Bicikli vásárlás! Nektek mi a véleményetek erről?

1-21 (21 hozzászólás)

Elküldve: 2016.05.22. 11:22 Gliss 

  • Gliss avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 57
Témaindító hozzászólás:

Születés napom alkalmából csillogó szemekkel, megjelent előttem a szűk családi kör, hogy tudják mennyire szeretek bicajozni: és ők most meglepnének egyel!

Mielőtt még kiugrottam volna a bőrömből örömömből... találjátok ki! Megmutatták a biciklit melyikre gondoltak.

Jó, elmentünk, megnéztük. Azt történt amire számítottam: találtam volna magamnak kényelmes biciklit, konkrétan 15 perc alatt, csak az egy majdnem 200 ezres KTM volt. Nem az a 100.000ft körüli, amit ők kinéztek nekem. A KTM isteni volt, a másikat pedig (lehet, hogy én vagyok elfogult), de nem is biztos, hogy lecseréltem volna az én Régi Német gépemre.

Ti mit tennétek:

  1. Feleljek meg az elvárásoknak: és hozassam el azt a bringát, amit ők kinéztek. (Ez lett volna a boldog befejezés)

  2. Mondjam azt, hogy inkább a meglévőt akarom felújítani. (Kattantnak néztek, mit ragaszkodok, ahhoz a régihez)

  3. Hozzasam el a szép kis KTM-et. :) (Húzták a szájukat milyen finnyás p.csa vagyok, hogy 100 alatt már nem is találok)

  4. Kérjek időt! (Azt mondták nincs idejük, ha nem döntök most, elköltik másra a pénzt)

  5. Hagyjam az egészet a fenébe, ha nem értik meg, hogy nem találok 2 nap alatt 100 körül biciklit!

Ti mit választanátok?

Elküldve: 2019.05.22. 17:39 Miki7 

  • Miki7 avatar
  • hozzászólások: 1

Női kerékpár vásárlás előtt állok. Anyukámnak szereték venni a keretem 80.000 forint. Bevásárlásra használná valami olyan kellene amit könnyű tekereni.(Nem ragaszkodom váltóshoz) Melyik márkát ajánljátok?

Elküldve: 2016.05.25. 15:01 Gliss 

  • Gliss avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 57

Van kifejezetten olyan szervíz, ahol régi cangákat újítanak fel és az is nagyon jó ahol, a múltkor voltam. Szerintem megérdeklődöm, mindkettőnél, hogy mit javasolnak, milyen alkatrészekkel és mennyiért. :) Meg hozzá dobom a saját ötleteimet és azokat is amiket ti írtok. :)

Elküldve: 2016.05.25. 14:49 Gliss 

  • Gliss avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 57

@OKdoki: Megnéztem a videót, szerintem hasonlóan ülök a bringán, mint ahogyan a srác...

Elküldve: 2016.05.25. 14:35 Gliss 

  • Gliss avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 57

@OKdoki: Megfigyeltem, hogy ha kicsit hátrébb csúszok a nyergen és jobban rádölök a kormányra, akkor hatékonyabban tekerek. :) Lehet a kormányon álítattok inkább (azt nem tudom magamnak, mert nincs hozzá kulcsom, de pl. ismerősömnek van).

Egyébként nagyon kényelmes a nyereg, ennél egyelőre én csak kényelmetlenebben ültem. :)

Elküldve: 2016.05.25. 14:20 Gliss 

  • Gliss avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 57

@JPeti86: Bocsi, hogy nem reagolok mindenre, de nem vagyok azon a szinten, hogy komoly szakmai beszélgetést lehessen velem folytatni, bicikli témában. :D :D :D

Nekem is defekt védős kerék külső (és egy sima belső) került bele, pont pár héttel ezelőtt. Kicsit megéreztem mikor előszőr cipeltem lépcsőn, de ez van... Azzal vigasztalom magam, hogy több óráig meg a bicikli cipel engem. :D Egyébként meg ha már nagyon nem birom majd el, fölszntre költözök, vagy kertes házba. :D Bringázni is jobb a vidéki jó levegőn!

Elküldve: 2016.05.25. 14:16 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@Gliss: @Gliss: Miért gondolod, hogy a nyereg kényelmesebb lenne kicsit hátrébb? Ha a vízszintesre állított pedálon van a lábad akkor körülbelül megfelel ennek a beállításnak? https://m.youtube.com/watch?v=oE3XyTXUIxU A nyeregcső hátranyúlás inkább a hajtókar tekintetében fontos. Bő két centi amit egyébként nyerni kehet vele. A nyerged sínje azonban nem az elterjedt szabványnak megfelelő, így talán nehéz hozzá beszerezni nyerekcsöveket, iletve egy nyereg cserét is be kell tervezni, ha a kézenfekvő utat választod. Viszont, ha elégedett vagy vele a kényelem szempontjából, akkor lehet, hogy ragaszkodnod kéne ehez, mert sokszor csak a többszöri cserével lehet megtalálni az igazit. Ezen ugyan segíthetnek a próbanyegek, már ahol rendelkezésre áll olyan kellően nagy választékban. Ha úgy érzed a kormány túl közel van, akkor elsőre annak a beállításával kéne megpróbálkozni.

Elküldve: 2016.05.25. 13:35 Gliss 

  • Gliss avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 57

E-miatt nem is biztos, hogy cserélném az agyváltót... még van rá garancia is. Nem tudom... Ha jó áron raknak bele újat (esetleg több fokozattal), akkor talán cserélném.

Elküldve: 2016.05.25. 13:31 Gliss 

  • Gliss avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 57

@JPeti86: Ezt a bringát én a "lomisokkal" hozattam egy évvel ezelőtt Németországból. :) Mivel nem értettem hozzá az volt a kikötésem, hogy nagy legyen a váz, mert magas vagyok. :)

A vázméretet nagyon eltaláltam. :) Az is volt a gond az új bringákkal, hogy mind kicsi volt. Az én vázam 75cm és erre a méretre nekem azt mondták a Hervisben, hogy nincs is (?)

Tehát a vázam marad! Ezért döntöttem a bringa felujításába. A nyergem szuper kényelmes, bár kényelmesebb lenne pár centivel hátrébb. :)

A kormányom tulajdonképpen teljesen új, a régi kicsi volt. Cseréltettem.

Az agyváltó is szervizelt, működik.Csak egyedül annyi baja van, hogy 2-es és 3-mas fokozatba nem mindig vált, vagy hol a 3-masba (2-tes hellyett), vagy forditva. A többi fokozat jó!

Elküldve: 2016.05.25. 06:12 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

Szia! Igényes festés az nyilván szakembert kíván, meg homokfúvás meg autófényező vagy porfestő szokta csinálni. Aztán óvni kell hogy ne verd le. Részemről inkább az igénytelen megoldás ami beválik, de nem akarlak rábeszélni, mert csak messziről (2 méter) néz ki jól. _Amikor teljesen szétkapom a biciklim nagygenerálkor, akkor lefújom akril metálfényre, olyan színre ami épp tetszik. Szigetelőszalaggal maszkolva több szín is lehet. Eredetileg fekete volt, utána arany, most zöld-ezüst. A Downhill gép is kapott egy réteg átlátszó lakkot. Meg betekerem egy rossz felvágott gumibelsővel azt a részt ahol leginkább le szoktam verni, de ígyis újra kell fújjam kb 5évente. Édesanyám bringája meg kalapácslakk Hammerite-al van festve, az sokkal strapabíróbb anyag, de azért szín felfrissítésnek azt se árt néha újra kenni.

A váz súlyáról: a karbontól félnék (versenyzők törékeny játékszere, drága és hegeszteni se lehet), az alumíniumtól kevésbé (attól függ milyen vékony, sörösdoboz vagy sem). De egy jó nehéz acélváz az sok évig ki bír szolgálni, érdemes megtartani, nehéz összetörni vagy behorpasztani.

A váz mondjuk nekem mindkét bringán csak 7 kiló a 22 kilóból, valóban a iegészítők súlya a nagyobb. Csak én nem vagyok hajlandó kompromisszumokra a strapabírás tekintetében, kell az a defektvédett gumi (plusz 2x fél kiló súly), az erősebb belső (plusz 2x 10-20 deka), Slime a belsőbe szintén plusz 2x 10-20 deka, a kényelmes ülés zselé párnával mert ülök ratja órákat (plusz 1 kiló), a lezárók (egy zár nem zár, két zár az két kiló), csomagtartó ami jó erős az 1-2 kiló (fiatalabb koromban sok éve vittem csajt is rajta kispárnával szabálytalanul, meg a 10 kilós iskolatáskát párezerszer), kormányt az lehet alu ötvözetre cserélni de csak ha van benne anyag (mínusz fél kiló), agydinamó (+1 kiló, de szeretem)

Egy agyváltónak is van jó súlya, állítólag mások szerint jó dolog, bár én félek a házilag nem szerelhető atombonyolult cuccoktól, nekem mindig láncváltásom volt, ott Saint vagy Deore váltónál tilos lejjebb adni, a Tourney meg erősen ellenjavallt. És érdemes még a fogaskeréksor és a küllők közé berögzíteni valami védelmet, hogyha mégis a küllők közé akarna váltani hibás beállítás miatt, akkor se legyen gond. (plusz 2 deka, multivitaminos kupak bevált :-) )

Érdemes láncvédőt is feltenni, abból is van műanyag ami nem olyan nehéz, talán 20 dekától fél kilóig? nem mértem le sajnos. De biztosan könnyebb mint az olajat kimosni a kedvenc nadrágból. nekem ilyen van: http://ebike.hu/termekek/hajtas/hajtomu-alkatresz/hajtomuvedo/10615_sks-chainboard-lancvedo/

A pedál súlyáról való vitatkozás is vicc. Inkább legyen benne anyag és minőségi csapágy meg csúszásgátló réteg. Anyum bringájára pl. ilyet tettem: http://ebike.hu/termekek/hajtas/pedal/normal-alu-haz/17404_bbb-bpd-28-comfortlight-ii-normal-pedal/

Elküldve: 2016.05.25. 02:39 GPT 

  • GPT avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 78

@Gliss: Szóval itt azért több sebből is vérzik a kerékpár felújítás... sebaj

Ez úgy néz ki ideális esetbe, hogy elemeire kell szedni (szednie a szervizesnek) a biciklit. Ezen a ponton lehet festeni, ami homokfúvással kezdődik, majd jöhet egy alapozás, aztán a festék rétegek, meg a lakk. Nem vagyok otthon a témában, ismerősöm szenvedett ezzel sokat, bár azt a szép olasz vázat tényleg érdemes volt megmenteni. Ez sokba kerül, nem is tudok tanácsolni sokmindent - nyiss egy fórum topikot, ha festeni akarsz, biztos lesz jó tipp. (csinálnak gyönyörű fényezéseket, elég csak megnézni a Merényi vázakat!)

Az acél váz nem igaz, hogy feltétlenül nehéz, legalábbis van olyan reynolds meg columbus acél ami pille könnyű - egy vagyonba kerül, meg nem is trekkingre való... (Van amúgy bőven jó tulajdonsága az acélnak az aluval szemben)

Ettől függetlenül nem a váz plusz egy kilójától lesz dögnehéz a bicikli, hanem a kiegészítőktől. Sok kicsi sokra megy alapon egy másik nyereg, kerék, sárvédő, pedál, kormány és kilókkal lesz könnyebb a bicaj.

A sárvédőből nem az ultra gagyi műanyagra gondoltam, hanem pl egy SKS Bluemels-t, ami "A sárvédő anyaga CAB (cellulóz-acetát-butirát), amely egy prémium minőségű, időjárás- és UV-álló, rugalmas, extra tartós műanyag."

A pedálod is relatív nehéz lehet, de fontosabb, hogy nincs rajta semmi amin tapadna a cipőd - pl ezen van - ez is műanyag, de jóféle

--

Az optikai tuning semmit se ér, ha közben nyikorog, meg nem vált a bicikli. (ezt eddig nem írtad, csak hogy de szereted a biciklit. Nem a hibáival együtt kell szeretni a biciklit, mert a hibákat a nem megfelelően karbantató tulaj okozza...!)

Szóval a váltás. Agyváltókban sem vagyok otthon, csak tudom, hogy jó dolog, meg relatíve elpusztíthatatlanok (ha karban van tartva). Shimano Nexus és Alfine amit gyakran használnak - a 7 sebességes ami már jó is, de még kifizethető is. Erről is érdemes topikokban utána olvasni, gyors keresés alapján kb 30e Ft-os tétel váltókarral együtt - itt lehet felújított nexust kapni

Az új agyváltóra tényleg illene új felnit fűzetni - ebből van választék.

Ha ezek megvannak, akkor lehet kék/zöld aluminium nyeregcsövet, meg könnyebb nyerget, pedált venni.

Elküldve: 2016.05.25. 01:20 Gliss 

  • Gliss avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 57

@GPT: Akkor nem érdemes festetni a vázat? Próbáltam már anyaggal dekorálni, de mind über gagyin nézett ki. :) A macin és a mandalákon, a szivecskén, a szamáron és a világító rókán kívül, eddig mindegyiket elvetettem... Bár, a mandalák helyére is más terveim vannak!

A pedálommal mi a baj?

A sárvédőim pont tetszenek, hogy nem az a műanyag sz.ar van rajta.

A bicajom igyis-úgyis rohadt nehéz. Egy érv szolna az új bicaj a mellett: a karbon vagy aluminium váz! Pontosabban kettő, a hátra csúsztatható nyereg. Ja, három és a teleszkóp. Más nem. :D (Basszus, meg a müködő váltó!!!) De más tényleg nem!

Elküldve: 2016.05.24. 07:30 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

De a lámpa leszereléshez: ha leszeded, akor a felcsatolható lámpának NAPPAL IS nálad kell lennie működőképesen, különben megbüntet a rendőr! Könnyű elfelejteni ha nincs fent fixen, illetve biztosan el fogják lopni a lámpádat ha nem veszed le a bolt elé zárt biciről. Nekem is sok villogómat loptak már el vagy esett már le, azért nem javaslom ezt a megoldást.

Elküldve: 2016.05.23. 23:47 GPT 

  • GPT avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 78

Szerintem szép a színe, legalábbis nagyon jó, mert lehet kék és zöld kiegészítőket is rátenni.

Biztos, hogy nem festetném újra, mert az, hogy jól is nézzen ki (olyanhoz vinni, aki szépen dolgozik), nagyon sokba kerül és semmivel sem jobb a bicikli, csak jobb lesz ránézni. Míg, ha színes kiegészítőket tesz rá az ember, akkor javul a minőség (nyilván ha minőségi cucc kerül rá) és azok összességében meg tudják változtatni a bicikli összképét annyira, hogy már nem is lesz olyan "szürke".

Amit nem használsz azt érdemes leszedni. A súly csökkentés nagyon meg tudja változtatni a bicikli viselkedését. Sokkal jobban fog gyorsulni, ami jól jön a városban is, könnyebb lépcsőn cipelni... Ha egyáltalán nem szoktál este menni, akkor le lehet kapni lámpát, venni könnyű felcsatolhatót, a fém sárvédőt rögzített, alufoliázott műanyagra (sks) cserélni, új felnik és máris nagyon tetemes tömeggel lesz kevesebb a bicikli, ami nagyon hasznos. A nyikorgás lehet a középrésznél, lehet a pedálnál. Előbbit is lehet érdemes kicserélni (generálon megmondják), de a pedált mindenképp, az nem valami jó ami most rajta van.

Elküldve: 2016.05.23. 15:45 Gliss 

  • Gliss avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 57

Nagyon köszönöm mindenkinek a segítséget. :)

Amin én változtatnék: Nagyon szép a váz, de nem tettszik a szamár szürke színe, mindig is zöld-feketét, vagy kék- fekete bringát szerettem volna. Esetleg teljesen fehéret. :)

Ahogy tekerem a pedált, valami nyikorog... ott akarok cserélni valamit. Illetve rozsda mentes forgót.

Talán új agyváltót és előre új külsőt és belsőt.

A dinamót nem is használom, azt inkább leszedni kéne, de leszedetni se fogom...

Elküldve: 2016.05.23. 11:30 GPT 

  • GPT avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 78

Szerintem tud úgy csillogni mint egy új, sőt. Egy alapos professzionális nagy generál és tisztítás , váz ápolás és pár markáns kiegészítő, pedál , markolat és sokkal elegánsabb lesz mint bármi ami mondjuk egy hervis/dechatlonban kapható.

Itt egy foto a pedálról biciklin

Elküldve: 2016.05.23. 10:27 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

Ez nagyon igaz: "Nem egyszerű dolog, mert sajnos 100 ezer forintot csak megkeresni sok, biciklire elkölteni szinte már már kevés."

Igen, jól döntöttél a felújítás mellett. Lehet nem lesz olyan csillogós mint az új, de sokkal jobban fog menni. Én is elköltöttem vagy 100-150 ezret a 18 éves régi bringámra tavaly tavasszal, azóta is nagyon jól megy.

-Az agydinamós ötletet én is támogatom! nagyon jó, nekem is az van. -Szerezz jó lámpákat: Power LED is van már, sőt ha ultrakondenzátort kötsz rá, akkor pár percig megállás után is világít. Lehet kapni ilyet gyárilag is, de én magamnak csináltam. -Pedált lecserélheted ha recseg, ipari csapágyasra vagy króm-molibdén tengelyűre, gumis vagy szegecses felülettel. (hogy télen ne csússzon le róla a lábad) -Defektvédett gumik, ha még nincs. Schwalbe gyártmány, mondjuk Marathon Greenguard (változatos szélességben árulják)(anyum bicijén az van, a sima Marathonnal ellentétben ennek nem gyenge az oldalfala a futófelülethez képest ) de ha spórolsz, lehet CST Salvo is, nekem a városi bringán olyan van. De úgy látom neked is hátul. -Duplafalú szegecselt alufelnik, DT/Sapim rozsdamentes küllők szintén -Fékpofa csere, bowdenezés felújítása, fék szétszedése kitisztítása bezsírozni ahol kell.

Elküldve: 2016.05.23. 02:19 GPT 

  • GPT avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 78

Szerintem jól döntöttél. Ha az ember elkezd kötődni a kerékpárjához, akkor sokkal nagyobb öröm felfejleszteni, és így a család is boldog, hisz az ajándékaikat nagyobb mosoly kíséri. Szép állapotú a váz és sok mindent ki lehet hozni belőle, ráadásul ilyen szemszögből 100 ezer már egészen nagy összeg.

(Mondjuk építésnél azért megfontoltnak kell lenni, egyrészt ennek a váznak vannak korlátjai merevséget illetően - nem lesz cross bicaj, de gondolom nem is lenne. A nagyobb baj a kompatibilitás - hogy mekkora macera tud ez lenni, az csak menet közben derül néha ki... )

Elküldve: 2016.05.23. 02:04 Gliss 

  • Gliss avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 57

Nem mintha sok boltot megnéztünk volna, de egyik 100.000ft körüli sem fogott meg... Nagyon szépek meg jók voltak. :) De valahogy az enyémen ülni egészen más élmény! Sokkal kényelmesebb. :)

Nem utolsó sorban pedig ismerem: pontosan tudom mi maradna és mi az, amit cserélnék.

Egyénként a patkóféket pont nem cserélném, ilyen erősen semmilyen fék nem fog, mint az enyém! :))))

Elküldve: 2016.05.23. 01:33 Gliss 

  • Gliss avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 57

@GPT: Köszi. Már döntöttem.:) Imádom ezt a bringát, ezért ő lesz felújítva!

Elküldve: 2016.05.22. 12:51 GPT 

  • GPT avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 78

Nem egyszerű dolog, mert sajnos 100 ezer forintot csak megkeresni sok, biciklire elkölteni szinte már már kevés. Megnézem a biciklidet, tulajdonképpen egy szép állapotban lévő, kényelmes bicikli, biztos nagyon jól lehet vele városban cikázni, nem biztos, hogy az új száz ezer forintos budget bike jobb lesz, legalábbis nagy élményt nem fog adni, úgy meg szerintem nem érdemes pénzt kiadni. A Fejlesztés okos dolog, lehet venni jobb féket, könnyebb kereket, esetleg agydinamot, vagy egy komolyabb agyváltót... Ezt Neked kell érezni, hogy mi tenné jobbá a paripádat, vagy hogy mire szeretnéd használni. A használt bicikli egy másik járható út, de ahhoz meg türelem kell, hogy jó állapotú, méretben, színben, felszerelésben is megfelelőt találjon az ember.

Ezzel együtt nekünk két komoly monti mellett van itthon egy Aldis trekking bicikli (agydinamos, csomagtartós, alu váz, állítható stucnis, budget, de jól működő shimano váltás...) és nagyon szeretjük, mert városban tök jó, és messze nem is volt 100 ezer sem...

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!