mert teljesen feszesen tartja a láncot.

Elküldve: 2019.03.13. 16:22 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 893

A sima lánckerék egyébként sokkal jobb sártűrő, ezt is vedd figyelembe. Ha egy hagyományosabb narrow wide-ra komolyabb sár kerül akkor felül dobja a láncot, alul viszont felkapja és lekarmolja az összes festéket a villa és a tányér között, a lánc pedig beszorul.

http://www.chainsuckprotector.com/wp-content/uploads/2013/05/framedamage.jpg

Elküldve: 2019.03.13. 16:18 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 893

Nem kell 9-es lánc...

Elküldve: 2019.03.13. 15:00 szekelyk 

  • szekelyk avatar
  • hozzászólások: 25

Itt találsz adatokat a különféle lánc méretekről. https://bike.bikegremlin.com/3555/bicycle-drive-chain-dimension-standards/ https://bike.bikegremlin.com/1220/1-bicycle-chains-compatibility/ A második hivatkozásban azt írják, hogy a 9-es lánc menni fog 8-as soron. Akkor a 9-es hajtóművön kívül, még egy 9-es lánc kell neked.

Elküldve: 2019.03.13. 14:09 verespeter 

  • verespeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 53

@Makky: ja, akkor én félreértettem. de így már tiszta, köszi!

Elküldve: 2019.03.13. 14:04 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 766

@verespeter: Szerintem nem. A sima még rosszabb ilyen szempontból (ott minden fog narrow ugye). Én 9-es NW-t vennék. Aztán, ha folyton leesne a lánc, akkor esetleg láncterelőt még mellé. A sima lánckerék biztos, hogy rosszabb ilyen szempontból, mint egy 9-es NW.

Elküldve: 2019.03.13. 12:18 verespeter 

  • verespeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 53

@Makky: aha, értem. hát ezt nem nagyon tudom letesztelni sehol, akkor lehet, hogy mégiscsak "sima" lánctányér kéne, nem N-W?

Elküldve: 2019.03.13. 12:06 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 766

@verespeter: Mondjuk narrow-wide esetén azért lehet, hogy nem lesz optimális a leesés elleni védelme, ugyanis egy 9-es lánchoz optimalizált narrow-wide lánckerék wide része valószínűleg nem lesz elég wide a 8-as lánhoz, hogy tökéletes legyen. Arról van szó, hogy a láncok (8,9,10) "szűkebb" szemeinek belső szélessége megegyezik (vagyis a narrow rész stimmel). Viszont a szélesebb összekötő szemek belső szélessége már nem. A 8-as szélesebb és a 10-es a legszűkebb ilyen szempontból. Ezért a 9-es narrow-wide-on a 8-as el fog menni, de a "leesés védelem" nem lesz valószínűleg tökéletes. Ez csak pusztán elmélkedés. Ezzel kapcsolatos konkrét tapasztalatom nincs.

Elküldve: 2019.03.13. 11:16 verespeter 

  • verespeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 53

@semmiho: köszi neked is, jó hírek ezek! :)

Elküldve: 2019.03.13. 11:09 zscs 

  • zscs avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 115

A hajtómű az mindegy, az első lánctányér legyen megfelelő. Az azért elmondható, hogy a 9-10-11-es rendszerekhez passzoló narrow-wide tányérok valószínűleg szépen működnek majd egy szélesebb, 8-sebességes lánccal. A lánc belső lapjai közti távolság a 8- és 9-sebességes láncoknál ha jól rémlik, kb. azonos, csak a lánc külső szélessége más, a 9-es keskenyebb.

Bővebben: https://www.parktool.com/blog/repair-help/chain-compatibility

Elküldve: 2019.03.13. 11:05 verespeter 

  • verespeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 53

@Makky: nagyon köszi a választ! igen, narrow wideot rakok majd rá.

Elküldve: 2019.03.13. 11:04 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 766

@verespeter: Szia! A hajtómű ilyen szempontból teljesen mindegy, hogy "hány sebességes"! A 8-as, 9-es, 10-es (és a többi is) lánc "belső" szélessége megegyezik! Vagyis tökéletes lesz! Több lánckerék esetén esetleg a lánckerekek távolságában lehet kisebb eltérés, de az se nagy gond. Nekem 3x10-es rendszer tökéletesen működött pl. 8-as hajtóművel! De 1x8-hoz esetleg narrow-wide-os kéne, nem? Hogy ne essen le olyan könnyen. Vagy/és rugófeszítős hátsó váltó, de az nincs 8-ashoz, de talán még 9-hez sincs.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!