AM-FR-DH kerékpár tervezése, működése, összeszerelése

1-32 (32 hozzászólás)

Elküldve: 2011.11.07. 10:56 xDarkRideRx 

  • xDarkRideRx avatar
  • dirt/street gyerek
  • hozzászólások: 19
Témaindító hozzászólás:

Igen, jól olvassátok, valami szélesebb átmeneti kategóriás, alapvetően FR gépet szeretnék összerakni, az átlagnál nagyobb tekerési lehetőséggel, és felfüggesztésekkel. Tudom nem mindenki akad fenn a kategóriákon, de egyeseknek elsőre ellentmondó lehet, ezért kifejtem.

Mivel nincs tapasztalatom az adott termékek használatát illetően, az összeszerelhetőségben és az összeszerelés függvényében bekövetkező működésben, kikérném a véleményeteket.

Egy olyan gépet akarok összerakni, ami ergonomikus, lehet vele hegyet mászni, nem esik szét a lefelé zúgástól (alacsony szintű DH vagy felsőfokú FR használattól), és közepes végsebességet lehet elérni vele a városban. A súly, nehéz hajtás nem szempont, inkább a strapabírás, ár és egyszerűség.

További részleteket egyenként írom le.

Elküldve: 2011.12.13. 22:29 Sz. Balázs 

  • Sz. Balázs avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 75

@xDarkRideRx: Hello! Nem olvastam végig a thread-et, szóval lehet, hogy nem mondok sok újat, de ajánlom figyelmedbe a Bionicon bringákat, ha nem feltétlenül magadnak akarsz építeni valami csodát. Ez volt a reklám helye.. Üdv!

Elküldve: 2011.11.15. 08:51 xDarkRideRx 

  • xDarkRideRx avatar
  • dirt/street gyerek
  • hozzászólások: 19

Állítható rugóút lesz, 110-160 körül+lockout jó megoldás, csak nagyon halvány az itthoni választék.

Elküldve: 2011.11.14. 19:28 Runner 

  • Runner avatar
  • sima XC-s
  • E-Bike, Pedelec csapat
  • E-Bike, Pedelec csapat
  • hozzászólások: 26

Szia! Ha hegyet is akarsz vele mászni, akkor első váltóra mindenképpen szükséged lesz! Azt kell eldöntened mi a fontosabb, a lefelé vagy a felfelé. Ennek függvényében válassz rugóutat. 140mm az aranyközépút. Ez már kellemes lefelé is és még elég jól tekerhető, súlya is elég baráti. Ha inkább a lefelé a fontosabb akkor 160-180 mm rugóút a felső határ. Ez már baromi jó lefelé, igazi élmény, de felfelé megszenvedsz vele.

Elküldve: 2011.11.14. 19:19 xDarkRideRx 

  • xDarkRideRx avatar
  • dirt/street gyerek
  • hozzászólások: 19

Persze, 38as van gyárilag is, csak ahhoz kicsit nagyobb az alsó, valószínű hogy valami ilyesminél maradok, lefaragok a végsebességből, és a stabilitásra adok.

Elküldve: 2011.11.14. 18:16 csepregi 

  • csepregi avatar
  • DH/Freeride arc
  • leszaromcsakbiciklizzünk csapat
  • leszaromcsakbiciklizzünk csapat
  • hozzászólások: 62

úgy gondoltam, hogy van a kettányéros hajtókaron egy 24t és egy 38t tányér. amúgy a helyedben két biciklit vennék, így kevesebb kompromisszummal kellene biciklit építeni... inkább legyen egy bringád sokkal inkább az fr-re kihegyezve, és egy xcre hangolva. talán még olcsóbban is jönnél ki az egészböl.

Elküldve: 2011.11.14. 18:04 xDarkRideRx 

  • xDarkRideRx avatar
  • dirt/street gyerek
  • hozzászólások: 19

Nézegetem az alkatrészeket, de nem találok egy olyan boltot, ahol aránylag választék is van, mert hiába választok olyat, amit meg sem kapok a közelemben.

Ha van kifejezetten ilyen téma, ami alkatrészvásárlásra hasznos boltokról szól, akkor egy linket megköszönnék, én nem találtam, kivéve az online vásárlást, amit annyira nem díjazok.

Elküldve: 2011.11.13. 19:11 xDarkRideRx 

  • xDarkRideRx avatar
  • dirt/street gyerek
  • hozzászólások: 19

csepregi :

Úgy érted hogy kicserélni, vagy 3. tányérnek 38as? Mert ugye most az a gondom, hogy 3 tányérnál már nincs láncterelő, ami nagyon ajánlott lenne DHhoz. Felpattanó kavics meg rázkódás védelem nélkül húzós. Igen, hasznos információ, bár az áttétel alacsonyabb mint egy 38/11 esetében, azért mégis egy nagyobb átmérőjű tányérról van szó. Ez gondolom egy kényelmes fokozat, nem kell pörgetni, és nem ez a legkisebb hátsó fogaskerék.

Elküldve: 2011.11.12. 21:18 maatte 

  • maatte avatar
  • DH/Freeride arc
  • dh freeride klub csapat
  • dh freeride klub csapat
  • hozzászólások: 2

Szia!

Neharagudj, de amit te akarsz az lehetetlen! Kompromisszumot kell kötni. Tekertél te már 20 centit mozgó géppel??

Amúgy is egy ilyen gép kihasználáshoz itthon profi tudás kell. Ha a fentiekben leírt módon akarod használni akkor mindenképp levegős tagot és villát vegyél. Vázba meg ne konába meg umfbe gondolkodj, pl egy maestro felfüggesztése Giant sokkal profibb és használhatóbb...

Elküldve: 2011.11.12. 20:44 TBRider1 

  • TBRider1 avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 193

@xDarkRideRx: kevés? ... egy 15 kiló feletti gépet elég hajtani XD és ha te lefele kitekered a végáttétet... egy hegyen... akkor megemelem a kalapom...első pár körben a féket nem fogod elengeni.. nem hogy még tekerj is XD

Elküldve: 2011.11.12. 20:41 sell 

  • sell avatar
  • DH/Freeride arc
  • Eastern Riders csapat
  • Eastern Riders csapat
  • hozzászólások: 4

:D kérd el Gwintől a kis 16 kilós karbon DH gépet :D azzal sztem mászni sem probléma

Elküldve: 2011.11.12. 19:51 csepregi 

  • csepregi avatar
  • DH/Freeride arc
  • leszaromcsakbiciklizzünk csapat
  • leszaromcsakbiciklizzünk csapat
  • hozzászólások: 62

dehát utólag vehetsz hozzá 38 as tányért is, de biztos van gyárilag is olyan kiosztás... amúgy az outimmal általában az 52-17 (vagy19) áttétellel szoktam sík terepen tekerni nem tudom, tök más ugye egy outi, de viszonyítás képpen hátha hasznos lehet neked

Elküldve: 2011.11.12. 18:51 Norcs 

  • Norcs avatar
  • DH/Freeride arc
  • Akik vissza akarják a régi Testbike-ot csapat
  • Akik vissza akarják a régi Testbike-ot csapat
  • hozzászólások: 26

@Majoros Tibor: Eddig az volt a baj, hogy nincs fórum, most meg az, hogy van.. Széép.

Elküldve: 2011.11.12. 18:40 xDarkRideRx 

  • xDarkRideRx avatar
  • dirt/street gyerek
  • hozzászólások: 19

Köszönöm a linket, de a 38 alatti fogszám nekem kevés lesz, mert 36tal 11esnél 3,27 az áttétel, olyan 44/11=4 már jó lenne.

Én elhiszem, hogy milyen jó karok vannak DHra 36,34,32es fogszámmal, de nekem az kevés lesz, de ez olyan gép lenne, amivel városok közt is közlekednék, és a 44es tárcsát nekem határeset. Vagy az lesz, hogy marad a mókuskerék amikor épp nem hegyen vagyok. 3 fokozathoz meg nem tudok láncterelőt feltenni.

Sokkal egyszerűbb lenne a helyzet, ha csak 1féle módon akarnám felhasználni, de sikerült kiválasztanom a legkevésbé elterjedt kerékpártípust.

Elküldve: 2011.11.12. 17:40 csepregi 

  • csepregi avatar
  • DH/Freeride arc
  • leszaromcsakbiciklizzünk csapat
  • leszaromcsakbiciklizzünk csapat
  • hozzászólások: 62

Szia én csak a hajtás témához szolnék hozzá, nekem truvativ holzfeller am van, ami gyárilag 22-32, de nekem csak a 32es tányér van fent, én dhra használom és csak jókat tudok róla mondani, merev is és szépen is néz ki és mivel am változat ezért szerintem nem is nehéz. Szóval csak ajánlani tudom neked, ha truvativot akarsz. Talán még a kéttányéros shimano slx jöhet szóba, de erről nincs tapasztalatom, de szerintem nem lehet rossz. Itt a link az slx-ről: http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=28019

Elküldve: 2011.11.12. 17:25 xDarkRideRx 

  • xDarkRideRx avatar
  • dirt/street gyerek
  • hozzászólások: 19

Igen, erről néztem már videót, a váz sem rossz, bár én egyelőre valami egyszerűbbre gondoltam, mint freddy 2 disc és fokozatmentes lockolható rugózásra. Láncterelő nélkül meg gondolom nagyon fog rángatózni a terepen, vagy le is fog esni, rá megy kosz, kavics, akkor elfelejthetem a DH részét, vagy erősen ajánlott lenne a 2 tárcsa terelővel, akkor meg a nagyobbiknak 38körül kell lennie legalább, hogy ne mókuskerekezzek síkon, akkor viszont az emelkedőket valószínűleg nagyobb fogszámmal kell bevennem a kicsi tárcsánál. Még meglátom, mi lesz ebből...

Elküldve: 2011.11.11. 19:57 Don Pepe 

  • Don Pepe avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 29

A vpp linkes vagy a giant maestros vazai elegge hajtasfuggetlenek, de egy fokozatmentesen allithato, vegul lockolhato kopresszioju taggal( minimum X fusion 02 r)VAGY ALLITHATO PROPEDALOS RP 23ASSAL OSZESIVE EZ MAR BIZTOS NEM GOND.Egyszerubb vazaknal meg kell a jo tag. 3 tanyeros hajtasnal meg nem tudsz lancterelot elore feltenni, le fogja bobni a lancot, mig kettanyeros terelo meg eleg jol funkcional.

Elküldve: 2011.11.10. 21:01 xDarkRideRx 

  • xDarkRideRx avatar
  • dirt/street gyerek
  • hozzászólások: 19

mematyi :

Ez milyen hajtókar pontosan? Érdekesnek hangzik, mert például a Truva firex(22-32-44)ről olvasottak aggasztóak, másrészt a 44 szerintem kevés lesz, az általad írt már sokkal szimpatikusabb. Sőt, nekem korábban is a hajtókarokkal volt a gond, mert könnyen szétjöttek, ezért fontos hogy strapabíró legyen. Hátul milyen márkájú fogaskoszorúd van?

Don Pepe :

Mi a különbség a kettő közt? Nekem inkább ez a fajta tetszik http://files.myopera.com/badmadcyclist/albums/117373/spsl07.jpg), az új honlapon lévő enduro modellnek bár tetszik a váza, maga a felfüggesztés megoldása nem. Valahogy ezektől a "feltolós" rugózásoktól ódzkodok, inkább az "átbillenős" tűnik jónak számomra, bár meglehet profi versenyzők is DHznak feltolós Santa Cruzzal. Ha maratont vesszük alapnak akkor egy duplamaraton letekerése ne okozzon gondot, lefelé pedig több lenne mint 40, szóval ezek szerint ez valami superenduro kategória. Tudom minden nem megy egyszerre, ezért nem könnyű dönteni.

Ma ötlött fel bennem, hogy legyen 3 szint elől, ha már úgyis váltós, mert városok közt egy 36-11 áttétel nekem nagyon gyenge, úgy elég hátra a 11-32 is. Így lesz egy hegymászós-városi-úti fokozatom hátul 8 szinttel. Tudom még mindig szem előtt kell tartanom, hogy nem versenybicikli lesz, de 30nál azért kicsit jobb lenne, ha többet tudna, olyan 45 körül gondoltam. Lassan már az eredeti elképzelésemtől eltávolodok, de ha már teszek váltót előre, nincs értelme csak 2 fokozatnak, ha hasznát venném a 3nak.

johnny336

Nekem nem pörgött ki, pedig állva tekertem, igaz merev vázason, de ezért kell majd a lockout. De biztosan rosszul becsültem meg, lehet hogy csak 35fokosat tudok megmászni, lényeg, hogy ahová mások kistárcsára kapcsolnak, én ott is 44essel megyek, igaz ez csak utcákra vonatkozik, terepen más a tapadás, egy kisebb gödörből nem olyan könnyű kijönni, mint egyenletes úton tekerni.

Ettől tartok, hogy az ilyen bicikli nem alkalmas arra, hogy 5percnél és méternél távolabb maradjak tőle. 180 a max lenne, ha lejjebb állítható és lockoutos, akkor szerintem is meg kell hogy feleljen, de olyan biztosan nincs, ami nagyon széles intervallumok közt állítható, de egy 100as alsó határ mellett már elvileg tekerhető a gép, meg ez ugye váztól is függ, mennyit nyel el a tekerésből.

Elküldve: 2011.11.10. 12:00 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

@xDarkRideRx: csak mondom, hogy a 40 fokos emelkedő majdnem 100%...ha 40%-ra gondolsz, az is kicsit durva. Olyanra kizárólag XC-géppel menjél, különben hanyattborulsz a nyeregben ülve. Ha előredőlsz a kormányra, akkor pedig kipörög a kerék - lejtőzős géppel ilyen durva emelkedni közlekedni embertelen, akármilyen combos az ember.

Ha a lakatolást tőlem kérdezed: két gépem, városban egy "sleepert" használok. Csúnya festésű acélváz, jelölés nélküli agyak, egyszerű felnik, olcsó, de jó köpenyek, régi tipusú, de kifogástalan állapotú váltó - megbízható működés, de nem csábít lopásra. U-lakatot használok, és az iroda parkolójában szoktam lekötni, vagy vékonyabb fához lakatolni :Ö XC gépem a gardróbban pihen, a ház előtt felülök rá, a hegytetőn leszállok csokit enni, aztán legközelebb csak otthon szállok le róla, és 5 méternél távolabb nem megyek tőle. :D

A 180-as rugóút kicsit bitang egy mászógépbe, ha állítható, akkor ok :D

Elküldve: 2011.11.10. 11:13 Don Pepe 

  • Don Pepe avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 29

Egyebkent ha kettanyeros hajtokarod van elol, boven eleg a 1132es fogas hatra, max 11-34es, de az mar lehet tulzas. LEHET 1X 9 es verziot is epiteni, ilyenkor elol 30as tanyer, vagy 32es(30as tanyert csak specialisat tudsz 104es lyukkoru hajtokarra feltenni.)akkor nem hulyeseg a 36 12es fogsor, de azzal meg sik terepen lesz mokuskerek, 25km|h nal mar kitekered a lelked. Estleg vann fenn bikemagon Truvativ Hammersmidt Am 70ert, az 22 32 es atteteles bolygomuves hajtokar,erdemes beprobalni.

Elküldve: 2011.11.10. 11:06 Don Pepe 

  • Don Pepe avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 29

Szia. Szerintem a 180as vaz mar tulzas. Specialized enduro vagy pitch kell neked,elobbi, ha durvabban tolod, utobbi, ha maratonozni is akarsz, es lefele nemakarsz 40el szaguldani.Osszsulyban a pitch 14 kilosra megepitheto, az enduro 16 17. Felnivel kapcsolatban szerintem egyszer vegyel normalisat, azt tobbszor nem kell csereni, Disc bull, Single track, Mavic 521,ilyesmi. Mindenkeppen kettanyeros hajtomuvet javaslok22 34, vagy 24 36 parositassal, azzal felmaszol barhol, essik terepen is lehet tartani a 24-28 km es utazosebesseget, ami teljesen jo.

Elküldve: 2011.11.09. 18:02 xDarkRideRx 

  • xDarkRideRx avatar
  • dirt/street gyerek
  • hozzászólások: 19

Don Pepe :

Nem tudom mennyire felel meg a fogalomnak az elképzelésem, de tény, hogy hosszútávon is próbára lesz téve, és széles felhasználási területe lesz. Hétköznapi tekerés mellett hétvégén elmegyek egy közeli hegyre, ott felmászok rá, és onnan lejtőzök. Ebben gyakorlatilag minden benne van, amihez szerintem legalább 18 centis rugóút kell és egy olyan áttétel, ami biztosít egy viszonylag "magasabb", vagy "MTB sebességet" az utakon, viszont hegyet mászni sem gond vele.

Örülök, hogy tapasztalt vagy a határterületekben, ilyen ember véleménye sokat számít. Ha azt mondod, ezek mint márkák szerinted ár-érték arányban megbízhatók, akkor ugye mindegy hogy maga a váz milyen kialakítású, melyik modell. Igen, az is szempont, hogy a rugózás széles távon állítható legyen, ha nincs lezárva. Ha 11cm neked bevált vízszintben, akkor ezt veszem kiindulási alapnak, erre nem gondoltam, hogy pont hátrány lenne a duplavállas.

Az elsőnél még ezeken gondolkodtam, hogy talán 36os kellene, csak attól féltem hogy az kicsi lesz nagyobb sebességnél, vagy esetleg 2tányéros, csupán azért ragaszkodtam volna az egyhez, mert egyszerűbb=kevesebb baj, de belátom, ha jót akarok magamnak, akkor 2tányérost veszek. Azok közül Truva stylot néztem ki, (elég vegyes véleményeket olvastam), bár 24es az alsó, vagy Custom SRAM S-1250, hátra meg Sram PG 820 8x 11-32 és Sram PG 950 9x 11-34est néztem ki, még a 34et is kevésnek tartom (így 36os hajtással, de az kell a mászáshoz), de ha a Specialized enduro mintáját veszem, akkor elhiszem, hogy 36+34 elég lesz hosszabb távú közlekedésre is, elvégre nem versenybiciklinek készül.

Felninek egyelőre elég lesz az olcsóbb, az nem akkora anyagi kérdés, ha ki kell cserélni, a külső viszont már mindenféleképp legyen vastag, egy akácos erdőben 2 méterenként nem akarok defektelni, az antidefektfolyadékban meg nem bízok egyelőre. Kormányból én is keskenyebbre gondoltam, ami még stabilitást ad, de nem túl széles, már csak azért is, mert azzal könnyebben át tudok bújni réseken, ha városban megyek. Nyeregcső mindenképp állítható lesz, egy hosszabb túrán kényelmes lesz, de lefelé alacsonyabbra lehet tenni.

Köszönöm, sokat segítettél mindenképp a kiindulási pont körvonalazásához, hiszen többet is kipróbáltál, és azt hiszem a felhasználása közelebb áll ehhez, mint a freeridehoz, legfeljebb vigyázni fogok rá, majd később több tapasztalat és pénz esetén magamnak alakítgatom.

Még talán az okoz kérdést, hogy hogyan oldjam meg a tárolását közterületen, mert egy ilyen gép szemet szúr sokaknak. Az u-lakat állítólag a legmegbízhatóbb, de sajnos nem mindenhol van arra lehetőség, hogy úgy kössem le. Ráadásul elég valószínű, hogy egy ilyen gépet legalább 2 lakattal kell lekötni, ami a felniket is védi. Ezt hogy oldottad meg?

johnny336 :

Én pont a mókuskereket akarom elkerülni, az említettnél nagyobb első hátsó fogaskerékkel is megmászok egy kb 40fokos emelkedőt, szóval a bikasággal nincs gond, nem aggódok a mászás miatt, de arra is gondoltam, hogy egy első 36 + hátsó 36os is belefér, ha nagyon akarom. Ezen még rágódok kicsit.

A 140t már kevésnek tartom, a domain 318 u turn például jobb lenne, ha azzal lemennék 110ig. Nálad a lakatozás hogy működik? Vagy utcán nem hagyod?

Köszönöm a véleményt, ez is segített, lassan belövöm, mit érdemes megvenni.

Elküldve: 2011.11.09. 16:18 mematyi 

  • mematyi avatar
  • sima XC-s
  • Nyíregyházi bringások csapat
  • Nyíregyházi bringások csapat
  • hozzászólások: 298

én 22/36/48 at használok elől, hátul meg 14-28at(kicsit outis) és még sosem volt kevés semmire. Terepen még lehet haladni, hátulra viszont kéne a 11, mert 45 fölött nagyon tekerős

Elküldve: 2011.11.09. 14:06 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

Én XC gépen 22-32-42-es hajtóművel 11-32-es fogsort használok. Számold ki az áttételi arányt. 38-as tányérral nem fogsz tudni ilyen mászófokozatot kihozni. Esetleg 34-36, de akkor síkon is mókuskerék.

Vagy nagyon bika vagy, és tegyél fel 38-as tányért, 11-36-fogakkal, mint ahogy írtad, és akkor síkon is tudsz egy 30-ast haladni.

Ahogy mások is írták: építs enduro vázra 2x9-es rendszert, 140-es rugóúttal. Azzal mászni is tudsz még, illetve bírja a szolid DH-t.

Elküldve: 2011.11.08. 20:53 Don Pepe 

  • Don Pepe avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 29

Rugostagnak egy jo Float 23rp lockoutos jo, vagy x fusion 02 rc, 200as szemtávval, illetve a x fusion vector dhnak van lockoutos verzioja, meg Vanilla rct is ki lehet fogni néha lockoutosban. Villábol fölösleges a duplavállas, foleg technikas kanyargos ösvényen csak szivni fogsz. Utállitos villa kell neked, talán a legjobb a Domain 302 u turn, de mégjobb a 318 u turn, az összehuzhato 115re, és motion controllos komresszio és visszaut állitas van benne, dhra is böven elég magyarorszagon.Elöre szerintem 22 36os kéttányéros a legjobb megoldás, Truva Shiftguiddal.Hatulra középkanalas komolyabb válto, xt vagy sram 9 dukal. Fogaskoszorubol 11-32 de a 11-34 es sem tulzás 9es rendszerrel. Fékeken ne sporolj, ha stoker trail , akkor 203 185, ha elixir, ugyanez, ha 4 dugattyus, elég lesz a 180 180. Ajanlhatom a Code 5, vagy Stroker Acet. Hajtomuböl megteszi egy integrált deore, rockringet azért tegyél ra. Novatec agyak jo árban jo minöseggel párosulnak, hatulra 10es átütöset.Felninek ha nagyo durvulsz, Stype, ha nem annyira, akkor Disc bull, vagy mavic 521es böven jo, es 550 gram körul vannak, 2,35 minion, vagy ami nekem bejött, és erösebb falu, Kenda kinetics 2,35,van elso es hatso mintázat, elég lesz egy jobbminösegu vastagabb xc belso. Kormánybol ne legyen tul széles, mert maszaskorszivas, 720 740, 30-50es emelésu, stucnibol is valami masszivabb 40-70 milis, amilyen neked kényelmes.ha van plusz pát 10000red, egy állithato nyeregcsö nagy segitség, és kb 200 grammal nehezebb egy egyszerübbnél. Remélem segitettem.

Elküldve: 2011.11.08. 20:43 Don Pepe 

  • Don Pepe avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 29

Szia, Magyarul endurot akarsz épiteni:) Adhatok pár gyakorlati tanácsot, mert volt csak dh gépem, volt endurom, és xcm is. A vázon ne sporolj. Erdemes venni egy nagyobb méretüt, 17-18ast, amivel kihuzott nyeregcsövel tudsz tekerni , tehát teljes értekü nyeregcsö férjen bele.Kona colair, freddy, specialized bighit, specialized pitch vagy enduro váz at jo alap, attol függöenmennyi pénzed van. T

Elküldve: 2011.11.08. 13:23 xDarkRideRx 

  • xDarkRideRx avatar
  • dirt/street gyerek
  • hozzászólások: 19

Ti nagyon félreértettetek itt valamit.

Nem azt kérdeztem hogy hogyan kell összerakni, (bár ezt a nagyképűséget sem tudom mire vélni, mintha bűn lenne ilyet megkérdezni), hanem arra vagyok kíváncsi, hogy ti miket használtok, mit gondoltok egy összeállításról, mennyire megbízható egy adott termék, márka. Magyarul szeretnék tájékozódni előtte. Ha nem tudtok vagy nem akartok válaszolni, nem kell ide írni.

Azt meg megértem hogy te inkább kifizetsz 10Et azért hogy meghúzzanak 2 csavart, mert neked van rá pénzed, és nem érdekel a szerelés, de nem mindenki van ebben a helyzetben. Kicsit láss túl magadon is. Másik srácnak úgy látom a kérdést sem sikerült értelmezni, a válasza hasonlóképpen értelmetlen.

Ha valaki tud valami hasznosat is mondani, azt továbbá is várom. Remélem nem csak ilyen túlméretezett arcok járnak ide.

Elküldve: 2011.11.08. 08:16 spank309 

  • spank309 avatar
  • dirt/street gyerek
  • hozzászólások: 615

@Majoros Tibor: A fórum nap mint nap bövül ilyenekkel de föleg 10-15 éves korosztály inditja, most is olvastam h ilyet írt h féket akar tenni a bicójára és nem tudja miből áll a fék és h kell össszerakni, komolyan csontig lerágnak ezek a dolgok már. De ez ellen nem lehet mit tenni a fórum ezért van. Csak mire itt válaszolnak neki már rég lehet elihette volna egy boltba azt 10e ftból fel is tették volna neki...

Elküldve: 2011.11.07. 18:05 TBRider1 

  • TBRider1 avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 193

.... egy újabb olyan topic ami szart sem ér.. keress fel egy márka boltot... úgy se fogod megérteni, amíg ki nem próbálod...

Elküldve: 2011.11.07. 18:03 Vadas81 

  • Vadas81 avatar
  • DH/Freeride arc
  • Eastern Riders csapat
  • Eastern Riders csapat
  • hozzászólások: 105

Jól el beszélgetsz magadban XD

Elküldve: 2011.11.07. 17:59 xDarkRideRx 

  • xDarkRideRx avatar
  • dirt/street gyerek
  • hozzászólások: 19

Amivel kezdenem kellett volna az maga a váz. A kialakításban az Ellsworth Dare, Kona Stinky, UMF Freddy és ehhez hasonló kialakítású vázak érdekelnek. Bár az utóbbi kettőnél hallottam már törésekről, talán csak azért mert többen használják.

Ehhez legalább 18cm rugóútra gondoltam elől, hátul, állítható helyzetekkel (3 állás is tökéletesen megfelel, nem kell 12). A villa egyértelműen duplavállas lesz.

Még a sebesség/rugózásváltókon nem gondolkodtam, talán a láncok vezetésével lesz még gond, valamint hallottam hogy sokszor fékezésnél a hátsó kerék rugózása megváltozik.

A többi talán már kevésbé kritikus alkatrész, ráérek később is foglalkozni vele.

Elküldve: 2011.11.07. 12:01 xDarkRideRx 

  • xDarkRideRx avatar
  • dirt/street gyerek
  • hozzászólások: 19

Első amin gondolkodtam a hajtás:

Mekkora az ideális fogszám a hajtműnél meredek hegyi használathoz, és azzal sík terepen mekkora sebességet fogok elérni milyen hátsó fogaskoszorúval?

Első váltót nem akarok, kiindulásnak egy 38fogas tárcsára gondoltam, hozzá hátulra 11-36 fogas koszorúval. Arra vagyok kíváncsi, hogy ez sima MTB képességeihez viszonyítva mennyi (mert azt értelmetlen megkérdezni hogy lehet kényelmesen tekerni vele)? Mi a felső fogszámhatár a tietekben, és mire használjátok? Ezt becsültem egy olyan áttételnek és sebességnek, ami elegendő lenne nekem.

A másik része pedig az ilyen tulajdonságokkal rendelkező termékek márka-ár-kitartóság szerinti szempontja. Sok helyen olvastam, a kerékagytól is függhet a hátsó koszorú élettartama.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!