Először azt gondoltam, hogy a tengely elferdült. A tengelyt kicseréltettem, és az új tengellyel is pontosan ugyanaz a jelenség észlelhető. Mi lehet az oka?
Videó itt: https://imgur.com/Obj3dCh
Köszönöm a tippeket.
Először azt gondoltam, hogy a tengely elferdült. A tengelyt kicseréltettem, és az új tengellyel is pontosan ugyanaz a jelenség észlelhető. Mi lehet az oka?
Videó itt: https://imgur.com/Obj3dCh
Köszönöm a tippeket.
Bocs az offért, a sztori csak a vidámság kedvéért volt. Tisztában voltam vele, hogy spórol az erejével és nem kérdés, hogy beért volna ha akart volna, igazából csak jó volt látni a fanatizmusát és persze ha mögötte maradok, azt lehet nem bírtam volna ki, de ez még önmagában nem szégyen, másért meg nem akartam itt nagyon kiszínezni a sztorit. Nem volt kimondottan ideális kerékpáros idő az adott napszakban, és szerintem a mai negyven fokokra még ők sem mondják, hogy laza..
Egyébként 40Nm nem is olyan nagy nyomaték ám ha van már egy 15-20 centis erőkarod hozzá (kb mint egy átlagos fogó hossza). A túlhúzásnak én sem vagyok híve, inkább később korrigálok rajta ha meglazul minthogy alapból megtépjek bármit is a bicajon.
Offtopic eléggé ez már itt. Na mindegy, volt szerencsém együtt tekerni az olimpiai érmes német Sabine Spitzel 2019-ben a Montafon MTB V3-on Vorarlbergben a hosszú távon és többször indultam versenyen például az osztrák sokszoros XCM bajnokkal, Sabine Sommerrel, aki a Salz A távon (211 km és 7100m mászás terepen) 11.xx-es időt is ment már és a hölgyek között a pályacsúcsot tartja. Más világ, nagyon más világ. Nálunk Master1 és Master2 férfiak közt dobogósak lennének egy OB-n. :) On. Amit Makky ír. Nem kell nyomatékkulcs, le is kell azt a sort majd szedni 1x-1x.
Hehe és lehet hogy neki ez volt a z2, azaz kb sétatempó amit egész nap bír :) outisok csak mosolyognak egyet szerintem amikor egy montis vért izzadva leelőzi őket. Nem akarlak megbántani de a legtöbb komolyan edző bringást pont nem izgatja ha valaki épp elkerüli az úton, ő csak a saját edzésprogramját végzi :)
Bocsánat! Solymár felé lett volna a megfejtés, a Soroksár az egy másik történet, de arról tényleg máskor..:-)
A legfontosabbat mindig lehagyom, innen üzenném annak gyönyörű hölgynek remélem olvassa, hisz a paripájából kiindulva marha nagy bringás lehet, hogy amikor ezen a héten kedden délután kettő és három között az aranyvölgyi úton összefutottunk, hogy sajnos csak az elágazásig bírtam a sprintet ki, miután lehagytam ott lapultam a sarkon túli dohányboltnál, míg meg nem ittam egy vizet.. Majdnem beledöglöttem abba a másfél km->be miután lehagytam, de a büszkeségem nem bírta volna ki, ha hagyom hogy csak úgy leelőzzön az aranyvölgyi rész után. Persze mint az őrült utánatekertem és sikerült is ugyan utólérnem, de ne tudd meg.. Valszeg ha én is továbbmentem volna Soroksár felé, mint ahogy ő tette, akkor biztosan utólért volna újra, de nagy szerencsémre úgy néz ki miután azóta sem láttam, hogy nem egy felé mentünk! Én a körforgónál borosjenőnek fordultam, hiszen itt melózom már több mint hat hónapja és talán csak emiatt sikerült elnyernem tőle ezt a pici szakaszt, de ez nekem már így 44 fele, felért egy söröstrikóval.. :-)
A masinája volt vagy ránézésre közel egymilla, bár nem vágom az outikat és ami a hölgyet illeti, olyan vádlija volt amilyen nekem nem lesz soha, pedig azt mondják, hogy az ényém sem semmi.. :-) Nagyon szép volt úgy az egész látvány, konkrétabbat nem írok mert tervezek még bringával szeptemberig erre jönni, de rásimerhet a sztorira bőven már ennyiből is, ha netán olvassa.. Mondjuk szerintem egy huszassal simán több voltam nála és most nem km->ben számoltam.. :-))
Áh én gatya vagyok. 28-as átlaggal mentem outival ma haza a fogorvostól, kb érzetre z2-z3 határmezsgyéjén, 41 fokot mutatott a bryton végig, a déli légáramlattól is kivoltam mint a sz_r. :D Pedig nyári gyerek vagyok, igaz nem mai de még bírnom kéne vastagon.. :)
@Makky: Bocsi én írtam hülyeséget! Nyilván nem a kazettatest mozog, hanem amit én látok mikor fejreállítom a bringát és váltást vagy féket állítok, állvány híján ugyanis magam eképp szerelek, azt látom, hogy a sor amikor mektekerem a bringát és megnézem hogyan fut a kerék vagy mondjuk beleér e a féktárcsába a betét ilyesmi, közben látom azt is, hogy szépen imbolyog maga a sor és minimum nem is olyan kicsit ám, bő fél centis holtjátéka van ismétlem én úgy látom a sor az ami mozog oldalirányba.. De ez biztosan természetes nekem mégis igen hülyén néz ki.. Ugyanakkor a kerék szépen fut és a váltásom is pontos és gyors mint az óra, gyönyörűen lépdel felfelé illetve lefelé, ahogy próbálgatom.. Azért azt hozzáteszem, hogy marha sok minden van ám azon a két bringán amiket használok, pedig állítólag mindenből a legegyszerűbb megoldást választottam, de aki csak tanulgatja a szakmát nem biztos, hogy érti is, :-( hiába teker igen sokat, attól még nem biztos, hogy minden ízében tudja , hogy mitől megy, bár néha elég ha érzi, de érteni nem érti.. :-) Ugyanakkor hófehérke ezen a héten harmincnyolc fokban kedden délután egykor, simán vitte szűk másfél óra leforgása alatt a Törökbálint - Pilisborosjenő munkahelyi távot, szal egy nagyon picit mégis pacsi nekem pláne úgy, hogy a vázon és a kormánycsapágyon kívül minden csavarját én én álmodtam meg ennek a vasnak, hiszen ez egy épített masina, aminek minden alkatrésze azért az ami, mert a hajtója mondta meg, hogy miből mi és hová kell.. '-' ..Szóval nem baj az ha hülyeséget írok ám, inkább én írjam itt mint rcs vagy Makky, addig jó itt mindenkinek.. Nagy gond akkor volna, ha ti írnátok marhaságot és írnám ide nektek a tutit!
@rcs2003: Ne vicceljünk már srácok! Tök fölösleges ehhez nyomatékkulcs. Már vagy legalább 100x szedtem le és raktam föl kazettát, de sose használtam hozzá nyomatékkulcsot, pedig van! Ehhez tök fölösleges. Érzésre húzom meg, általában az előírt nyomatéknál gyengébben, mert le is kell ám azt szedni! Semmi jelentősége itt a nyomatéknak. Ha nem lazul le, akkor eléggé meg lett húzva. Ennyi. (Eddig életemben 1x lazult le.) Az előírt nyomatékoknak leginkább a karbont szorító alkatrészeknél van nagy jelentősége. Ott én is nyomatékkulccsal dolgozok. (Ott, ha nem húzod meg eléggé, akkor nem tart, de ha túlhúzod, akkor a karbon sérülhet.)
Mellesleg ezt a kazetta oldalirányba mozog dolgot nem értem, de lehet, hogy csak félreértem. Ha oldalirányba mozogna, akkor a váltás sose lenne pontos. Azt azért szögezzük le, hogy komoly agyon semerre se mozog a kazetta, csak forog, ami a dolga. :)
Nyomatékkulcs helyett megteszi a halmérleg ráakasztva a kulcsra/fogóra adott ponton és átszámítod a nyomatékot az erőkarnak megfelelően :D
@rcs2003: Köszi, nem vágtam.. Sort és láncot még soha nem szedtem le a bringákról, talán egyszer lehet meg fogom próbálni, de csak segítséggel, amúgy sincs nyomatékkulcsom meg semmilyen más szerszámom hozzá.. Már elég sok mindennel elboldogulok, ami meg nem megy, azt szigorúan szerviz bevonásával oldom meg. Igaz olyan is volt már, hogy szakember piszkálta a masinát rosszul, de szerencsére időben korrigáltam hazafelé egy másik boltban. Tényleg az a legfrankóbb amikor az ember mindent maga meg tud csinálni mert ért hozzá bár az, hogy megfelelő szerszám is legyen hozzá nyilván egy másik dolog.
@Tom77: olyan nincs hogy kazettás racsni. Vagy kazetta, vagy racsni. A racsni össze-vissza imbolyog egy idő után. Neked nem racsnid, hanem kazettád van. Az is tud imbolyogni, sőt még lötyögni is, együtt a szabadonfutóval. Ez nem feltétlenül hibajelenség. Az enyém is táncol kicsit, de ez a működését semmiben nem befolyásolja. A racsninak, kazettának pont hogy az a kifejezett feladata hogy tudjon külön mozogni az agytól. A racsniba be van építve a kalapácsmechanika, a kazettán viszont nincs semmilyen mozgó alkatrész, ott a rotor tartalmazza a szabadonfutót, erre rögzül a kazetta, többféle különböző szabvány szerint. Egyetlen előnye van a racsninak: könnyebb levenni a kerékről mert nem kell hozzá lánckorbács meg hókuszpókusz :D Ezen kívül csak hátrányokkal "büszkélkedhet" a kazettás rendszerekkel szemben.
Bocsánat az agy helyett, tengelyre gondoltam, de mindegy is mert k@va meleg van..
Szerencsére még nem kell majd 44 évesen kikérnem magamnak a nehezebb ember jelzőt, a ma reggeli mérlegelésnél 83.60 voltam.. :-) Más: Azt vágom én is, hogy mozog ez rendben is van, de ne fel és le, hanem oldalra, mert ha felfelé és lefelé is mozog, akkor az agy amire rá van téve az is ugyanezt a mozgást mutatja, és azt ugxe vágod, hogy az rohadtul nem jó? Az én 8-as kazettás racsnim ami egy deore 785->agyra van felpakolva szintén mozog, de nem le és fel, hanem oldalirányba, azért írtam, amit szerintem felfelé és lefelé nem kéne neki billegnier, mert akkor az agy sincs rendesen a helyén a villapapucsba, erre próbáltam utalni.. Az racsni nem nagyon tud külön mozogni az agytól, aztán lehet tévedek, de akkor meg nagyon nem figyeltem anno a suliban..
Racsni az mind ilyen, kóvályog össze-vissza. Nehezebb emberek alatt (90+ kg )a tengely is gyakran görbül, törik. Ócska technika régről maradt konstrukciós hibákkal, de még mindig lehet 2021-ben új biciklit is kapni ilyen szerelékekkel... :)
Azt elfelejtettem de most olvastam ugyanitt picit lejjebb, hogy igen megvan adva, hogy hány newtonméter nyomatékkal húzunk meg egy kazettás sort vagy bármilyet, valszeg nem véletlenül. Mindazonáltal oldalirányú mozgása szerintem is kell neki legyen valamennyi, de le és fel már szerintem nem nagyon mozoghatna.. Persze ha a váltást semmilyen módon nem befolyásolja, még komolyabb terhelési igénybevétel mellett sem, akkor nyilván kit érdekel, hiszen brutál mozgás esetén a fokozatokat sem venné hiba nélkül, ergo nem működne rendesen. A hátsó sornak szerény tapasztalataim alapján amúgy is, bármi kínja van azt rögtön jelezni is fogja a gazdájának, mivel az egész bringán ez az egyik legérzékenyebb jószág, így aztán bármi problémája lesz neki, te tudod meg elsőnek.. :-)
@landundmeer: Mondjuk oldalirányba lehet neki egy kábé fél centis játéka, de ezen a videón a sor felfelé és lefelé is beleng, azt meg már nem szabadna neki szerintem.. Nekem ugyan gyorszáras felfogatásom van, nyolcas sorral ami, + kazettás, simán imbolyog oldalirányba fejreállított állapotban megetekerve látszik is, de le és fel szerintem nem mozoghatna, hiszen akkor vélhetően az agy sincsen jól rögzítve, aztán lehet tévedek, de én azért azt az agyat amire a sor rá van pakolva sürgősen átnézetném..
Más: Pilisborosjenő-Törökbálint viszonylata mára is kipipálva, hozzáteszem tegnap munkába menet, még 38.2km/h átlagsebivel is majdnem elolvadtam.. Bringa ide vagy oda ma inkább sétálok, mert brutál meleg van, aki ma is bringásan utazik, nekik üzenném, hogy vigyázzanak nagyon, kevés kaja plusz folyadék legyen bőven a hátiban vagy gyakrabban álljanak meg felfrissülni, ha hosszabb a menet, mert ehhez a hőséghez nagyon nem vagyunk hozzászokva.. Három kg-ot dobtam le 64km->en alig egy nap alatt..
Igen. A menetes mind ilyen. Kicsit, vagy jobban, de imbolyognak. Kazettás így kereket pörgetve azért nem szokott, de kézzel megfogva azokon is mozgatható hol jobban, hol kevésbé a kazetta. Ez alól csak a nagyon csúcs agyak kivételek általában (vagy még azok se). Vagy az olcsóbbak is, de azok csak új korukban. DT-n nem fog mozogni egy hajszálnyit se, de az XTR, DuraAce se mozog! De ez pl. Mavic-ról csak új korában mondható el. Van Deore agyam 100e km-el és az se imbolyog így, de kézzel azért azon már mozgatható kicsit. Meg már "morog" is, de még működik szépen. :)
@elemér: Évtizedekig kellett várnom, de most megszületett a Válasz… Köszönetem! :)
Mind inog. Hol jobban, hol kevésbé. Kazettás is tud mocorogni, főleg ha golyós agy... iparisnál már nem látható ez. Hidd el az én dt-m nem csinálja. Menetesek mind, mivel van egy menetemelkedés, ami főleg ha az agyon szarabb kialalkítás akkor jobban kóvályog. Volt már olyan hogy ferdén lett feltekerve mert erős volt a gazda. Nem ment könnyen de feltekerte, na az kóválygott mint egy kejfeljancsi. Plusz a két golyósor miatt a racsniban nagyobb az illesztés.
Meglehet, a billegés egyedi sajátsága a szóban forgó alkatrésznek. Magam is tapasztaltam egykoron hasonló imbolygást. Nem tűnt biztatónak, de a hajtás működését nem zavarta. Egy szép napon aztán menet közben letekeredett a zárógyűrű; a szerkezet szétesett, a golyócskák kipotyogtak belőle. Volt-e köze ezen eseménynek az imbolygáshoz? – máig keresem e kérdésre a választ.
Szia,
Simán lehet, hogy a racsniban van ennyi, főleg hogy ez egy elég alap darab. Felraktam most egy barátomnak kazettás agyra egy új Shimano 9-es sort, az is üt. Nem ekkorát, de van benne. Meg lógás is. A Shimano agy kazettarészét előtte én tartottam karban, nincs szétkopva, össze is raktam rendesen.
Összehasonlításként megnéztem a saját, keveset futott, bontatlan M8000-es XT agyamat, rajta XT sorral, annak is kottyan a kazija, emiatt üt egy kicsit a sor.
Zavar bármiben is? Már azon túl, hogy szarul néz ki.