Campagnolo Veloce váltó probléma

1-37 (37 hozzászólás)

Elküldve: 2015.01.21. 18:19 Norby86 

  • Norby86 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 79
Témaindító hozzászólás:

Sziasztok!

Nem régen vásároltam egy wilier la trisetina versenykerékpárt. Utólag kiderült, kicsit állítani kellett a váltón, mert egy fokozatot ugrott, ezt hosszas utána olvasás és videó tutorialok nézelődése után sikeresen be is állítottam. Pontosabban a bovden volt meglazulva kicsit, meg a határolókat kellett beállítani. Viszont most olyan problémám adódott amire eddig még nem tudott senki választ adni nekem, hogy mitől lehet. Ezért fordulok hozzátok. Szóval a gondom a következő: Elől van egy 50/34-es lánctányérom, hátul pedig egy 10 sebességes sorom. Elől ha leváltom 34-be a váltót, hátul pedig elkezdek felváltani egyesével, vagy egyszerre többet, szépen felviszi, ha leváltok szépen a helyére le viszi a láncot, idáig minden oké, de ha rá váltok 50-es tányérra és hátul elkezdek le és fel váltani, akkor általában nem kapja el a következő sort a váltón, tehát csak félig teszi a sorra, nem teljesen. Ha elkezdek ezután állítani a bovden feszességén, akkor jó lesz, de ezután meg ha elől leváltok újra a kis 34-es lánctányérra, és hátul elkezdek váltani, akkor ugyan ez a probléma jön elő. Magyarán vagy a 34-es tányérhoz, vagy az 50-es tányérhoz tudom csak megfelelően beállítani a váltót, a kettő együtt nem akar jól működni. Mi lehet a gond? Láncnyúlást mértem, de még az 1.0 nem esett bele, de a 0.75-ös mérésnél már határeset volt. Lehet a lánc nyúlt meg és azért nem vált megfelelően? Mit lehetne tenni? Nem akarok szervizre pénzt kiadni, inkább tanulnák, figyelnék és magam csinálnám meg.

Elküldve: 2015.01.24. 10:39 Norby86 

  • Norby86 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 79

@Rainy: A váltó állításból már levizsgázhatnék, amennyit én a 3 nap alatt szenvedtem vele. :D A lánc lehet a gond, de a sor is problémás lehet. A lánc amikor megvettem a bicajt, elől-hátul kis fokozaton hozzáért a váltóhoz, olyan hosszú volt. Ebből levettem 1 pár szemet és azóta meg feszül elvileg, de majd kiderül az új lánccal milyen lesz. Minden esetre óvatosan kezelem már ezt a lánc témát, nem kapkodom el a láncszemek kinyomását. Tavaly én az előző bringámat szintén elvittem egy szervizbe (nem nevezem meg) aztán mikor elhoztam nagy örömmel, a fékpofa sem volt jól beállítva, hozzáért a felnihez, a váltó sem váltott rendesen úgy kellett erőlködni hogy váltson. Nekiálltam és beállítottam mindent, aztán jó is lett. Lehet kapkodott a szaki.

Elküldve: 2015.01.24. 10:02 Rainy 

  • Rainy avatar
  • virsli gumis/oútis
  • Crank Riders csapat
  • Crank Riders csapat
  • hozzászólások: 53

@Norby86: Szertintem a lánccsere meg a fogaskoszorú csere megoldja biztosan csak jól legyen kimérve a lánc és jól beállítva a váltó és akkor elvileg működnie kell, ha ekkor sem vidd el szervizbe, de valami jó szakihoz mert sok helyen nem tudnak mit kezdeni a problémákkal... én is volt elvittem "szakihoz" aztán vágül csak én csinálam meg a dolgot

Elküldve: 2015.01.24. 01:17 Norby86 

  • Norby86 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 79

@Rainy: Most egyenlőre megvárom már az új láncot meg az új sort amit kicserélek, hogy aztán mit csinál, csinálja e még, annak függvényében esetleg kicserélem a bovdenházat is. Ami már megtörtént ma, friss bovdent kapott, a bovdenházat meg brigéciollal átmostam belül szépen, erős nyomással kipucoltam a benne lévő piszkot. Szépen siklik benne a bovden, szóval majd meglátom végül kell e cserélni. A váltó rugójából kitakarítottam minden apró koszt, és picike olajat kapott, szépen mozog ahogy a kezemmel tologatom, az biztosan nem akad. Ráadásul ha elől kis fokozaton jól vált, akkor ha elől nagyra rakom, miért nem? Szerintem ebben az esetben azoknak lesz igazuk akik azt mondják hogy rövid a lánc és baromira feszül nagy tányérra téve, ezért nem tudja megfelelően föl és le tolni a váltót adott fokozatra, nagy lánctányéron. Plusz ki volt azért már kopva ez a Miche fogaskoszorú is. Mondjuk még elment volna 2000 km-t szerintem, de inkább lecserélem, aztán ezt meg használtba eladom, hátha kell még valakinek tartalékba egy 2000 km-re. :) A campa lánc amúgy annyira volt megnyúlva hogy láncnyúlás mérőn a 0.75-ös érték majdnem bele esett a láncba, ami határeset. Elvileg 3000 km van a bicajba, de szerintem akitől vettem kicsit keveset mondott, mert ugye ez a kis rugó is szét volt már törve a kazettába ami a három kis papucsot tartaná a helyén. Ez sem törik szét gondolom 3000 km után. De még jó hogy erre is fény derült és úgy vagyok vele, ha már lúd legyen kövér, februárban megveszem a friss sort és a friss láncot, van már friss bovden, aztán ha ezután is rossz lesz, akkor vagy váltó, vagy bovdenház csere.

Elküldve: 2015.01.23. 21:43 Rainy 

  • Rainy avatar
  • virsli gumis/oútis
  • Crank Riders csapat
  • Crank Riders csapat
  • hozzászólások: 53

@Norby86: Nekem egyszer volt hasonló gondom és nekem az volt a gáz, hogy amikor lefelé váltottam hátul nem kapta el a fokozatot és rá kellett tolni még egy felet, hogy áttegye, lefelé váltva ment rendesen. Ha beállítottam az adott fokozatnál a feszességet akkor meg amott volt rossz. Lecseréltem a bowdenházat és kiderült, hogy meg volt nyúlva a lánc. A te esetedben megnézném olyan szerszámmal a lánc állapotát illetve teljesen házastól újrabowdenezném a cuccot. A váltó rugójával nem lehet gond? Ha abban régi tömörített szutyok van akkor attól is "akadhat".

Elküldve: 2015.01.23. 20:52 messor 

  • messor avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 212

@Norby86: Szerintem tudnak neked szerezni.

Elküldve: 2015.01.23. 20:49 Norby86 

  • Norby86 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 79

@messor: Igen, a kazetta az, csak nem tudtam a nevét. :) Bent voltam egy bringaboltban, sajnos törött ez a drót, megpróbálnak nekem szerezni ilyen drótot. De ha más nem veszek boltba méteres szálat és meghajlítom feszesre.

Elküldve: 2015.01.23. 19:02 messor 

  • messor avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 212

@Norby86: Ja már leesett. Ami a kazettatest végén van. A racsnik.

Elküldve: 2015.01.23. 18:48 messor 

  • messor avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 212

@Norby86: Pöcöööök? Mi vaaan? Ha leszeded a fogaskoszorút, akkor alatta a kazettatest van. Nem tudom te milyen kis pöcökről beszélsz. Már a hátsó agyat is darabjaira szedted?

Elküldve: 2015.01.22. 23:25 Norby86 

  • Norby86 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 79

@messor: Úgy látszik elátkoztak. Mondom megpucolom a fogaskoszorút a kosztól, meg a zsírtól és újra zsírozom. Levettem a koszorút és kiesett belőle egy ilyen pöcök, alatta van egy feszes drót ami oda szorítaná ezt a kis pöcköt (amiből három is van a fogaskoszorú) a helyére. Próbálom visszatenni, de ha mindhármat ugyan abban a szögben rakom vissza, akkor ez a kis drót annyira magához szorítja ezeket a kis pöcköket hogy kifele áll a végük, és a kerékbe nem tudom betenni emiatt a fogaskoszorút. :( Azt hiszem lassan feladom, nem gondoltam hogy szétesik. Pedig csak meg akartam pucolni hogy lássam mennyire kopottak a fogai. :( Az a baj ilyet még sosem szereltem, nem tudom ez a három kis pöcök hogyan kell hogy álljon pontosan.

Elküldve: 2015.01.22. 21:23 messor 

  • messor avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 212

@Norby86: Nekem is Miche van a kerón és eddig semmi probléma nem volt vele.

Elküldve: 2015.01.22. 20:55 Norby86 

  • Norby86 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 79

@messor: Elvileg nincs rossz állapotban, de sajnos a bovdenbe nem látok bele, szóval nem tudom mi alapján tudnám eldönteni. Kívülről szép állapotban van. Közben leszedtem a hátsó kereket és a fogaskoszorút meglátva megütött a guta. Miche fogaskoszorú van rajta, amit eddig észre sem vettem. Ahogy néztem ez nem a profi minőségéről híres fogaskoszorú, szóval lehet ezért sem váltott át gyakran egy fokozatot. Még itt testbike-n is egy vélemény szerint gond van a váltással Miche-n. Úgyhogy azt hiszem kicserélem hamarosan egy új campagnolo fogaskoszorúra, és akkor már egy láncot is veszek, meg bovdent. Remélem ennyi cserebere megoldja már a problémákat. Köszi a segítséget neked is és másnak is!

Elküldve: 2015.01.22. 20:43 messor 

  • messor avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 212

@Norby86: Attól függ hogy a bowdenház milyen állapotban van, az dönti el hogy megérett e a cserére. Itt nézd meg: Bringaboard , vagy Bringabutik.

Elküldve: 2015.01.22. 20:39 Norby86 

  • Norby86 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 79

@messor: És hol lehet olyat kapni Budapesten? :) De beírom azért a googleba megnézem mit ad ki erre. :) Apropó, a bovden házat ha szépen siklik benne a bovden, nem fontos cserélni? Csak mert ilyen campagnolo bovdenházat csak szettben láttam a neten, az meg horror árban van, 10.000 Ft.

Elküldve: 2015.01.22. 19:39 messor 

  • messor avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 212

@Norby86: Én most veszek pont olyan kis "pöckös" :D bowdent. A Jagwire-nek van campy kompatibilis bowdenje ami kb. 600 ft.

Elküldve: 2015.01.22. 19:26 Norby86 

  • Norby86 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 79

@ArtWolf: Igen, erre figyelek, mondjuk nem piszkáltam azokat a részeket amiken még szép volt a zsír. Viszont sűrűbb sötétsárga ipari zsírral picit bekentem a rugóknál, meg a fogaskeréknél és össze is raktam Érezhetően szebben kattog, mondjuk mint kiderült nem ez volt a baja, amitől nem váltott, szóval ez maradhatott volna így ez a fékváltókar. De mindegy, legalább most már tudom milyen belül egy campa fékváltókar. :) Viszont a váltás még mindig nyögvenyelősen megy neki, néha nem vált át rendesen a következő fokozatra, csak mondjuk 10 próbából ötször. A bovdent viszont most már biztosan cserélnem kell, mert mikor vissza kötöttem a bovdent lefutott egy szál a bovden végéről és az így most már az egész soron laza, érzem az ujjammal ahogy végighúzom. Szóval bovdent mindenképpen kicserélném, hátha avval együtt megoldódik ez a problémám is. Kérdésem, hogy erre a campagnolo veloce fékváltókaros váltóra, hol és milyen bovdent kell, vagy érdemes venni? Mert ugye a fékváltókarban itt van egy picike pöcök a bovden végén ami belemegy egy műanyagba.

Elküldve: 2015.01.22. 17:00 ArtWolf 

  • ArtWolf avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 478

@Norby86: lehet, h a mechanikát magát szét sem kell szedned, mert anélkül is ki lehet pucolni belőle a trutyit. Arra figyelj, h lehet, h speckó zsír kell bele, előfordulhat, h nem jó bele a sima gépzsír (mint pl a csapágyakba)

Elküldve: 2015.01.22. 15:05 Norby86 

  • Norby86 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 79

Teljesen igazatok van, én is azért basztatom mert érdekel a tudás amit közben megszerzek. Igaz, hogy anyagilag lehet rosszabbul járok, bár fene tudja, a szervizes is rámondhat egy hasra ütés szerű drága árat, hogy ez mag az rossz, miközben lehet hogy kisebb a baj. Minden esetre lehet nem úszom meg a szervizt azért. Most ott tartok hogy levettem a campagnolo veloce fékváltókart, és darabjaira szedtem. Mondjuk a fékkart nem tudom a műanyagból kiütni úgy ahogy a netes videók mutatják, mert az a kis fém pöcök nem hagyja magát. Az már világosan látszik számomra hogy a bovden és a bovdenház tökéletes, szépen siklik a bovden a házban. A fékváltókar lehet a ludas úgy érzem, a benne lévő feszítőrugó ami a vissza váltást szabályozza, kivan lazulva, továbbá csupa piszkos zsír az egész belül, ki kéne pucoljam, megpróbálom. De sajnos kicsit karcos lett a fékváltókar miközben szenvedtem a szétszedésével. Külön legó lesz ezt összerakni, de megcsinálom. :)

Elküldve: 2015.01.22. 12:34 ArtWolf 

  • ArtWolf avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 478

@K.I.: +1 Pontosan így van, ha tanulni akarsz, akkor addig b*sztatod, míg jó nem lesz. :) A végén anyagilag lehet, h rosszabbul jársz, mintha elvitted volna szervízbe, de a megszerzett tudás megfizethetetlen :)

Elküldve: 2015.01.22. 09:01 K.I. 

  • K.I. avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 34

@Norby86: Ha tanulni akarsz, akkor hajrá. Fűzd ki a bovdent a váltóból, húzd ki a bovdenházból és a fékkarból is. Nézd át tüzetesen a bovdent, hogy teljesen ép-e. Az is lehet, hogy szakad a bovdened, ezt így látni fogod. Nekem akkor csinált érthetetlen hülyeségeket a váltóm, amikor kezdett elszakadni a bovden. Ezt követően nézd át, hogy a váltód szépen mozog-e üresen, szépen forognak-e a görgők... Aztán nézd meg, hogy szépen mozog-e mindenhol a vázban és a házban a bovden. Ha minden OK, akkor bovden nélkül állítsd be a váltód alsó pontját, majd ügyesen fűzd vissza a bovdent. Az egy vallás, hogy tegyél-e rá zsírt a befűzéskor, az én hitem szerint tegyél. Fűzd be a váltóba, kistányéron állítsd be a felső pontot is, aztán spanold olyan feszesre a bovdent, hogy még szépen le tudd rakni a legkisebbre hátul. Ha ezek után is gáz, akkor irány a szerelő.

Elküldve: 2015.01.22. 06:07 kpityu79 

  • kpityu79 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 223

@Norby86: Értem. Akkor szrintem is a bovden-bovdenházzal lehet a probléma, de egy jó szervizes majd csak segít. Én Kecskeméti vagyok, itt tudok csak ajánlani jót, pesten nem vagyok ismerös ilyen téren, de majd csak ajánl valaki egyet.

Elküldve: 2015.01.22. 01:24 dave55 

  • dave55 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 124

Általában ha lefelé nem vált egy váltó, akkor vagy szorul a bovden, tehát a váltó rugója nem elég, hogy visszahúzza a bovdent, vagy pedig ritkább esetben a váltó rugója lehet elgyengülve, amit szint új alkatrész lévén kétlek. Vagy piszkos belül a bovdenház, vagy rozsdás a bovden, illetve ha mondjuk ázott a bringa, hideg időben befagyhat a bovdenházban lévő víz.

Elküldve: 2015.01.21. 23:26 Norby86 

  • Norby86 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 79

@ArtWolf: Azért nem annyira alsó kategóriás egy Wilier La Triestina a rajta lévő Campagnolo Veloce szettel. :) De nem is egy Shimano 105 ezt aláírom, de mégse egy Sora. Szóval 3000 km-t még bírnia kéne. Először elvinném inkább szervizbe, aztán ott megnézetném.

Elküldve: 2015.01.21. 23:23 Norby86 

  • Norby86 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 79

@dave55: Ezek biztosan jók, már megnéztem, illetve az első váltó sem ér a lánchoz, erre figyelek mikor váltok, hangja nincs, csak éppen mint írtam, sajnos elől nagy tányéron nem vált a hátsó váltó megfelelően, míg ha elől a kis tányérra teszem a láncot, akkor hátul szépen vált. Biztos hogy valami feszül, ami valószínűleg a lánc lehet így abból kiindulva hogy már ketten is ezt írták lehetséges okként. Csak azt nem értem, ha eddig annyira laza volt a lánc hogy hozzáért a váltóhoz menet közben, akkor hogy lett hirtelen ennyire feszes attól hogy 1 páros láncszemet levettem? Fura ez nekem, és lehet az is közrejátszhat ebben hogy némileg már megnyúlt a lánc alapból. De még azért bőven használható állapotban van. A hátsó soron viszont megfigyelhető egy-két fogaskerék fogazatában egy enyhe görbület. Úgyhogy lehet hamarosan sort is cserélnem kell, de kellene nekem egy jó szervizes ember aki ezt megtudja állapítani mi baja lehet, mert én ehhez a tudásommal kevés vagyok úgy érzem. A Trekkingemen 5 perc volt beállítani a váltót, ezen 3. napja szenvedek vele és semmi jelentősebb eredményt nem érek el.

Elküldve: 2015.01.21. 23:20 ArtWolf 

  • ArtWolf avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 478

@Norby86: Hát 3000 km alatt kophatnak annyit az alkatrészek egy alsó kategóriás bringán, hogy csereérettek legyenek, gondolok itt elsősorban a láncra, sorra és bowdenekre. Én a helyedben egy komplett bowden-bowdenház cserével kezdenék (amúgy sem árt 1-2 évente)

Elküldve: 2015.01.21. 23:18 Norby86 

  • Norby86 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 79

@kpityu79: A rövid lánc kérdését kifejtetem az előbb, végülis annyi a történet hogy amikor megvettem a bicajt, ezzel triatlonoztak, a lánc hosszabb volt egy kicsit mint kellett volna, mert amikor hátul leg alsó kis fogaskerékre váltottam, akkor már bőven súrolta a lánc a váltón lévő kis fém pöcköt aminek a nevét nem tudom, de az a funkciója hogy a lánc ne ugorjon le a váltó fogaskerekéről. (Biztos sejted mire gondolok) Szóval nagyon hozzáért a váltó ezen részéhez a lánc, mert hosszú volt. Egy páros láncszemet szedtem le róla, és azóta van ez a probléma. Persze lehet hogy rövid amit mondasz, de ha meg rajta hagyom, túl hosszú lett volna, és mivel 1 páros láncszemet szedtem csak le belőle, ennél kevesebbet nem is tudtam volna. Most sikerült annyira beállítanom a váltót hogy ha első váltón beváltok a legnagyobb tányérra akkor hátul ha erélyesebben megnyomom a váltókart fel vált, de lefelé már nem nagyon akar egyből oda vissza esni, csak ha kettőt leváltok. Minden esetre látatlanban tényleg nehéz bármit is mondani ezt tudom. Esetleg ha te vagy valaki Budapesten ismer nagyon jó szervizest, akár üzenetben is szívesen venném ha elküldené az elérhetőségét.

Elküldve: 2015.01.21. 22:40 dave55 

  • dave55 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 124

Elsősorban arra tippelnék, hogy nem jó a láncvonal. Vagy elképzelhető, hogy az első váltóba beleér a lánc, bár azt észlelnéd a hangja miatt. Így látatlanba tényleg nehéz segíteni sajnos.

Elküldve: 2015.01.21. 22:30 kpityu79 

  • kpityu79 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 223

@Norby86: Szia, nem vagyok egy nagy tudós az ügyben, de az nem lehet hogy rövid a lánc?

Elküldve: 2015.01.21. 22:08 Norby86 

  • Norby86 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 79

Sajnos fel kell hogy adjam úgy néz ki. :( 3 napja próbálkozom, de nem lesz jobb. Ha elől kis tányérra rakom hátul szépen váltja a fokozatokat, ha átrakom nagy tányérra elől akkor hátul nem képes felváltani rendesen, ha feszítek a bovdenen akkor felvált, de akkor meg nem képes leváltani. A lánc feszítés már teljesen a minimumon van. :( Lehet ebből mégis csak szerviz lesz. Lehet tényleg szar a bovden. Szemre úgy tűnik mintha nagy tányérra téve nem lenne ereje felhúzni a váltót a következő fokozatba megfelelően. Szemre kicsit vissza is "esik" az előző fokozat felé a váltó mikor felváltok.

Elküldve: 2015.01.21. 20:37 Norby86 

  • Norby86 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 79

@gyuladaniel94: Akkor egyre gondolunk. :) Már közben teljesen levettem a váltón a láncfeszítő feszességet a minimumra mondhatni. Szebben siklik a lánc, bár hibákat azért vét, de még finomítgatok rajta. Amúgy mikor hozzám került a bicaj, élőben kipróbáltam a váltót, de ott ahonnan hoztam 20 centis hó volt nem olyan rég és a váltót nem bírtam igazából kipróbálni. Aztán szembesültem avval a ténnyel, hogy kihagyja a második sort hátul a váltás közben a lánc, egyesről hármasra ugrik. Na ekkor lánc lekap, váltót szépen beállít hogy a váltó fogaskereke teljesen vízszintbe legyen a hátsó sor fogaskerekével, majd lánc vissza és bovden lazít, aztán egyből jó lett. Aztán lett levéve egy láncszem és lett belőle ez a kis probléma, amit remélem kitudok azért orvosolni majd. De nem zárom ki hogy a fékváltókar is hibás már kicsit, tényleg nem tudom mennyit válthattak evvel a kerékpárral, de 3000 km van már benne.

Elküldve: 2015.01.21. 20:25 gyuladaniel94 

  • gyuladaniel94 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 295

@Norby86: Hát inkább legyen egy picit lazább én azt mondom. Az a fokozatot úgy is csak tároláskor használod, hogy ne nyúljanak a váltókban a rugók, de tekerni úgy sem fogsz totál keresztbeváltva.

Elküldve: 2015.01.21. 20:15 Norby86 

  • Norby86 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 79

@messor: Biztos hogy nem akad, bovdent levéve a váltóról, kézzel érzésre is szépen végig vált, érzésre sem akad. Maximum amire még gondolni tudok hogy (mivel használtan vettem ezt a bringát) isten tudja hányat váltottak ez előtt vele, és esetleg kivan kopva a fogaskerék a fékváltókarban. Érzésre az első lánctányérok váltókarja masszívabban vált.

Elküldve: 2015.01.21. 20:12 Norby86 

  • Norby86 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 79

@gyuladaniel94: Igen, van rajta, ezen állítottam is. Még tutorial videókat is néztem a neten, plusz leírást is olvastam erről. Ezt már állítottam teljesen lazára, teljesen feszesre, kb az eredmény csak hangyányival lesz jobb. A lánc eddig nagy volt, amikor leváltottam hátul legkisebb fokozatra és elől is, akkor kicsit "rálógott" a váltóra a lánc és hozzáért. Ezért vettem ki egy páros láncszemet amitől feszesebb lett a lánc. Mondjuk lehet ez is a gond, mert mikor bő volt a lánc és a váltóhoz ért alsó fokozaton, akkor nem volt ilyen gond. De akkor teszem fel a kérdést, hogy ez is olyan hogy valamit valamiért? :) Minden esetre próbálok a lánc feszességen még állítani valahogy...hátha.

Elküldve: 2015.01.21. 19:03 messor 

  • messor avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 212

@Norby86: Konkrétan arra gondolok, hogy valahol akadhat a bowdened. Amikor a nagy lánctányéron van és végig zongorázod a fokozatokat akkor működik. Ha meg leváltasz és akkor akarod végigváltani akkor esetleg akadhat és ezért kell állítani. De ez csak egy ötlet.

Elküldve: 2015.01.21. 18:55 gyuladaniel94 

  • gyuladaniel94 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 295

Szerintem a lánc rövid, ezáltal túl feszes, ilyenkor gyakori a pontatlankodás. Ilyen rugó előfeszítés állító van a váltón, mint a shimano váltókon szokott lenni? Mert ha van, akkor azt lehetne kijjebb tekerni, ezzel lazítva egy picit a lánc feszességén.

Elküldve: 2015.01.21. 18:51 Norby86 

  • Norby86 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 79

@messor: Konkrétan mire gondolsz? A bowden elvesztette volna a feszességét? A bowden ház ebben a kerékpárban belül fut, csak egy minimális része van a vázon kívül.

Elküldve: 2015.01.21. 18:43 messor 

  • messor avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 212

Ez lehet a bowden miatt illetve a bowdenház miatt is.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!