Avid DB1 fékkel mi lehet a baj?

1-3 (3 hozzászólás)

Elküldve: 2015.10.01. 19:50 wildbiker 

  • wildbiker avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 2
Témaindító hozzászólás:

Sziasztok!

Kérdésem lenne, vmi nem Ok a fékemmel. Adott egy Kellys Cliff 70 Helix, kb 500 km van benne, újonnan vásároltam.

A gondom, hogy a fék jól fog, csak nem "egyenletesen" fékez, valamint "recseg" is. A recsegésen azt értem, hogy mintha akadna valamiben (hangja is van és érezni is), az egyenletesen pedig ha behúzom egy pontig egy hosszabb lassításnál, akkor egyszer jobban fog, egyszer kevésbé. A gyári tárcsánál ez előjött kb. 50-100 km után, állítottam, fékpofát becsiszoltam, lekerekítettem az éleket de nem lett jobb, max néhány km-ig. Cseréltem tárcsát Avid HS1 - re, pofa újra megcsiszol, max 100 km és ugyanaz. Azt látom, hogy ha megpörgetem a kereket, akkor a tárcsa nem fut folyamatosan párhuzamosan a pofákkal, mintha 8-as lenne benne, pedig nincs. Ezt ellenőriztem a gyári tárcsával és a HS1 - el is. A fékpofák is jól, egyenletesen működnek. Az az érdekes, hogy az első és hátsóféknél is ugyanaz a hiba és mindkettőnél kb. egyszerre jött elő. Eddig szinte csak aszfalton használtam, különösebb igénybevétel még nem volt. A fék Avid DB1, a kerékagyak SRAM MTH-306 Disc, a full spec itt van: http://www.kellysbike.com/HU/kerekparok-2014/cross/cliff-70-helix#.Vg1sA67tmko

Valakinek ötlet?

Elküldve: 2015.10.01. 23:20 wildbiker 

  • wildbiker avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 2

@sziklánülö: Hi! A fékpofa még a gyári, megégve nincs, eddig csak sík terepen mentem, az a néhány rövid fékezés nem hiszem, hogy megégette volna. A tárcsát nem csiszoltam, inkább cseréltem de mindkét típusnál előjött ugyanaz a hiba. Tárcsákat leszedtem megnéztem, sztem semmi baja, deformációt sem vettem észre. 8-ast nem látok amíg le van szerelve. Én az agyra gyanakszom, a féktestnél, dugattyúknál nem látok problémát, csak nem tudom mit kezdjek vele, eddig csak V-féket használtam, azzal nem volt ilyen, probléma. A felniben van egy kis 8-as, ha lesz egy kis időm kiszedem, de nem hiszem, hogy az okozhatna ilyen problémát.

Elküldve: 2015.10.01. 21:21 sziklánülö 

  • sziklánülö avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 36

Szia.Így látatlanban nehéz ötletelni.Megfelelő fékpofát használsz(organikus)?A nem megfeleő pofa megéghet(felüvegesedik),elvesztheti a fékzőhatását.A nem megfelelő hőhatás,a tárcsa fékező felületét is hazavághatja(nagyobb hőhatásnál deformálódhatnak,így lesz 8-as).Ilyen esetben nem csak a pofákat kell felcsiszólni,hanem a tárcsa fékező felületét is érdemes pl:finom,vizes (800,100)csiszolóvászonnal.A tárcsa is "üvegesedhet",így veszítve hatást.Nálam okozott hasonló "hullámzó" fékhatást a megégett fékpofa,tárcsa.Esetleg más márkájú pofákkal próbálkozhatsz.Amennyiben üt a tárcsa,ő az első számú gyanisított,de ellenőrizni kell az agyakat,tengelyeket.Féktest rögzítése,párhuzamuságga,dugattyúk könnyed járása..stb.. Most hirtelen ez jutott eszembe. Üdv.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!