Csepel 28" tanyabike restaurálás

1-14 (14 válasz)

Elküldve: 2014.08.27. 20:49 Rober-to 

  • Rober-to avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 464
Témaindító kérdés:

Apu régi Csepel gépét szeretném korrekt állapotba hozni, esetleg ha olcsón kijön, eredeti állapotúra hozni. Van valakinek tapasztalata ebben? Érdemes tökölni ilyennel, vagy inkább keressek neten egy jó állapotút jó áron? Gondolom nem érnek ezek sokat. 10-15e Ft-t, ha szépek.

Egy ilyen gépről lenne szó, csak talán jobban felszerelt állapotban.

Szerintem Csepel Velence, bár a vázcsövek közt nincs merevítés. http://veterankerekpar.gportal.hu/gindex.php?gid=2933474&pg=36282836

Lehet hozzá kapni pedált, markolatot, féket, külsőket még? Mi volt krómozva eredetileg? Milyen színek voltak eredetileg?

Elküldve: 2014.12.16. 10:06 wethepeopleguy 

  • wethepeopleguy avatar
  • dirt/street gyerek
  • hozzászólások: 52

Többet is építettem már valóban. Volt egy 76-os Apollóm Volt egy 71-es Túrám Most van egy 64-es Tihanyom nem tudom felbecsülni az árát kiállítási modell. meg még annak idején MRS. Wethepeopleguynak kezdtem el építeni egy 1958-as Szovjet Fecskét. és pont az történt amit N73 is ecsetelt, nem nagyon tudtam eredeti alkatrészt szerezni hozzá ezért leállt a projekt, no meg a kisasszony is elhagyott így már nincs értelme össze rakni. Az ilyen bringát szerelemből kell csinálni. Azért jó hogy édesapádé volt , mert ha neki esel akkor szeretetből fogod csinálni sok emlék fog feléledni vele :) a 71-es Túra édesapám születési dátuma is. Jó élmény.

Elküldve: 2014.09.08. 12:37 Rober-to 

  • Rober-to avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 464

Szereztem egy Csepel R 26-ost. Vázszáma:

R (vagy K) 29169

http://foto.testbike.hu/index.php?p=foto&gid=15245&id=21&cat=2

Ebből tudja valaki az évjáratot?

Ilyesmi lehetett: http://veterankerekpar.gportal.hu/gindex.php?pg=33656310&gid=2418694

Elküldve: 2014.09.08. 11:15 mikloskaresz 

  • mikloskaresz avatar
  • DH/Freeride arc
  • Erdélyiek csapat
  • Erdélyiek csapat
  • hozzászólások: 100

@Rober-to: Szerintem még belefér annyi, hogy metalizált legyen vagy matt, ha már fekete :) Ha mattra fújatod akkor majd adja a régi, kopott kinézetet.A krómozott alkatrészekkel jól mutatna.

Elküldve: 2014.09.07. 22:27 Rober-to 

  • Rober-to avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 464

@mikloskaresz: Köszi az infókat.

Homokfúvózni szeretnémm, mert játékkromofágot árulnak a boltban csak. Festőt kell keresnem, aki lefesti.

Valamilyen szép fekete árnyalatot választok majd, az eredetivel megegyezőt, mert kiderült, hogy eredetileg fekete volt a gép. Nagy a kísértés mondjuk, hogy matt feketére, vagy fényes, csillogós metállfeketére festessem, de inkább eredeti legyen.

Elküldve: 2014.09.07. 21:31 mikloskaresz 

  • mikloskaresz avatar
  • DH/Freeride arc
  • Erdélyiek csapat
  • Erdélyiek csapat
  • hozzászólások: 100

@Rober-to: Szia. Bocsi, csak most vettem észre, hogy írtál. Egyetértek N73 kollégámmal :) Én sajnos Csepel terén nem tudok segíteni, mert nem vagyok jártas ez ügyben. Az én bringám az egy román gyártmányú Pegas. De ami biztos, hogy ha nem is fested eredeti színre, próbálj egy nem feltűnő és virító színt használni. Annak idején a sötét árnyalatok voltak a nyerők. Ezt max, de tényleg max megspékelheted egy metalizált festékkel. Ha teheted, homokfújóztatsd mert az sokkal hatékonyabb mint a kézi csiszolás. De ha mégis kézzel akarod, akkor nedves és alapos csiszolást ajánlok. Ha ezzel megvagy akkor ALAPOZZ! Spriccgitt vagy alapozó festéket használj, ami takarja a hajszál karcolásokat vagy a csiszolásból eredő karcokat. Alkatrészeket meg lehet kapni. Az enyémhez kaptam komplett középrészt aránylag olcsón (a régi már ovális volt ezért állandóan fellazult). Tudtommal lehet kapni agyakat is, ami pont olyan mint az eredeti, csak modernebb. Golyóskosarakat a fejcsőbe meg aprópénzért kapsz bármilyen bolhapiacon vagy akár sima piacon is, ahol bringa alkatrészeket árulnak. Felnit eredetihez hasonlót már nem kapsz, de ha cserélni kell akkor már az új felnire bővebb a gumiválasztékod. Nekem az eredeti felnik eléggé szélesek és a sima 28-as utcai gumi nem megy rá. Elég sok pénzt lehet belefeccőlni, de az eszmei értéke felbecsülhetetlen (lesz).Szóval hajrá, mert valóban megéri megcsinálni, még akkor is ha csak a falat fogja díszíteni.

Elküldve: 2014.08.29. 22:54 Rober-to 

  • Rober-to avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 464

@N73: Szia!

Köszi az infókat!

Elküldve: 2014.08.29. 20:50 N73 

  • N73 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 3

@Rober-to: Szia! Megkaptam az üzeneted. Én úgy gondolom, hogy 100%-ban megéri egy ilyen projektbe belevágni és melózni vele. Én semmi esetre sem vennék egy kész bicajt a helyedben, főleg, ha a felújítandó bicaj az Édesapádé. Az alkatrészekkel kapcsolatban annyit tudok mondani, hogy kapni közel eredetit lehet, de egy ilyen öreg bicaj az eredeti alkatrészeket érdemli meg, de azokat kapni, szinte lehetetlen. Nekem amik vannak gyári alkatrészek, kiegészítők mind úgy "kukáztam" össze. Írtam itt az oldalon is emberkéknek és természetesen itt helyben megkérdeztem az ismeretségi köreimben 1-2 öreget (úgy voltam vele, ha az öregeknek nincs hozzá alkatrész, akkor senkinek) Vagy még piacokon, vásárokon is szét lehet nézni, sose tudni, hogy mire bukkan az ember :) A krómozással kapcs.-ban a kormány, az első fék, hajtókar, felni ezek biztos, hogy krómok voltak, másban nem vagyok biztos. Szerintem a színek terén amik az akkori időkben voltak népszerűek a: fekete, fehér, bordó, zöld. Szerintem ezek voltak a leggyakoribbak annó. Tehát összességében szerintem vágj bele ebbe a felújításba, főleg, hogy családi ereklyéről van szó! :) Remélem tudtam segíteni, ha bármi kérdésed van, nyugodtan írj és megpróbálok segíteni! :)

Üdv.: N73

Elküldve: 2014.08.28. 12:51 Rober-to 

Elküldve: 2014.08.27. 22:37 ArtWolf 

  • ArtWolf avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 478

@Rober-to: szívesen, remélem tudnak segíteni

Elküldve: 2014.08.27. 22:26 Rober-to 

  • Rober-to avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 464

Köszi, írtam nekik.

Én eredeti állapotúra szeretném hozni.

Festést még nem tudom hogy lesz, de ha lenne egy színminta, színkód, akkor lefujatnám.

Elküldve: 2014.08.27. 21:56 ikarus266 

  • ikarus266 avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 192

Mi most egy ilyet csináltunk. Ami eredeti maradt: váz, villa, nyereg, láncvédő, csengő, első lámpa, dinamó. Korhű állapotba hozása rettentő p.csölős meló, sietni kellett vele + a funkcionalitás is elsődleges szempont volt. http://foto.testbike.hu/index.php?p=foto&gid=12866&id=163&cat=2

Elküldve: 2014.08.27. 21:45 ArtWolf 

  • ArtWolf avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 478

mikloskaresz és N73 felhasználókkal vedd fel a kapcsolatot, ők csináltak már ilyet, ráadásul gyönyörűen. Meg talán wethepeopleguy...

Elküldve: 2014.08.27. 20:55 Rober-to 

  • Rober-to avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 464

Ja amúgy ennek a párja a páciens, csak jobban fel van szerelve. http://foto.testbike.hu/index.php?p=foto&gid=2837&id=222&pp=mygl

 
Új válasz:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!