ha nulláról kezdesz egy fék összerakást (kar, test,
vezeték, apróságok), akkor
az alkatrészek sorrendjét
jegyezd fel, vagy nézd meg a
pdf ábráit - előbbihez kapcsolódik, hogy a vezeték hosszát be
kell lőni, ne legyen túl hosszú,
de beforduló kormánynál se
tépje ki magát a fékkarból.
(kétszer mérj, egyszer vágj itt
is igaz) - vezeték végébe megy a pöcök hézagmentesen, és rá
a roppantó gyűrű, utána
összecsavarozás fékkarnál és
féknél - Avid évente egyszeri légtelenítést javasol (ha
sokat mész lehet 2x, 3x is) - alapvetően 3 részből áll a folyamat lényeg: vezeték
légtelenítés, a féktest majd
végül a fékkar légtelenítése -
egyik fecskendőbe félig szívj fel olajat, másikba kb
1/4ig. ezután piros záróka
bezár majd ahogy a videón
látszik óvatos húzásokkal
felszöknek a buborékok
(előkészítés), ha úgy néz ki nincs több bubi a
fecskendőben akkor piroska
kinyit és óvatosan levegőt
kinyomni. Nem feltétlen jön
ki mind! Pár ráhúzás elég a
piroska zárt állapotában (vákuum) - Utána jöhet a kerék és fékbetét kivétel! A betét
helyére betenni a műanyag
távtartót - Juicy féknél a féktest csőcsatlakozásnál egy T10
torx csavart kell kitekerni, és
a helyére mehet a félig
töltött fecskendő betekerése - fékkarnál a távolság állító csavart kb közép
állásba szoktuk kitekerni - fékkarnál is T10 torx csavar ki, majd az 1/4ig
töltött fecskendőt be. (ha
szükséges el kell forgatni a
fékkart, legyen kéznél
törlőkendő, mert a csavar
kitekerésekor jöhet ki némi olaj) - Most jön a
fékvezeték légtelenítés: egyik kézzel
egyik, másikkal a másik
fecskendőt fogod, a tartályok
felfelé mutassanak. Az
alsóból kezded átnyomni a
felsőbe (alsót nyomod, felső csak óvatosan húzod), kb
addig míg a mennyiségek
megfordulnak (fent lesz félig,
lent 1/4ig), aztán felső
fecskendőnél piroska bezár,
majd fékkart behúzod kormányig és rögzíted -
féktest légtelenítés (fékkar ugye behúzva és
zárva a felső fecskendő). A
fecskendőt óvatosan húzod,
bubik jönnek, majd kicsit
rányomsz, ezt lehet ismételni
párszor. Ha láthatóan nem jön több bubi, akkor fékkart
úgy engeded vissza a helyére,
hogy közben óvatosan
nyomod neki a fecskendőből
az olajat (érezhető a
fékkaron a nyomás). Ha ez megvan fecskendő kiteker,
csavar visszateker. olajat
letöröl -
fékkar légtelenítés: fecskendő felfelé mutat,
nyitható a piroska rajta. Majd
hasonló eljárás mint a
féktestnél (fékkar nincs
behúzva! és húzgál, nyomkod
párszor), A fékkart párszor behúzni, hogy az olaj járat
útjában lévő kanyarokból is
kijöjjön a maradék bubi, ha a
vákuum nem hozta volna ki.
Ha már nem jön több bubi,
akkor óvatos nyomás mellet kitekered a fecskendőt, majd
vissza a csavart és zárt a
rendszer újra. Olajat stb
letöröl ha kiment mellé. - isopropylos törlökendővel le lehet törölni
amit kell, féktestből ki a
műanyag kütyü, majd
fékbetét, kerék vissza a
helyére és jöhet a próba. - a fékkar fogáspontjának határozottnak kell lennie,
nem lehet nyúlós érzés benne
(levegőmentesség) - pár erősebb fékezés imitálása után nézd körbe,
hogy nem enged-e valahol a
rendszer.