@Donaukinder: Köszi az adatot. Az Apc-Gyöngyöspata utat én is megjártam vagy kétszer.
@Donaukinder: Köszi az adatot. Az Apc-Gyöngyöspata utat én is megjártam vagy kétszer.
@XCode: Üdv!
Múlt hétvégén mentünk cimborával egy hatvan-kékestető-hatvan edzőkört.nem nulláztam a távmérőt,igy nem pontos, de ha jól sejtem 110-115 km volt.. 25ös átlaggal,meg itt most én voltam a "húzó" gyöngyöspata-szücsi katasztrofális az út,főleg outival..ez le is vitte az átlagot,meg gyöngyösön sokat kellett lámpázni. nekem épp elég volt mátraháza után néhol a 39-24 max áttét.de csak 8 as rendszerem van,a felső 3 fokozat így is szelőssebb az ideálisnál. Lefelé meg nem mertük engedni nagyon,mert forgalom ugye van,előtte esett az eső,ráadásul nem egy egetverő az aszfaltminőség ott sem.64 volt lefelé a max,így is elengedett egy matizos :)
Újra elkezdtem logolni a munkábajárást, ha összegyűlik valami számottevő mennyiség (párszáz kilcsi), akkor megosztom a nagyérdeművel, de elöljáróban idáig 25-ös átlag, 10-15 km-en, városban, montival.
@XCode: Kb. annyi, nekem 19,4-et ír. Legközelebbi túra után megint jelentkezek.
@gyuladaniel94: Megadá az ég, mit hőn kíván a kerékpáros társaság. Végre: túrabicajos! Köszi.
Ha jól számolom, az átlagod 19,64 km/h. A terepezés ellenére is jó.
@gyuladaniel94: Ja, útvonalat elfelejtettem mondani. Miskolc Tiszai pályaudvar-Miskolc szirma-Kistokaj-Sajópetri-Sajólád-Bőcs-Tiszalúc-Taktaharkány-Taktakenéz-Prügy-Tarcal-Tokaj, és vissza ugyanez.
@XCode: Tegnapelőtt mentem trekkinggel 8:09 alatt 158,92Km-t, ebből kb. 30Km kavicsos gáton, meg bozótos földúton.
A legfrissebb eredmények hosszú távon (> 100 km):
MTB 15,79 ± 1,36 km/h
Outi 25,04 ± 4,95 km/h
@ArtWolf: Év végére talán összejön 30-30 adat. Természetesen már most is látszik a különbség.
@XCode: Köszönjük a szortírozást! Látszik az eredményeken, h nagyon nem mindegy a távolság, hosszú távon tartalékolni kell :)
@Hankó Dávid: Köszönjük.
Terepjáróval és országútival hajt mindenki? Kivesztek volna a túrakecskék?
A mai napon mentem egy 160km-et outival Tiszaújváros-Miskolc-Eger 4ó 50p!
@XCode: Annyira nem fontos. A lényeget kiszűrted a mondandómból. :)
@Supernova1982: Köszönöm. Megvallom, a vége felé már csak tessék-lássék pedáloztam. A lában is, meg a fenekem is elfáradt.
@Bose401: Köszi. Ha fontosnak tartod, megírhatod, merre jártál. Az átlagodból azonban kitűnik, hogy dimbes-dombos vidékeken.
@XCode: Üdv! 104,5 km 7 óra 38 perc 13,6 átlag. Megjegyezném összteleszkópos bringával. Írjak útvonalat is?
A legfrissebb eredmények rövid távon (< 100 km):
MTB 20,87 ± 4,98 km/h
Túra 24,54 ± 5,41 km/h (az előzőhöz képest nem változott; nincs új adat)
Outi 28,09 ± 4,79 km/h
A legfrissebb eredmények hosszú távon (> 100 km):
MTB 16,23 ± 0,94 km/h
Outi 23,02 ± 2,33 km/h
@vitius: Köszi!. Hamarosan kiszámolom majd a nagyobb távolságok átlagát is. Országúti bringásokra, illetve adataikra még várok.
Sziasztok,
Az utolsó két szombaton csináltam egy-egy Balatonkört országútival. Először csomagtartóval felszerelve végig követve a kijelölt kerékpárutat, kényelmesen a 206 km nettó 9:07, pihenőkkel, ebéddel 10:34 lett. Kicsit bosszantott a dolog, mert szerettem volna 10 órán belül megcsinálni, így tegnap tettem egy újabb próbát. Most már csomagtartó nélkül müzliszeletekkel feltankolva, a legrosszabb kerékpárút szakaszokat a főútra cserélve a 200 km nettó 7:59, megállásokkal 8:27 lett. Sokszor fejben dől el a dolog...
Út a Viharsarok ősi tájaira: 531,06 km távolság, 30:06:13 óra menetidő (ebben az időben a pihenők, táborozás stb. nem foglaltatnak benne), 17,3 km/h átlagsebesség. A kényelmesnél valamivel jobban hajtottam.
@gyuladaniel94: Itt nálam Kab-Hegy-en és környékén lehet menni,lezárt erdei utakon-kerékpárosoknak engedélyezett+túrista útvonalhálózat is van,meg törvény is van-nem olyan régen hozták-hogy engedélyezett lezárt erdei utakon kerékpározni sportolás+hobbi céljából! Ezt még a Bikemarket oldalán is kiírták a Török Endréék,innét vannak az összes alkatrészeim legjava:
@gyuladaniel94: Most jöttem meg egy igazán hosszú túráról. Ha magamhoz térek, írom az adatokat.
Ne feledd el: az adatközlők átlagéletkora 32 év (csupa fiatal, erős férfiú), és legtöbben nem igazán hosszú távú eredményeket írnak ide.
@Supernova1982: Így van, sajnos nem egy életbiztosítás itthon biciklizni, de egy alapos tervezés után kivitelezhető lenne. A hajnali órákban indulnék, hogy a tiltó táblás részen ne a nagy forgalomban kelljen mennem.
@gyuladaniel94: Szép terv,csak Magyarországon ez életveszélyes,külföndön véghezvihető.
@ArtWolf: Pestre azért nem megyek le minden nap edzeni:) Igazából most próbálok egy balatoni bringás nyaralást szervezni magamnak. Bringával mennék egészen Miskolctól a Balatonig, de a főút, ahol egy nap alatt leérhetnék, az tele van rohadt tiltótáblával, a kerülőutak meg bizonytalan minőségűek, meg bármikor előfordulhat ott is a tiltó tábla, arról nem is beszélve, hogy akkor már nem érnék le egy nap alatt, ha össze-vissza kéne csalingásznom. Tehát most nem az edzés a lényeg, már így is vagy 3 napja nem ültem a bringámon.
@gyuladaniel94: Akkor gyere velem zúzni! Nincs órám, úgyh legalább leméred nekem, milyen átlágot megyek... :D
@ArtWolf: Eleget edzettem már, de az ilyen erőltetett tempós edzéshez nincsenek meg errefelé a megfelelő körülmények, nem lehet haladni, mert a sok úthiba meg a nagy forgalom miatt állandóan fékezgetni, kerülgetni kell. A váltót pedig tökéletesen tudom használni, így többnyire állandó a pedálfordulat minden sebességtartományban, mondjuk az igaz, hogy a 11-32-es sor nem igazán jó síkon, meg felfelé sem kell használni a legnagyobb lánckerekeket. Jó ideje tervezem már a sor, meg a váltó cseréjét. Váltóból ultra rövid kanalasat fogok venni valami olyan sorral, ami kb. így indul, hogy 11-12-13-14. Csak az a baj, hogy a mostani(XT) váltómat nem tudnám jó áron eladni.
@gyuladaniel94: a válasz, hogy nem 100 km-t tekernek, hanem ahogy korábban szóba került, rövidebb távokat.
@gyuladaniel94: Nem mész egyenletesen, nincs meg a kényelmes tempód, lehet, h az áttételed sem optimális. Ezekkel kísérletezz, plussz edzz sokat, ha javítani akarsz a tempódon. Én úgy szoktam, h egy óráig megyek erőltetett tempbóban, és a végére hulla vagyok. Pár ilyen kör (mondjuk 10-15 - tipp!!) és jelentősen magasabb átlagot tudsz majd menni hosszabb távon is. Ez persze nem szentírás, de én így szoktam.
@XCode: Túrához meg miféle izomnyomók szolgáltatják itt az adatokat, és milyen biciklivel? Mert nekem az a 24egész valamennyi irreálisnak tűnik. Én ilyen 100 Km körüli túrákon max. 21-22-es átlagot tudok kihozni, pedig többnyire mindig megvan a 30Km/h amikor az órára nézek, viszont néha lemegy akár 25-re is, ha mondjuk kapok szelet szemből. Az is közrejátszhat, hogy ha vasúti átjáróhoz közeledek, és látom, hogy a sorompó zárva, akkor abbahagyom a hajtást, és odáig gurulok, hátha meg sem kell állnom mire odaérek. Ja, és egy könnyűnek mondható csomagtartós, sárvédős trekkingel gurulok 28mm-es abroncsokon.
@kbmpi: Én mindig szépen viselkedek a figyelmetlen gyalogosokkal, mert igazából nem tekinthetőek közlekedőknek, nem figyelnek úgy nagyon semmire, de néha kicsit ideges vagyok ha folyamatos csengetés ellenére sem mennek el az utamból és állóra kell fékeznem miattuk, de olyankor sem szólok hozzájuk, csak egy hirtelen mozdulattal eléjük vágok, ezzel érzékeltetem, hogy nem jó helyen mennek. Viszont ha eddig fajulna a dolog, hogy még lökdös is, hát azt már viszont biztos nem hagynám szó nélkül, konkrétan lehet, hogy felkenném a legközelebbi falra, vagy kerítésre az illetőt.
hurré! tegnap bicajúton mentem, egy elég szűk részen, jöttek szembe, gyalogos persze ott volt, s ahogy kerültem ki, az idős kis bácsi agresszívan odavágott a vállamra két kézzel, taszított egyet és magas sipító hangon ordítozott hogy "KÖCSÖGMENNYÉMÁ".
Nice. ;)
@johnny336: Már amelyiknél csodákra képes,arról nem is beszélve hogy be van dugva a füle zenét hallgat,sokkal találkozok-ezek veszélyeztetik a biztonságos közlekedést,még KERÉKPÁROS is hallgat zenét-ami színtén szabályellenes,volt a TV-ben olyan reklám is ahol a faszi zenét hallgatott kerékpározás közben!
@Keke: Nekem az a problémám,hogy nem tudtam elég közel illeszteni a fékkarhoz a kormányon. Akkor tudom jól használni, ha méterekkel előbbre látom a helyzetet, és fel tudok rá készülni. Hirtelen helyzetbe marad a fék és kifarolás.
@Supernova1982: Maximális tolerancia,nem szabad erősen rájuk szólni.
@Supernova1982: vagy szimplán megkérni. Csodákra képes az értelmes szó.
@covardale83: Én is felszereltem a bringám minden kötelező felszereléssel. A csengővel kapcsolatban olyan észrevételem van, hogy amikor igazán kellett volna (eddig 2 vészhelyzetbe kerültem) akkor soha nem sikerült megszólaltatnom mert ösztönösen is a fékkel ügyködtem, hogy kivédjem a balesetet. Mindkét esetben kerékpárúton tartózkodó gyalogosok körülnézés nélkül hirtelen elém léptek.
Üdvözlet! Sikerült összehoznom egy 100 km-es túrát. 6 óra 20 perc 15,7 átlaggal. Szép napot!
@covardale83: Korábban nemigen kellett osztozniuk a járdán gyalogosoknak és kerekezőknek. A sebesség két lábon és két keréken nem egészen ugyanaz. Nem csoda, ha mindkét oldal tele van panasszal. A gyalogos elsősorban a kényelmét és biztonságát félti. A kerékpáros nem tud jó iramban haladni. Kezd elfogyni mindkét oldalon a türelem. Aligha kell sokat várnunk a szabályok módosítására, a megengedett sebesség csökkentésére...
@XCode: Megmondom Neked őszintén, lassan a gyalogosok terítenek le engem:) Valahogy a tolerancia csökken. Fejlődtem egyébként biztonságtechnikai szempontból: vettem egy csengőt..sokat segít. Nagyobb baj,a motorosok a bicikli nyom-on közlekednek a belvárosban,és nemcsak a robogósok.
Városi tekerés eredménye MTB-vel. BP,XIII.kerület,Árpád-híd-XI. kerület Pető Intézet (Villányi út,Móricz megállótól 3 villamos megálló). 10 km,24 perc alatt,25 km/h. Nagyrészt bicikli út.
@perelli: Ezeket az adatokat mutatja az órám a menet végén. Ha megállok, öt perc után kikapcsol a műszer, tehát a hosszabb pihenőket nem számolja. Tehát az összes menet 9,85 óra, beleértve valamennyi öt percnél rövidebb megállót is.
@XCode: de akkor ez a szünetekkel van, bruttó idő, az átlagból azokat meg kihagyod, azaz az nettó?
Mert azon nevettem, hogy vissza lehetett számolni.