@XCode: Hát jah,az biztos szerintem is,montival főleg,mint itt nálam ahol hegyre felfelé is van menet bőven,van kép az idei tekerési albumomban 4db-erről az eredményemről,de lesz róla olyan is hogy duplán csinálom meg egy nap alatt-ezt a turát!
@XCode: Hát jah,az biztos szerintem is,montival főleg,mint itt nálam ahol hegyre felfelé is van menet bőven,van kép az idei tekerési albumomban 4db-erről az eredményemről,de lesz róla olyan is hogy duplán csinálom meg egy nap alatt-ezt a turát!
@Supernova: Jó lenne még korcsoportonként is elvégezni a számításokat. Valószínűleg kiderülne, hogy a fiatalok teljesítménye 12-14 százalékkal jobb. Ettől függetlenül kétlem, hogy 150-200 kilométeres úton terepjáróval harmincas átlagot hajtanának. Egy-két vasember talán, de a többség?
@XCode: Hát az biztos van egypár eltúlzott egyén,hadd csinálják ha nekik ez jobb-én jót derülök rajtuk-egyébként jöhetnek ide Kab-Hegyre tekerni-aztán utána magyarázkodjanak!
@Donaukinder: Az én gépem valóban nem az aszfalt ördöge. Vaskos gumikkal (2,1") örülök, ha 20 km/h sebességgel tekerem aszfalton, hosszú távon, legfeljebb enyhe szélben. Az átlagom így is csak kb. kétharmada az utazósebességnek. Ellenben végigmegyek Gyál és Nagykőrös között a homoki úton, amire vékony gumikkal (ahogy az újságíró fogalmazná) esélyem sem lenne. Csodajárgány kellene nekem, afféle "kétéltű" bringa. Aszfalton repülne, mint a papírsárkány, s mikor lehajtok terepre, átalakulna, mint egy Transformer.
Szép emlékű országúti kecském könnyű volt, mint a szitakötő, de túrázáshoz nem megfelelő. Harminc évvel ezelőtt azonban más lehetőségem nem volt, legfeljebb a szovjet "túrakerékpár". Kezdősúlyát ép úgy nem illik firtatni, mint a hölgyek életkorát. Meglehet, edzőkerékpárnak éppen ez lenne jó: miután letekertél vele néhány ezer kilométert, átülsz az országúti bicajodra, és széthajtod...
@XCode: előre elnézést ,nem okoskodni akarok,de ugye a monti nem az aszfalt "ördöge"nem odavaló..hiába raksz fel keskeny aszfaltgumit, egyeneskormányra nem nagyon lehet ráhasalni,áttétel...ha már 30 km-n át van 40 es szembeszeled...elég nehéz 30 fölött tartani a tempót..de így kategorizálva szerintem teljesen oké,megvan melyik járgány milyen útra,körülmények közé illik...nyilván nem ugyanaz a túrázás sem mikor a tájban is van alkalma az embernek gyönyörködni,nézelődni..vagy más mikor arra figyelsz a főúton(edzel pl.),hogy amít bír a lábad kitekerj tempót,lehetőleg minél kisebb nyomvonalon,vagy akár montinál a terepre ügyelve..
@johnny336: Bizony így van. Az egész számítgatást rengeteg hiba terheli, de azért mégiscsak mutat valamit. Most már van csoportonként is átlag. Persze a terepjárókat az ág is húzza. Árkon-bokron közlekedünk velük, nem úgy, mint a virsligumisok.
Íme az eredmények csoportonként! A legtöbb értékelhető adat terepjárók gazdáitól származik. Túragépek és országúti kecskék kevesebben vannak. Ezeknél a számított átlag kevésbé megbízható az adatok kis száma miatt.
Terepjáró átlag: 22,80 km/h - Túragép átlag: 26,00 km/h - Országúti kecske átlag: 29,23 km/h.
Köszönöm mindenkinek az adatokat. Ha gondoljátok, folytathatjuk.
@XCode: nem lehet összehasonlítani az országútit a montival. Ahol előbbi elmegy gyorsan, ott utóbbi is, lassabban. Ahol utóbbi gyors, ott előbbi esélytelen.
@Donaukinder: Egyszerű a válasz: 34 km/h átlag nagyon jó hosszú távon, országúti kecskével is, különösen első nekifutásra. Hamarosan próbálok majd csoportonként is átlagot számítani (külön országúti, terepjáró stb.). Kicsit méltánytalan, hogy most mindenki egy csoportban "versenyez". Engem is lehangol, hogy most valahol a boly végén lihegek...
@XCode: Üdv!
Régebbi a téma,de szeretném megérdeklődni milyen szerintetek az én átlagom..Könyöklő nélkül,egyelőre egyedül edzek . Eddig a "csúcs" nekem 34es átlag volt 110 km-n (pontosabban 33,8) vagyok 21 éves,70 kilós súly,a bringám kicsivel 10 kiló alatt van.. Idén márciusban kezdtem igazából az egészet..
Üdv: Andor
@johnny336: Csak azért lehangoló, mert többet vártam. Ellenben örülök, hogy még tudok ennyit...
@johnny336: Nem lehangoló ez a teljesítmény, egy szóval nem mondtam. Igen, napi szinten mindig megvan a 20km, és ez csak a szaladgálós, ügyintézős, közlekedős része a dolognak. Aztán van a sportolás része, ami nálam 30km/h körüli átlagot jelent viszonylag hosszabb távon(40-120km között), munka után, vagy hétvégén amikor az időm engedi.
@XCode: miért lenne lehangoló ez a teljesítmény? Netán évi 365 napot tekersz? Nekem elegendő a munkábajárás napi 20 km-e, esetleg néhány plusz kilométer összegyűlik, ha elkalandozok másfelé munka után. Hétvégi obligát 30-40 km terepezés, sok szintkülönbséggel már csak hab a tortán.
@XCode: Mondjuk a munkába/boltba/kocsmába járós tanyabájkommal nekem 20km/h körül alakul az átlagom.(napi 20km télen-nyáron) De mondjuk ez nem a sportolásról, meg az időeredményekről szól, bár mikor késésben vagyok melóból, van hogy arról is. :D
@johnny336: A Kryptonite a Superman mítosz kitalált anyaga, a hős szülőbolygóján egy radioaktív elem érce. Amint a sebezhetetlen szuperember kapcsolatba kerül a zöld kriptonnal nyomban elgyengül. Mellesleg innen kölcsönözte a nevét a jeles lakatmárka is.
Érdekesség: Kíváncsiság okán kiszámoltam elmúlt 36 hónapi "forgalmam" átlagát. Ebben mindenféle bringázás benne foglaltatik: bevásárlás, munka, kirándulás stb. Tehát: 36 hónap, 19276 km megtett út, 1378 óra gurulás, 13,99 km/h átlagsebesség.
Évente átlagosan 6425,3 kilométert hajtottam - ez nem rossz eredmény, gondolom én. Ha azonban kiszámolom, mennyi jut ebből egy napra, az eredmény lehangoló: csupán 17,6 kilométer.
@szami: Átlagos szamuráj bringás.
@johnny336: Ne búsulj, ha összeadjuk kettőnk átlagsebességét, leküzdjük ezt az Androméda-galaxisból idecsöppent kerekezőt!
@szami: a küzdősport az állóképességnek rendesen odabasz, nem csoda, ha végighajtod a távot, mint az állat. Innentől nincs is kérdés :)
@XCode: Pedig én is csak átlagos bringás vagyok, mondjuk 7éve küzdősportolok, + évente 8000km fölött hajtok.
@szami: Alább értekeztünk az UFO kerékpárosokról... De a vicc is eszembe jutott a tuaregről: ha gyorsan hajt a sivatagi forróságban, a menetszél hűti a tevét. Ha túl gyorsan hajt, a teve megfagy! Mit mondhatnék még: átlagos bringás irigykedik.
Nah most értem haza egy esti "kis túráról". Útvonal: Szeged-Hódmezővásárhely-Orosháza-Szarvas+kisebb kitérők, ez így 108km volt. Körülmények: szélcsend, 44-17-es áttétel, 23-as gumi, a hátamon egy kb. 3kg-os hátizsák. Így sikerült összehozni 30,9km/h-s nettó átlagsebességet, tehát amikor gurult a bringa, 3óra 30perces idővel. A tényleges útidő megállásokkal(pisi-kaja szünet) 3óra 45 perc volt. Az így számított bruttó átlag is kb.: 29km/h körül alakult.
@gentile: A sok adat alapján számított 23 km/h körüli sebesség is, szerintem, már nagyon jónak mondható. (Valamirevaló statisztikus a haját tépné, ha látná, hogyan állt elő a végeredmény, de nem ez a lényeg.) A szélsőségeket szerettem volna kiküszöbölni. Edzettebb bringás nyilván a számított átlag felett teljesít, hétköznapi bicajosnak, még ha minden nap tekeri is a gépet, sok lehet a 20 km/h is. A kerékpárosok közé befurakodott UFO-k persze nyomják ötvennel.
Erősen torzítja az eredményeket, hogy sokan rövid távú eredményeikkel jelentkeztek. Százötven kilométer fölött már kevesen tudják tartani a harmincas átlagot...
Terepjáró és országúti bringa között tényleg nincs akkora különbség átlagsebességben, hosszú távon, ezt magam is tapasztaltam. (Lásd a témaindítót.) Más kérdés, hogy az én régi outi kecském is túrákhoz volt igazítva, nem a gyors haladáshoz.
Ja, és a bringás tömege. Könnyű annak, aki csak ötven kilót mozgat + a bicajt. A tekintélyesebb bringást viszont nem borítja fel olyan könnyen a szél....
@gentile: ja, 50-es átlag. Súlyra fele akkora az ember, mint te. Valszeg a kerékpárja is. Illetve ő ebből él, mi pedig hobbisták vagyunk. Igazából mi vagyunk az igazi sztárok, akik munka-család mellett nyomjuk, mint az állat. :D
@XCode: Ja azt elfelejtettem mondani, hogy 102 kiló vagyok, ami azért rohadt sok, mondjuk napi 20 km-t megyek erőből, azt 28-es átlaggal tudom. A Tour-on a Wiggins gyerek 2 hét után az utolsó időfutamon 68 km-en pont 50 km/h átlagot ment. Nem is emberek ezek..........
@XCode: Múltkor mentem 80 km-t 21-es átlaggal, fele országút, fele kerékpárút Budapesten. Kicsit szégyeltem is magam, hogy ilyen lassú vagyok, de most már látom, hogy más is ilyeneket megy. (26-os monti, 1. 75 ös slick gumikkal) Amúgy, ha az outimmal megyek ugyanennyit, akkor 23 km/h az átlagom, szóval nincs nagy különbség, csak arra jobban kell vigyázni a vékony kerekek miatt.
@XCode: inkább a kisfiam játékrepülőjéhez hasonlítható, de én elégedett vagyok vele.
@johnny336: Repülőgéphez illő sebesség. Mármint permetezőhöz... Kicsit irigykedek.
Már én is gondoltam rá, hogy szerzek városi közlekedésre, országútra egy külön bringát, mondjuk egy könnyű cross gépet, de nem férne be a tárolóba ötödiknek.
A mostani kecske teljes menetfelszereléssel kb. 18 kg. Hosszú távon nagyjából 20 km/h sebességgel tekerhető (persze ez nem az átlag). Legjobban a vaskos gumik fogják vissza. Sajna, ez van. Homokon 2,1-es köpenyek nélkül meg sem tudok mozdulni. Néha még ez is kevés.
@XCode: mióta a régi montimat "városiasítottam" (kapott könnyű felnit; könnyű, 1.9-es köpennyel), fantasztikus átlagokat hozok. 10 km, kb. 20-25 perc, szinte végig bicikliút, reggeli ritkásabb forgalomban (mármint bringaúton ritkásan bóklászó turisták...). Utazósebességem 30 km/h körül alakul.
@ponya csaba@gmail.co: Szerelj fel túrahajtóművet, pl. 48/38/28. Nagyobb fogszámú tányér nem is kell neked: a 48/11 áttétellel már lehet hajtani, csak legyen erőd hozzá.
Nekem is végem van 32-35 km/h körül (sík úton). Jó kis hátszélben olykor nekilódulok, 45-48 km/h-ig gyorsulok, de aztán rögtön le is eresztek, mint a kidurrant léggömb. Montival nem megy hosszú távon...
Sziasztok!
Olvasom az átlagaitokat és megnyugodtam. Nekem egy megörökölt öreg de jó minőségű bringám van, egy könnyű merevfarú vastag aluvázas Manitou teleszkópos 1 3/4 gumis amerikai gyártmányú JAMIS gép shimano stx rc váltóval. Esténlént szoktam a szigetem tekeregni 30km körül és a 23,4 KM/H átlagot nagyon keveseltem, de ahogy látom ez normális.Jövőre akarok egy ironment menni ha fel tudom húzni magam addig arra a szintre.Addigra kell egy jó gép, de evvel edzek egyelőre.Ezt ki tudom 32-35-ig tekerni, de ott végem van. Lejtőn a csúcsa 49.6 volt az Árpád hídról lefele. Keveseltem és arra gondoltam, hogy az első tányért nagyobbra cserélem, most olyan 40-42 körüli fogszámú van rajta. Érdemes erre költeni? Legalább harmincas átlagot kellene mennem, hogy értelme legyen elindulni. Egyáltalán létezik vajon erre 50-60 fogszámú vagy felejtsem el..? Ha igen hol kutakodjak ? Van valami ötletetek?
cs.
@Lincoln: Egyedül ez jó eredmény.Ha az ember bólybam megy 10-20 és több bringással akkor már te is ezen a szakaszon tudnál szerintem 35-40kmh-val menni.Az átlagtempó a tereptől is függ de ez még síkon is egész jó egyedül.Gratulálok.
@Varga Jani: A társas bringázás (hacsak nem nagy tömegről van szó, amikor az egyes emberek már inkább akadályozzák egymást) javítja a teljesítményt. Pedzegették ezt már alább is. A rendszeres edzés, egy bizonyos határig, szintén növeli a bringás teljesítményét - ezt mindenki tudja. Másként fest azonban a dolog, amikor az ember a gyakorlatban is tapasztalja... Szép napot!
Üdvözlet! Érdekes a téma,én már régóta hajtok országúton.Volt egy rekordom amit 10-ből 10x csak 40perc alatt sikerült letekernem,aztán jött 2 ember Pelzósok csatlakoztam edzegettünk.Aztán az 5 éves rekordom sikerült 2 hónap edzésmunkával lehozni 35 percre.Ez az idő úgy 5-6kmh val jobb sebességet jelent.Ez számomra egy megdöbbentő példa volt.Itt a mecsekben már igy a trionkal olyan 30kmh átlagot tudunk olyan 60-80km-ig.Amikor nem velük mentem ez 25 körül volt,és többet lehetetlennek tartottam.A következő lépés viszont egy újjabb mérföldkő lenne számomra.Szinte gépeknek tartom azokat akik a hegyi hobby versenyeken mennek 35-40-nel ezt már lehet nem fogom elérni.De a példám szerintem jól mutatja hogy mennyit lehet bárkinek fejlődni ha megfelelően edz.
@Lincoln: Hosszú távon ez nagyon jó eredmény, még országútival is. De ahogy írod, fiatal vagy, könnyű is, így talán mégsem csoda. Kitartás, kemény akarat, állandó edzés, jó erőnlét. Hogy szembe széllel nem tudsz tekerni? Ezen mosolyognom kell... Biztosíthatlak, hogy más is így van vele.
Láthatod alább a számításaimat. Ebben sokféle korú, sokféle bringát használó emberek adatai kaptak helyet. Nyilván fiatalok, országúti bringások stb. az így számított középnél jobbak. Öregek rókák terepjáróval stb. természetszerűen a középérték alatt teljesítenek.
Nem írtam a témaindító hozzászólásban, hogy világéletemben kényelmesen szerettem tekerni. Képes vagyok a leírtnál nagyobb teljesítményre, de minek hajtsak? Nem látok semmit a tájból, pedig éppen azért kerekezek. Legutóbb Budapest és Monor között (ebből 12 km terep) 23-as átlagot hajtottam. Időre kellett mennem, időben el is indultam, de kaptam egy kiadós defektet röviddel az indulás után. Mindezt terepjáróval, pocsék utakon, és túl az ötvenen.
Bringaügyben ott a Bolha. Biztosan találsz magadnak megfelelő kecskét.
@XCode: Sziasztok. Én viszonylag új vagyok itt, de gondoltam leírom már én is az enyémet. Gyakran bringázok, fiatal vagyok és könnyű, ezenkívül én mindig annyira taposom a pedált amennyire csak bírom. Ilyen 100kilóméteres távon 32körül van az átlagom. Ez tényleg nagyon átlag, hátszélbe több, szembe sokkal kevesebb (nem tudom miért szembe széllel nem tudok tekerni :D) de még ahangulat az évszak, a per pillanatnyi tekerhetnék kedvem is befolyásolja. Tehát normálisan átlagosan szélcsendben 32km/h. Kicsit soknak hangozhat, de én egyedül kerékpározok, és nem csak kellemes tempóval, hanem szenvedős tempóval. Amúgy meg, nyílván láttátok már a tour de france-t ahol 100at simán 44-45km/h-s átlaggal tekerik, pedig minél gyorsabban mész a légellenállás annál nagyobb mértékben lassít, tehát a 44-45 az őrült sok. Attól félek én a 35öt sem fogom elérni sosem pedig az elég közel van a 45höz képest :D ((Apropó, akarok venni egy jobb bringát, ha valaki tud egy jó országútit, használtan (de akkor jó állapotban) az nyugodtan szólhat, szívesen megveszem ha tetszik. 100ezerkörül gondoltam, plusz minusz 30ezer))
@johnny336: Köszönöm az adatokat, beillesztettem őket a számításaimba. A lényeg nem változott. Harminc adaton már túl vagyunk, innen kezdve ez így is lesz, hacsak valaki elő nem áll valami szélsőséggel. (Szakadékba, hátszéllel 98 km/h.)
@XCode: pontosabb adatok végett egy-két térképem:
http://g.co/maps/pqpr6 http://g.co/maps/hux5c http://g.co/maps/2345b a végpontra kattintva kinyílik grafikusan a szintkülönbség, illetve a túra adatai.
Külön méri a konkrét mozgással eltelt időt, a teljes időt, illetve eszerint a sebességeket is csoportosítja.
A megállástól számított 5 másodperc után már nem ketyeg a moving time, illetve legalább 5 métert kell haladni, hogy folytassa a mérést.
Ezeket mind dohányosként, 7-8 év inaktívitás után sikerült összehoznom, tavaly márciusban kezdtem komolyan nyomni, amikor megvettem a mostani XC-gépet.
Feldolgoztam még a legújabb eredményeket is. Az adatok terjedelme növekedett (26), ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy az átlagsebesség erősebben ingadozik (10-36 km/h között), ez az adatok megnövekedett szórásában (6,8) is megmutatkozik. Az átlag viszont alig változott: 23,6 km.
A legtöbb bringás ezek szerint 40-100 km-es szakaszon 16,8-30,4 km/h közötti átlagsebességre képes.
Megvannak az első eredmények.
Véleményetek szerint ezektől függ az átlagsebesség: 1. a kerékpár típusa és terhelése; 2. a bringás életkora és erőnléte; 3. magányos, avagy társaságban teker-e a bringás, és hány főt számlál a társaság; 4. a leküzdendő távolság; 5. szilárd burkolatú úton, avagy terepen, kell-e közlekedni, illetve síkságon, vagy hegyes-dombos vidéken. Nagy kár, hogy ezeket a tényezőiket nem lehet valamiképpen képletbe tömöríteni.
Az általatok említett sebességadatokból számolva a következő értékek adódtak. Az adathalmaz terjedelme (a legnagyobb és a legkisebb elem különbsége): 21. Az átlagsebesség (számtani közép): 22,7 km/h. A szórás: 5,4. A szórás értelmezése: az egyedi adatok a 22,7 km/h átlagtól átlagosan 5,4-del különböznek. Súlyozott átlagot is számoltam, ami valamivel jobban tükrözi a valóságot, ez 23,7 km/h-nak adódott. Ne feledjétek, hogy valamennyi adat 60-100 km távolságon belül érvényes.
Ezek szerint az én hosszú távú (≈ 200 km) teljesítményem az átlagosnál valamivel gyengébbnek mondható. Folytatása következik, ha érkeznek újabb adatok.
@sugare: Viszont,én napi átlag 40-45km-ert tekerek,nem pedig 100-at nem tudom hogy ez most itt számit e,de gondoltam beirom...........
Hali!Mindennap pörgetem mint a futárok,de én nem vagyok az,csupán a bringával közlekedem mindenhová!"Szó szerint" Nos,nekem városban,az átlag az 26-28Km/h.pörgősbe sima 31-36Km/h.Terep emelkedővel,mint pl dobogókő,akkor 10-13Km/h.Lefele esélytelen mérni,ott ritkán érdekel hogy mennyivel jön az ember,igazi fizikai munkát olyankor nem csinálsz,igy nem szoktam a lefeléket nézni:)De...........ha magadnak csalsz a kilóméterekkel,akkor meg ette a fene az egésszet........igy nincs értelme az egész pörgetésnek ,meg kikapcsolódásnak...........ha magadat becsapod,másoktól mit vársz el??.Ez a lényeg.Úgy tekerj,hogy "TE"érezd jól tőle magad,és ne másoknak bizonyíts hogy tudsz te még többet is...............minek?...........attól nem leszel boldogabb,és jobb.Mindenki csak annyit vállaljon amit elbír:)örök igazság:)
Nincs még elegendő adat a megfelelően pontos számításokhoz. Harmincnál több kellene a hibák csökkentése végett. A részeredmény: 24,5 km/h. Már ez is meglehetősen "életszagú" átlag. Jó erőben levő bringás ennyit simán tekerhet 100 km-es szakaszon.
Én Szeged-Szarvas(90km) távon szoktam 27-31 közötti átlagot menni. Montival jellemzően 27-28 az átlagom, van egy öreg csepel outim ss-é alakítva, azzal pedig 29-31 között van az átlag. Mindez kevés csomaggal elég sietősen hajtva. Szerintem 33-at már nem tudnék tartani, még ha megszakadnék sem 90-100km-en. Viszont 25-28 közötti tempóval a világból ki tudnék menni. Balatonkört is 26 körüli átlaggal nyomtam le, igaz ez a nettó átlag, tehát amikor gurult a bringa, a megállásokat nem beleszámolva. A bruttó átlag 21-22km/h volt a Balatonkörön, 10óra körüli idővel.
Bocsássatok meg, hogy nem válaszolok mindenkinek egyenként. Kezd most már pezsegni itt az élet!
Sokféle tényező beleszól az átlagsebesség kérdésébe, mindezeket figyelembe venni nem könnyű. De hát nem is kell matematikushoz méltó pontosságra törekednünk. Úgy gondoltam, egy idő után az általatok közölt adatokból kiszámítom a "nagy átlagot", az adatok szórását stb. Reménykedek benne, hogy nem maradok le nagyon...
én Symbianon Sports-Trackert használok.
egyébként terepen mi 100on olyan 15-20as átalgokat megyünk, de inkább 15
@XCode: én valahogy úgy vagyok vele, hogy a tempót mindig a szituáció diktálja! Amikor idén apámmal (ő nincs túl jó kondiba), mentük körbe a Balatont, akkor az első napon 130Km-en 21,5Km/h körüli átlagot mentünk, ami csomagokkal szép időben sehová sem rohanva szerintem egészen tűrhető. Viszont idén Mátra Maraton rövid távján (kb 30Km, 700m szint), ott elhatároztam, ha már itt vagyok, akkor nem azért jöttem, hogy megálljak minden frissítőnél kempingezzek egyet út közbe, hanem azért hogy menjek, de izomból. Ott az eléggé durva terep ellenére is 23Km/h körüli átlagot tudtam menni, ami szerintem abszolút nem rossz, de bár ha azt nézzük, hogy a korosztályom 1. helyezettje ugyanitt 30Km/h-s átlagot ment, akkor nem is túl jó, de ő mindenképpen más tészta hisz versenyző, és nap mint nap versenyekre jár. A másik út ahol mindig nézem az átlagom, az (tűrhető hőmérséklet esetén)a péntekenkénti suliba betekerős akció. Reggel 6-kor indulás, és 48Km, sötétbe, hidegbe, és HAJRÁ!! Végig aszfalton megyek (mondjuk nem túl jó minőségűn), kis falvak között, ahol autó csak elvétve jár, és igazán kemény mászásokban bővelkedik az út. Ott egy elég durva dilemma játszódik le bennem: 1. ha nem megyek jó tempót, akkor nem érek be a suliba, beírnak későnek, ami nem jó 2. ha nyomom neki rendesen, akkor rohadtul elfáradok, és pl: dolgozatnál már nem igazán tudok figyelni így kénytelen voltam megtalálni a kompromisszumot: ez kb 22-23Km/h-s átlagot jelent. Ez miatt így is rengetegen néznek rám elég furcsán, de elhatároztam, hogy a tavalyi 1:40 és 1:50 közötti időmet, másfél óra alá akarom vinni!! (az adatok nem biztos, hogy minden esetben pontosak, mert ez szinte minden alkalommal változik)(bocs ha hosszú lettem)
@Krupcheck: Hát tényleg nem egy mestermunka az android és szerintem rosszabb is mint az ios eléggé, de azért van benne valami ami jó :D Egyébként én endomondo-t használok, meg fenn van még egy pár és nagyjából ugyan azt tudják. endomondo jobban bejött, meg inkább edzés orientáltabb
SZiasztok. Az átlag sebesség kérdése több összetevőtől függ és szerintem nehéz meghatározni: - 1:milyen kerékpáron tekersz mounti-trekking-országúti mindegyiknek más az úgymond utazó sebessége - 2:hány éves vagy - 3:milyen az edzetségi szinted - 4:hányan mentek 1-2 társsal tekerve sokkal gyorsabban lehet menni mint pl 8-10 fő TAPASZTALATOM: Általában ketten szoktunk túrázgatni,csak országúton, trekking kerékpárral,mi nem viszünk magunkkal semmi pluszt,két kulacs, müzlik defekt javító, 120-210 km-es távokat megyünk 22-24 km/óra átlag sebességgel egyszeri kb félórás pihenő beiktatásával. HA egyedül tekerek akkor szoktam 28-30-as átlagot kihozni magamból de ezt csak max. 60 km távig
@johnny336: köszi a javaslatot, nekem amit kell, tudja a Move!, egyelőre nincs más igényem, de ezek szerint akkor van jobb. Lehet alkalomadtán akkufogyasztás terén érdemes lenne egyszer megversenyeztetni ezeket, mert a droidos csodák alapból nem húzzák sokáig, nem még ha gps-elnek is.
@XCode: a hegy az igen más téma, János hegyre mentünk már fel 5km-t 45 perc alatt. Egynapos cucc+ nehéz gépek (15,6kg a csapatós bringám...). Mondjuk utána már nem spóroltunk a fogas jegyén d: Bükkben is éltünk hasonlókat, Lillafüred-Szilvásvárad, akadnak szép emelkedők, hát még ha az ember megnehezíti a dolgát egy vízmosással.
@Krupcheck: Mytracks sokkal jobb a move-nál. Vagy endomondo, ott mások útvonalait fel tudod tölteni, és távolból, ismeretlenül is tudsz velük "versenyezni"