Nem szokásom igy megnyilvánulni,de nem hagyhattam szó nélkül.ezért bemásoltam a Bajnok szervizbe küldött mailemet. Kedves Bajnok szerviz. Két hete leadtam,egy fehér DeRosa matricás(tehát nem eredeti) acél, régi,de újra színterezett ss-ként használt outi vázat,papucs cserére,hogy akár fixiként is használható legyen.Az egy dolog,hogy 3méterről,le nézve és"lenézve"közölte a szervizes kolléga,hogy Á,nem derosa,sőt hegesztett váz,stb,míg a kedves eladó fiú,velem egyetértve közölte saját kollégájának,hogy,nem,ez forrasztott vázas,és elég jó állapotban,van.ezek után megbeszéltük,hogy igen a kerék beljebb,és kicsit feljebb kerül,majd ez is gond lehet,de miután régi váz és hosszú benyúlású fékkel volt használva,van benne annyi tartalék,hogy ezt a vázgeó módosulást a támvillánál elbírja.Ezek után még,megkaptam,hogy "de a villát,kormánycsapágyat,monoblokkot is ki kell szedni"(ezt az indoklással meg is értettem rögtön.....)csak,hogy előtte telefonáltam és direkt rákérdeztem,mennyire kell lebontanom a vázat,mire a kormányt,féket,ha van a váltót szedjem le, a villa és monoblok maradhat.Tehát én úgy gondolom,hogy ez végül rajta maradt,nem az én hibám,de ettől eltekintve úgy voltam vele ám legyen,szedje le a szervizes,lesz vagy7 perc munka(nekem se több)nincs semmi berágódva 4 hónapja lett összerakva.Nem lesz macerás.Mindent megbeszéltünk,rá kérdeztem a papucs cserénél elkerülhetetlen kb 10cm es festék égésen kívül lehet e a váznak,vagy festésének egyéb károsodása azt a választ kaptam,hogy semmiképpen ez nem fordulhat elő. Tegnap elhoztam a vázat,tüzetesebb átnézés nélkül,mondván méltán híres és neves szervizbe mi történhetett,egy olyan vázzal,amin betegség miatt a megbeszélt módosítás el sem készült. Ezek után kérdezem én,a legnagyobb tisztelettel,hogyan történhetett meg,(otthoni összeszereléskor tapasztaltak alapján) -hogy a villa fémforgácsosan került vissza a helyére,amit a ropogás, egyértelműen jelzett, -szorult a monoblokban a négyszög tengely,de nem egyszerű módon,amit igen nagy munkával tudtam csak kihajtani,A diagnózis ferdén lett belekapatva a jobb oldali ellen alkatrész ami a csészét jobb oldalról rögzíti, ekképpen kellő módon feszítette is,illetve ezáltal nem is tudott volna a ferdeség miatt a két anyag egymással tökéletes,szigetelt egységet alkotni(hogy szigetelő gumi gyűrű volt e benne gyárilag,azt most nem is tudom a VP.be van de ez már szinte mindegy is ,hisz a monoblok ígyis kuka lett.Nagyon csalódtam ebbe hányaveti munkavégzéssel ellátott oktalan szerelésbe.ha én így végezném a munkám már másnap nem kéne felvennem azt.A legborzasztóbb az,hogy észre sem vette a szerelő hogy gond van(talán betudta annak ez egy "vacak régi váz azért szorul"Vagy ami még rosszabb,észre vette csak nem javította ki a hibát,Ami igen egyértelmű, monoblok csere lett volna,hisz jobbos elelmet honnan akasztott volna le. -illetve itt van még a rákérdezet"lehet e a váznak még károsodása? kérdés, hát lett,az egy dolog,hogy a matricát és bandázst lenyúzták(ezzel sem értek egyet,de ismerve a magyar precizitást,és munka mentalitást még elviseltem volna,eszközöltem volna egy sima cserével,de a szerelő állványra való kontár,figyelmetlen vázfelhelyezés mellet már nem tudok elmenni.Nem volt benne gumi betét?vagy szorítás közben még mozgatva lett? Az eredmény festék horzsolás fémig hatoló karc matrica lenyúzódás,illetve a munkapadon történő(valószínűleg)mozgatása több horzsolódás a vázon. Az eredmény nem,hogy a váz javult volna,még avulás következett be aminek a helyreállitása többe lesz mint amit maga a váz nyersen ért volna. matamatikailag -adott volt egy váz,15e tért, -ami szinterezve(homokfúva) volt már egyszer 10eft-ért -volt benne egy új mono-2200-ftért,tehát összérték 27200ft innen indultunk erre jött volna a kb 12000ft papucs csere=39200ft(plusz otthon egy kis esztétikai airbrush amit magamnak megoldok ingyen(támvilla)A villát kormány csapágyat jelen esetben nem számolom
-most kell bele egy új monoblok,ami megint 2200-ft -újra kell festettni , ami újra 10000-ft tehát 12200ft plusszköltség,ha azt szeretném hogy olyan legyen amilyen a szervizbe szállitásakori állapotának felel meg.És a papucs maradt a régi.a mérleg eddig -volt egy váz 27200ft-ért amire 12200ft költök és mégse olyan amilyennek lennie kell mert papucs csere máshol is(sajnos messzebb is)szinténb 12 e-ft vagyis így már 24200ft-a költségem,ha ehhez hozzáadom a szervizbe szállítási állapot ár-értéket.akkor 51400ft ba van(lesz) a váz a plusz 12000 helyett a deficit 12200+utazásköltség+időveszteség+idegesség. Ugye,hogy nincs igazam? Tévedések elkerülése a véget a macerát a váz eszmei mértéke miatt "kell felvállalnom" (de szerintem trabant,vagy mercedesz mind kettőt azonos gonddal kell szerelni)enélkül,jelen esetben beszélhetünk Váz hátrányos megkülönböztetéséről"váz rasszizmusról is ha így jobban tettszik. Most hogy e levél olvasásakor el lettem küldve az anyukámba,és jót derült mindenki aki olvassa,elküldöm a mellékelt fotókat is,miről is beszéltem írtam.Ezek után a tervbe vett alu pályavázamba gondolt modus gipiemme kerékszett összeállítást(amiről 3 hete beszéltem még az egyik eladó fiúval)nem meg lepő módon inkább máshol rakatom össze,akkor is ha néhány ezer forinttal többe lesz. -Miután az eladókkal és az árukészlettel gondom nincs,vásárló maradok,de senkinek nem fogom ajánlani a szerviz munkát,szerintem érthető okok miatt üdv papp attila ui a "kritikát,főleg ha őszinte,és jogos,méltósággal kell kezelni".annonimus