@fodornorbert80@gmail: Kezdő gép hobbikerékpárosoknak, ezzel bizonyára tisztában vagy. Egy-két évig megfelelhet, amíg nem lesz jobb. Valószínűleg költened kell majd rá, mindjárt a vásárlás után (kormánymarkolat, nyereg, pedál). Váz: a legtartósabb darab, alighanem ezzel lesz a legkevesebb bajod. Villa: valószínűleg csak díszíti bringát, ami nem baj, ha nem vársz tőle ennél többet. Középrész: bizonytalan, mint az abai vacsora, kitarthat két hónapig vagy akár két évig is. Hajtókar: bizonyára acél, ezzel kevés baj szokott lenni. Pedál: nagyon rövid életű. Lánc: kb. 1500-2000 kilométert bír, ha kíméled. Fogaskoszorú: 6000-8000 kilométert mehetsz vele, ha nem hajtod esztelenül. Első váltó: többnyire teszi a dolgát. Hátsó váltó: ha rendszeresen ellenőrzöd, nem veszed túlságosan igénybe stb., akkor különösebb baj nincs vele, ha nem kíméled, nem fordítasz rá kellő figyelmet, örülhetsz, ha nagyobb kár nélkül megúszod. Kerékabroncs: túrákhoz és városi használatra megfelel, aber nicht ugra-bugra, mert egyengetheted napszámban. Első agy: valószínűleg nem lesz gondod vele. Menetes hátsó agy: kíméletes használat mellett sem hosszú életű (6000-8000 km), elgörbülhet a tengely, benyomódhat a csapágycsésze stb. Köpenyek: két szezont biztosan kibírnak, talán többet is, ha nem tekersz sokat, és nem történik valami végzetes. Nyereg: elsőre talán kényelmes, úgy 60-80 km után azonban kiderül az igazság - ez majdnem minden gyári nyeregre jellemző. Tárcsafék: erről nem tudok mit mondani, ebben a kategóriában szerintem inkább V fék.