Bicikli telóba próbált már valaki motortelóba való olajat?

1-22 (22 hozzászólás)

Elküldve: 2015.06.03. 20:50 llaszlo 

  • llaszlo avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 90
Témaindító hozzászólás:

1dl 4-500Ft a motorex-ből. Viszont ez jóval barátibb áron van. http://www.olaj24.hu/T/repsol-moto-fork-oil-5w-villa-olaj-1l..

Lesz-e valami baja a telónak, hogyha ilyen olajat teszek bele? RS Judy SL 2001 amúgy.

Egyáltalán mi a különbség a kétféle olaj között? A viszkozitásuk az megegyezik. Azt honnét lehet tudni, hogy az olaj biztosan csereérett? A szervizkönyv kb 2000km-t ír, de ha kell sűrűbben is cserélem.

Elküldve: 2015.06.07. 20:14 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1019

@llaszlo: a teflonos is jó természetesen. Valószínűleg jobb is, mint a szilikonzsír, de ez utóbbival sem tudsz neki ártani. Asszem 2-300 Ft-ért vettem egy kis tubust, a "keményebbik fajtát".

Elküldve: 2015.06.07. 18:24 llaszlo 

  • llaszlo avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 90

@Krupcheck: Kösz. Máshol teflont olvastam, hogy jó, mert az kell a jobb kenéshez az ilyen villáknál. Sima szilikonom úgy tudom, hogy van itthon is. Vagy otthon apumnak talán még maradt.

Elküldve: 2015.06.07. 16:44 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1019

Ha mozog szépen, akkor jó, tökmindegy mi hogy áll benne.

Ami mozog, csúszik, az mindig meghálál némi zsírzást. Én szilikonzsírt szoktam használni erre, meg a becsúszók külső kenésére is. Az biztosan nem károsítja a gumialkatrészeket.

Elküldve: 2015.06.05. 22:11 llaszlo 

  • llaszlo avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 90

@Krupcheck: Kösz az eddigi segítséget. Neked és másoknak is.

Sikerült megcsinálni a csillapítást is. Biztos, hogy rosszul rakta össze aki előzőleg szétszedte. Mert nem volt teljesen betolva és egy kis pöcök ami szerintem a max 90 fokos forgatásért felelt ki is esett belőle (amikor bele néztem teljesen ferdén állt) és szerintem nem is tudom vissza tenni, mert annyira pici és nagyon nehéz lenne bele rakni. Legfeljebb megjegyzem, hogy mettől meddig tart a 90 fok. A csillapítás állítás egyébként egy kb 1.5mm széles és 5-6mm hosszú rés növelését vagy csökkentését jelentik ennél a villánál? Tehát a nyitva van, akkor a 1.5x6mm-es résen át tud áramolni az olaj, ha zárva, akkor meg nyilván nem tud átfolyni itt.

Az egyik gyűrű ferdén is volt a villában. Konkrétan totál más helyen volt beszorulva, mint ahol eredetileg lennie kellett volna. Itt a 7. oldalon van. Shaft Guide Ratainer ring a neve 17-es alkatrész. Ez a 2000-es villákhoz van ilyen kéne a 2001-eshez is, de nem találtam. http://www.pigseye.com/bikes/Jenny/RockShox_spareparts.pdf

Sikerült kiegyengetnem, de azért nem olyan szép, mint a másik lábban lévő. Ez nagy gond lehet?

Most, hogyan tovább? Mire figyeljek az összerakásnál? Mit tisztítsak meg és hogyan? Zsírt kell-e használni? Mert vannak benne részek amiknél egyértelműen zsír van. Viszont a szervizkönyv nem írja, hogy zsírozni kéne. Egyébként belülről egyáltalán nem koszos. Sőt az olaj szinte teljesen újnak tűnik. Tehát nem rég tisztíthatták ki. Lehet, hogy pont azelőtt mielőtt az előző tulaj megvette. Ő meg nem is használta végül. A becsúszókat kívülről érdemes valamivel kezelni, hogy tovább bírják?

Elküldve: 2015.06.05. 21:00 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1019

A csillapításban lévő olaj szerepe legkevésbé a kenés. Nyilván azt is ellátja, de elsősorban azért van, mert a nyíláson, amit az állítóval tudsz szabályozni (illetve jelenleg nem, ennek látatlanban nem tudom az okát) átáramlik, evvel lassítja a villa mozgását egyik irányban (másik irányban egy szelepen át megy, ami nyit, és kb. ellenállás nélkül átengedi).

Ebből kifolyólag kevesebb olajjal is működőképes, csak hamarabb elfárad az olaj. Nem tudom, hogy ebbe a villába mennyi a tökéletes mennyiség, ha a gyár szerint 30cc, akkor valószínűleg annyival is jól fog működni, az már elég arra, hogy a teljes rugóútra kitartson az olaj. Mármint hogy elég legyen. Amúgy így logikusan végiggondolva a villában lévő folyadékoszlopnak kicsit magasabbnak kell lennie, mint a rugóútnak. De ez csak egy elképzelés, nem biztos, hogy így van, nem tudom miként határozták meg az áramlási viszonyokat a villatervezők.

Elküldve: 2015.06.05. 20:22 llaszlo 

  • llaszlo avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 90

@llaszlo: Nem barna hanem fehér/szürke gyűrű van a képen. de a szín lényegtelen.

Elküldve: 2015.06.05. 20:19 llaszlo 

  • llaszlo avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 90

@Krupcheck: A visszaút csillapítót nem lehet állítani. Nem forog el a műanyag "zárószelep" vagy mi. Azzal mit lehetne csinálni?

Knight_ : Igen ez egy jó ötlet. De most már tuti, hogy 2001-es. Teljesen szétszedtem és azt hiszem, hogy arra is rájöttem, hogy a bal lábba miért csak 30cc olaj kell.

Ez a 2001-es. Itt látni, hogy a bal lábban nincs egy barna gyűrű. http://fstatic1.mtb-news.de/img/photos/1/5/9/9/3/9/_/large/RockShoxJudyXC.jpg

Ez meg a 2000-es és itt mindkét helyen ott van a gyűrű http://fstatic1.mtb-news.de/img/photos/1/5/6/2/2/7/_/large/DSCN4038.JPG

Elküldve: 2015.06.05. 15:16 Knight_ 

  • Knight_ avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 220

@llaszlo: Ha tudod a pontos sorozatszámot, akkor szerintem érdemes írni a gyártónak. Én már többször kerestem meg gyártót közvetlenül a problémámmal és előbb-utóbb mindegyik válaszolt. Igaz, hogy a Sram-nak még nem kellett írnom sosem.

Elküldve: 2015.06.05. 15:16 llaszlo 

  • llaszlo avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 90

@llaszlo: Közben megtaláltam a rugókat is. A piros-sárga az pont az én súlyomhoz van. :) http://www.sillygrin.co.uk/techstuff/service/rs/quick%20start%202001%20judy%20xc.pdf

Elküldve: 2015.06.05. 15:13 llaszlo 

  • llaszlo avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 90

@Krupcheck: Köszi. Tehát, akkor elég lesz a 30cc is, hogyha az van előírva? Az is megfelelően keni a villát? Azt hiszem ez már tuti, hogy 2001-es. Akárhol nézem a 2000-esnek a kinézete is teljesen más. Viszont belülről meg állítólag tök egyformák. Mégis a 2000-esben 120-120cc olaj van előírva, a 2001-esben meg 130 és 30cc.

Sajnos a 2001-esről sehol sem találok ilyen robbantott ábrát, mint ami ebben van. http://www.pigseye.com/bikes/Jenny/RockShox_spareparts.pdf

Elküldve: 2015.06.05. 14:14 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1019

@llaszlo: férhet bele több, az nem gond, csak ha épp úgy van kitalálva, hogy annyi kell bele, és nem több, akkor több olajnál lehet, hogy nem fog tudni időben átáramlani, mikor a teló benyomódik, és maradék kilövi a kupakot, vagy kinyit valami tömítést. Nem valószínű, de előfordulhat. +/- pár mililiter biztos nem fog ártani, de többszörösét már lehet nem kell beletenni.

De ki kell próbálni, simán lehet, hogy nem okoz semmi gondot. Szervizeltem egyik telómat úgy is, hogy semmi infóm nem volt hozzá, raktam bele valamennyit aztán megnéztem jó-e. Jó volt d:

A különböző keménységű rugó nem okoz gondot, nyilván összeadódik a két rugó ereje, tehát együtt adják ki a keménységet. Az eltérő rugók tetszőleges kombinációjával lehet ezt belőni többféleképpen.

Elküldve: 2015.06.05. 13:06 llaszlo 

  • llaszlo avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 90

@Krupcheck: Az lehetséges, hogy gyárilag csak 30cc olaj kell, viszont belefér a szárba a 120-130cc is? A csillapítás oldalon ok, hogy kell bele a 130cc. De a másik lábban is kb ennyi volt.

Itt ugyan pont a Judy SL nincs felsorolva, viszont az összes 2001-es villa 01-es kóddal kezdődik. http://bikeworldiowa.com/articles/rockshox-inc.-announces-recall-of-bicycle-forks-pg53.htm

Nem hinném, hogy egyedi lenne, mert szinte teljesen úgy néz ki, mint itt. Piros és ilyen matricák is vannak rajta. A villaváll az fekete. http://www.enduroforkseals.com/sitebuildercontent/sitebuilderfiles/01rsjudyownersmanual.pdf

Maga a villa nagyon jó állapotban van, viszont tuti, hogy volt szervizelve. Mert olyan, mintha az olajcsere óta nem is használták volna. Teljesen tiszta benne az olaj. Az eladó is mondta, hogy ő nem használta csak állt nála.

Az nem probléma, hogy különböző keménységű rugók vannak benne? Legalábbis az egyiken sárga a másikon piros festés van és eltérő a színük is.

Elküldve: 2015.06.04. 21:58 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1019

Fogalmam sincs. De őszintén. Évjárat meg tudás alapján indulnék el. Ha valami OEM verzió, brngához igazított egyedi festéssel, na akkor szopás van.

Elküldve: 2015.06.04. 19:52 llaszlo 

  • llaszlo avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 90

A villanyakon van egy szám: 014G002868 vagy D146002868

Azt nem tudom eldönteni, hogy az első az 0 vagy D és a negyedik vagy G vagy 6-os. A többi szerintem stimmel. Ebből egyértelmű, hogy melyik évi villa?

Elküldve: 2015.06.04. 19:00 llaszlo 

  • llaszlo avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 90

@llaszlo: Persze az is lehet, hogy amikor karbantartották túl sok olajat tettek az egyik szárba és azért volt mindkettőben ugyanannyi olaj.

Elküldve: 2015.06.04. 18:08 llaszlo 

  • llaszlo avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 90

@Krupcheck: Azt hogyan tudnám megállapítani, hogy pontosan melyik Judy villám van? Mert szétszedtem és nem úgy tűnt, hogy a az egyikben 130cc a másikban meg 30cc olaj lenne. Inkább egyforma mennyiség volt a kettőben. De fogalmam sincs, hogy ez most melyik villa. Az eladó sem tudta.

Elküldve: 2015.06.04. 16:34 llaszlo 

  • llaszlo avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 90

Köszönöm a válaszokat. Máshol is azt írták, hogy csak a viszkozitásra figyeljek. Már csak rá kell jönnöm, hogy pontosan mit és hogyan szedjek szét. A gyári útmutató nem annyira részletes és csak angol verzió van belőle. youtube-on sincs semmi erről a villáról.

Elküldve: 2015.06.04. 08:57 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1019

Pár éve bringaboltban érdeklődtem, hogy mit tegyek a telómba. Mondták, hogy van Motorex, az általad is írt ár körül, de inkább tekerjek el egy motorosboltba. Ott én is Repsolt vettem (megfelelő viszkozitásút), köszöni jól van minden teló amibe azt tettem. asszem 1000 Ft volt egy liter...

Elküldve: 2015.06.04. 01:21 Knight_ 

  • Knight_ avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 220

@llaszlo: Én már raktam JudyII-be 10éves 5W40 autó olajat is, és azzal sem volt gond :D. A hideg viszkozitás és a mennyiség stimmeljen, az a legfontosabb. Ha teleszkópba való olajat veszel, azzal nem lehet gond.

Elküldve: 2015.06.03. 22:11 meridásgaluska 

  • meridásgaluska avatar
  • sima XC-s
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 381

semmi baja nem lesz. Megváltozik az olaj színe, koszos lesz. A csillapításban félévente/évente cseréld az olajat a lábban meg ha szétszeded akkor úgyis kicseréled azt a kis mennyiséget.

Elküldve: 2015.06.03. 21:15 llaszlo 

  • llaszlo avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 90
 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!