A V-fék versus bovdenes tárcsafék komment valóban igaz, de azért veszigeri 55 kg, ő könnyen beszél, hogy a V-fék megfogja...
Illetve b*szhatod a piros Ritchey fékpofákat, meg a Jagwire bovdenezést egy Logan féktesttel, ami neki is van :D
A V-fék ereje a fékfelülettől, gy.k. felni is függ. Csak a köpenyeket cserélni a cangán sajnos kevés, érdemes beruházni egy normális kerékszettre is.
Szóval ez a Capriolo talán vázként jó, de a felszereltsége, ha megfelel a tb-s specnek, nagyon gyengécske. Szerintem jobban jársz, ha beruházol egy Focusnál olcsóbb, de jobb bringára, mert feleslegesen túl sokat kellene költeni erre a gépre.
Persze, sokan eljárnak Tourney-val (városban én is hasonló szintűt használok, és teljesen elegendő), de ha szeretnél valóban versenytempót menni egy maratonon, akkor illik valami cupákosabb cucc - amiket veszigeri írt az mind stimmel, Deore váltó, normális hajtómű, hozzátenném a normális fogsort, ami kazettás, és nem menetes (ehhez ugye hátsó agy is kell új, de mondtuk az új kerékszettet).
Vagy a költséghatékony megoldás: kultúráltan elmész ezzel cangázni, és megnézed bejön-e neked pl. a terepezés, és aszerint veszel egy normális bringát, ezt pedig meghagyod mindenes közlekedőnek. Én pont így tettem - a régi, tinikori bringámmal nekiálltam XC-zni, rájöttem, hogy ez nekem tetszik, és vettem egy XC-gépet, a régi vasat pedig városi közlekedősre alakítottam.