Avid BB5 fékpofái nem párhuzamosak a tárcsával, kicsi a fékerő...

Linkelt termék: Avid BB5
1-9 (9 válasz)

Elküldve: 2013.04.26. 16:04 Dirtroader 

  • Dirtroader avatar
  • sima XC-s
  • Heves megyei XC, outi bringások csapat
  • Heves megyei XC, outi bringások csapat
  • hozzászólások: 9
Témaindító kérdés:

Pár hete van meg a bb5 de nem fog igazán pedig 50 km-nél is több van már benne. Azt tapasztaltam hogy a fékbetétek eleje majd a vége ér hozzá a tárcsához, nem pedig egyszerre az egész. A híres fékerőt még nem tapasztaltam, mivel 2m is kell h megálljak kb 20km/h sebességnél. 160-as avid tárcsával van. Mi lehet a baj? Hogy tudnám orvosolni?

Elküldve: 2013.04.27. 22:29 sipi88 

  • sipi88 avatar
  • sima XC-s
  • Heves megyei XC, outi bringások csapat
  • Heves megyei XC, outi bringások csapat
  • hozzászólások: 352

Az én BB5-öm az első 500km-en úgy fogott, hogy kb 20km/h sebességnél kellett neki 10méter hogy megálljak, fékerőben közelébe sem jön a tektro io-nak. Én meg mondtam neked hogy ne BB5-öt vegyél, küldtem is neked linket ahol akciós volt a Tektro io, de ha neked fontos hogy Avid márkájú féked legyen hát szívjál vele majd csak jó lesz valamennyire.

Elküldve: 2013.04.27. 18:01 nünüke 

  • nünüke avatar
  • dirt/street gyerek
  • hozzászólások: 1

http://www.youtube.com/watch?v=NasGJFtgq0A nagy kulombseg nincs a 7 es 5 kozott

Elküldve: 2013.04.27. 16:07 dr.anonimus 

  • dr.anonimus avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 683

Témánál maradva, ha leírták eddig, ha nem én így csinálnám:

  • a bowden be van kötve, a féknyereg kiengedett rögzítőcsavarokkal fent, a tárcsa szintén a helyén 8-as mentesen. és a fékbetétek is jó helyen fognak rá a tárcsára,azaz nem lóg a tárcsa fölé, de túlságosan lent sincs.
  • a belső pofát betekered teljesen, majd annyit visszaengedsz, hogy megkapjad a fékkar behúzásakor kívánt nyomáspontot. Ez próbálgatással fog összejönni.
  • utána a bowdenfeszesség állító csavar(ok)kal teljesen befeszíted a 2 pofa közé a tárcsát,
  • meghúzod a rögzítőcsavarokat
  • a betekert belső betétből visszaengedsz egy 4-5 kattintásnyit, majd a bowdenfeszítő csavarokat is visszaengeded annyira hogy a tárcsa ne érjen bele a külső betétbe

Ezek után kb 100%osan párhuzamosnak kellene lennie a fékednek, bekopás után elvben fognia kell, mint a veszedelem

Elküldve: 2013.04.27. 14:16 pbiker 

  • pbiker avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Merida Bike csapat
  • Merida Bike csapat
  • hozzászólások: 34

Akkor beállításra szorul, ez egyértelmű. A bb5 jó fék, be lehet állítani. Valaki előttem leírta részletesen, nem ismétlem, én is úgy csinálnám. Ellenőrizd a kerék rögzítését is, nehogy fékezéskor akár 1mm-t is elmozduljon.

Amúgy tényleg kevés 50km. Szoktasd össze. Fékezgessél nagyokat de ne húzd és tekerj, mert beéghet.

Az nem baj, ha nem érzed még a nagy fékerőt. Össze kell koptatni. Ha kopás után is kevesled, akkor váltsál nagyobb tárcsára.

Tudom, hogy drágább a BB7, de annyival jobb is. Nagyobb a betét és jobban beállítható.

Elküldve: 2013.04.27. 09:03 tiberius 

  • tiberius avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 80

@Dirtroader: Szia.Én is jártam már bb5-el így.Istennek nem akart fogni és bevallom nem is sikerült megoldanom.Rengeteget baszkuráltam de nem jött a fékerő pedig sokan dícsérik ezt a féket.Bowdenes fékkel idáig csak az mx4-el sikerült érdemleges fékhatást elérnem de egy sima alivió V-fék fényévekkel jobban fog.bb5-öt le is kaptam a csajom bringájáról.Sőt előző bringámon bb7 volt de azzal sem voltam megelégedve.Lehet,hogy egy jó kis áttételes fékkar kéne hozzá.

Elküldve: 2013.04.26. 19:02 terminator 

Elküldve: 2013.04.26. 18:54 terminator 

  • terminator avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 285

Ha új a féked állítsd be jól. Biztos látod a kis szürke akátéteket a fékednél a felfogató fülek alatt.Na az a szögállító,hivatalosan CPS alátétek.

A bb7-könnyeb beállítani mert ott mindkettő pofa állítható.

Ahogy mi havernal bb5öt állítottunk az a következő.

Lazítsd ki a csavarokat. Egy minimálisat húzz a fékkarodon,de nagyon kicsit,kb annyit ahol szeretnéd,hogy fogjon a féked. Belső pofát tekerd kiljebb addig míg a neked tetsző fogáspontú kar állással a közben kitekeredő(amit te tekersz v vki segít) pofa össze szorítja a tárcsát. Nem kell állat mógjára húzni. Most ahogy tartod húzd meg a rögzítő csavarokat. Majd a belső pofát 1-2kattintással húzd kiljebb. Így párhuzamos kell legyen már,ha minden jó.És eddig nem ferdült el a pofád.

Elküldve: 2013.04.26. 18:51 sipi88 

  • sipi88 avatar
  • sima XC-s
  • Heves megyei XC, outi bringások csapat
  • Heves megyei XC, outi bringások csapat
  • hozzászólások: 352

50km az még nem sok neki, de nézd meg a kereket hogy egyenesen áll e, bár nem hiszem hogy ez lehet a probléma. Én írtam neked hogy a tektro io-t vedd meg miért is hallgattál volna rám csak jó pár ezer kilométert használtam mind két féket;)

 
Új válasz:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!