Lábadozás alatt szervizeltem egy kicsit a kerékpáromat, H más is gondolja, itt megoszthatja a saját otthoni szervizelési tapasztalatait.
Lábadozás alatt szervizeltem egy kicsit a kerékpáromat, H más is gondolja, itt megoszthatja a saját otthoni szervizelési tapasztalatait.
@fpeter: Az én erdei túra útjaimhoz ez eddig a legsokoldalúbb, legjobban használható külső. Ha lenne kisebb tömegben alternatíva, annak én is örülnék, de arra nincsen lehetőségem, hogy kipróbáljak egy évben 8-10 különféle külsőt. Mellesleg 3500ft kaptam darabját, szinte ingyen, így hülye lennék nem elhasználni.
@azaki71: Én próbáltam. Az első defekt után elengedtem a történetet. :D Fene akar a semmiért 1 kilót magával cipelni.
Kihagytam, hogy a nyár közepén felkerült Scwable marathon pluss mtb külső súlyát is megmértem, ha már kivettem a kereket. Hozta a gyári adatott (a gyári 1100g) az általam mért használtan 1087g. (nehéz mint a dög, de elégedett vagyok vel minden téren, na jó lehetne könnyebb) (megj: 99%-ban mérni szoktam a kerékpáromra kerülő alkatrészek súlyát).
@kpityu79: Igen, normális pedáloknál úgy szokott lenni, de mind írtam ennél se fel, se le, simán elforog mindkét írányba, mert a menetnek annyi.
@azaki71: Szia. Én jártam úgy pedálnál, hogy a jobb és bal oldalon ellentétes volt a menet a kontra anyánál a tengelyen. Azért nem tekeredik le, mert úgy forog a pedál , hogy ne tudjon letekeredni az anya.
Én megbütyköltem az első lámpámat hogy GoPro kompatibilis felfogatása legyen. A gyári rágumizós talp szimplán egy szar megoldás, elfordul, a kormány kicsi görbülete miatt sosem világított vele egyenesen előre, stb. Ehhez(is) beszereztem egy stucni elejére rögzíthető fix GoPro adaptert, meg egy forgatható végűt is. Ha végre egyszer bringára ülök (két hete megint nuku) ki is próbálom ezeket. :) A munkába járós montin a hátsó váltó kanál rugójával valami lett, gyakorlatilag lötyög a lánc mert nem feszít semmit. Valamikor azzal is kéne kezdenem valamit. Mindegy, azt a napi 2x5 perc használatot kibírja.
GXP Középcsapágy csere során a lánckerék felőli oldalon a csapágy rajtamaradt az integrált hajtómű tengelyén, vagyis az kijött a csészéből. Leszerelve az alsó lánckereket, két csavarhozóval le tudtam feszegetni a tengelyről a rászorult csapágyat. Természetesen utána tisztítottam és zsíroztam a tengelynek a felfekvő felületét. Ez volt az első „Kínai” középcsapágyam, mert előtte mindig eredeti Sram (Truvativ) került beszerelésre. Most szintén Sram (Truvativ) Team került beszerelésre, bár a kiszerelt Kínai noname is használható volt.
Váltó bowden cserét is megejtettem, mert már repedeztek a bowden külsők. A valamikori Jagwire szett helyett, most Shimano Optslik szett került fel.
Harmadként megejtettem az első és hátsó fékek fékolaj cseréjét is, ami nem ment olyan rutinosan mint elvártam magamtól, hiába, ritkán csinálom, de azért rendben sikerült és el is fogyott a Shimano ásványi olajam.
Az első levegős teleszkópban (RS Reba Race) is fújtam levegőt, már kellet, de a tapasztalatom az, hogy évi kétszer elegendő.
Aztán észrevettem, hogy szorul az egyik pedálom. Ami szintén Kínai Scudgood. Harmadik éve használom probléma mentessen. A pedál végén az imbusz fejű zárókupak eltávolítása után lehet hozzá férni a tengely végén lévő hatlapfejű anyához, amit semmi sem biztosít lecsavarodás ellen. (a használat alatt mégsem lazult fel). Az anya kicsavarozását követően a pedál lejön a tengelyről. A pedál külső fele ipari csapágyas a belső fele sima műanyag perselyen csúszik a tengelyen. A műanyag persely alatt kiszáradt, ezért szorult. Zsírózás után össze is raktam. A másik oldali pedált viszont nem tudtam szétszedni, mert a Kínai úgy rakta össze, hogy a tengely végén lévő rögzítő anya alatt meg van szakadva a menet, így az se le, se fel nem csavarozható. Szerencse, hogy olyan állapotban van megszakítva, hogy a pedál nem lötyög a tengelyen, ezért ennek a pedálnak a zsírózása elmaradt. De ahogy írtam, 3éve bírja, legfeljebb lecserélem, nem egy nagy összeg.
Hétvégén remélhetőleg már kerékpározni is fogok tudni.