Hát, ugye elvileg a mágnesféknél a mágnes távolságát lehet manuálisan szabályozni, és ez a távolság az, ami növeli az ellenállást, vagy csökkenti. Namármost, ha az elején sem volt már túl nagy ellenállás, de közben az Urad rakatott be extra mágnest, ergo szét lett szedve, a következő dolgokra tudok gondolni: ha szétszedték és mágnest is cseréltek benne, lehet, rosszul rakták be a mágneseket, azok polaritása nincs rendben. Például, a Kettler mágneses (lásd youtube: kettler magnetic brake system) rendszerében több kisebb mágnes van egy ívre felrögzítve, az távolodik, vagy közeledik a lendkerékhez, amikor tekergeted a szabályzót, és ahogy közeledik, elkezdi vonzani maga felé a lendkereket, így növeli az ellenállást. Viszont, ha a több mágnes nem mindegyike van jó polaritású irányba berakva, összekuszálódnak az erővonalak, idővel, akár át is mágneseződhetnek másik irányba,így ez okozhat erőcsökkenést. Sőt, akár a lendkereket is össze vissza mágnesezhetik, és ha az acélból van, akkor az meg is fogja tartani a polaritást.
Másik ok, ha esetleg szimplán a tekerő nincs jól összerakva, és már alapból sem tolta rá rendesen a mágneseket a lendkerékre, de ahogy használtad, még kevésbé. Például, egy tipp, a bicikliváltók analógiáján, mert még soha nem láttam belülről mágnesfékes szobabiciklit :) : azoknál a hátsó váltót mindig úgy kell bekötni, hogy maga a váltó a rugó legkisebb nyugalmi állapotában van, és a váltókart oda kell állítani, abba a fokozatba, ahová ez a nyugalmi állapot tartozik. Namármost, ha például a szobabicikli tekerője is valamiféle bowdenes elven húzza rá a mágnest a lendkerékre, például egy rugó ellenében, és ott is az van, hogy a leggyengébb mágneses erőhöz kellett volna állítani a leggyengébb fokozatot, de ehelyett, ahhoz a legerősebb, vagy valamiféle köztes lett, akkor, egyrészt, hiába húznád erősebbre, nem fog feszíteni, mert csak a bowdent feszíted lazáról szorosabbra, másrészt például, ahogy nyúlik a bowden, idővel elveszti még maradék feszítettséget is, és az magyarázhatja szintén, hogy vesztesz az ellenállásból idővel.
Szóval, szumma-szummárum, mindenképp szét kellene szedetni és átnézetni (ha közben nem lett már megcsinálva), mert amiket írtam, elsősorban tippek, a TRANSRAPID/MAGLEV-hez még nem értek annyira. :)