A váltó nem vált rendesen lefelé, mi lehet a baj?

1-13 (13 hozzászólás)

Elküldve: 2012.03.28. 17:07 NagyAttila 

  • NagyAttila avatar
  • sima XC-s
  • Erdélyiek csapat
  • Erdélyiek csapat
  • hozzászólások: 57
Témaindító hozzászólás:

Az a gond merűlt fel nálam, hogy elválaltam valakinek h megszerelem a bringajat. Minden jool is ment mindaddgig amig a valtohoz ertem...ott jottek a problemak... Na szoval az a gondom a hatso valtonal es asszem mostmar az elsonel is hogy felvaltani tokeletesen felvaltanak de le mar nem akkar valtani egyikse. Ujjak a valtok igy nem ertem mi lehet problema. Ha esetleg van valakniek valami tippje vagy javaslat azt szivesen olvasnam mert kene a segiteg.

Elküldve: 2014.09.03. 23:04 NagyAttila 

  • NagyAttila avatar
  • sima XC-s
  • Erdélyiek csapat
  • Erdélyiek csapat
  • hozzászólások: 57

Sziasztok. Megoldott annyival ez a probléma h utanna jártam egy kicsit a dolgoknak s végül én magamnak is be tudtam allitani tökéletesen a váltót. Mindenkinek azt ajánlom h nézze meg pár vidit a YouTuben a kerékpár guru név alatt sok mindent meg lehet tudni tanulni jó pár videóból.

Elküldve: 2014.08.31. 17:56 GM_Flash 

  • GM_Flash avatar
  • brutálfutár
  • hozzászólások: 20

@NagyAttila: Neked is ezt a rövid oktatóvideót tudom ajánlani. Sajnos csak németül elérhető, de minden kérdésedre gyors választ ad. Pofonegyszerű a váltót belőni, ha egy-kétszer jól csinálod.

http://www.youtube.com/watch?v=YUcBjEE8zfM

Elküldve: 2014.08.18. 18:38 zkornel 

  • zkornel avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • KELLYS Bicycles Team csapat
  • KELLYS Bicycles Team csapat
  • hozzászólások: 14

Sziasztok! Segítségre lenne szükségem! Most lett lecserélve a 8-as rendszer 9-re!A problémám az lenne, hogy nem tudom összehangolni a hátsó váltót /alivio m430/ a váltókarral/SLX (SL-M660)/! Felfele gyönyörűen vált, lefele meg kettőt kell váltani, hogy reagáljon valamit és akkor kettőt ugrik lefele! A bowden-bowdeház új! Lehet ki kellene cserélnem a hátsó váltót is? A váltó alig egy éves! Valakinek valami ötlete? Válaszokat előre is köszönöm!

Elküldve: 2012.06.11. 16:29 NN 

  • NN avatar
  • brutálfutár
  • hozzászólások: 84

Illetve Mirage véleményét is osztom, mert a váltókaron is állítható a bowden húzásának feszessége ami jelentősen megváltoztat ott hátul mindent, de ilyenkor elszabadul a pokol... ... a váltóállítás sötét-ezoterikus sátánista misztikummá válik, az ember elveszti a fonalat és vudu-ráolvasással kezd behatóbban foglalkozni, újrabowdenezés előtt csirkét áldoz a biciklitároló betonján Asteroth bukott angyal tiszteletére és csak reménykedik hogy a ráolvasás talán segít... ... én tudom mivel több mint 9000 óra váltóállítás után vagyok, ja és ha véletlenül teljesen jó lett a beállítás ám mégis zörög a lezsírozott, csillámlóan tisztára pucolt rendszer akkor lehet hogy a váltógörgők nyögik a kilométerek súlyát, de az is lehet hogy totálisan gagyi a váltó és jól jönne egy Deore magasságú cucc.

Elküldve: 2012.06.11. 16:13 NN 

  • NN avatar
  • brutálfutár
  • hozzászólások: 84

Mivel 3 éve használom és nagyon bevált bátran merem ajánlani a módszereimet.

  1. évente minimum egyszer teljes bowdenház és bowden csere.
  2. mindenhol fékbowden házat használni a váltóbowden-ház helyett is nagyobb átmérőjű fékbowden-házat rakj fel! 2/b de a bowden az váltóbowden legyen a váltónál azért!
  3. szalon-tisztaságú állapotba hozni a bicikli váltás részét minden alkalom után + kenés.

Hátsó váltás elégtelenség leggyakoribb lehetsége okai: Koszos váltó, koszos lánc, koszos fogaskoszorú, szoruló bowden mármint pld váltóbowden-ház belső fémspirálja megnyomódott és összelapult egy picit de még kívülről nem látni. Rossz tanács követése esetén kenőanyag bevitele a váltóbowdenházba is elakadást okozhat. Bowdenházat belül nem kenünk, legalábbis én nem tenném.

A két végálláscsavar korrektül legyen beállítva. Ha kettőt vált lefele és egyesével felfele akkor a feszítőcsavarral lehet ráhúzni.

Te esetedben: nem igazán vált lefele akkor leginkább szorul a bowden szerintem.

Aztán itt jön a kompromisszum, szerelőpadon állított hátsó váltó nem úgy vált terepen kiállva tekerve mint ahogy azt megálmodta a szerelő, ezért a biciklisnek kell utánaállítani a feszítőcsavarral, vagy pedig nagyon okos szerelő 10 perces tesztutat csinál és akkor utánaállít.

Ui: feszítőcsavar a hátsó váltó azon részén van ahol a bowden befut a váltóba, azt lehet tekergetni. Egy másféle feszítőcsavar a váz papucsnál van a hátsó váltón, na azt nem kéne bántani soha sem elvileg. Van még bowden-feszítő csavar a váltókaron is (hasonlatosan a fékkaroknál lévőnél), de azt sem kell macerálni, igazából a fent említett legelső feszítőcsavarral kell állítani a váltót.

Elküldve: 2012.03.29. 12:52 nbence 

  • nbence avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Merida Bike csapat
  • Merida Bike csapat
  • hozzászólások: 23

@NagyAttila: És a váltó mennyire új, nem rozsdás? Nem lehet, hogy már nem feszít semmit se a rugója?

Off/ új: frissen vásárolt, nem régi; ujj: végtagvég korlátolt szabad ízületekkel. Sokszor én is melléütök, nem a megfelelő karaktert nyomom le, de ez egy kicsit más... /Off

Elküldve: 2012.03.29. 12:22 NagyAttila 

  • NagyAttila avatar
  • sima XC-s
  • Erdélyiek csapat
  • Erdélyiek csapat
  • hozzászólások: 57

köszi mindenkitol a segitseget kiprobalom minnya az ajanlatokot. a bowden bowdenhaz ujj. Ez hogy nem valt le ugy mukodik hogy tegyuk fel ott a legalso faskereken lanc egy fogas kereket felvaltok de mar ott se tudok vissza, a valtokaron letudom nyumni normalisan a gombot de hatul a valto meg se mozdul, s ez igy megy az osszes sebbesegbe...

Elküldve: 2012.03.28. 22:01 Takács Balázs 

  • Takács Balázs avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 345

a nem vált le az azt jelenti hogy: lefele lassabban vált, többet gondolkozik, félre vált vagy abszolút nem éri el a legalsó 1-2 fokozatot vagy abszolút nem mozdul meg a váltókanál miután a legfelső fokozatba ért?

Elküldve: 2012.03.28. 21:50 iDrew 

  • iDrew avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 105

@Krupcheck: igazat szól a szád! :D tekerjen rajta egyet, és ha eltűnik a fém ház a finomhangolón belül akkor mehet a lazulás... :)

Elküldve: 2012.03.28. 21:41 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1019

@iDrew: csak annyit kötözködnék, hogy amennyiben szemben állunk a képzeletbeli órával, akkor a járásával megegyező irányba lazul a bowden, hiszen a finomhangolót befelé tekerjük a menetben.

A bowdenezés új? Sokszor a szoruló, koszos, rozsdás bowden miatt nem tudnak rendesen visszahúzni a váltók.

Elküldve: 2012.03.28. 21:17 mirage 

  • mirage avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 164

Túl feszes a bowden...lazíts rajtuk, amíg le nem vált (a hátsó váltón is van bowdenfeszességállító, valamint a váltókarokon....:)

Elküldve: 2012.03.28. 21:14 iDrew 

  • iDrew avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 105

Én először a felső-, alsó végállás pozicionáló csavart tekergetném, nagy lánctányér elöl-kicsi hátul (és fordítva) helyzetekben. Aztán ha belőtted, hogy a váltók ne menjenek túl a fogaskoszorún/lánctányéron, akkor még a váltókaron lévő finombeállítóval tudsz segíteni! Óra járásával megegyező irányban feszíted a bowdent (ez ugye a felváltásnál kell), óra járásával ellentétesen pedig lazítod, ami a váz felé mozdítja a váltó testet (első váltónál). Ez a lefelé váltást módosítja. Ha tudod a típusát a váltóidnak, akkor érdemes felmenni a gyártó oldalára, mert ott biztos van leírás róluk.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!