Mivel 3 éve használom és nagyon bevált bátran merem ajánlani a módszereimet.
- évente minimum egyszer teljes bowdenház és bowden csere.
- mindenhol fékbowden házat használni a váltóbowden-ház helyett is nagyobb átmérőjű fékbowden-házat rakj fel!
2/b de a bowden az váltóbowden legyen a váltónál azért!
- szalon-tisztaságú állapotba hozni a bicikli váltás részét minden alkalom után + kenés.
Hátsó váltás elégtelenség leggyakoribb lehetsége okai:
Koszos váltó, koszos lánc, koszos fogaskoszorú, szoruló bowden mármint pld váltóbowden-ház belső fémspirálja megnyomódott és összelapult egy picit de még kívülről nem látni. Rossz tanács követése esetén kenőanyag bevitele a váltóbowdenházba is elakadást okozhat. Bowdenházat belül nem kenünk, legalábbis én nem tenném.
A két végálláscsavar korrektül legyen beállítva. Ha kettőt vált lefele és egyesével felfele akkor a feszítőcsavarral lehet ráhúzni.
Te esetedben: nem igazán vált lefele akkor leginkább szorul a bowden szerintem.
Aztán itt jön a kompromisszum, szerelőpadon állított hátsó váltó nem úgy vált terepen kiállva tekerve mint ahogy azt megálmodta a szerelő, ezért a biciklisnek kell utánaállítani a feszítőcsavarral, vagy pedig nagyon okos szerelő 10 perces tesztutat csinál és akkor utánaállít.
Ui: feszítőcsavar a hátsó váltó azon részén van ahol a bowden befut a váltóba, azt lehet tekergetni. Egy másféle feszítőcsavar a váz papucsnál van a hátsó váltón, na azt nem kéne bántani soha sem elvileg. Van még bowden-feszítő csavar a váltókaron is (hasonlatosan a fékkaroknál lévőnél), de azt sem kell macerálni, igazából a fent említett legelső feszítőcsavarral kell állítani a váltót.