Agydinamós világítás hátsó lámpájának hibáját mi okozza?

1-12 (12 hozzászólás)

Elküldve: 2015.08.23. 11:03 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683
Témaindító hozzászólás:

A hibajelenség elég érdekes. Úgy kap áramot a hátsó lámpa, hogy a középcsapágy mögötti hátsó sárhányó rögzítési pontja fölött a várból kijövő vezeték két patenttal van rögzítve a szigetelt fémfóliát tartalmazó müanyag burkolatú sárhányóhoz. Tehát maga a sárhányó a vezetőelem. Nos, ott még mérek feszültséget, de a sárhányó végén ahol a hátsó lámpa felé kivezzették hasonló módon, ott nem. Hol tünhet el az áram? :-) Egyik napról a másikra.

Elküldve: 2023.02.24. 16:10 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1020

@szeugene: így 8 évvel az utolsó hsz után megérte ezért regisztrálnod :D

Elküldve: 2023.02.24. 09:20 szeugene 

  • szeugene avatar
  • hozzászólások: 1

Nekem is bevált a hátsó lámpához menő vezeték cseréjével megoldódott a probléma. A vezeték sarukkal együtt 450.- Ft-ból kijött, tehét a javítás ennyibe került!

Elküldve: 2015.08.26. 18:33 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Köszi. Valóban, bontható. A gumidugók kivehetők. Így sem jutottam előrébb. A vezetéken, ami a sárhányóba megy, ott az áram, a sárhányó végén meg sehol. A vezetékeket átsodortam és máshogy tettem a gumidugók alá. Semmi. Multimétert hoztam, mert már otthon észrevettem a hibát egy- két hete. Mivel most épp nyaralunk Hévízen így nem bonyolódok jobban bele. Ha megoldottam, majd elmesélem.

Elküldve: 2015.08.26. 14:31 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1019

A feleségemnek pont ugyanilyen bringája van. Új korától fogva folyamatosan szopás van a dinamós rendszerrel, pedig pont azért fizetett rá erre a verzióra, mert evvel "nincs gond"- mondtam én neki naivan.

Első lépés, és remélhetőleg többre neked nem lesz szükséged, hogy ezeket a bizonytalan, gumidugóval rögzített csatlakozós megoldásokat kiírtod. Mint előttem is javasolták, kéteres kábel, egyik vége a dinamóra (illetve az első lámpára, mert asszem ott van elosztva) dugva, másik vége a hátsó lámpára, abban nem tévednek el az elektronok.

Elküldve: 2015.08.26. 10:37 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

Elküldve: 2015.08.26. 10:37 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

@OKdoki: Én mindig úgy oldom meg a kerékpár elektromos rendszerét, hogy a dinamó mindkettő pólusának bekötök egy-egy vezetéket. A legjobb a 230 Volthoz használt kettős szigetelésű vezeték, az elég jól törés hajlítgatás és vízálló. Símán bekötöd elöl a 2 pólusra, utána hátul a lámpába is. Csak vigyázz, hogy ne fordítva kösd be, ha netán a váz újra elkezdene vezetni. De a legtutibb, ha a vázat abszolúte nem használod üzemi áram vezetésre, bár tudom hogy jármű elektronikában ez az elterjedt megoldás.De a váz egy olajos koszos rozsdás dolog, ami rezeg és el is kophat, én nem bízok rá olyan életfontosságú dolgot, mint a világítás táplálása. Meg mindig van nálam láthatósági mellény amire van varrva két USB-ről tölthető akkus villogó.

Elküldve: 2015.08.23. 16:31 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@XCode: Csak roncsolással bonthatónak tűnik. De kiveszem a kereket és megnézem belülről.

Elküldve: 2015.08.23. 13:47 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@OKdoki: A különböző olajos permetek aligha segítenek. Ezek inkább védelemre, megelőzésre valók, kizárják a nedvességet. A rozsdaoldók (Evipass Ro 55) csak a vasrozsdával tudnak elbánni. Próbálkozni ettől függetlenül lehet velük. Megtörténhet a csoda.

Az érintkező kialakítása milyen? Szétszedhető, vagy csak roncsolással bontható? Ha az előbbi, akkor szüret! Meg lehet nézni, mi a baj. Jobb esetben csak érintkezési hiba, ami tisztogatással stb. helyrehozható. A törés, szakadás is javítható.

Ha az egység megbonthatatlan, akkor házi buherával lehet orvosolni a bajt.

Elküldve: 2015.08.23. 13:03 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@XCode: Értem. Köszi! Magam is arra gyanakodnék, hogy az érintkező patentben van a megoldás. Nincs valami spray, ami az oxidációt eltávolitja?

Elküldve: 2015.08.23. 11:30 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@OKdoki: A sárvédő lemeze szinte bizonyosan alumíniumból készült, s ezért nem lehet forrasztani. Következésképpen a kivezetéseket csak szegecseléssel, csavarral, saruval stb. rögzíthették a lemezhez. A kötéseknél mindig több fém érintkezik egymással (pl. réz, vas alumínium), következésképpen elektrokémiai korrózióra gyanakodnék. Hogyan lehet orvosolni a bajt, erre sajnos látatlanban nem tudok válaszolni.

Elküldve: 2015.08.23. 11:19 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Lefényképeztem a feleségem biciklijét de nem tudom csatolni a galériámba mert a mobilom nem támogatja. Azért bemásolok ide egy képet ami segíthet. Ha valaki jól megfigyeli, látszik a patent müanyag kupakja. https://www.google.hu/search?q=gepida+alboin+200&client=ms-android-sonymobile&hl=hu-HU&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMI3OeksO6-xwIVA7gaCh3WUQxS&biw=598&bih=335&dpr=2#imgrc=Fff7q0VBGaSzuM%3A

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!