Összeraktam egy országúti bringát, de a váltóbowdeneket nem tudom milyen eővel kéne meghúznom mielőtt rögzítem a csavarral, van e valamiféle szentírás ezzel kapcsolatban vagy egyszerűen próbálkoznom kell, hogy se túl feszes se túl laza ne legyen.
Összeraktam egy országúti bringát, de a váltóbowdeneket nem tudom milyen eővel kéne meghúznom mielőtt rögzítem a csavarral, van e valamiféle szentírás ezzel kapcsolatban vagy egyszerűen próbálkoznom kell, hogy se túl feszes se túl laza ne legyen.
mtb-s tapasztalatom mondanám.legyen az első váltó Először is mondjuk legyen beállítva a szög-magasság stb
ha ez jó hátul legnagyobb fog elől legkisebben a lánc
most az L csavarral belövöd a váltót úgy h a váltólemez baloldala meg a lánc között 2-3mm legyen.
Na most rögzíted a bowdent érzéssel,azért nem kell disznó módjára tépni. Ha kész(ÉS JÓ A VÁLTÓ SZÖG MAGASSÁG) válts föl elől a középsőre. Ha éppen felvált v csak erőlködik visszarakod a legkissebre és feszesebben rögzíted újra.
Ha netán túltolja lazítasz.
Sokszor elég a váltókarról feszíteni-lazítani:)
elég babra munka:)
Szentírás?
Mondjuk akkor legyen az enyém,amit mondtam csak,h arcoljak kicsit.
Hát igy konkrétan nincs róla szentírás:) Arra viszont figyelni kell hogy ha lent van a lánc a legalsó fogsoron akkor kell neki megfelelő feszítés(de csak annyira hogy ne feszüljön mint a disznó) mert ha felfelé kezdesz váltani kell hagynod még annyi feszülést hogy könnyedén minden fokozatra jusson húzás.Tehát fel bírj váltani a legnagyobb kerékre is:)