A 26-os monti tényleg leszerepelt kategória?

1-38 (38 hozzászólás)

Elküldve: 2014.10.22. 11:51 laller2121 

  • laller2121 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 33
Témaindító hozzászólás:

Bemegyek a bicikliboltba, mondom montit vennék. Milyet? 26-os össztelósat, mondom. Arrogáns válasz: ezt a kategóriát nem tartjuk, csak KOMOLY montikkal foglalkozunk. Mi a komoly? 29 vagy 27,5. Ott is hagytam őket abban a pillanatban.

A 26-os monti mint kategória tényleg leszerepelt? Az biztos, hogy pl. a Merida már a tavaszi Bringaexpón kijelentette: bizonyos fejlesztéseket és újdonságokat a 26-os kategóriába eleve nem terveznek bevezetni, pedig technikailag megoldható lenne. És lassan tervezik magát a kategóriát is kivezetni.

Elküldve: 2014.11.17. 19:34 Runner 

  • Runner avatar
  • sima XC-s
  • E-Bike, Pedelec csapat
  • E-Bike, Pedelec csapat
  • hozzászólások: 26

@Rober-to: Én 92 óta montizok, rengeteg 26"-os montim volt, szinte az összes kategóriából. De mindig nyitott voltam az új dolgok felé. Lehetőségem volt kipróbálni komolyabb 29-es montikat. Egyáltalán nem gondolom, hogy egy fölösleges fejlesztés lenne, csak a helyén kell kezelni. A 27,5" pedig baromira tetszik, nem véletlen vettem 650b Am fullyt. Életem legjobb bicója volt. Imádtam. A múltidő csak azért van mert eladtam és egy 27,5"-es endurot akarok építeni. Jobban tapadt mint a 26" azt kell mondjam. Nem tudom mire alapozod a kijelentéseidet, de talán nem ártana kipróbálás után véleményt mondani. A 27,5" méltó utódja a 26"-nak. 29"- ből is vannak remek bicajok, persze nem a gepida ruga meg neuzer jumbo féle rettenetek. :)

Elküldve: 2014.11.17. 18:29 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

@BringaB: a 29 után behozták a 27,5-et, és a szponzorált versenyzők hirtelen arra élveztek :)

Elküldve: 2014.11.17. 18:16 BringaB 

  • BringaB avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1

Azért a 29-es MTB az 28-as, csak vastagabb a gumi rajta. Én simán beletettem a 28-as tárcsafékes trekking kerekeket a 26-os MTB-be. 32mm-es gumik fértek el (én döntően aszfalton használom). mentem vele 1 napig, aztán mivel sem könnyebb, sem gyorsabb nem volt, visszatettem a 26-os kerekeket. Ha jövőre kihozzák mondjuk a 28,5-ös méretet, akkor majd mindenki arra esküszik?

Elküldve: 2014.11.16. 18:53 DeeJay 

  • DeeJay avatar
  • sima XC-s
  • Subotica Brutalteam csapat
  • Subotica Brutalteam csapat
  • hozzászólások: 5

az igazi MTB(Mountain Bike) 26. !PUNKT!

Elküldve: 2014.11.14. 12:45 moordavid82 

  • moordavid82 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 14

Tényleg nem szép dolog ha egy általunk kedvelt szolgáltatást, technikát, bármit, elkezdenek kivonni a piacról, holott még bőven van felhasználói rétege. Köztük én is. Ugyanennyire nem szép le "divatozózni" azokat akik pont mást hajtanak mint Te vagy én vagy bárki.

Elküldve: 2014.11.14. 12:34 Knight_ 

  • Knight_ avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 220

@Rober-to: Én eleve "divatbringásnak" tartom magam. Nem járok versenyekre, nem vagyok része biciklis szubkultúráknak és nincs hitvallásom egy bizonyos kerékpártípus mellett sem. Ha felülök a bringára, akkor nem edzeni megyek, vagy fejleszteni a technikámat. Egyszerűen végiggurulok az ösvényeken és élvezem a tekerést. Ugyanúgy éveztem a 26-ossal és annak idején a BMX-szel is. Ez nem kerékméret kérdése szerintem.

Tényleg sz*r dolog, ha a piac elhanyagol egy kategóriát, ami neked bevált. Én is ezt tapasztalom pl. mobiltelefon témában, ahol már nem gyártanak 4,5" alatt igazán jó modelleket. De mégsem divatmajmozom le az összes lapáttelefont használót emiatt, mert az bunkó, tirpák dolog lenne. :)

Miért kéne megvetni valakit azért, mert nem pont 26-os montit hajt? Inkább éljünk és tekerjünk békében egymás mellett.

Elküldve: 2014.11.13. 22:34 Rober-to 

  • Rober-to avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 464

Egy kis retro, hátha pár divatozó rájön, hogy a szeretett 27-es, vagy 29-es gépe csak egy felhasználóbarátibb 26-os... https://www.youtube.com/watch?v=L_A2exFmvn0

Elküldve: 2014.11.13. 08:33 Rober-to 

  • Rober-to avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 464

Elküldve: 2014.10.29. 08:53 Knight_ 

  • Knight_ avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 220

@Rober-to: Én csak azt tudom, hogy hajtom a 29er-t is és nem érzem az általad vázolt különbségeket. Ez is csak egy monti, nem az ördög műve. Azt én is szemétségnek tartom, hogy csökken a 26"-os kerekekkel összefüggő termékválaszték. De ez még nem ok arra, hogy lebuzizzuk a 29ert hajtókat :D.

Elküldve: 2014.10.29. 08:48 Rober-to 

  • Rober-to avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 464

@Knight_: Akkor az lesz. Már rémlik valami, hogy ismerősöd vette át. De akkor jó volt. Meg ugye használtra nincs garancia, de nem szoktam szarokat eladni. Azért adtam el, mert van már XT kerékszettem és az eladottat szettben kaptam egy XTR első kerékkel, amiből az első kerék kellett.

Na mindegy.

Amúgy azonos felni, küllő, agy kombinációval véve 26, 27 és 29 kerekeket, tuti a 26-os a legmerevebb, ez simán fizika.

Amúgy a divathülyülést jelzi az is, hogy kitalálták a Fatbike-ot, ami amúgy szerintem "jól" néz ki, hülyéskedésre. Nem mindennapi tekerésre.

El van kényeztetve a montis társadalom.

Aki rinyál egy össztelós 26-oson, hogy nem jó, nem tud vele átmenni a gyökérzeten, azt rábasznám egy merev villás 1990-es gépre és leküldeném rajta a legelső hegyen. Érezze a törődést.

Számomra továbbra is a montizásban 2 nagy jelentős fejlesztés volt. 1. első teleszkópok megjelenése 2. tárcsafék megjelenése

Ha belegondoltok, minden más hülyítés, kényelmesítés. Kb. olyan, mint az autók "okosítása", biztonságossá tétele. Nem azt mondom, hogy nem jó, hogy okosítják, mert jó. Kell, a biztonság miatt. 2004-ben Calibra 4x4-ünk volt, 70-nel előztem egy Volánbuszt, belementem nyomvályúba, éreztem ahogy a 2 baloldali kerék kipörög és enyhén megfarol az autó. Ha nem 4x4 lett volna, lehet nem stabilizálódik rögtön és kipörgök. Ez nem az én hibám volt, mert 90 volt a sebességhatár, eső nem esett, kátyúban állt a víz. Szar az út.

De montizás más, nem olyan nagy a sebesség ÁLTALÁBAN.

Számomra a lockout, pop-lock, telós nyeregcső, 3x12 értelmezhetetlen, meg vagyok nélkülük. Ennek ellenére 3x12-nek örülnék, csak a tech. fejlődés kedvéért. De a Foxomon a Lockoutot egy kezemen meg tudom számolni, hányszor hasnzáltam...

Telós nyeregcsőre meg sosem költeném a pénzemet. Inkább letolom a gépet, ha nincs kedvem nagyon hátraülni a hátsó kerék fölé.

Elküldve: 2014.10.29. 08:27 Knight_ 

  • Knight_ avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 220

@Rober-to: Lehet, hogy rosszul emlékszem. De mindegy is, nem reklamálni akartam :D. Egy komplett hátsókerékről van szó amúgy: XT agy és sor, Araya felni.

Elküldve: 2014.10.29. 07:57 Rober-to 

  • Rober-to avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 464

@Knight_: Tőlem 26"-os kereket???

Max a 92 körüli retro hátsó kerékre gondolhatsz, ha te vetted meg, már nem emlékszem, de könyörgök, egy 20 éves, használt, kerékszettet ne hasonlítgass már egy új 29-eshez! Vagy ha veszel egy 93-as montit azt is úgy nyúzod, mint egy újat, mert akkor gratulálok! Technológiai fejlődésről hallottál már?

Ha neked nem tetszik a 26-os és szerinted tévút volt 30 éven át, akkor add el a 26-os gépeidet és vegyél 29-eseket!

Mellesleg a tv-s párhuzamod egyáltalán nem helytálló, hiszen akkori technológiával a tv-k csak olyanok lehettek, a sík képernyős meg azért terjedt el mára ennyire, mert csökkent az előállítási költségük.

A kerekeknél ezzel ellentétben csak divatbuzulásról van szó!

Elküldve: 2014.10.28. 22:42 Knight_ 

  • Knight_ avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 220

@Rober-to: Ezt sem tudom igazolni. Ugyanúgy adom az ívet az 29"-os kerekeknek, mégsem kell többet hozzájuk nyúlni. Ami azt illeti, az elmúlt két szezon alatt még egyszer sem kellett centríroznom. Egy régi 26"-ost - amit pont tőled vettem - ellenben hamar sikerült eldeformálni. (Lusta is voltam megcsináltatni így szezon végén, úgyhogy még mindig ott pihen a sarokban.) Az, hogy a régiek 26"-os kereket raktak a biciklire, nem bizonyítja, hogy az az ideális méret. Az első TV-ket sem azért gyártották domború, kerek képernyővel, mert az lenne az ideális képernyőforma. Egyszerűen úgy tudták a legkönnyebben végigpásztázni a katódsugarakkal. Aztán ahogy fejlődött a technika, már nem okozott gondot a szélesvásznú síkképcsöves TV-k gyártása sem.

Elküldve: 2014.10.28. 18:15 Rober-to 

  • Rober-to avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 464

És akkor még azt ki is hagytam, hogy a 29"-es kerekek nem olyan erősek, merevek, mint a 26"-osok! Elvégre az első montisok is direkt kisebb kerekeket használtak, hogy bírják a terhelést, ezért lett 26" a monti kerékmérete. Ez kb. 30 éven át így volt. Erre jön egy barom és kitalálja a 29"-t, meg a többit.

"Terepjáróból" is lehet gyártani sportváltozatot több100 LE-vel, de attól még az egy "terepjáró" összvér.

A 29" monti számomra terepezésre alkalmas trekking. Ennyi.

Továbbra is azt mondom, legyenek, persze. De ne úgy, hogy a 26"-t szeretők megszívják és nem kapják meg ugyanazt a minőséget, tudást, csak mert pár idióta marketinges ráállt a 27,5" és 29" terjesztésére és nem akar ugyanabból az alkatrészből 26"-osat gyártatni.

Elküldve: 2014.10.28. 17:43 Knight_ 

  • Knight_ avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 220

@Rober-to: Aki 29"-os géppel elesik, az 26"-ossal is el fog. Nincsenek nagy különbségek. Én tudom, mert hajtom mindkét méretet nap mint nap. Állítom, hogy ha egy átlag embert felültetnének egy ismeretlen bringára azzal, hogy csak előre nézhet, akkor meg sem tudná mondani a kerékméretet. Az előnyök és hátrányok léteznek, de nem számottevőek. Sokkal többet számít, hogy jól van-e beállítva a gép, vagy az, hogy milyen minőségű alkatrészek vannak rajta. Én azért vettem 29"-os gépet (elsősorban), mert az tetszik. Nekem a 26"-os kerék tűnik aránytalannak egy nagy vázon. Az általad leírt előnyökből és (kisarkított, túlzó) hátrányokból egyet sem szúrtam még ki. Egyébként félre ne érts! Nem akarlak megtéríteni a 29er kategóriára. Mindössze azt akarom mondani, hogy nem csak 26"-os montival lehet egy jót tekerni.

Elküldve: 2014.10.28. 17:26 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

@Rober-to: az általam jól ismert, és gyakorlott kerékpárosokkal is megfelelő követési távot tartunk, pont az ilyenek elkerülésére. (Igazából ők jönnek mögöttem messze, mert lassúak, de ez más kérdés :D) A jogsis analógiára: egy tapasztalt vezető látja, hogy ki bénázik, kacsázik a sávban, és tudja, hogy nagy ívben kell kerülnie, vagy inkább lemaradni.

Elküldve: 2014.10.28. 17:07 Rober-to 

  • Rober-to avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 464

Végülis az is tök jó dolog, hogy olvasni, írni nem tudók, idegbajosok, degeneráltak kapnak jogosítványt, egészen addig, amíg nem te látod a kárát az egésznek és nem te idegesíted fel magad miatta...

Ez alatt azt értem, hogy ha egy 29"-es biztonsági balpöcs elesik előttedr az erdőben neked meg nincs időd kikerülni, akkor neked lesz gondod... Ez olyan, mint a kezdő országútis az országúti versenyen.

Elküldve: 2014.10.28. 16:26 zalcsi 

  • zalcsi avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 14

Akik itt a 29-es kerékmérete marketing fogásnak tartja azoknak (szerintem) igaza van. DE!! Azért tegye már fel az itt jelenlévők között az a kezét aki a 90-es évek elején nem egyfajta divatból kezdett el hegyi kerékpározni. Mert akkor még senki nem tudta hogyan fog viselkedni a 26-os kerék terepen. ha nekem akkor adtak volna 29-est, azzal megyek, mert nem volt másik. (vagyis bocsánat volt 24-es, főleg az olaszoknál, nem tudom ki emlékszik még rá) Az meg hogy ki mivel balfaszkodik terepen az mindegy. Lehet, hogy valakinek tényleg nagyobb biztonságot ad a 29-es méret és, és emiatt megszereti a montizást szerintem jó dolog.

Elküldve: 2014.10.28. 14:55 DeeJay 

  • DeeJay avatar
  • sima XC-s
  • Subotica Brutalteam csapat
  • Subotica Brutalteam csapat
  • hozzászólások: 5

@elemér: Biztosan nem lesz ilyen méret :D Ez már csak hobbi, divat, mindenki nevezze aminek érzi :)

Elküldve: 2014.10.28. 13:58 Il-Pirata 

  • Il-Pirata avatar
  • sima XC-s
  • Veszprém megyei bringások csapat
  • Veszprém megyei bringások csapat
  • hozzászólások: 1

Ez olyan, minta tárcsafék! Lehet kapni felső kategóriás "V" fékes telót? Nem. Én tök jól elvoltam az Avid SL fékekkel, de telóváltás kellet, és 2010-ben már csak tárcsás telókat lehetett kapni, még használtan is. .aszódjanak meg!

Elküldve: 2014.10.27. 23:31 Vándor. 

  • Vándor. avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 24

Lassan visszatér a velocipéd korszak!

Elküldve: 2014.10.27. 19:25 elemér 

  • elemér avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 134

Elküldve: 2014.10.27. 18:52 horika 

  • horika avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 256

@Knight_: vagy bmx-el montizni,esetleg kempinggel. :)

Elküldve: 2014.10.27. 18:50 Knight_ 

  • Knight_ avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 220

@Rober-to: Szerintem 24"-os montikat kéne csinálni! Még kisebb tömeg, még alacsonyabb súlypont, még jobb gyorsíthatóság, és még a kispolákba is belefér :).

Elküldve: 2014.10.27. 18:44 DeeJay 

  • DeeJay avatar
  • sima XC-s
  • Subotica Brutalteam csapat
  • Subotica Brutalteam csapat
  • hozzászólások: 5

@Rober-to: Like

Elküldve: 2014.10.27. 14:36 Rober-to 

  • Rober-to avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 464

Sajnos az a helyzet, hogy 26"-ban csúcs merev gépet nem fogtok találni. 29" és 27,5" van ott, ahol a 26"-nak is lennie kellene.

A gyártók elfelejtették, hogy mountain bike alatt 26"-os terepbringákat értünk, 28"-ban pedig van vékonykerekű országúti és vastagabb kerekű trekking.

Na de miért kellett ennek így alakulnia?

Sosem volt még ilyen sok cég a piacon. A MTB technológia a 90-es években élte a fénykorát. Mindent megvalósítottak már, amit a 00-s években újra hoztak. Már 94-ben volt hidraulikus tárcsafék (Sachs), integrált középrész 90-ben (Klein), túlméretes fejcső (Cannondale kb. 96 körül), aktív és passzív felfüggesztés (Mongoose Amplifier, Manitou HS, Mantis, GT RTS, stb.), upside down villa (Marzocchi RAC és tsai.).

2000-es évek első felében bementem a Nellaba, látom Gary Fisher bicók. Áá, Gary Fisher, az egyik bácsi, aki feltalálta a montit Ritchey bácsi és tsaival együtt. Na nézzük milyen a gép. Mi? 29" kerék? De szar. Ez a bácsi sok füvet rágott esések közben. Ez 2002-3 körül volt! NEM terjedt el akkoriban, 2004-ben némi fellendülés volt a single speed mtb-k megjelenése miatt (ez is egy nagy hülyeség).

Aztán hirtelen 2009 körül jobban elterjedt minden valamiért. Miért is? Hova fejlődhetne még a monti, ha nem lenne 29"? Maradna 26". A karbon vázak minimális tömegűek. Össztelós gépek is kb. Nem tudnak tovább súlyt csökkenteni. Terepgumik is. Össztelósoknál szemmel láthatóan a magától nem pogózó, mégis csillapító rugóstagok, felfüggesztések fejlesztése megállt. Már 94-ben a Manitou, Mongoose és Mantist jól pedálozható, tekerési energiát kevésbé elnyelő vázaknak tartották. Jött it mindenféle hülyeség, hogy lockout, pop-up stb. Montizunk, vagy állítgatunk hülyeségeket és elfelejtjük visszaállítani aztán csak nézzük, miért nem rugózik?

Nem volt jelentős fejlesztési lehetőség, amivel fellendíthetnék a piacot.

Kellett nekik a 29", az új baromság.

Előnyök:

  • könnyebben átmegy a kerék az akadályon. (Nos, aki annyira balfasz, hogy átesik egy kavicson, vagy idegesíti a rázás, az ne montizzon, trekkingezzen. A montizás a rázkódásról és az egyensúlyról szól)

  • jobban tartja a kerék a perdületet, tovább tartja a tempót (tök jó, de be is kell ám gyorsítani azt a kereket)

  • nagyobb a stabilitása, tapadása a gépnek (ismételten csak, aki nem tud menni terepen, ne montizzon)

  • nagyobb futófelület. De jó, akkor ezek szerint több sarat vesz fel és nehezebb tisztítani, könnyebben elakad a kerék. Hurrá

Hátrányok:

  • magasabb tömeg, holott a montinál mindig is az volt a lényeg, minél könnyebb legyen minden

  • ortopéd vázforma, hiszen el kell férnie a nagy keréknek. Nézzük csak, nagy kerék, magasabb súlypont (rosszabb irányíthatóság), azonos vázméretnél a láb beleérhet kanyarodáskor a kerékbe. Ha meg hosszabb a váz, hogy elférjen a láb, akkor nehezebben lehet fordulni vele adott szűk ösvényen.

  • sokkal nehezebben gyorsítható a nagy tömeg miatt.

  • több helyet foglal a gép, autóban szállításkor nem elhanyagolható

  • több időbe telik felfújni a kereket

Úgy látszik a 29" még nem volt elég, nem lendült fel olyan nagyon a kereslet, kellett még valami, nagy volt az ellenző tábor. Legyen 27,5" de jó ötlet.

Ami hivatalosan átmenet a 26" és 29" közt. Két kategória jó tulajdonságait egyesíti. Persze. De még mindig magasabb a tömeg és még mindig több helyet foglal és még mindig aki balfasz átugrani egy akadályt, átmenni egy buckán, az ne montizzon.

Engem nem érdekel, ki mivel teker. Meg vagyok győződve arról, hogy a 29er csak egy hülye divat. A 27,5" már más tészta. Az se tetszik, ellenzem, de annyira felkapták és kiírtották a 26"-osokat, hogy jó pár éven át, ha nem végleg, nem lesz 26"-os csúcs gép a gyártóknál. A leépülés szerintem megdöbbentő lesz. Hogy fogjuk fejleszteni a 26-os gépeket új telóval, külsőkkel, stb.?

Az lenne a jó, ha a gyártók belátnák végre, hogy vannak hagyományörző montisok, akiknek még mindig a 26" az igazi MTB és nem a trekking méret.

Kíváncsi lennék mi lenne, ha országútiban kihoznák a 30"-t, mekkora felháborodást vált majd ki a még jobban hagyományörző országútisok körében.

A legújabb trendek amúgy: "okos méretezés" barmok. Kis embernek 26", közepesnek 27,5, nagynak 29. De jó... Vagy a másik. Elől 29", hátul 27,5. Húha. Hordhat magánál az ember rögtön kettő pótbelsőt.

Ez az egész egy nagy rohadt üzlet. újabb bőrt akarnak lerántani a bicós társadalomról. Egy módon védekezhetünk. Ha nem hagyjuk magunkat. Továbbra is 26"-t keresünk csúcs gépekben és akkor talán meggyőzzük az aktakukac marketinges köcsögöket, hogy nem a hozzá hasonló fajtáknak való a monti, akik megijednek, ha elakad kicsit a kerék.

https://www.facebook.com/pages/Real-Mountain-Bikes-are-26/541486889306994?ref=bookmarks

Gyarapítsátok a tábort. Aláírásgyűjtésbe kéne kezdeni, hogy vissza a 26"-osokkal, de k. gyorsan.

És akkor még meg sem írtam, mennyire idegesít a sram 1x11, 2x11 stb idióta rendszere. Na meg a 11-42 stb fogaskoszorúk.

11-32-esem van a montin és az országútin is lecserélem majd 11-23 vagy 25-re ha kapok végre.

Ja és némi fejlesztési ötlet a gyáraknak: Hidraulikus váltó, ha már nagyon akarnak valamit, bár hülyeség. Elektromos váltó már van, fejlesszék tovább. Magától beállítódó teló és rugóstag (már 2000 körül kitaláltam) Önmagát felfúvó kerék, menet közben. És egyáltalán. Próbáljanak már meg kitalálni valami értelmes színt, mert a sok fekete és fehér bicóból elegem van. Na meg hozzák vissza a fékváltókarokat is!

Elküldve: 2014.10.27. 11:24 DeeJay 

  • DeeJay avatar
  • sima XC-s
  • Subotica Brutalteam csapat
  • Subotica Brutalteam csapat
  • hozzászólások: 5

Hozzáfűzném, hogy nem oly rég vettem magamnak egy új bringát Dániában. Kegyetlenül jó - nagy bicikli üzleteket jártam át. Szinte mindenhol volt 26er és 29er egyazon arányban. Csak a fully-k voltak 27.5-esek! Sok bringát próbáltam ki, végül ugyanaz a fajta Cannondale Trail állt előttem 26-és 29-esben , ugyanabban az árban. 26-os mellett döntöttem :-) ps: 1847 mm magas vagyok

Elküldve: 2014.10.27. 10:58 DeeJay 

  • DeeJay avatar
  • sima XC-s
  • Subotica Brutalteam csapat
  • Subotica Brutalteam csapat
  • hozzászólások: 5

Kerékháború. Miért nem maradt Amerikában az egész történet ?? Így majd ki fognak vonni a forgalomból egy méretet a három közül , ha NEM logikusan gondolkodnak. Ha a 26-os mellett döntenek, szerencsére van egy csúszópapucsos rendszer, ami megoldást jelentene? Nem tudom..

Elküldve: 2014.10.23. 12:36 Knight_ 

  • Knight_ avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 220

@elemér: "Merida meg...aki wc papírtartót meg szappantartót csinál, az nem bringagyártó..." Kétlem, hogy köze lenne a két márkának egymáshoz :D.

Ebből a kerékméret dologból meg nem érdemes hitvitát csinálni. Azon kívül, hogy a törpéknek nem való a 29", a zsiráfgondozóknak meg a 26", csak a szimpátia számít (mert nagy különbségek nincsenek szerintem). Valakinek jobban tetszik az egyik méret, más meg fontosabbnak tart egy szempontot amiben az adott méretű kerék jobban teljesít. A tanácstalanokat meg majd rábeszéli az eladó a drágábbikra :).

Elküldve: 2014.10.23. 10:48 zscs 

  • zscs avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 115

Srácok, 1% bringa, 99% bringás! ;) Abból az 1%-ból meg elhanyagolható, mennyit jelent ide vagy oda a 26 vs. 650b/27.5 vs. 29er kerékméret adta különbség.

Elküldve: 2014.10.22. 20:48 horika 

  • horika avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 256

@Tóth János: Hála istennek az IFA-k már eltűntek az utakról,nagyobb szemetet nem hordott a hátán a föld :)

Elküldve: 2014.10.22. 20:45 elemér 

  • elemér avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 134

Na az ilyen boltot akkor jutalmazd egy répával. Épp ma néztem a Cannondale 2015-ös kínálatát. Nekik simán van 26-os. És ha már bringa akkor Cannondale. Merida meg...aki wc papírtartót meg szappantartót csinál, az nem bringagyártó... Nem hiszem hogy kifog menni. Egyik versenyző cimbora megy egy Giant Trance-t használ, de több versenyen is ment már 29-el. Több cikket is írt már a Bike Mag-nak. Mégis azt mondta nem cseréli a 26-ot. Megvan a 29 előnye de.... Én is próbáltam 29-et 165 cm-es magassággal. Nekem nem adta be annyira. Nagyobb nehezebb lomhább, nekem fárasztóbb volt. Ezzel meg vannak azért jópáran, szóval marad az a 26. Csak divat meg marketing, meg a piac felpörgetése zajlik....

Elküldve: 2014.10.22. 20:43 Csakisahegy 

  • Csakisahegy avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Merida Bike csapat
  • Merida Bike csapat
  • hozzászólások: 39

Minden alkalommal széles mosollyal gurulok a hegyekben a jó öreg 26-osommal. Véletlenül sem jut eszembe, hogy esetleg mennyivel jobb lett volna a túra egy nagyobb kerekűvel. Elnyűhetetlenek, olyanok mint az IFA-mindig ott lesznek valahol.

Elküldve: 2014.10.22. 17:30 Nagyall 

  • Nagyall avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • RBMA Team csapat
  • RBMA Team csapat
  • hozzászólások: 2

sszerintem is csak a fogyasztás generálásáról van szó az új méretek bevezetése csakis és kizárólag erre vezethető vissza. Én minden esetre nem szeretnék lemondani a hagyományos 26"-os MTB kerék adta előnyökről. Az arrogáns gyártókat és bicikliboltokat meg úgyis el fogja tartani a sok sznob... :-))

Elküldve: 2014.10.22. 16:04 Vándor. 

  • Vándor. avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 24

Szerintem a 26-os örök bringa fog maradni, legalábbis nekem tuti a 29-esek létét még csak-csak értem. Na de 27.5??? Bár lehet vitatkozni, hogy melyik miért jó és nem, természetesen vannak mindegyiknek előnyei és hátrányai is. Viszont én úgy érzem, hogy ezek a méretbeli változások sokkal inkább szólnak arról, hogy el kellene már adni megint valamit, mint arról, hogy ez mennyivel sokkal jobb. Tele van a világ 26-os bringákkal, kéz alól bármit meg kapsz hozzá, kellett valami amit lehet üzletben is eladni, amihez a kiegészítőket is ott fogod meg venni! Annak azért nagyon örülök, hogy az én legnagyobb szerelmem a Specialized beintett a 27.5-nek. Más kérdés, hogy ezen méretű kerékpárok létét a mindenkori kereslet fogja meghatározni, amit erősen befolyásol a marketing és a kinek mit lehet eladni probléma!

Elküldve: 2014.10.22. 12:14 laller2121 

  • laller2121 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 33

Giant, KTM, Cube, Kellys is kb a Meridát követi. Meg lehet figyelni, hogy igazán minőségi MTB-k már csak nagyon árkategóriában vannak.

@Krupcheck:

Elküldve: 2014.10.22. 12:05 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1019

Az ilyen boltot ott kell hagyni. Lehet, hogy az áruházi "26-os össztelós" ugrott be nekik, mert rendes nem nagyon van 200k alatt, de akkor illett volna tisztázniuk az árkategóriát.

A Merida szerintem régen nem komolyan vehető, hanem divat gyártó. Ettől még jók a bringáik, csak nem annyira, mint amennyire nagyon drágák.

Nem követem mostanság a bringás újdonságokat, de kötve hiszem, hogy kivezetnék a 26-osokat. Max. a Merida, de akkor másmilyent kell venni, és kész.

26-osban vannak nagyon jó bringák, és jó páran vagyunk, akik kitartunk mellette, nem makacsságból, hanem mert jobban megfelel az elvárásainknak.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!