A TUBELESS rendszer az ugyanazt jelenti-e mint az UST?

1-10 (10 hozzászólás)

Elküldve: 2011.02.07. 17:15 kulcsár dániel 

  • kulcsár dániel avatar
  • sima XC-s
  • Heves megyei XC, outi bringások csapat
  • Heves megyei XC, outi bringások csapat
  • hozzászólások: 21
Témaindító hozzászólás:

Sziasztok!Abban kérném a segítségeteket,hogy a tubeless rendszer az ugyanazt jelenti-e mint az UST? Az ok hogy tömlőnélküli megoldásról van szó. Ilyen rendszerben gondolkodom de nem akarok meggondolatlanul költekezni.És egy pár kérdés nem világos számomra:

1.Ha van egy tubeless felnim meg egy külsőm amit úgy vettem,hogy tömlő nélkül is használható akkor elviekben kész a rendszer vagy kell-e még hozzá valami? 1.Tubeless felni ugyanaz mint az UST felni? 1.Súlyban megéri-e ez azegész átalakítás?

Elküldve: 2011.02.18. 17:42 kulcsár dániel 

  • kulcsár dániel avatar
  • sima XC-s
  • Heves megyei XC, outi bringások csapat
  • Heves megyei XC, outi bringások csapat
  • hozzászólások: 21

Köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat.Most már azért világosabbnak tűnnek a dolgok.Úgy döntöttem kipróbálom a tubeless rendszert.És ha nem jönne be esetleg valamiért akkor még mindig tudom a felnit tömlővel is használni.

Elküldve: 2011.02.10. 10:10 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 850

@Rober-to: A szingót szeritem ne keverjük ide, mert ott egy kicsit másképp néz ki a dolog.

Te használtál már UST-t? Én többet nem igen fűznék hozzá, mert én még nem használtam, csak több olyannal beszéltem, aki igen (mind versenyző). Ők mondták ezeket. Én meg simán el tudom hinni, hogy igazuk is van. Ennyi.

(Az elektromos váltónak én pl. időfutamon örülnék.)

Hefi által linkelt cikket olvastad?

Elküldve: 2011.02.09. 16:49 Rober-to 

  • Rober-to avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 464

@Makky: Jó, az tény h. országúti, cyclocross versenyben lehet jó, de MTB-ben minek? Kb. annyi értelme van, mint az elektromos váltónak. MTB-n meg ott a teleszkóp.

  • továbbra sem értem ezt a lapos gumi témát. Nyaklik össze-vissza, szivacsos, nyúlik mint a takony. Kb. ez a tapasztalat.

Elküldve: 2011.02.09. 15:57 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 850

@Rober-to: A komfortot úgy kell érteni, hogy én már mentem maraton hosszú távon 1,5"-os sár gumival 3,8 bar-on. (Merev vázról beszélek.) A sziklás részek miatt nem mertem kisebb nyomással menni, mert az 1,5"-os gumit igen hamar fölüti az ember. Na, a vége felé már elég bajom volt a derekammal... Erre értettem a komfortot. Egy 29"+UST-s sráccal mentem nagyon sokáig együtt. Rázatósabb lankás lejtőkön tekerve sem bírtam a tempóját, mert engem szétrázott a bringa (első teleszkóppal!), míg ő vígan gurult! (Persze itt a 29" is a javára volt. Illetve, ha jól emlékszem 1,5 bar körül ment!) Én megkockáztatom, hogy versenyzőnek megéri. (És valós előnyt jelenthet szemben mondjuk a 10 fokozattal.) Persze el tudok képzelni olyan pályát, ahol nem, de ez már másik téma.

Elküldve: 2011.02.09. 15:39 hefi 

  • hefi avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 927

@Rober-to: nem csak a komfort miatt jó az UST. Az alacsonyabb nyomáson jobban gördül terepen a gumi, és ahogy Makky mondta, UST-nél lehet lejjebb menni nyomással, mert nem lesz gond.

A megdöbbentő dokumentum erről itt olvasható.

Elküldve: 2011.02.09. 15:29 Rober-to 

  • Rober-to avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 464

@Makky: "Emiatt jóval alacsonyabb nyomáson lehet vele menni, amivel sokkal jobb tapadást/komfortot lehet elérni"

Tapadás OK, de komfort??? Kit érdekel a komfort ha van teleszkóp? Én a teleszkópot sem azért használom, hogy komfortosan tekerjek, hanem azért, hogy többnyire állandó legyen a kontakt a kerekek és a terep közt.

Ez az egész tömlő nélküli rendszer szerintem badarság meg lárifári. Nehezen lehet szerelni, nehezebb, drágább, lassabban gyorsul, nagyobb energiát vesz el, stb. Mellesleg ha úgy felütöd, hogy elválik a gumi a felnitől akkor a levegőnek annyi.

Egyedüli értelme, hogy ha van lötty, akkor betömi a lyukat. De erre van már jópár folyadék amit tömlőbe töltve lehet használni és 1000 ft körül kijön.

Én még 2001 körül vettem ilyet. 2008 körül még használtam a gumit véletlenül. Tekerés során láttam egy tüskét benne. Kihúztam, hogy nem kellesz oda, persze eresztett, de jött a buborék és betömődött magától. Viszont nehezebb lesz a belső.

Szerintem tömlő nélkülit csak akkor használj ha versenyzel, vagy nem tudsz bánni a defekttel.

Elküldve: 2011.02.09. 15:15 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 850

@Takács Balázs: "...a külsőbe pedig defektgátlót nyomnak..." => ami tovább növeli a rendszer árát/tömegét. :)

Nem használtam még UST-t (csak felmerült már bennem is), így jó lenne, ha valaki olyan is hozzászólna, aki igen.

  1. A rendszer biztos nehezebb, de ezt már Hefi is írta.
  2. Viszont felütéses defektet nem kapsz vele, mert ugye nincs belső.
  3. Emiatt jóval alacsonyabb nyomáson lehet vele menni, amivel sokkal jobb tapadást/komfortot lehet elérni. Ez állítólag übereli a nagyobb tömeg miatti hátrányt, amiben lehet valami.

Az összerakásához nem biztos, hogy elég egy sima kézi pumpa. (Mert ugye hirtelen kell létrejönnie a felni+gumi kapcsolatnak.)

Elküldve: 2011.02.09. 14:38 Takács Balázs 

  • Takács Balázs avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 345

UST szelep kell még ha jól tudom. Mivel nincs belső, így a felnire van fogatva a szelep, azt pedig külön kell megvenni. Nyugodtan javítsatok ki ha tévedek.

Előnyéhez jöhet talán hogy nehezebben kapsz defektet, mivel nincs belső amit ki lehet szúrni, a külsőbe pedig defektgátlót nyomnak, ami az esetleges lyukat pillanatok alatt eltömíti.

Elküldve: 2011.02.09. 14:30 hefi 

  • hefi avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 927

U.S.T.: Universal System Tubeless A leggyakrabban használt rendszer a belső nélküli kerékpáros felnikre és gumikra. (forrás: sheldonbrown)

  1. hú, ezt nem tudom; azt hiszem nem kell.
  2. igen
  3. nem. Egy jobb ust gumi 650 gramm körül van. Egy jobb belső+gumi kombó meg 400+80 körül van. Az UST-nek más előnyei vannak. Hogy mik ezek, azt majd valami okosabb megosztja veled :)
 
Ez egy lezárt téma!