C12 Carme jövőbeni építéséhez vezető kerékpározási stílus.

Linkelt termék: C12 Carme
1-7 (7 válasz)

Elküldve: 2014.11.20. 15:02 bacsa68 

  • bacsa68 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 9
Témaindító kérdés:

Nagyon jól néz ki. Én is gondolkodtam egy ilyen vázon, de félek is tőle, mert most próbálgattam először időfutam pozícióban tekerni, és valóban...sok idő kelhet hozzá, míg megszokja az ember. Én most egy T1000-re épülő szetten fogom fok-fozozatosan megpróbálni ezt a pozíciót tökéletesíteni, mégpedig úgy hogy - mivel ennek lehet állítani (ha csak nem vágom túl rövidre a villanyakat) a kormány magasságát - fokozatosan edzésről edzésre fogom lejjebb engedni egészen a max.mínusz 7cm-ig. Az talán az én 162cm-es magasságomhoz jó lesz. Természetesen ennek még csak az alkatrészei vannak meg....össze kell még szerelni. (A C-12 Carme-ról egyenlőre- csupán a saját érdekemben hozzád hasonlóan - lebeszéltek.) Érdekelne a véleményed, mint tapasztalt versenyző! Mire kell vigyázni egy ilyen időfutam bringával való tekeréskor? Mennyire merev a váz? Mekkora úthibákat visel el - vagy inkább a lovasa -egy mezőny bringához képest? A max.1 óra tekerést meg lehet-e szokni egy kisebb kanyarokkal tarkított síkon forgalommentes helyen. (aszfaltozott öltés korona) Jó ötlet-e a megszokás miatt fokozatos kormánymagasság csökkentés? Előre is köszi az infót!

Elküldve: 2014.11.20. 19:12 bacsa68 

  • bacsa68 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 9

@bacsa68: Bocsánat! A140-el tekereket természetesen a puzusszámra értettem nem a sebességre.:)))))

Elküldve: 2014.11.20. 18:23 bacsa68 

  • bacsa68 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 9

@Makky: Bocsi de valamiért lemaradt néhány mondat. Szóval azt akartam még írni, hogy tapasztalatom volt már országútira szerelt triatlonos könyöklővel, és a váltás ott sem veszélytelen pláne 40 felett. De megoldottam csak azt is szokni kell. A bringát amúgy is úgy fogom tesztelni - mint ahogy általában minden új bringával szoktam - előbb alacsony pulzussal 140-el tekerek 1 óráig, majd következő alkalommal 10-el növelem azt egészen 170-ig. Annál többet 1 órán keresztül már nem tudok tartani ennyi idő alatt. Köszi még egyszer!

Elküldve: 2014.11.20. 18:15 bacsa68 

  • bacsa68 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 9

@Makky: Igen...A váltásra már gondoltam, hogy nem lesz könnyű, de mivel a városon csak kis sebességgel egy előre megválasztott áttétellel fogok végigmenni, ezért az szerintem nem lesz gond. Az edzőpályára érve pedig a fék-kar segítségével fogok fékezni, és kanyarodni - remélhetőleg veszélyek nem lesznek- illetve fékezés után kigyorsítani.

Jelenleg már volt tapasztalatom hasonlóval csak fordítva. Normál országútira szerelt könyöklővel, ahol a váltáshoz ki kellet nyúlnom oldalra, és hát 40 felett azért az sem veszélytelen. Egyik kéz a könyöklőn, másikkal váltás. Erős kézszorítás és kar kell hozzá, ami nekem szerencsére van. Bár most egy kicsit elgondolkodtam hogy hogy is volt...először kinyúltam bal kéz, majd jobb kéz...aztán váltás, és vissza, vagy az egyik könyököm a könyöklőn...már nem emlékszem pontosan. Most hirtelen nem ugrik be a mozdulat mert ösztön szerűen történt megmondom őszintén...de mindegy.

Kösz szépen a hasznos tanácsokat. Ha veszélyesnek fogom találni, akkor inkább lemondok róla, minthogy baleset érjen. Legrosszabb esetben eladom a bringát, mert szobadísznek azért kicsit húzós lenne. Majd teszek fel róla képeket, csakhogy gazdagítsa a C12 bringák repertoárját.

Köszi szépen az infokat!

Elküldve: 2014.11.20. 16:46 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 766

@bacsa68: Akkor hajrá! :)

Arra még gondolj, hogy a váltás sokkal macerásabb vele! Vagyis, amikor oldalt fogod, akkor ugye csak a fék van kéznél. (De még az is kényelmetlenebb, mert az aero fékkar jobban vágja a kezet.) Minden váltáshoz be kell nyúlni középre messze, amit szintén meg kell szokni és sose lesz olyan kényelmes, mint a fékváltókar.

Illetve azért kell egy tempó, hogy kijöjjön az előnye az időfutam váznak. Alacsonyabb sebességnél egy mezőnybringára alacsonyra rakott könyöklő a legegyszerűbb és legolcsóbb segítség. Persze, ha Te is maximalista vagy, akkor az kevés...

Elküldve: 2014.11.20. 16:23 bacsa68 

  • bacsa68 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 9

@Makky: Köszönöm a választ! Én igazából először csak magányos tekerésre szántam a Duna töltésén, (35 km oda-vissza) ahol nincs kátyú, és az apróbb kavicsokon kívül semmi akadály. Persze az odavezető útról már nem mondható el ugyanez. -- Ha minden igaz a kis városom (Paks) határában fognak építeni egy kerékpárutat, ami pont a töltéshez vezet--. A városon keresztül nagyon lassan fogok vele végigtekerni, és szigorúan csak az "oldalkormányt" használva. A főúton egy rövidebb szakaszt meg fogok tenni, mert jelenleg nincs más lehetőség. De ott is csak az oldalkormányt használva (csak a jobb láthatóság miatt - mivel nem szeretném hogy csak egy feneket lássanak, mert veszélyes lehet....persze ha megvilágítom, vagy láthatósági rövidnadrágot húzok az overállra.....na jó ez csak vicc volt) Szóval én annak ellenére, hogy nem versenyzek, a emberi erővel elérhető sebesség megszállottja vagyok, egyrészt ezért, illetve ha jól megy a tekerés jövő Nyáron,akkor utána mégiscsak benevezek egy időfutam versenyre (nem hegyibe). Szóval ez a célom.

Elküldve: 2014.11.20. 15:48 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 766

@bacsa68: Az első kérdés, hogy mi a célod az időfutam bringával? Ez ugyanis elég sok mindent meghatároz vele kapcsolatban.

A váz nagyon merev. A Carme legalább is. Semmilyen úthibát nem tolerál. Azonnal átadja neked, ami bekönyökölve nem túl élvezetes. Sokkal jobban ráz, mint bármilyen általam eddig hajtott mezőny gép. De elég csak ránézni a vázra és ez látszik is rajta. Mindenhol van benne anyag bőven, sőt ugye még a nyeregcső se csillapít rajta semmit a formájából adódóan.

Azért persze meg lehet szokni. 1 óra az belefér. A fokozatos kormány magasság csökkentéssel lehet próbálkozni, de a Carme-nál a hosszt is figyelembe kell venni, mert az se állítható! Szóval, ha a T1000 után egy ilyet szeretnél, akkor nézd meg, hogy milyen hosszú pontosan az S-es Carme és pontosan arra az értékre állítsd a T1000 hosszát is. Majd ezek után kezd el csökkenteni a magasságot egészen a Carme magasságáig. Ha eljutottál odáig és még mindig van kedved hozzá úgy egy órát tekerni, csak akkor nyergelj át rá!

 
Új válasz:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!