CR-MO váz korrózió védelem

1-5 (5 hozzászólás)

Elküldve: 2022.07.03. 17:52 dib183 

  • dib183 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 3
Témaindító hozzászólás:

Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy milyen spray-t érdemes használni cr-mo vázak belső korrózió védelméhez? Amivel ki tudom fújni a csöveket belül. Gondolom a wd40 nem alkalmas erre, mivel az oldja de nem hiszem, hogy hosszabb távon védené, vagy tévedek? Előre is köszönöm a választ!

Elküldve: 2022.07.06. 17:18 Sanzy 

  • Sanzy avatar
  • hozzászólások: 1

Szia! Röviden? Viaszos üregvédő. Ugyan ez a kérdés foglalkoztatott engem is, mikor gravel építésre adtam a fejem aminek az alapja egy deepspace váz volt (duplán húzott Cro-Mo cső) miután kibontottam, alapos zsírtalanítás, majd kompresszorral "kiszárítottam" átfúvattam minden üreget/rést, és tuti ami biztos alapon hagytam még pár órát, majd újra átfújtam levegővel. Következett a ragasztás. Csak annyi nyílást/furatot hagytam szabadon, hogy be tudjam juttatni az üregvédőt, de ki már ne tudjon folyni, csak szabályozottan a fölösleg. Elég egy filmréteg, de mire alaposan kifújsz egy vékony csövet többszöröse megy bele, mint ami szükséges. Szabad levegőn, vagy jól szellőző helyen csináld, és valami kartonon, vagy fólián, ha nem akarod vakargatni. Pár órás móka volt száradással együtt. Sosem tudom meg, hogy mennyire hatékony, de a lelki békémnek ez kellett. Most az elmúlt forró napokban sem láttam nyomát, hogy ki akarna folyni a cucc, mert kiolvad, elömődésnek nyoma sincs.

Elküldve: 2022.07.04. 12:12 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1019

A WD40 nem feltétlenül rossz ilyenre, egy ex-melóhelyemen küldtünk ki úgy nyers alkatrészeket, hogy abban voltak megforgatva, majd hagytuk őket megszáradni, jól védett a korrózió ellen (persze páramentesítő közegben voltak szállítva is).

Viszont bármit is teszel bele, azt tudni kell, hogy onnantól kötelező ezt rendszeresen megcsinálni, mert ha belerakodik a por, az meg megköti a párát, akkor pont, hogy rontottál a helyzeten.

Szvsz fontosabb, hogy a váz alsó részein lévő lyukak (papucsnál, középcsapágynál) épek és tiszták legyenek, mármint belülről ne dugítsa el por (olajos por...), kívülről ne legyen rajta matrica, stb. Így ami lecsapódik benne pára, vagy valahol máshol beleszivárog víz, az ki is tud folyni.

Az 1-2 acél váz, ami a környezetemben van régebb óta, azokkal nincs rozsdásodási probléma (pedig az is nagy szó, ha kívülről le vannak tisztítva...), viszont ami innen-onnan elém került, és el volt rohadva, az mindegyik a középrész mögötti csőcsatlakozásnál, nyilván az ott összefolyó víz elvezetésének hiánya miatt adta meg magát.

Elküldve: 2022.07.03. 20:31 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1017

Úgy gondolom jobbára a tároláson múlik a korrózió mértéke.

Elküldve: 2022.07.03. 18:56 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 845

Szia! Hát én ezzel sokat nem bajlódnék. Nekem egyszer egy bringa szervízben azt mondták, hogy sima motor olajat folyassak végig belülről a csöveken. De, hogy ez mekkora védelmet jelent, azzal kapcsolatban vannak kétségeim. Esetleg, ha évente megcsinálod, talán ér valamit. De akkor is egy csomó helyre ez nem fog eljutni (pl. támvillákba elég nehéz bejuttatni; persze nem lehetetlen) és úgyis ott lesz probléma esetleg, ahova nem jutott. Nem a fő csövek szoktak elrohadni középen... Inkább vegyél egy rozsdamentes acél vázat! :) (Jó ez csak vicc volt, mert tudom mennyibe kerül.) Amúgy meg nekem volt Hi-Ten acél vázam, ami durván sokat kapott téli körülmények között is és 25 év után se volt nyoma átrozsdásodásnak rajta! Pedig nem kevés sős lét, esőt kapott! Illetve van már lassan 30 éves Cr-Mo vázam is (igaz ez nem kapott sok vizet), szintén hibátlan! Szóval nem rohad el az olyan könnyen azért.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!