Brother bc 4620 Spinning bicikli nincs ellenállás

1-2 (2 hozzászólás)

Elküldve: 2019.07.06. 11:53 plavka 

  • plavka avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 1
Témaindító hozzászólás:

Adott a fent említett spinning bicikli 8 ellenállási fokozattal. Mágneses az ellenállás. Már az elején nagyon kevés volt az ellenállás, mára már annyira sincs, hogy lihegjek, ha a lehető leggyorsabban tekerek. Pedig a férjem még valami extra erős mágneseket is rakott bele pluszba, de mintha még rosszabb lenne. Biztosan kell, hogy legyen valami "hegymenet" a bringán nem? Mit lehet ezzel csinálni? Tud valaki valamilyen használható tanácsot adni? Köszönöm.

Elküldve: 2019.10.14. 10:48 GeoMan 

  • GeoMan avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 55

Hát, ugye elvileg a mágnesféknél a mágnes távolságát lehet manuálisan szabályozni, és ez a távolság az, ami növeli az ellenállást, vagy csökkenti. Namármost, ha az elején sem volt már túl nagy ellenállás, de közben az Urad rakatott be extra mágnest, ergo szét lett szedve, a következő dolgokra tudok gondolni: ha szétszedték és mágnest is cseréltek benne, lehet, rosszul rakták be a mágneseket, azok polaritása nincs rendben. Például, a Kettler mágneses (lásd youtube: kettler magnetic brake system) rendszerében több kisebb mágnes van egy ívre felrögzítve, az távolodik, vagy közeledik a lendkerékhez, amikor tekergeted a szabályzót, és ahogy közeledik, elkezdi vonzani maga felé a lendkereket, így növeli az ellenállást. Viszont, ha a több mágnes nem mindegyike van jó polaritású irányba berakva, összekuszálódnak az erővonalak, idővel, akár át is mágneseződhetnek másik irányba,így ez okozhat erőcsökkenést. Sőt, akár a lendkereket is össze vissza mágnesezhetik, és ha az acélból van, akkor az meg is fogja tartani a polaritást. Másik ok, ha esetleg szimplán a tekerő nincs jól összerakva, és már alapból sem tolta rá rendesen a mágneseket a lendkerékre, de ahogy használtad, még kevésbé. Például, egy tipp, a bicikliváltók analógiáján, mert még soha nem láttam belülről mágnesfékes szobabiciklit :) : azoknál a hátsó váltót mindig úgy kell bekötni, hogy maga a váltó a rugó legkisebb nyugalmi állapotában van, és a váltókart oda kell állítani, abba a fokozatba, ahová ez a nyugalmi állapot tartozik. Namármost, ha például a szobabicikli tekerője is valamiféle bowdenes elven húzza rá a mágnest a lendkerékre, például egy rugó ellenében, és ott is az van, hogy a leggyengébb mágneses erőhöz kellett volna állítani a leggyengébb fokozatot, de ehelyett, ahhoz a legerősebb, vagy valamiféle köztes lett, akkor, egyrészt, hiába húznád erősebbre, nem fog feszíteni, mert csak a bowdent feszíted lazáról szorosabbra, másrészt például, ahogy nyúlik a bowden, idővel elveszti még maradék feszítettséget is, és az magyarázhatja szintén, hogy vesztesz az ellenállásból idővel. Szóval, szumma-szummárum, mindenképp szét kellene szedetni és átnézetni (ha közben nem lett már megcsinálva), mert amiket írtam, elsősorban tippek, a TRANSRAPID/MAGLEV-hez még nem értek annyira. :)

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!