Berohadt négyszög monoblokk kihajtása

1-18 (18 hozzászólás)

Elküldve: 2012.04.17. 17:44 mematyi 

  • mematyi avatar
  • sima XC-s
  • Nyíregyházi bringások csapat
  • Nyíregyházi bringások csapat
  • hozzászólások: 302
Témaindító hozzászólás:

Sziasztok!

Segítség kellene egy négyszögtengelyes monoblokk kihajtásához.

Az egyik oldali tartócsészét már kiszedtem, viszonylag könnyen jött, de magát a blokkot ne adj isten, hogy ki tudjam csavarozni.

Ugye az van, hogy a blokk maga visszafelé menetes, vagyis az óramutató járása szerint kell kifelé hajtani.

Na most én így csináltam, még ráraktam plusz egy kulcsot, hogy nagyonn legyen az erőkar, de csak azt értem el, hogy picit benyalódott a blokkon!! a kihajtószerszám helye.

Pedíg rendesen beleillesztettem, és kb teljes testsúllyal ránehezedtem.

VAn ötlete valakinek, hogy hogy kéne?

Elküldve: 2013.10.01. 16:50 dr.anonimus 

  • dr.anonimus avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 683

Spanyolviasz itt is feltalálódott Itt a megoldásom: monoblokkihajtó szerszámra helyezek egy méretes alátétet, vagy valami hasonlót (általában szétszedett nyeregcsövek fejét szoktam használni) + a blokk saját csavarjával rögzítem, apróbb szépséghiba, hogy a bal, azaz a nem hajtásoldalon néha meg kell állni lazítani a csavaron. Erőkarnak meg jöhet a 600mm hosszú acélkormány, a 32-es villásra

Elküldve: 2013.10.01. 14:51 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1019

@szabics: ügyes megoldás! Ez nekem nem jutott eszembe pedig valóban, így lehet a leghatékonyabban belehúzni a szerszámot a fogazásba.

Elküldve: 2013.10.01. 01:11 szabics 

  • szabics avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 1

Hello!

Tavalyi a téma, de bármikor kerülhetünk ilyen megoldhatatlannak tűnő helyzetbe. Én egy használt montit vettem nagyon jó áron,és a felújítás közben bukkantam a berohadt monoblokkra, amit szemmel láthatóan hiába próbált valaki kibányászni. Hab a tortán,hogy a csésze fogazása is sérült volt, a kiszedő szerszám folyton kiugrott belőle.

Végül rájöttem, hogy a monoblokk tengelyén lévő menetes furatba bele tudok hajtani egy első kerékbe való tömör/nem gyorsrögzítős/ tengelyt mert egyeznek a menetek. A monoblokk kiszedőt a közepén lévő furaton át felerősítettem egy alátéttel és anyával a keréktengelyre. Meghúzva az anyát sziklaszilárdan rögzíteni tudtam a kiszedő szerszámot a monoblokk csészén, megelőzve azt hogy kicsússzon a helyéről. Ezek után a kiszedő szerszám nyeléhez /az én esetemben egy franciakulcs volt/ két ponton hozzákötöztem egy tetőlécet jó szorosan. Így több mint 1 méteres erőkarral ki tudtam szedni a rozsdás csapágycsészét!

Jó megoldás az asztalos szorító és a hegesztő is, de nekem egyikből sincs. Végül is ezek nélkül is megoldható!

Elküldve: 2012.04.21. 16:10 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1019

@mematyi: dremel hijjan flexszel, de szedtem mar ki en is igy.monoblokkot, hogy.megvagtam es.osszetortem. Viszont ott serul a vaz, emiatt nem.javasoltam ezt a.megoldast.

Mondjuk az egy.erdekes.monoblokk volt, a szerszamfogaknal gyenge volt az anyag, a cseszet viszont szinte megkarcolni sem sikerult kezifuresszel.

Elküldve: 2012.04.20. 20:28 mematyi 

  • mematyi avatar
  • sima XC-s
  • Nyíregyházi bringások csapat
  • Nyíregyházi bringások csapat
  • hozzászólások: 302

NA, végre sikerült. Azért leírom hogy, hátha ezután ezt is tudjátok tanácsolni másoknak, ha ilyen problémájuk van:

Mivel nem segített semmi, elkezdtem szétszedni, hogy hátha.

Levágtam a bal hajtókart a tengely végével együtt, utána pedig dremellel kicsiszoltam, és leszedtem az első ipari csapit. Aztán kiütögettem a tengelyt belőle. Eztán jött a hajtásoldali csapi kicsiszolása, majd kiszedése, így csak a csésze maradt benne, továbbra is mozdíthatatlanul.

Vékony vasfűrészlappal, meg dremellel kivágtam egy szeletet a csészéből úgy, hogy közben vigyáztam, ne nagyon vágjak bele a monoblokkházba. Aztán kivettem a szeletet, de még mindig semmi. Végül franciakulccsal összenyomtam a bennmaradt részt, és végre megadta magát nekem.

Érdekes, hogy csak egy pici felületi rozsda volt a csészén, de emiatt lehetetlen volt kiszedni.

Elküldve: 2012.04.19. 07:35 mematyi 

  • mematyi avatar
  • sima XC-s
  • Nyíregyházi bringások csapat
  • Nyíregyházi bringások csapat
  • hozzászólások: 302

Hát, majd próbálkozom. Igaz, hogy a kulcs sem valami hűde keméyn, edzett cucc. MInden esetre a hegyesztés marad az utolsó lehetőség.

Még próbálok szerezni ilyen rádughatós villáskulcsot, hátha azzal jó lesz.

Amúgy be van csavarlazítózva

Elküldve: 2012.04.18. 21:41 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@mematyi: Nincs megváltó ötletem. Csak eszembe jutott, hogy próbáltál-e egy kis csavarlazító löttyöt juttatni a mono és a ház közé? Összeragadt vasakat néha a kulcs nyelére mért igen finom, rezgésszerű ütések is megmozdíthatnak (mindkét irányba próbálkozni kell). Egyszer kétszer nekem bevált az ilyesmi.

Elküldve: 2012.04.18. 20:54 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1019

@mematyi: hegesztő.

Amúgy nem akarom leszólni a szerszámod, de ha elnyalja a villáskulcs, az gáz. Még ha a monoblokkot mozgató recéi kopnának, amik vékonyak, no de a lapolás?

Nincs elnyúlva kicsit a villáskulcsod? Ha lötyög rajta, az hamar elnyalja.

Elküldve: 2012.04.18. 17:29 mematyi 

  • mematyi avatar
  • sima XC-s
  • Nyíregyházi bringások csapat
  • Nyíregyházi bringások csapat
  • hozzászólások: 302

Hátm a kulcsot ebayről rendeltem, de mivel kb 3 hónapra jött meg, visszafizették, és így ingyér volt.

kép

Úgy csináltam, ahogy krupcheck mondta, kb 40-50cmes erőkarral, de még mindíg meg se moccan, csak kezd lenyalódni a szerszámról a villáskulcs helye.

Innentől végképp nemtudom, hogy hogyan tovább.

Elküldve: 2012.04.17. 19:15 Suhanc_T3700 

  • Suhanc_T3700 avatar
  • sima XC-s
  • Veszprém megyei bringások csapat
  • Veszprém megyei bringások csapat
  • hozzászólások: 7

@Krupcheck: Ja, az igaz, hogy mindenképp lyukasnak kell lennie. :) Amúgy nekem olyan van, hogy csak a villáskulcs megy rá, így én mindig a csavarral rögzítem.

Elküldve: 2012.04.17. 18:54 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1019

@Suhanc_T3700: !!!! és tényleg, ez eszembe sem jutott, köszi a tippet! (:

Szerintem minden monoblokk szerszámnak "lyukas" a közepe, hisz át kell, hogy menjen rajta a tengely. Mondjuk én így is dugókulccsal használom (mmint a hengeres 6szögfejű mókát értem alatta, nem csak a nyelet magát), mivel csak az van, tehát nálam ez a jelenlegi eszközöknél nem nyerő, de ha villáskulcsot használ az ember, akkor mindenképp.

Köszönjük az ötletet!

Elküldve: 2012.04.17. 18:35 Suhanc_T3700 

  • Suhanc_T3700 avatar
  • sima XC-s
  • Veszprém megyei bringások csapat
  • Veszprém megyei bringások csapat
  • hozzászólások: 7

@Krupcheck: Elsőre nekem sem jött le a megoldásod, de mostmár értem én is, és sztem. egyszerűbb megoldás az, hogy ha a szerszámot rárakod, és ha van középen rajta lyuk (legalábbis az enyém olyan, lehet hogy a kérdezőé is) akkor a hajtókar csavarja alá egy nagyobb alátétet kell rakni, és a csavart behajtani a helyére, így az a helyén tartja a szerszámot. Persze ha dugócsulra szerelhető, akkor az én megoldásom nem jó, ott jön szóba a tied. Amúgy én is most ezzel kínlódok, most épp egy hosszabb kart szeretnék majd ráhegeszteni a szerszámra.

Elküldve: 2012.04.17. 18:30 mematyi 

  • mematyi avatar
  • sima XC-s
  • Nyíregyházi bringások csapat
  • Nyíregyházi bringások csapat
  • hozzászólások: 302

Jaa, mostmár értem, köszi.

Tényleg jó ötlet.

Amugy már nem kell oda fadarab, mert leflexeltem a tengely másik végét, mert ott meg a hajtókar menete ment szét.

MOndjuk a bal hajtókarban maradt csokot se tudtam még kiütni, de azt majd kifúrom belőle max.

Komolyan, ha ez kijön, és elhasználódik az új, ezután csakis integrált hajtást veszek.

Elküldve: 2012.04.17. 18:21 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1019

@mematyi: az attól függ, hogy hegeszted oda (: meg a szerszámmal ellentétben az odavarrt erőkar nem fordul ki.

Első módszer: van ugye a monoblokknak egy tengelye. Benne van egyben a vázban. Amikor elkezded hajtani, ha nem nyomod rá a szerszámot, akkor kifordul, és összebarmolja a monoblokk recéit. Tehát bele kell nyomni.

Legegyszerűbb úgy, hogy egy pillanatszorítóval ráhúzod a szerszámot. Ennek célszerűen a tengely másik végén tudsz ellentartani. Arra meg nemárt tenni egy fa lapot, hogy ne a vast a vasnak szorítsd.

Ennyi. Lehet kicsit gyépésen írtam le, de szájbarágósan kérted.

Elküldve: 2012.04.17. 18:15 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

Én szinterezés után szívtam, mire ki tudtam szedni a csészéket, amiket a menet védelme céljából tekertem be. Ott konkrétan a csapágyház, és a csésze összesült a festék segítségével. Na az szopás volt.

Elküldve: 2012.04.17. 18:13 mematyi 

  • mematyi avatar
  • sima XC-s
  • Nyíregyházi bringások csapat
  • Nyíregyházi bringások csapat
  • hozzászólások: 302

Hát, gyárilag van benne ez.

Ez az összhúzós dolog /első megoldás/ érdekelne, csak picit szájbarágósabb formában, mert így elsőre nem jött le. Többször meg nem próbálkoznék, mert tuti hogy a végére teljesen lenyalnám, és akkor marad a hegesztés

Az nem megoldás, hogy visszatekerem a nem hajtás oldalit is, és az tol rajta annyit, hogy megindul, vagy nemtudom?

Amúgy a hegesztés szerintem nem játszik, mert ha teljes testsúllyal, meg szerszámmal nem jött(kb 30cm-es erőkarral, mert féltem, hogy kettétörik a crmo kulcs), akkor nem hinném, hogy egy házi hegesztés kibírna ekkora erőt. Reméljük nem kerül rá a sor.

Elküldve: 2012.04.17. 17:55 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1019

Halihó!

Ezt te raktad bele, vagy gyárilag van a bringában? A kérdés csak arra irányul, hogy vajon meg lett-e kenve a menet berakás előtt. Nyilván ha gyárilag lett berakva, akkor lényegtelen, mert nem tudod. Ez esetben valószínűleg van alatta zsír, csak túl van húzva.

Ha te raktad be, és nem raktál alá zsírt, akkor egészen biztosan berohadt.

Szoptam jó sokat ilyenekkel, nekem 2 módszerem van.

  • szerszám bele a monoblokkba, karral, mindennel, a tengely másik végére egy fa léc, és összehúzom a cuccost egy pillanatszorítóval. Ez ugyan logikátlannak tűnik, hisz a beszorítástól nem lehet kitekerni, de annyit általábam mégis tud mozdulni, hogy megindítsd a kihajtást. Utána ha megmoccant, akkor le lehet szedni a szorítást.

  • ez a brutálisabb, de a lehető legkisebb károkozást szem előtt tartó módszer: fogsz egy hosszabb zártszelvényt/csövet/akármit, és finoman, hogy a terjedő hő ne égesse le a festést a vázadról, meg amúgy sem kéne hőkezelni a középcsapágyat, odahegeszted a csészéhez. A berohadt monot is ki lehet így hajtani. A menetek jobb esetben megússzák, maga a csésze, illetve a monoblokk lesz csak használhatatlan, de ha egy olcsóbb cuccról van szó, vagy eleve rossz (mi másért szednéd ki?), akkor mindegy neki.

Utóbbi módszernél arra vigyázz, hogy a ráheftelt kart ahogy forgatod, lehet, hogy hozzáér valahol a vázadhoz, jó eséllyel a támvillákhoz, amik ugyebár szélesebbek. Tehát evvel is csak megindítani lehet, utána levágod, és csőkulccsal kihajtod a monot.

Ha a menet ép, akkor csak megindítani nehéz, onnantól szinte kézzel jön.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!