Csak első váltót szeretnék, megoldható?

1-12 (12 hozzászólás)

Elküldve: 2012.08.14. 17:54 pranksta 

  • pranksta avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 86
Témaindító hozzászólás:

Sziasztok!

Mit gondoltok, életképes egy olyan megoldás, hogy hátsó singlespeed agy mellé előre feltegyek egy váltót 2, vagy esetleg 3 sebességen használva? Én úgy képzeltem el, hogy hátra tennék egy kétgörgős láncfeszítőt, ezzel megoldva a változó lánchosszból adódó problémát.

Azt nem tudom, hogy bírná-e a rendszer a lánc keresztirányú mozgását (esetleg ha csak két lánctányért használok elöl?), ezért is gondoltam a kéttányéros láncfeszítőre..

Az apropója az egésznek annyi, hogy nem akarok soksebességes gépet, mert nem sportból nyomom, de két sebességet azért el tudnék viselni néha a városban (mondjuk h ne ugyanazzal az áttétellel kelljen le-föl menni a dombon), ugyanakkor nem szeretnék felesleges alkatrészeket sem.

Elküldve: 2012.10.14. 20:27 kbmpi 

  • kbmpi avatar
  • virsli gumis/oútis
  • Eastern Riders csapat
  • Eastern Riders csapat
  • hozzászólások: 110

http://www.mtbr.com/ssfaqcrx.aspx#ssConversionsRearHub most nézem csak, itt szépen le van ám írva... Nem sok eszem volt már megint, kérdezni, mielőtt tájékozódom.. áhh..

Elküldve: 2012.10.14. 17:41 kbmpi 

  • kbmpi avatar
  • virsli gumis/oútis
  • Eastern Riders csapat
  • Eastern Riders csapat
  • hozzászólások: 110

Nekem egyszerű kérdésem van... Mennyire "szükségmegoldás" az, ha az öttárcsás hátsó váltósort lekapom, s csak egy tárcsát hagyok fönn, mint "parasztegysebis" megoldás... az első váltót már leszedtem, a hátsót is szívesen levenném, Maillard agyas, simano 5-ös sor van rajta, de az agyat imádom, a legkisebb fogaskerékkel meg az áttét is igen baráti számomra.. tkp. életben nem használtam még más fokozatot...

Elküldve: 2012.08.16. 00:31 pranksta 

  • pranksta avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 86

@pranksta: freecoasterre gondoltam, na

Elküldve: 2012.08.14. 22:46 pranksta 

  • pranksta avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 86

@Krupcheck: Igen, egy ugyanolyan tömegű hátsó váltónál/láncfeszítőnél mindenképp jobb helyen lenne az agyban.. Ha fizikus lennék megpróbálnám kiszámolni, hogy mi merre tolja a mérleget, de mivel nem az vagyok, a másfél-kétszeres tömeg pedig megrémít, inkább tekergetem még egy kicsit a jelenlegi összeállítást (ami viszont biztos le fogok cserélni - rá kellett jönnöm, hogy egy driveres agy csak nagyon feltételesen kompatibilis ejtőpapucsos vázzal), aztán döntök, hogy a több sebesség éri-e meg jobban, vagy a kisebb tömeg + strapabírás.

Elküldve: 2012.08.14. 22:10 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1011

@pranksta: igen, ez egy ilyen dolog.

Viszont ha a kerékagyban van a tömeg, akkor van a lehető legjobb helyen, hisz kis kerületen forgatod, így nem rontja jelentősen a gyorsíthatóságot, és a bringa súlypontja is a lehető legalacsonyabban van (bár ez utóbbi az egész hajtásrendszerre igaz kb., leszámítva, hogy az egy oldalra koncentrálódik).

Elküldve: 2012.08.14. 21:49 pranksta 

  • pranksta avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 86

Köszi az eddigi válaszokat!

Ma tekertem egy kicsit a jelenlegi áttétellel (32x11) és tulajdonképpen kényelmes volt fel is, le is, szóval még az is lehet, hogy maradok a ss-nél. Az az 1-1,5 kg elég durván hangzik! azért az sem mindegy, hogy hol oszlik el a súly.. Találtam egyébként Novatec D252SB Light agyat 16 ropiért, ami elég jó a 377 grammos tömeggel, csakhogy ehhez felnicsere is kell, mert csak 32 küllős van ilyen áron..

Először építek teljesen egyedül bicót és olyan, mint az állatorvosi ló.. :))

Elküldve: 2012.08.14. 18:31 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1011

@Krupcheck: * ejtőpapucs esetén persze továbbra is szükséged lesz valami 1/2 görgő feszítőre, tehát az mégsem minusz.

Elküldve: 2012.08.14. 18:31 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1011

@pranksta: talán ilyen 1-1,5 kg, nem könnyűek, de ha összeadod egy sima agy (mondjuk egy olcsó és gyakori Novatec ss kapásból 650g), a láncfeszítő (tippre 150 g, mivel egy váltó olyan 250-300 körül van), meg +1 lánctányér (~80 g) +váltókar (100-150 g), meg a bowdenezés (~50 g) +a hosszabb lánc tömegét, már nem is olyan nagyon sok a többlet, vagy épp nincs is.

Nem tudom mennyire tartósak, mivel itt az Alföldön egysebességezek már egy ideje, terepre meg kevés, és evvel többkevésbé az ismerősi köröm is ugyanígy áll, szóval agyváltó kilőve, de szerintem a normális városi használatot meg egy pár beugrott padkát nem venne zokon.

Elküldve: 2012.08.14. 18:14 pranksta 

  • pranksta avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 86

Hm, egész kézenfekvő megoldás, ezeket soha nem szoktam észrevenni.. köszi :) Sehol nem írják a súlyukat, kb milyen nehéz egy ilyen 2-3 sebességes? Amúgy mennyire bírák ezek a strapát(padka fel-le, meg ilyesmi városi akadályok..)?

Elküldve: 2012.08.14. 17:59 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1011

Elég bután nézne ki, de vszeg működne.

Ha elég két sebesség, javasolnék inkább egy ilyen megoldást

Elegánsabb, és a általad vázolt rendszerhez képest kevesebb az alkatrész, így nem is feltétlenül nehezebb.

Elküldve: 2012.08.14. 17:57 Sz.Tamás 

  • Sz.Tamás avatar
  • virsli gumis/oútis
  • Országúti-sokK csapat
  • Országúti-sokK csapat
  • hozzászólások: 13

Erre találták ki az agyváltót

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!