agyváltó - mire, milyet, miért?

1-2 (2 hozzászólás)

Elküldve: 2013.08.24. 16:07 pranksta 

  • pranksta avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 86
Témaindító hozzászólás:

sziasztok!

utánaszámolgatva, -olvasgatva úgy döntöttem, hogy agyváltót szerelek a bicómba. jelenleg egysebességes bicóm van, kb háromszoros áttétellel, ami nekem a tökéletes átlag, de volt már olyan emelkedő, ahol neki kellett állnom tolni, néha pedig szoktam érezni, hogy tudnék még gyorsítani, csak nem szeretek kengyelfutó gyalogkakukként tekerni. néha túrázni is elvinném a gépet.

elsősorban az érdekelne, hogy ti mekkora áttételátfogást használtok a mindennapokban és túrákon, valamint hogy mennyire strapabírók az agyváltók. nem akarok semmi drága rohloffot, nuvincit, shimano alfine-t venni, elsősorban 3 vagy 5 sebességes sturmey archer-re gondoltam.

Elküldve: 2013.08.24. 20:37 Torpedo 

  • Torpedo avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 1

Szia, ugyanez jár az eszemben azzal a különbséggel, hogy már meg is van az országúti váz és a hozzá való - kontrásból átalakított - szabadonfutó 3 sebességes agy. Városban 16/42 egysebivel járok, ill. egy 58'-as Victoriával, amit F&S Torpedo Dreigang váltóval szereltek. 46/20 volt rajta, de rátettem egy 22-eset, hogy hegyre is másszon (hátul a nagyobbal vigyáznék, nehogy túlterhelje a váltót). A 187%-os áttétel bőven elég városba, egyesben ki lehet vele lőni a 18 kg-os gépemmel, de a nagy lejtőkön is meg lehet még nyomatni hármasban. Ezt a váltót (Dreigang) csak ajánlani lehet, precíz, strapabíró szerkezet, tökéletes megmunkálással: elpusztíthatatlan. (A Victoriámat törött és eszméletlen kopott vázzal találtam, a váltóját viszont csak át kellett tisztítani - ötven év után.) Aránylag egyszerű kifogni egy-egy megkímélt darabot is. Városi használatra tervezték, de ha betartja az ember azt a szabályt, hogy terheléskor ne váltson, akkor nincs gond sehol. Persze a régi Sturmey-ről is hasonló dolgokat olvashatsz. Az új gépembe a 17-es hátsóhoz 44-es elsőt vettem. Agyváltókról még a Bikemag 2008-10 körüli blogokban vannak jó írások, pl. arról, hogy a váltózsírt egy kis olajjal érdemes higítani (a Rohloffban persze eleve olaj van) a gördülékenyebb hajtás érdekében.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!