Don Pepe :
Nem tudom mennyire felel meg a fogalomnak az elképzelésem, de tény, hogy hosszútávon is próbára lesz téve, és széles felhasználási területe lesz. Hétköznapi tekerés mellett hétvégén elmegyek egy közeli hegyre, ott felmászok rá, és onnan lejtőzök. Ebben gyakorlatilag minden benne van, amihez szerintem legalább 18 centis rugóút kell és egy olyan áttétel, ami biztosít egy viszonylag "magasabb", vagy "MTB sebességet" az utakon, viszont hegyet mászni sem gond vele.
Örülök, hogy tapasztalt vagy a határterületekben, ilyen ember véleménye sokat számít. Ha azt mondod, ezek mint márkák szerinted ár-érték arányban megbízhatók, akkor ugye mindegy hogy maga a váz milyen kialakítású, melyik modell.
Igen, az is szempont, hogy a rugózás széles távon állítható legyen, ha nincs lezárva. Ha 11cm neked bevált vízszintben, akkor ezt veszem kiindulási alapnak, erre nem gondoltam, hogy pont hátrány lenne a duplavállas.
Az elsőnél még ezeken gondolkodtam, hogy talán 36os kellene, csak attól féltem hogy az kicsi lesz nagyobb sebességnél, vagy esetleg 2tányéros, csupán azért ragaszkodtam volna az egyhez, mert egyszerűbb=kevesebb baj, de belátom, ha jót akarok magamnak, akkor 2tányérost veszek. Azok közül Truva stylot néztem ki, (elég vegyes véleményeket olvastam), bár 24es az alsó, vagy Custom SRAM S-1250, hátra meg Sram PG 820 8x 11-32 és Sram PG 950 9x 11-34est néztem ki, még a 34et is kevésnek tartom (így 36os hajtással, de az kell a mászáshoz), de ha a Specialized enduro mintáját veszem, akkor elhiszem, hogy 36+34 elég lesz hosszabb távú közlekedésre is, elvégre nem versenybiciklinek készül.
Felninek egyelőre elég lesz az olcsóbb, az nem akkora anyagi kérdés, ha ki kell cserélni, a külső viszont már mindenféleképp legyen vastag, egy akácos erdőben 2 méterenként nem akarok defektelni, az antidefektfolyadékban meg nem bízok egyelőre.
Kormányból én is keskenyebbre gondoltam, ami még stabilitást ad, de nem túl széles, már csak azért is, mert azzal könnyebben át tudok bújni réseken, ha városban megyek.
Nyeregcső mindenképp állítható lesz, egy hosszabb túrán kényelmes lesz, de lefelé alacsonyabbra lehet tenni.
Köszönöm, sokat segítettél mindenképp a kiindulási pont körvonalazásához, hiszen többet is kipróbáltál, és azt hiszem a felhasználása közelebb áll ehhez, mint a freeridehoz, legfeljebb vigyázni fogok rá, majd később több tapasztalat és pénz esetén magamnak alakítgatom.
Még talán az okoz kérdést, hogy hogyan oldjam meg a tárolását közterületen, mert egy ilyen gép szemet szúr sokaknak. Az u-lakat állítólag a legmegbízhatóbb, de sajnos nem mindenhol van arra lehetőség, hogy úgy kössem le. Ráadásul elég valószínű, hogy egy ilyen gépet legalább 2 lakattal kell lekötni, ami a felniket is védi. Ezt hogy oldottad meg?
johnny336 :
Én pont a mókuskereket akarom elkerülni, az említettnél nagyobb első hátsó fogaskerékkel is megmászok egy kb 40fokos emelkedőt, szóval a bikasággal nincs gond, nem aggódok a mászás miatt, de arra is gondoltam, hogy egy első 36 + hátsó 36os is belefér, ha nagyon akarom. Ezen még rágódok kicsit.
A 140t már kevésnek tartom, a domain 318 u turn például jobb lenne, ha azzal lemennék 110ig.
Nálad a lakatozás hogy működik? Vagy utcán nem hagyod?
Köszönöm a véleményt, ez is segített, lassan belövöm, mit érdemes megvenni.