Crank arm 4 bolt 104 bcd-t honnan lehet beszerezni?

1-11 (11 hozzászólás)

Elküldve: 2018.09.26. 19:03 András Péter 

  • András Péter avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 17
Témaindító hozzászólás:

Üdv! Szinte vadiúj hajtókarom szeretném lecserélni DEORE Hollowtech 175 és 104 bcd félintegràltnak tünik.. A lényeg hogy egyenes legyen!

Félintegràlt, tudba valaki segíteni? Szóval Hajtókar kellene, Crank arm 4 bolt 104 bcd és 175 hosszúsàgú. Sehol sem talàlok ilyen alkatrészt, illetve hasznàltan tengerentúli szàllítàssal.. A lényeg hogy egyenes legyen.. ! Köszi elöre is a vàlaszokat!!

Elküldve: 2018.09.29. 06:51 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 765

@András Péter: Ez attól függ, hogy milyen váltód/karod van most és mi lesz utána. A trekking első váltók általában elviszik az országúti hajtókarokat. Én is sokáig úgy használtam. Altus első váltó és ilyen kar 52-es nagytányérral. Gond nélkül vitte. https://bolha.testbike.hu/apro/jobbos-negyszoges-3-tanyeros-orszaguti-hajtokar-320187

MTB első váltó már nem valószínű, hogy megbírkózik vele. Azokat (régebbiek) ugyanis max. 44-ig tervezik, míg a trekkingeket 48-ig.

Présgép pedig szerintem nem igazán használna neki, bár meg lehet próbálni. Egy olcsóbb tömör karral esetleg. Csak hogyan oldod meg, hogy a pedálmenet része ne ferdüljön semelyik irányba egy hajszálnyit se? Vagyis tökéletesen merőleges maradjon. Mert, ha ez nem sikerül, akkor elég szar lesz tekerni a folyamatosan imbolygó pedálon! :)

Elküldve: 2018.09.29. 00:31 András Péter 

  • András Péter avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 17

Ja még egy kérdés.. Présgéppel próbàlt àr alakítani valaki hajtókaron? Az a 2cm valahogy megoldhato lenne?

Elküldve: 2018.09.29. 00:18 András Péter 

  • András Péter avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 17

@Makky: köszi, de akkor elsö vàltót és vàltokart is cserélni kell!??? Vagy van esetleg ajànlatod konkrétan négyszög cserére?

Elküldve: 2018.09.28. 13:00 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 765

@András Péter: Két dolgot érdemes figyelembe venned: az egyik valóban a Q faktor, míg a másik a láncvonal. MTB esetén se reménytelen egyébként az országúti hajtás. Váz függő nagyon a dolog. Nekem is van 26"-os MTB vázon 105-ös 3 tányéros hajtás. A 2-es kicsit szűkebb, de elférne még az is.

Szóval, te kisebb Q faktorra vágysz, ha jól értettem. Sajnos sok lehetőséged nincsen. Négyszögtengely esetén még könnyű volt variálni a tengelyhosszal. (Persze a láncvonal változott, amit figyelembe kell venni!). Integrált esetén ez sajnos lényegében fix. Mármint a Q faktor. De az országútik valóban szűkebbek. Azzal próbálkozhatsz esetleg, csak abból nem lesz olyan kis fogszámú. De trekkingre simán jó lehet előre egy compact (50/34)-es országúti hajtómű. Vagy visszatérsz a régi jó öreg négyszögre és akkor szűkítheted rendesen!

Elküldve: 2018.09.28. 02:04 András Péter 

  • András Péter avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 17

@rcs2003: Köszi, a felvilágosítást, ez a Q faktor nekem is ú j volt, majd utánnanézek, de nekem nem mtbm van!

Elküldve: 2018.09.27. 21:06 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 890

Helló! Amiről te beszélsz, az Q faktor, azaz a két hajtókar külső pedálmenetek közti távolsága. Országúti biciklire országúti hajtókar való, szűk Q faktorral. Montira szélesebb Q faktorú hajtókarok mennek. Utóbbi főleg a szélesebb láncvillák miatt, azok pedig a szélesebb gumik miatt vannak így kialakítva. A másik ok hogy terepen amúgy is szarabb lenne szűken állni a gépen, nem adna olyan stabilitást. Egy szó mint száz: montira nem fogsz találni szűk q faktorú hajtókart, és ha bele is erőszakolsz valamit a vázba, nagy eséllyel bele fog érni a láncvillába a hajtókar ha odataposol neki. Annak pedig nem fog örülni sem a vázad, sem te. :) El kell döntened hogy montit vagy országútit építesz és aszerint menni tovább, öszvér megoldások nem működnek.

Elküldve: 2018.09.27. 19:48 András Péter 

  • András Péter avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 17

Elnézést az elütésekért, telefonról vagyok, és nem tudok utólag javítani.. Tehàt a kérdésem az hogy miért nincs külön hybrid hajtàs, ami lehetövé teszi a szükebb taposàst is, miért kell a montik széles làbfogàsàt hasznàlnija a 28" As biciklit haszàlóknak is!?

Elküldve: 2018.09.27. 19:39 András Péter 

  • András Péter avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 17

@Makky: régi deore, még nem volt integràlt pl teljesen egyenes volt.. Sajnos én sem talàlok 4 csavaros verziot... Lehet hogy pàr év múlva az új kerókon màr széttett làbbal kell tekerni!? A fél integràltat arra értem, hogy a hahtókar egybe van pl sok Csepel terméknél afogaskoszorúkkal, ez az integràlt.... De van olyan orszàgúti, ahol még mindíg külön lehet hajtókart cserélni mind a két oldalon. A félintegràlt nàlam az, aminek a lànctànyérok és a jobbos hajtókar szétszedhetö, de nem cserélhetö a hagyomànyos hajtókarra, 4- vagy 5 csavaros felfogatàs van a lànctànyéron.. Az hogy egyenes pedig szerintem egyértelmü mire értem, nem emelkedik ki a lànctànyér síkjàból, így közelebb vannak a monoblokkhoz a talpak és könnyebben erösebben tekerhetö, emellett kényelmesebb is.. Sajnos én sem talàlok egyenes hajtókarokat, csak orszàgúti verzioba, de a Hollowtech 2 illetve pl ezt talàltam : https://www.amazon.com/AUKMONT-Mountain-Crankset-Compatible-ATX770-D/dp/B07GZ74XW3/ref=mp_s_a_1_1?ie=UTF8&qid=1537979693&sr=8-1&pi=AC_SX236_SY340_FMwebp_QL65&keywords=AUKMONT%2BBike%2BCrank%2BArm%2BSet%2BMountain%2BBike%2BCrankset%2B175mm%2B104%2BBCD&dpPl=1&dpID=4165Ag6liHL&ref=plSrch&th=1&psc=1 De az Xt Slx SLK Kls is baràtsàgosabbnak tünik, ez a Hollowtech 1. Nagyon szélesre sikeredett, de ha màr a 3 lànctànyér miatt
Görbülnijr kell (bàr az enyémen most van lànctànyér védö is..)
Akkor görbülhetne befele a pedàloldal is, így ha kapkodja valaki a làbaközt a biciklit, akkor igazàn szüken taposhat, bem szólva arról hogy a széles taposàs kényelmetlen, hozzàér a cipö a gajtókarhoz stb.. Inkàbb legyàrtabak hajtókarvédöket, minthogy csinàljanak egy valamirevaló hajtókart!???!?! Nagyon szomorú vagyok mert rosszindulatot orrontok, vagy leht hogy csak odanemfigyelés...

Elküldve: 2018.09.27. 16:08 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 765

@András Péter: Elég zavaros, amit írsz. Nem is igazán sikerült értelmeznem, hogy most mi is a kérdés pontosan. Eladni/cserélni ne a fórumon próbáld. Illetve mi az, hogy "egyenes"? Én olyat még csak BMX-en láttam. Szóval nem értem. A "félintegráltat" se értem. 4-arm, BCD 104, 175-öt nem hiszem, hogy túl nehéz lenne szerezni... elég sokáig ilyen volt minden MTB hajtás

Elküldve: 2018.09.27. 13:30 András Péter 

  • András Péter avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 17

https://ebike.hu/termekek/hajtas/hajtomu/octalink/111156_shimano-fc-m523-octalink-hajtomu/

Erről lenne szó, kb 20 azaz húsz km et futott, de ez a hajtókar inkább terepre való, és én országúton gyakrabban használnám. Szuper könnyű és strapabíró, de egyenes hajtókara lenne szükségem. ha tud valaki helyeette valamit ajánlani akkor akár az egész hajtómű egyben is eladó. Köszi!

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!