Conti vagy Schwalbe montira? Ár mellékes

1-46 (46 hozzászólás)

Elküldve: 2021.10.31. 09:32 buch7 

  • buch7 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 80
Témaindító hozzászólás:

Conti vagy Schwalbe kerüljön a montira ha mélyebben a zsebembe akarok nyúlni?

Elegem van a gyári Kenda szintű külsőkből. Lecserélem a külsőket a montin, és úgy döntöttem mélyebben a zsebembe nyúlok és erős defektvédelmi szintű külsőt teszek fel.

Két opciót látok: vagy a Conti montis gumijai black chill szövettel, vagy a Schwalbe Smart Guard gumijai.

Olyan 15.000 ft/ gumi tehát 30-ba lesz a csere.

Melyiket vegyem ? Conti vagy Schwalbe?

Vagy akár tök más gyártó?

A defektvédelem a főn szempont, a tömeg másodlagos.

Elküldve: 2023.01.16. 15:32 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 688

No, a Marathon plus MTB külsökben még bőven van anyag és a vele kapcsolatos tapasztalataim nem változtak tavaly Július óta, vagyis egy remek terep túrakülső, de fél év és bő 2500km után most lecserélem őket, meguntam, hogy terepen szétráz és a nagy tömege nem épp kedvező a dombos környékemen, de kidobásra semmiképp nem kerülnek.

Ugyan van 1db félig használt Continental Crosskingem, ami száraz terepen szerintem egy kiváló külső, még sem az mellé választottam másik külsőt, de ha versenyeznék, vagy ha csak terepen kerékpároznák akkor simán ezt tenném.

Az útjaim 50% továbbra is aszfalt, ezért "Trekking - Gravel" vonalon kerestem lehetséges külsőgumit, végül a Continental Travel contact-ra eset a választásom. Ha nem válna be, akkor még minid ott a lehetőség a Crossking használatára, vagy végső esetben a Marathon is vissza kerülhet.

A kerekek, a külső cserével -455g / kerékkel lettek könnyebek (őszesen -910g), ami szintén nem egy utolsó szempont, figyelembe véve az emelkedőket. Igaz a Crosskingel még könnyebb lenne, mert az még -100g könnyebb külső, mert most is mértem mindent, mint mindig :-)

Ez a helyzet a gumi külső fronton. mármint nálam.

Elküldve: 2022.07.29. 18:19 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 688

@bl4ckv0id: Mert nem versenyzek én már kibékülök azzal, hogy a külső gumi 1kg, de cserébe nem kapok defektet. A Maraton Plus MTB külső viszont teljesen szétráz, 60km felett a gördülési rázkódástól már fáj a csuklóm, a könyököm..stb, pedig ahol lehet, ott igyekszem lazán fogni a kormányt. Ezzel az a baj, hogy az ízületeim sem lesznek fiatalabbak. Ami még tetszik a Maraton Plus MTB külsőben az, az hogy nem hordja fel a sarat. Pld a conti Crossking pillanatok alatt telehordta sárral a villákat és környékét. Nyilván az erdei lejtökön a tempót is vissza kellet vennem, mert a Maraton Plus MTB külsőnek nincs olyan tapadása, ráadásul a merevsége miatt könnyen elpattog. Szóval mindegyiknek van előnye és hátránya, de a legnagyobb problémám jelenleg a Maraton Plus MTB külsőgumi merevségéből és keménységéből adódó rázkódás.

Elküldve: 2022.07.29. 15:00 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 246

@azaki71: A Schwalbe gumik jók, bár a Conti sem rossz. Egyedül az ára miatt lehet népszerűbb itthon a Continental, bár te jó áron hozzájutottál. Ha venni kellene én is a Contit választanám, mert sokkallanám a tizenezer Ft/db árat.

Elküldve: 2022.07.29. 14:58 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 246

@buch7: Ez a Tannus Armour nekem is bejön, de az ára tart vissza. Az a baj, hogy a gyárilag defektálló gumik marha nehezek. Volt 4 évig a bringámon CST Salvo. Darabja kábé 1 kg. Igaz, hogy sosem kaptam vele defektet, de cseréltem azóta védelem nélküli gumira, ami ingyen jött a házhoz (asszony gyári gumija az új biciklihez) és az csak 600 g körül van. Sokkal kényelmesebb, gyorsabban lehet haladni vele. A Salvo 47/1,75" volt a Ralson Octave meg 54/2,125 így sokkal komfortosabb a ballonosabb gumi. Ráadásul horror nehéz szerelni le/föl a Salvot, a Ralson ujjal rá lehet tenni a felnire. A Salvo ütött is, mert a szűk hely miatt (5 mm vastag gumi védelem) megcsavarodott a belső.

Elküldve: 2022.07.27. 20:49 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 688

@rcs2003: Ennek a guminak mindegy, észre sem venni, hogy 3bar, vagy 1.5bar van benne, legalábbis én nem vettem észre. Nagyon vastag a futó felülete és az oldalfala is, merev, kemény gumi, szinte nulla rugalmasság. 1.5bar alá meg nem mennék belsős rendszerrel.

Elküldve: 2022.07.27. 20:23 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 889

Egyszer próbáld meg leengedni jobban, na az lesz az ég és föld különbség. 2.1-es gumi simán elnyel egy csomó ütést lentről ha hagyod neki és nem fújod kőkeményre.

Elküldve: 2022.07.27. 17:49 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 688

@azaki71: A termék értékelésnél leírtam a véleményemet a Schwalbe Marathon Plus MTB gumiról. Ami a legártalmasabb a számomra az a merevsége, 60km feletti utaknál (terepen) hiába a jó első teleszkóp, egyszerűen szétrázza a csuklómat. A Conti crossking-nél nem volt ilyen csuklófájdalmam. (ég és föld a két külső) Úgy látszik ez az ára a lassan elkopó "mindenes", defekt álló guminak.

Elküldve: 2022.07.17. 14:28 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 688

@azaki71: Gyorsan eldőlt, barátomnál volt két alig használt Schwalbe Marathon Plus MTB külső, meg is kaptam tőle nagyon kedvező áron.

Elküldve: 2022.07.16. 20:31 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 688

@azaki71: Folytatva: A Raceking külsöm mindenképp cserés nincs értelme foltozgatni, az elöl használt Raceking még elmegy. Döntést kell hozzak, vegyek csak hátra "valamilyen" külsőt, vagy vegyek párban előre / hátra új külsőket. De az a gondolat is erős a fejemben, hogy visszatérek a keskeny olcsó külső használatához (sok éven át gond nélkül használtam a Rubena-Mitas V81 külsőt), persze bizonytalan, hogy milyen lenne a contik után. (aszfalton biztos gyorsabb lenne, ahogy a sarat sem hordaná fel annyira, minta contik). Azt is tudom, (és még ki tudja milyen árak lesznek), hogy nekem nem fér bele az, hogy egy éven belül kétszer is vásároljak 13-15ezer forintos külsőt. (érdekes, hogy az olcsó V81 kb 2évet szokott kibírni a kerékpározási szokásaim mellet, de ha az sérül, mégsem akkora költség).

Elküldve: 2022.07.16. 17:07 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 688

kb 4 hónap és kb 2000km vaz a Continental Race és crossking gumijaimban. Mindegyik a prémium verzió. A raceking totális csalódás, mind teljesítményben, mind minőségben, tartósságban. A crossking sokkal jobban teljesít én a kettő közül csak azt ajánlom, de a crossking is repedezik a bütykök körül, kopás nyom meg alig van rajta. Nekem nagyon nem érték meg ezek a Conti külsők, akkor inkább évente cserélek egy Mitas külsőt negyed áron.

Elküldve: 2022.03.29. 13:18 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 688

@hunjoe: Ezek mindenképp hasznos információk, jól tetted, hogy megosztottad itt.

Elküldve: 2022.03.29. 12:56 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1487

@hunjoe: Köszönöm! A mondottakkal már tudok kezdeni valamit. A képek is magukért beszélnek.

Időszerű valamit tennem, mert erősen kopott a külsőm, s ez évben már két léket is kaptam.

Tudni vágyóknak mondom (most jutott eszembe): Úgy emlékszem a Tannus gyárt „tömör gumit” is. Országúti kerékpáron láttam ilyet. Gazdája szerint kicsit nagyobb a gördülési ellenállása és a tömege, mint levegős társáé, de nincs vele gond, míg el nem kopik egészen. Talán terepjáróhoz is kínálnak ilyen csodát, de lusta vagyok utánanézni.

Elküldve: 2022.03.29. 12:38 hunjoe 

  • hunjoe avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 4

@XCode: Másfél év alatt még nem volt defektem, szóval rossznak nem mondanám. A másik bringámon Smart Guard rendszer van (https://bikepro.hu/alkatresz_001/kerek_elemei_130/kulso_gumi_158/26_col_163/schwalbe_marathon_plus_tour_hs404_26x20_50-559_kulso_gumi_kopeny_defektvedett_smartguard_reflexcsikos_e25_1100g) és az már negyedik éve fut, szintén defekt nélkül. Van Marathonból montira is (https://bikepro.hu/alkatresz_001/kerek_elemei_130/kulso_gumi_158/26_col_163/schwalbe_marathon_plus_mtb_hs468_26x225_57-559_kulso_gumi_kopeny_defektvedett_smartguard_reflexcsikos_dual_compound_1260g), de darabja kerül annyiba, mint a Tannusból egy pár. Arról nem is beszélve, hogy amikor elkopik a fasza külső, akkor dobhatja ki az ember az egészet, holott a defektvédelemnek még semmi baja, csak a minta kopott le. Összességében mindkét technika jól működik nálam, defekt nélkül teszik a dolgukat. A szerelés csak az elsőnél volt szívás, míg rá nem jöttem a trükkre, miszerint a belsőt fel kell fújni egy picit, hogy legyen tartása, majd mehet rá a piros cucc és így egyben kell berakni a külsőbe. Még a peremnél érdemes figyelni, hogy sehol ne lógjon ki. Attól nem kell félni, hogy ez elmozdul, nagyon stabilan benne van a kerékben. Nem tudok ide képet rakni, de a profilomba teszek fel kettőt (csak ennyi van róla), hogy hogyan is néz ki összerakás előtt.

Elküldve: 2022.03.29. 12:02 hunjoe 

  • hunjoe avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 4

@XCode: Annyi előnye mindenképpen van, hogy ha elkoptattad a külsőt, csak átrakod a cuccot az akármilyen újba. Ezen felül, ha mégis defektet kapnál, a gyártó szerint nyomás nélkül is lehet vele (nyilván ésszel) gurulni. Bár ezt még nem próbáltam, mert másfél év alatt még nem volt vele defektem.

Elküldve: 2022.03.29. 10:12 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1487

@azaki71: Köszönöm. Ez is valami.

Nemigen bízok az efféle, utólagos patkolásokban. Vélekedésem szerint jobb a szúrásnak ellenálló köpeny. Ám ha valaki meggyőzne nevezett szalag egyedül üdvözítő előnyeiről, nem állnék ellen a csábításnak.

Elküldve: 2022.03.28. 17:05 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 688

@XCode: Én csak külföldi videókat és fórum hozzászólásokat találtam. Magyar tapasztalatokat nem. Pld: https://www.youtube.com/watch?v=iy82-Vz5kvo

Elküldve: 2022.03.28. 12:48 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1487

@hunjoe: Érdekelne a dolog, de a személyes tapasztalatot többre tartom a népszerűsítő leírásoknál. Van gyakorlatban szerzett ismereted nevezett szalaggal kapcsolatban? Mennyire nehéz szerelni, megmarad-e a helyén, mi történik, ha egy tövis átüti a köpenyt stb.

No és mikor jár jobban az ember fia: ha vesz egy pár szalagot, vagy egy pár lékelést álló köpenyt? Nyolcezer arany körüli áron – gondolom én – talán lehet megfelelő külsőt találni. Vagy csak ennek két–háromszorosáért?

Elküldve: 2022.03.28. 07:40 hunjoe 

  • hunjoe avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 4

@buch7: Utána nézhetsz a Tannus Armour-nak is, utána szinte mindegy milyen gumit dobsz fel, mert nem egyszerű vele defektet kapni.

Elküldve: 2022.03.23. 15:46 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 321

@fpeter: Egy apró megjegyzés: 2,8"-os Schwalbe NN külsőt (meg úgy általában a többit is) iszonyat nehéz feltenni. Ha menet közben eldefektel az ember, nem tudom meg lehet-e szerelni az út szélén.

Elküldve: 2022.03.23. 15:42 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 321

Végre találtam itt véleményt a Cross Kingről. Mullet Ebike-ot ezekkel szereltem (2,3"). Hátul használt a külső, valamilyen oldalfalvédelemmel ellátva. Elöl brand new, Black Chilis. Nem mond sokat ez a fantázianév, ez volt raktáron, amikor épp rendeltem. Le kellett cserélnem az E-thirteen AM első külsőt, mert olyan hangosan búgott aszfalton, hogy megfájdult az ember feje tőle. Szerintem 20 kg-t már-már súrolja a bringa az új külsővel.

Elküldve: 2022.03.15. 19:24 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 688

Életem első útja tömlő nélkül: Ami induláskor feltűnt, hogy tömlő nélkül nagyobb a gördülési zaj. Másban nem vettem észre különbséget, sem sebességben, sem gyorsításban, sem irányíthatóságban. Az utam nagyrészt akácos, gallyakkal teli, félig tisztázott útvonal volt. Defekt, vagy bármi fennakadás nem történt. Kicsit kockáztattam, mert nem volt nálam semmi ami a segítségemre lett volna, ha bármelyik külső leenged. Még nincs se patronom, se javító kukacok..stb

Elküldve: 2022.03.14. 16:38 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 688

@rcs2003: Én is néztem a teszt videokat, nagyon nagy segítség mind. Defektűrés szempontjából persze bizakodom, mert nálam a defektek jelentős részét akác tüske okozta az elmúlt években, az meg általában csak egy apró szúrás így jó eséllyel eltömíti.

Elküldve: 2022.03.14. 16:30 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 889

Összességében azért elég hatékony defekktűrés szempontjából a tubeless rendszer. Csak elég tejet kell beletölteni, meg olyan márkát ami működik is :D Nemrég néztem egy nagy tesztvideót, volt egy csomó fajta tömítőfolyadék ami gyakorlatilag semmire nem volt jó.

Elküldve: 2022.03.14. 14:44 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 688

@rcs2003: Jaj én is így jártam vele. Azért a tubeless rendszerrel is vannak félelmeim. Mert ha olyan defektet kapok vele, amit nem tömít el a sealant, vagy ha annyira leenged, hogy elválik a peremtől akkor a kis kézi pumpával esélyem nem lesz felpumpálni. (hiába tömítem el javító "kukaccal"). Ha meg belsőt kell beletennem, akkor meg ugyanott vagyok, mint a belsős rendszernél.( már ha ki tudom venni a szelepet, így rendszeresíthetek útitársnak egy fogót is, vagy CO patront...még több kacat)

Elküldve: 2022.03.13. 20:03 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 889

Nekem is. Betöltöttem nagy boldogan és lapos gumival értem haza az első tekerésről, a lötty meg szét volt folyva kívül-belül a keréken. A szelep persze teljesen eltömődött tőle...

Elküldve: 2022.03.13. 19:24 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 688

@Makky: A belsőbe tölthető slime-val rosszak a tapasztalataim.

Elküldve: 2022.03.13. 18:44 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 765

@azaki71: Belsőbe is lehet folyadékot tölteni. Egy próbát esetleg megér. (Én ezer éve úgy használom az edző gépet. Nekem bevált.)

Elküldve: 2022.03.13. 18:37 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 889

Én is fontolgatom... bár nekem alig van defektem, max évente kettő alkalom de kíváncsi vagyok. Sajnos valószínű hogy két kerékszett kell mert az edzős gumik nem tubeless kompatibilisek csak a versenyzősek, de utóbbaiakt csak versenyre szoktam feltenni, évente összesen max 3 hétig használom őket... ilyen szinten luxus a tubeless móka.

Elküldve: 2022.03.13. 16:20 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 688

@azaki71: Második utamon három defekt, mindegyiket akáctüske okozta. Ismét meg kell fontolnom a tömlő nélküli-re való átállást.

Elküldve: 2022.03.12. 21:02 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 688

@azaki71: Megvolt az első utam a conti Cross és Raceking külsökkel. Volt benne minden, aszfalt, murva, poros, kemény, sáros..stb föld út. Az első kilométerek után megállapítottam, hogy meglepően alacsony a gördülési ellenállása ezeknek a külsöknek. Laza földes nyomvályús talajon a crossking jobb, ahol a race már lecsúszott az "élekről" ott a cross még tartotta magát. A sarat nagyon összeszedi mind a két típus, a crossking kicsit előbb tisztult, de összességében mindegyik hamar megszabadult a sártól. Murvás utón a cross-t éreztem jobbnak, nagy tempónál sem csúszkált. Összességében, terepen a crossking a szimpatikusabb, de azt gondolom, hogy nem az én tempóm az, ami feszegetni fogja, vagy kihasználni a két külső határait. A hosszútávú tapasztalatokat meg majd a termék értékelése alatt fogom megtenni, fél vagy 1év múlva.

Elküldve: 2021.11.12. 17:27 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 688

@azaki71: Eldölt, most hogy le van árazva rendeltem 1 cross king és 1 race kinget, mindegyikböl protectiont. Ezzel meg is van a karácsonyi ajándék. De télre nem kerülnek fel, majd csak jövő Április felé, leginkább a nyárra.

Elküldve: 2021.11.09. 10:17 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 688

Kérdés, hogy a sima legolcsóbb drótperemes verzió, vagy a sima hajtogatható verzió-e a jobb választás a Continental Cross és Race king verziókból, mert a Protection verzió szóba nem jöhet, az nekem már túl drága. Még nem dőlt el, hogy valóban ez a gumipáros lesz-e a választom, mert túl sok helyen olvasom, hogy papírvékony és én sem a defektekkel akarnák bajlódik, de ha defektürés szempontjából tud annyit mint a Conti Couble Fighter 3, akkor az már jó, mert azokkal jók a defekttel kapcsolatos tapasztalataim.

Elküldve: 2021.11.05. 08:38 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 688

@rcs2003: Köszönöm a tippet, megfogadom.

A bike-discount.de oldaláról szoktam rendelni és a rendeléseim zömét szezon végén és januárban szoktam bonyolitani, amikor kiárulják a bentragadt készleteket.

Elküldve: 2021.11.04. 22:24 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 889

Cross King előre, Race king hátra, ezt szokták mondani általában. Haver a legolcsóbb Cross kinggel ment maratonokon elöl-hátul(belsővel), nem panaszkodott. :-) Én 2.0-ás race kingekkel edzegetek év közben aszfalton és terepen egyaránt. Defektem még nem volt velük több mint egy év alatt (6000+ km), földutakra, könnyű terepre tökéletesek és van még bennük legalább 1 szezonnyi anyag, alig koptak. Viszont nagyobb kavicson meg hepehupás-felvert göröngyös talajon művészet velük egyensúlyozni. Persze ez lehet azért is mert keskenyeket használok (2.0"). Idén amúgy nem könnyű gumit(sem) venni, alig lehet valami értelmeset kapni. :(

Elküldve: 2021.11.04. 19:55 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 688

Az idén használt Continental Double Fighter gumijaimat jövő szezonra másra akarom cserélni. A kerékpárral aszfaltos utakon megyek és jövök haza a terep és erdei bringázásaimról (Mecsek és Zselic), ezért azt szoktam mondani, hogy 50-50%, de a fent említett külső, amint nem tökéletes a terep út, csúszkál és ezt meguntam. A Schwalbe Smart Sam Performance és a Continental Cross King-re gondoltam, de lehet, hogy tévúton járok, de árban nem mennék feljebb. Szerintetek? Jah, és még mindig a 26-os montimmal járok :-)

Elküldve: 2021.11.04. 16:38 __opp__ 

  • __opp__ avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 210

@rcs2003: nem mondtam, hogy szar a Mitas. Nem tartják a webshopok se és az üzletek se raktáron. Én nem találtam máskor csak mérethiányos készleteket meg sok hetes átfutási időt rendelésnél(több évvel covid előtt) Simán szar a magyar disztribútori háttere.

Jolanda Neff egy legenda, bármivel nyer... :D

A témaindító pedig soha nem reagál a kapott válaszokra, nézd meg a többi kérdésénél... ;D

Elküldve: 2021.11.04. 15:53 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 889

Viszont ami kicsit bosszant, hogy rizsázunk itt folyamatosan és a kérdező meg sehol.

Elküldve: 2021.11.04. 15:50 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 889

Biztos azért nyert Jolanda Neff is világbajnokságot Mitas gumikkal pár éve, mert szarok :)

Elküldve: 2021.11.04. 14:20 __opp__ 

  • __opp__ avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 210

@rcs2003: azért egy Mitas vagy Kenda nem egy ligában van a többi általad említett gyártó kerékpárgumi divíziójával. Sokat fejlődtek az elmult években de a gumik egy hobbi-amatőr kategóriánál megálltak. Hiába nagy gyárak, nem tudsz venni magasabb minőséget vagy speciális gumi keveréket. Attól még nem rossz csak nem az a technológiai szint. Pár év és lehet tesznek bele annyit, hogy elérik a top gyártók színvonalát de ha azonos áron akarják adni a speciális keverékes és/vagy versenszésre alkalmas gumikat a konkurensek ismert, bizonyított termékeivel akkor nem tudom ki akar majd kísérletezni. Már most is túlárazottak.

Elküldve: 2021.11.01. 15:35 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 889

Én egy szett Mitas Kratost vettem versenyezni tavaly. Belsővel megyek, semmi flancos tubeless. A két gumi összesen volt 20000Ft környékén és nagyon elégedett vagyok velük. Kaptak rendesen a Mátrában, Bükkben, a Balcsi kaviccsal és törött fagáakkal teleszórt lankáin, nulla defektem volt velük idáig. Van élet a conti-schwalbe-maxxis sznobháromságon kívül is. Vittoria, WTB, Mitas, stb stb.. ja és a Kenda nem csak szar gumikat gyárt ám, attól hogy itthon csak az alsó kategóriájával lehet találkozni. :)

Elküldve: 2021.11.01. 13:03 elemér 

  • elemér avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 133

@elemér: plusz ezt még ideteszem: Szintetikusan előállított high-tech szál, pókselyemmel. A Vectran ™ -t olvasztott folyékony polimerből, a Vectran-ból szövik, és egy többszálas fonallá dolgozzák fel. Extrém módon szakadásálló, mindezt alacsony súly mellett - tökéletes megoldás a Continental Prémium gumiabroncs család defektvédelméhez. És mindezt anélkül, hogy a gördülő ellenállást befolyásolná.

Elküldve: 2021.11.01. 13:00 elemér 

  • elemér avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 133

@buch7: a balck chili nem defektállósági összetevő, hanem keverék a gördülési ellenállás csökkentésére, gördülési- ellenállása 26 %-kal alacsonyabb, tapadási súrlódása 30 %-kal nagyobb, és 5 %-kal jobb az időállóságuk is. Defektvédelmet a poly-x breaker, a wectran, safety pro, safety x, plus meg egyebek... pl a 3x120 tpi jelenti. Ezek felhasználási területen belül változnak, értsd egy plus inkább városi gumik sajátja, nehezebb tőle a gumi és lassabb stb. Mtb versenygumikon a handmade germany, black chili és pl wectran ami piktogramokat keress. Ha ebben a kategóriában keresgélsz szerintem a conti jobb, de más meg a schwalbét fogja mondani. Én bevenném a játékba a maxxis gumijait.

Elküldve: 2021.10.31. 18:23 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 889

Alma vagy körte? Parttalan vita. Aztán meg ne lepődj ha ugyanúgy defektelsz a csilli-villi új gumival. Sajnos a királydinnyét még mindig nem érdekli mennyibe került a külsőd, neki az a dolga hogy átszúrja :) Sokan a tubelessre esküsznek.

Elküldve: 2021.10.31. 16:32 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1487

Tapasztalatom szerint (azonos osztályt feltételezve) a Schwalbe köpenyei valamivel többet nyújtanak, kifinomultabbak, a Continental köpenyek viszont valamivel jobban bírják az igénybevételt, tartósabbak. A különbség mindazonáltal nem jelentős.

Elküldve: 2021.10.31. 11:05 danibike95 

  • danibike95 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1

Szia! Személyes tapasztalatom nincs az általad felsorolt külsőkkel, de az alábbi oldalon elég alapos teszteket készítenek külsőkről:

https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews

Érdemes átböngészni szerintem.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!