Continental Double Fighter III

1-22 (22 válasz)

Elküldve: 2021.03.01. 20:13 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 723
Témaindító kérdés:

Ez a gumi még mindig azt tudja, ami a korábbi hozzászólásokban olvasható, vagy van nála jobb alternatíva? Gyakorlatilag 50-50% ban kerékpározok terepen és aszfalton. A terep része vegyes, erdei föld utak, murvás, poros mezőgazdasági és csak néha kövekkel teli az út. (bringás kirándulások) Sok felénk az akácos, szóval nem árt ha magas a TPI, vagy van benne szúrás elleni dédelem. Szóval kérdés hogy megéri-e ez a conti 26 méretben az árát, vagy van már nála jobb alternatíva.

Elküldve: 2021.12.22. 17:57 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 723

Még a télen (amúgy sem tekerek sokat), utoljára használom a Double Fighter 3 külsőket, aztán csere. Terepen az eleje már mindenen meg, megcsúszik, nagyon észnél kell lenni vele. Továbbá mind a két külső üt, már nem fútnak olyan szépen, mint újkorukban.

Elküldve: 2021.03.20. 15:25 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 723

@azaki71: Első guruló tapasztalatok: Nulla gördülési hang, Elhanyagolható gördülési ellenállás, Aszfalt, döngölt föld és füves utakon nagyon jól lehet vele haladni. Már a legkisebb porban is össze vissza csúszkál, dagonyás saras utakon felejtös, nagyméretű kövekkel teli útszakaszok szintén nem a barátai. Összességében azt tapasztaltam amire számítottam, ez egy MTB "gravel" külső. Jók az első tapasztalataim!

Elküldve: 2021.03.17. 19:08 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 723

@rcs2003: Mert a 3.5-4bar nyomással tűnik jónak, 3Bar alatt semmi tartása nincs. Aszfalton amúgy sem mennék 3bar alatti gumi nyomással. De sok külföldi fórumon is említik, hogy ennél a guminál ez az ajánlott, és én is így látom.

Elküldve: 2021.03.17. 18:51 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 949

De miért fújod ennyire fel? Hány kg a testsúlyod?

Elküldve: 2021.03.17. 17:27 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 723

Csak első benyomások: leárazva vettem 16Euro / db áron és szerencsémre a rendelés napján 359ft alatt volt az Euro árfolyama. (több más cuccal rendeltem, ha már.....) Nagyon könnyen felmegy a felnire (Mavic Crossride), szintem már túlságosan is, ez eddig a legkönnyebben felrakható gumi amivel valaha találkoztam. A mintázata nem újdonság, ránézésre is aszfalt és normál minőségű föld utakon történő haladásra alkalmas. A futófelülete nem túl vastag, remélem nem fog gyorsan kopni. Nekem úgy tűnik, hogy a 3.5-4Bar nyomáson van a legjobb tartása. Még többet, majd ha már gurultam vele pár ezer km-ert és akkor a defektre való hajlam is kiderül.

Elküldve: 2021.03.06. 13:48 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 723

Gumikat megrendeltem, úton vannak és annak ellenére, hogy ezek nem tubeless külsők, úgy döntöttem ki fogom próbálni tubelessként. Megnéztem egy rakat youtube videót arról, ki és miként rak fel nem tubeless külsőt tubeless-két és nagy kedvet kaptam hozzá. 1997-óta bringázom rendszeresen és itt az ideje ezt is kipróbálni. Nagyon kíváncsi vagyok rá és, mint mindet ezt is magamnak csinálom.

Elküldve: 2021.03.04. 16:08 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 949

@Krupcheck: Jajj igen elnézést, valamiért összekeveredtek a nicknevek a fejemben.

Elküldve: 2021.03.04. 15:32 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 723

@Krupcheck: A leírtak alapján teljesen ok ez a Conti külső. Megj: a szálszakadás persze nem hiányzik.

Meg kell vennem, mielőtt még jobban elszáll az ára, köszönhetően a gyengülő forint-nak.

Elküldve: 2021.03.04. 11:56 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1014

@rcs2003: most ezt úgy írod, mintha olyannak írnád, aki most ült először bringán. Jelzem: nem :D Mostanában keveset ülök, ez tény, de megvannak az összevetési alapjaim.

Elküldve: 2021.03.04. 11:10 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 949

@azaki71: Reagálok több felvetésre.

"egész más egy magas TPI számú gumi és ahogy írtam, sokkal nehezebb átszúrni"

  • lehet hogy neked nehezbb átszúrni de amikor a fél testsúlyod + a bringa súlyának fele nyomja a kereket a tüskére ott tökmindegy hogy te kézzel mennyire tudod átszúrni.

"Aszfalt: meglepően kevés különbséget éreztem a 2 és 4 bar között."

  • mivel a gördülési ellenállás érzékelése ilyen szinten csak placebo. :) Azt tapasztaltam hogy monti guminál,de bármilyen kövérebb guminál is édesmindegy hogy keményre vagy félkeményre, neadjisten puhára van fújva. Egy dekával nem voltam soha se gyorsabb, se lassabb, akárhogy is volt fújva a gumi. A 80 kilómmal aszfalton elöl 2.0, hátul 2.35 éppúgy gurul mint az elöl 2.5 hátul 2.8. 3 fölé sosem fújom mert baromság. Akkor van értelme ha 120+ kilós vagy, de ott már rengeteg egyéb dolgon is módosítani kell hogy elbírjon. Ha felfújod keményre a gumit csak annyit érsz el vele hogy szétrázza derekad és a karjaid, ráadásul a középső futófelület szűk sávja rohamosan fog kopni, a szélei felé haladva pedig érintetlen marad mert azok a részek sosem érnek az aszfalthoz. :)

"Földút: elemében volt, 2 baron nem is nagyon rázott (merev alu villa, merev far)"

  • földútra kb ekkora nyomás kell ha átlagos a testsúlyod. Hátulra egy kicsit több, nehogy felüsse a felnit és a belsőt valami útba beforgatott építési törmelék vagy éles kő.

Elküldve: 2021.03.04. 07:47 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1014

@azaki71: tegnap sikerült igencsak változatos körülmények közt tesztelnem a Double Fighter III-ast. Kb. 2 barra engedtem vissza (kb. mert benzinkutas fos pumpával mértem).

  • Aszfalt: meglepően kevés különbséget éreztem a 2 és 4 bar között.
  • Földút: elemében volt, 2 baron nem is nagyon rázott (merev alu villa, merev far)
  • Nyomvályúk, füves gátoldalban (oldalazva) mászás: egész jól kapaszkodik az oldala a guminak, semmi megcsúszás nem tapasztaltam.
  • Kötött sár: teljesen jó
  • Laza, vizes sáros foltok: lendületből átkelve nem volt baj, irányítható maradt a bringa, de a hosszabb foltokban, ahol többet kellett tekerni, természetesen elforgott a hátsó kerék. Folyamatosan ilyenben haladni nem alkalmas, de ha épp szembe jön, megoldja.

Szóval vizes aszfalton kívül minden volt, és azt hozta, amit vártam. Még az élettartamra leszek kíváncsi, sajnos ilyen téren nekem és másoknak is volt már negatív tapasztaltunk Conti gumikkal. Használni nagyon jó őket, gyakorlatilag mindegyik kiváló a maga területén, de a szálszakadás gyakori vendég ) :

Elküldve: 2021.03.02. 17:26 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 723

@rcs2003: Ja, hát néha van bozótos amin át kell mennem, de földes utakon a porban, por alatt megalapuló tüskék elkerülése pusztán szerencse. A szövet sűrűség azért sokat számít, egész más egy magas TPI számú gumi és ahogy írtam, sokkal nehezebb átszúrni. Az említett Michelin xc dry2 ust pont ilyen volt, de azt 2006-2007ben használtam.

Szerintem ki fogom próbálni a Continental Double Fighter III külsőt, külföldi oldalakon is jókat írnak róla.

Elküldve: 2021.03.02. 16:52 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 949

Erről csak annyit hogy akáctüskét, királydinnyét nem érdekli mekkora tpi sűrűséggel van a gumi átszőve. Neki az a dolga hogy beleálljon és meg is teszi. :) Nincs értelme tubelessre átállnod, baromság és házilag nagyon körülményes szerelni, pláne ilyen felhasználásra semmi értelme. Én a magam részéről most egy pár legolcsóbb continental race king gumit használok edzősnek, van bennük ~3500km augusztus óta, nulla defektem volt idáig, aszfalt/terep vegyes felhasználás mellett, a futófelület kopása is még elhanyagolható, elég meglepő hogy ilyen jól teljesít. Terepen meg egyszerűen oda kell figyelni hogy min vág át az ember, nem lehet csak úgy tökön-paszulyon. Ha kavicsos jön, ki kell állni a nyeregből és kimozogni testtel hogy ne 80kilós ütések érjék a gumit ha nem muszáj. Üvegcserepet ki kell kerülni, vagy megemelni legalább az első kereket ha már késő kikerülni, a hátsót tehermentesíteni amíg átgurulsz a kockázatos akadályokon. Tök amatőr túrázgatós szinten teljesen mindegy hogy milyen gumi van a bicajon. Egyik sem lesz se lassabb, se gyorsabb. Persze ha traktorgumit raksz fel, nyilván lassabb lesz de az egy véglet. Keményre fújva mind ugyanúgy gurul. Leengedve mind ugyanúgy csillapítja az út egyenetlenségeit. Tökmindegy. Nem kell ezen annyit agyalni, kevlárszalag/bármilyen vastag defektvédelmű külső + egy adag slime a biztonság kedvéért aztán annyi, el lehet felejteni a következő szezonig a gumi-kérdést. Pótbelső és folt mindig legyen mert 100% védelem nincs.

Elküldve: 2021.03.02. 15:32 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 723

Ha jól tudom a Mavic crossride kerekeim használhatók tömlő nélkül is, de nem tudom, hogy nekem mint amatőr bringásnak megérné-e áttérnem a tömlő nélküli rendszerre.

Elküldve: 2021.03.02. 15:26 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 723

A 180 tpi valóban remek lenne ha valós adat lenne, lényegesen nehezebb rajta átszúrni egy rajzszeget vagy gombos tűt. Tudom, mert már próbáltam:-) Alap defektvédelemmel ellátott alacsony TPI számú Rubena - Mitas gumikkal közlekedve város, aszfalt úton ritkán kaptam defektet, de amióta erdei és mezőgazdasági útjaim vannak a defektek száma lényegesen megnőtt. De nem akarom kihegyezni a témát csak a defektvédelemre, a lényeg az, hogy a felhasználás szokásaimhoz találjak egy külső gumi párt, mert hamarosan cserésnem kell. CST C1391 Traction próbáltam, de nem tetszett., egy hét után el is adtam. A schwalbe gumik-ról azt olvasom, hogy drágák és repedeznek. Ami valamikor tetszett, az a Michelin xc dry2 ust külső volt, de ez már nincs, csak a gyengébb country dry2.

Elküldve: 2021.03.02. 11:46 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1014

@Makky: na ezt nem tudtam, köszi az infót. Akkor igaz, hogy "amit a marketing mond, azt osszuk el hárommal" :D

Elküldve: 2021.03.02. 10:07 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 804

Én nagyon sokat mentem 27 TPI-s gumival is edző bringán, amiben volt gyárilag plusz defektvédelem a futófelület alatt és nagyon ritkán kaptam csak vele defektet.

Elküldve: 2021.03.02. 10:05 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 804

A TPI-nek azért önmagában közvetlenül nincs túl sok köze a defektállósághoz. Ráadásul a Continental-nál a nagyon magas szám csak marketing fogás!!! Van nekik 300-as is! A 180 az egészen pontosan 3x60-at jelent! Vagyis 3 réteg 60TPI-s szövet. Ezt más gyártók 60 TPI-s gumijaihoz kell hasonlítani! Ezt csak a tisztán látás kedvéért írtam. A defektállóság pedig mindig egy kompromisszum. Kinek mi éri meg.

Elküldve: 2021.03.02. 09:31 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 949

Sokan jó tapasztalatokat szereztek a külső és a belső közé helyezhető kevlárszalaggal is. Annyi a titka hogy nagyon precízen kell elhelyezni. Másrészről sajnos olyan gumit még nem gyártottak ami "mindenre is" jó. Mindig szükség lesz kompromisszumra :)

Elküldve: 2021.03.01. 22:27 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1014

https://www.continental-tires.com/bicycle/tires/mountainbike-tires/double-fighter-3

Ja, viszont elég nehéz, közben itt nézegetem a gyári adatokat, a 27,5-ösre 860 g-ot adtak meg - ami viszont korrekt, mert 844 és 849 g-ot mértem.

A defektvédelemhez még annyit, hogy 180 tpi a szövet benne, ami igen jó, de a másik bringámon is 180 tpi-s Conti gumi van, de az akáctüske (szerűség) csak áttalált rajta, amikor épp úgy jött szembe :D vastag/kemény defektvédő réteg nincs a Double Fighterben, meg ahogy nézem nincs is ilyen kivitele, szóval valami kiegészítő védelem kell mellé.

Elküldve: 2021.03.01. 22:05 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1014

Nagyjából hasonló gondolatmenet kapcsán vettem meg az említett gumit, 27,5x2,0 méretben, az alap kivitelt.

Eddig (kb. 80 km) határozottan tetszik. Aszfalton 4 bar körül iszonyat csendesen, kis ellenállással gurul, nem érzek jelentős különbséget a korábbi, 622x37-es CST Salvo gumijú bringámhoz képest.

Földúton is mentem vele valamennyit, poros, döngölt úton tök jó volt, az árterületeken, nem túl süllyedős sárban is tetszett, ráadásul semmit nem szedett és csapott fel belőle, gyakorlatilag tiszta maradt a gumi. Ezeken a terepeken viszont sok a 4 bar, ráz, de ez nem a gumi hibája. Kipróbálom majd 3 bar körül is, sztem kb. ott lesz az arany középút az elviselhető rázás (teszem hozzá, vékonygumis fixikkel nyomultam évekig, szóval nálam ez a határ viszonylag magas :D ) és a haladós aszfaltos tekerés közt.

Nagyokat döntögetni még nem mertem, mert általában gyerek volt mögöttem, és hát a súlyelosztás ilyenkor messze nem ideális, de az biztos, hogy a gumi ezen körülmények közt stabilan viselkedett, nem úszott el sehol. Vízen még nem próbáltam, de ami késik, nem múlik.

Defektvédelme az enyémnek kb. nincs, ezért kapott slime-ot a belső, eddig nem láttam, hogy előbuggyant volna, pedig képes vagyok 5 km-en is ledefektelni.

 
Új válasz:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!